Steeds weer bloedingen.

16-07-2016 22:57 22 berichten
Lieve dames,

Ik zit weer in de rats. Het einde van de gevarenzone komt in zicht. Maar ik blijf steeds bloedingen houden. Het komt een paar dagen en het gaat weer.

Heeft iemand bemoedigende woorden voor me? Ik ben zwanger geraakt via ivf, de echo was goed maar ja, ik vind het moeilijk om de moed erin te houden.
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met einde van de gevarenzone?
Bloedingen hoeft niet altijd het ergste te betekenen, maar begrijp je angst heel goed.

Misschien toch voor je eigen rust de verloskundige/gynaecoloog bellen?
Wat zegt de gyn?
Heb wel een positief verhaal voor je. Bij de oudste enorme bloedingen gehad met stolsels en enge dingen tot week 20. Was niets aan de hand.
Ahh ellendig!

Is er al eens onderzocht waardoor het kan komen?

Ik had ook af en aan kleine bloedingen tot week 18 ofzo. Geen oorzaak gevonden, en kindje is gezond ter wereld gekomen na 38 weken.
Tijdens de zwangerschap van mijn oudste heb ik heel erg veel bloedingen gehad, inclusief forse bloedingen in de baarmoeder. Heeft geduurd tot week 24 en is nu een bijna volwassen man.

Maar spannend was het wel, vreselijk.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:GateKeeper schreef op 16 juli 2016 @ 23:03:

Wat zegt de gyn?

Die kon geen oorzaak vinden, dus het werd een algemeen verhaal: Komt vaker voor, gaat vaak goed, etc, etc.

Ik ben wel bekend met slijmvliesproblemen in mijn baarmoeder dus de verwachting is dat het daardoor komt.
quote:Solomio schreef op 16 juli 2016 @ 23:37:

Tijdens de zwangerschap van mijn oudste heb ik heel erg veel bloedingen gehad, inclusief forse bloedingen in de baarmoeder. Heeft geduurd tot week 24 en is nu een bijna volwassen man.

Maar spannend was het wel, vreselijk.

Merkte je verschil tussen de bloedingen in en buiten je baarmoeder?

Wat fijn dat het goed afgelopen is. Maar wat een rottijd moet dat geweest zijn voor je.

Hoe is je zwangerschap verder verlopen?
quote:Lovely1987 schreef op 16 juli 2016 @ 23:03:

Heb wel een positief verhaal voor je. Bij de oudste enorme bloedingen gehad met stolsels en enge dingen tot week 20. Was niets aan de hand.Hebben ze daar nooit een oorzaak voor kunnen vinden? Hoe is je zwangerschap verder verlopen?
quote:Sophiever schreef op 16 juli 2016 @ 23:54:

[...]

Merkte je verschil tussen de bloedingen in en buiten je baarmoeder?

Wat fijn dat het goed afgelopen is. Maar wat een rottijd moet dat geweest zijn voor je.

Hoe is je zwangerschap verder verlopen?

Ik had een heftige bloeding, het bloed stroomde er echt uit.

En later bleek bij een echo dat er een forse hoeveelheid bloed in mijn baarmoeder zat, naast de zwangerschap zeg maar.

Ik heb nog weken oud bloed verloren en toen dat een beetje klaar was begon het bloedverlies weer, maar toen niet zo heftig.

Kind is met 34 weken geboren, geen idee of het met dat bloedverlies te maