Starten begin 2016 !

06-07-2015 22:53 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even heel enthousiast en wil dit graag delen en wellicht een gezellig groepje meiden in dit topic starten. Mijn vriend en ik hebben besloten dat ik eind december de laatste pil neem en we dan begin januari voor ons eerst kindje gaan! Super leuk en kijk er erg naar uit! Nog meer meiden die begin 2016 gaan starten?
Het lang vinden duren tot januari heb ik ook! Ben er ook misschien iets teveel mee bezig...

Qua werk zitten mijn vriend en ik wel goed. Allebei vast contract (al maakt dat tegenwoordig niet veel uit).. Ik denk dat er altijd wel iets is/gebeurt in je leven waardoor je de babywens zou kunnen uitstellen. Het belangrijkste is denk ik een liefdevolle relatie tussen de ouders, en ik denk wel dat je een kind financieel moet kunnen onderhouden.

Wij moeten alleen nog klussen & verhuizen in oktober! Ik probeer me dan ook vooral daarop te focussen en de babywens wat weg te schuiven, maar is lastig . Momenteel zijn 3 vriendinnen zwanger, en 2 hebben al een kindje.. Maakt het wachten ook lastiger! Kleertjes etc. kijken doe ik ook stiekem hoor!
Hoi dames, zit een beetje met een dubbel gevoel. Ik weet dat ik pas eind dit jaar met de pil zou stoppen maar ik heb zo sterk de drang om nu al (over paar dagen laatste pil) te stoppen na deze strip. Ik denk en droom bijna elke dag over baby's. Ik heb echt het gevoel dat ik er klaar voor ben. Aan de andere kant denk ik dan weer aan de redenen om te wachten en heb ik zoiets van ja beter nog even wachten. Pff lastig dit. Tijd gaat wel snel dus dat is een meevaller. Hoe gaat het met jullie?
Hier alles goed hoor! Ik ben er ook wel veel mee bezig. Maar kijk eerst nog uit naar mijn bruiloft en huwelijksreis. Denk dat daarna de "echte" drang komt! Wat vind je vriend ervan om eerder te stoppen met de pil?

Wij denken januari te stoppen met de condooms te gebruiken en dan zien we wel hoe het loopt. Wilden eerst al december doen maar ik wil dan ook al niet meer drinken en rood vlees mijden etc. Want je weet maar nooit of je al zwanger bent of niet. En aangezien de kerstdagen en nieuwjaar er dan nog aan zit te komen. Heb niet zo'n zin in de vragen blikken van familie omdat ik geen wijntje neem.
Als het niet leuk wordt dan wordt het wel hilarisch!
Tijdje niets van me laten horen, druk geweest met werk!

@ pavo, leuk dat je mee komt schrijven, welkom :-)

Wij hebben allebei een vast contract.

Ik heb het ook wel, hoor met vlagen dat ik wil stoppen met de pil. Laatst nog.. haha.. en toen duurde t langer dan normaal dat ik ongsteld werd. Had t niet erg gevonden als ik t niet geworden was. Vriendlief ook niet.

Maar ik wil van het voorjaar zoo graag de halve marathon lopen, en dat is niet heul handig met een dikke buik. Dus als de pil straks op is eind van het jaar, kunnen we gaan proberen.

Al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik de stopweek nu wel eens oversla... is de pil straks een aantal weken eerder op
Nou meiden na 2 dagen geklust te hebben bij mijn schoonzus en zwager gaan wij nu heerlijk met zn viertjes 8 dagen naar Zakynthos. Ik ga echt proberen èven niet aan babys te denken en gewoon heerlijk te genieten van de zon, relaxen, cocktailtje en lekker gyros eten. Hopelijk ook schildpadden spotten.. kortom genieten dus :-)

Tot over 8 dagen :-)
Veel plezier liara! Heerlijk, geniet er van X!
Enjoy liara!
Fijne vakantie Liara! Wij zijn vorig jaar naar Zakynthos geweest wat een mooi eiland is dat zeg! Schilpadden zijn heel gaaf als je die tegen komt vond ik heel leuk in ieder geval. Welke plaats ga je als ik vragen mag? Wij zaten in Lithakia Beach in Lithakia.
Fijne vakantie idd Liara, lekker hoor! Hier helaas geen vakantie i.v.m. aankoop huis, maar das ook leuk

@Puckie 89, knap dat je de marathon wilt lopen! Dat doe ik je niet na.. Moet hoognodig aan m'n conditie gaan werken haha

Wat zijn de redenen voor jullie om nog even te wachten?! Hier is het vooral dat we eerst willen verhuizen en dat het huis op orde is, daarna nog even sparen en dan hopelijk beginnen!
Pavo: ik wil eigenlijk al twee jaar heel graag kinderen. Mijn vriend was er echt nog niet aan toe. Na heel veel samen gepraat te hebben zijn we op januari 2016 uitgekomen. Mijn vriend vind het nog steeds erg spannend maar ik denk dat veel mannen dat wel zullen hebben. Het lijkt me toch heel anders als vrouw als je dat enorme verlangen al jaren voelt. Wij hebben ook geen kleintjes in onze omgeving en daardoor is het voor vriend ook lastig. Hij vind het vaak moeilijk om ergens de eerste mee te zijn, en dat gaat dus nu waarschijnlijk wel gebeuren.
Wij wachten op een aantal kleine dingen, willen ook het een en ander nog verbouwen in en rond het huis deze vakantie. Daarnaast even afwachten hoe de zaken gaan rondom contractverlenging van vriend ( ik heb al vaste aanstelling). En natuurlijk nog meer sparen.. ben telkens bang dat we niet genoeg hebben wat onzin is aangezien mensen met veel minder het ook redden in onze omgeving. Dus dat zal wel tussen mijn oren zitten.
Hoi allemaal! Ik ben weer terug na een heerlijke vakantie!

Heerlijk weer gehad én schildpadden gespot! Was heel gaaf! Wij zaten vlakbij Tsivili. Ik kan Zakynthos iedereen aanbevelen!

En ik wilde er juist niet teveel over baby's denken.. maar wat denk je? Vriend begon er steeds over.. we hebben zelfs op vakantie al de meisjesnaam besloten! Jongensnaam zijn we nog niet over uit.. hele vakantie grapjes gemaakt dattie dan maar pietje moet gaan heten.. hij had het er zoveel over dat mn vriendin denkt dat hij er snel voor wil gaan.. naja laten we het hopen hihi
Wat fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad Liara! En wat leuk dat jullie het zoveel over kindjes hebben gehad. Zelfs al een naam gekozen: toe maar! Haha Superleuk zeg. Wacht je op je vriend om te beginnen met proberen?
Liara, fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad! En wat is dat fijn hè, lekker met z'n tweetjes fantaseren over hoe het zal zijn!

Pinkcherryblossem; ik ken dat! Ik heb ook altijd zo'n gevoel dat we nooit genoeg hebben terwijl idd mensen in onze omgeving het met minder doen en zich prima redden! Ik ben dan de laatste tijd ook extra veel naar de spaarrekening aan het overmaken, het wordt nog net niet dwangmatig

Mijn zus heeft verdrietig nieuws gehad. Ze heeft een miskraam gehad. Zo ontzettend verdrietig, het was zo welkom!

Vanochtend heb ik mijn spiraal laten verwijderen en het voelt opeens zo dubbel!

Ik gun het ze zo, ook om als eerste zwanger te zijn. Voor mijn gevoel hoort dat ook een beetje, ik ben namelijk het 'jongere' zusje. Er is zelfs nog door me heen gegaan om mijn kinderwens een paar maanden uit te stellen, maar wie weet hoelang het nog gaat duren en hoe het allemaal gaat lopen.. mijn vriend wil dit dan ook absoluut niet.

Bah, een nare dag vandaag dus! Gauw slapen, morgen weer een nieuwe dag.
@pinkcherryblossom ik herken dat sparen gedoe ook al hoor.. ik ben al (buiten onze spaarrekenimg samen) een leuk bedrag apart waar ik de hele babykamer van zou kunnen inrichten hihi

@ Daffodillover ja het wachten is hier op vriendlief ja.. dus ik probeer geduld te hebben.. niet mn sterkste punt hihi

@ Schaapje1991 oh wat ontzettend verdrietig voor je zus zeg! En ik snap jou gemixte gevoelens over zelf nu starten ook.. moeilijk!
Wat naar voor je zus Schaapje1991! Ik snap dat het als jonger zusje lastig kan zijn om eerder zwanger te zijn dan je grote zus die ook aan het proberen is. Ik ben zelf ook grote zus en zou het persoonlijk niet leuk vinden als min zusje eerder zwanger zou zijn dan ik, maar dat moet voor jou geen belemmering zijn. Ik zou gewoon mijn eigen plan trekken als ik jou was, maar het misschien wel bespreekbaar maken bij je zus als het eenmaal zo is dat jullie zwanger zijn en zij nog niet.

Wel goe dat je je spiraal eruit hebt laten halen. Mijn huisarts is op vakantie dus ik ga hem er volgende week uit laten halen als hij weer terug is. Het lijkt me wel een bijzonder moment! Hoe was dat voor jou? Wanneer gaan jullie echt starten? Ik ben echt helemaal het overzicht kwijt. Anders even een tabel maken? Ik heb daar geen ervaring mee dus als iemand anders dat wil doen: graag!

En over sparen: ik moet eerlijk zeggen dat wij nog helemaal niet gespaard hebben. Natuurlijk hebben we wel wat op onze gewone spaarrekening, maar ik concentreer me vooral op het aflossen van mijn studieschuld. Het lijkt me zo stom om later maandelijks het kinderdagverblijf te betalen maar ook nog de aflossing van je studieschuld.. Dus dat is een klus die ik eerst afgerond wil hebben voordat we beginnen. Als het goed is ben ik daar over 2 maanden mee klaar. Verder hebben we dus nog niet specifiek voor een baby gespaard. Hoe hebben jullie dat geregeld?
Ik snap dat inderdaad ook heel goed dat je als grote zus eerder zwanger wil zijn. Maar om daar nou mijn kinderwens voor uit te stellen..

Ik vond het ook heel bijzonder toen mijn spiraal eruit ging! Ik was enorm nerveus omdat er in zetten echt een hel was!

Maar het valt reuze mee, alleen even een gek gevoel in m'n buik! Wij zijn gelijk gestart! Je bent namelijk gelijk vruchtbaar en hoef je ook niet perse op je eerste menstruatie te wachten. :-)

Ik merk wel dat ik nu meer let op wat ik uitgeef. Ik zet extra op de spaar rekening, maar aan de andere kant; mijn vriend gaat binnenkort nog een weekje met zijn zusje op vakantie, zo van, nu kan het nog, als je straks een kindje hebt doe je dat niet gauw meer!

Wij zijn ook heel hard aan het sparen voor een andere auto. We hebben namelijk een mini-auto en een enorme hond. Als daar straks nog een baby naast moet wordt het wel heel krap!

Succes alvast volgende week! Gaan jullie dan ook gelijk starten?
Ik schrijf ook mee.

Ik wil in januari een afspraak bij de huisarts en het ziekenhuis gaan maken voor een zwangerschap.

Ik ga het na lang wikken en wegen alleen doen.
Schaapje1991, oh goed om te horen dat het eruitzagen bij jou niet pijnlijk was. Inzetten ging bij mij wel prima ook eigenlijk, niks van gevoeld en daarna ook niet. Ik hoop dus dat eruit halen bij mij ook gewoon goed zal gaan. Wat superspannend dat jullie er meteen voor gaan! Wij houden echt nog even vast aan december/ januari, maar ik wil de spiraal er graag uit hebben om mijn cyclus goed te kunnen doorgronden. Zo kunnen we hopelijk in december/januari succesvol van start gaan!

Haha ik zie het al voor me, een grote hond en een baby op de achterbank. Leuk dat je vriend het er nog ff van neemt nu er nog geen kleintje is, het kan inderdaad straks ook nog wel maar ik zou toch iets minder blij zijn als ik een week met een kleine alleen zit zonder m'n vriend voor de aflossing haha.

Welkom bjelky. Wat bijzonder dat je hebt besloten om in je eentje voor een kind te gaan. Hoe ga je dat doen met zwanger worden? Maak je gebruik van een donor oid? Het lijkt me wel spannend om alleen een kind te krijgen. Leuk dat je meeschrijft!
Mijn bedoeling is om het via een donor te doen die ik niet ken.

Ik wil dan in het ziekenhuis bespreken wat het beste is om te doen.

Als ik het voor het kiezen had dan zou ik voor KID kiezen, maar wil dat gewoon even goed gaan bespreken.

Ik vind het ook spannend en heb er al heel veel over gesproken met familie en vrienden, maar mijn wens is te groot om er niks mee te doen.
Welkom bjelky! Leuk dat je met ons mee schrijft! En wat bijzonder dat je dit hebt besloten! Knap hoor! Ik kan me helemaal voorstellen dat je hiervoor kiest als je kinderwens zo sterk is! (En dat gevoel herkennen we allemaal haha) Hoe oud ben je? En duurt zo'n proces lang of? Ik heb namelijk geen idee hoe dat in z'n werk gaat! Ik zag trouwens ook een topic voor vrouwen die alleen gaan starten!
Hoi!

Al even niet geschreven, druk met de bruiloft en nu moet voor de 4e keer onze detail afspraak verzet worden. grrr, ben er helemaal klaar mee vandaag!

Wat vervelend voor je zus Schaapje. Snap jouw gevoel er wel bij naar je zus toe maar ik denk toch dat je voor jezelf moet kiezen, je weet ook niet hoe snel jij zwanger bent natuurlijk.

Leuk dat je meeschrijft bjelky! ben heel erg benieuwd hoe het voor jou gaat verlopen. Stoer dat je het alleen gaat doen.

Ik heb echt een baaldag vandaag en ben ook ff helemaal klaar met al die oordelen van mensen, iedereen denkt maar te weten "wanneer we willen/moeten beginnen aan kinderen". Laat me dat even lekker zelf uitzoeken, pff...

Sorry hoor moet er even uit ;)

x
Ik zal vanmiddag uitgebreider reageren maar ik heb een nieuwtje:

Wij gaan trouwen!!!!
Wat leuk Puckie! Gefeliciteerd. Heeft ie je gevraagd of hebben jullie t samen besloten? Wanneer gaat de bruiloft plaatsvinden?

En BeautyAap, lekker alles eruitgooien hier hoor! Trek je er niks van aan en doe lekker wat jullie samen goed lijkt zou ik zeggen, maar wel erg lastig dat mensen zich met jullie bemoeien.
Gefeliciteerd Puckie!!! Wij hebben vorig weekend ook veel over trouwen gepraat en vriend dacht dat ik geen dromen daarover had maar die heb ik hem dus uitgebreid verteld hahah ik hield ze tot nu toe voor mijzelf. Wij denken eraan ergens volgend jaar zomer ook te gaan trouwen maar hij heeft mij verder nog niet gevraagd.

Welkom Bjelky leuk dat je meeschrijft! Ben ook wel benieuwd hoe dat in zn werk gaat heb er geen ervaring mee of over gehoord van familie ofzo. Merk ook dat steeds meer en vaker mensen (familie/vrienden&collega's) vragen wanneer we aan kinderen gaan beginnen of wanneer we gaan trouwen. Eerst vond ik het wel leuk maar nu wordt het wel beetje irritant hoor elke week wel weer iemand... achja ze bedoelen het goed en zien ons graag samen denk ik dan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven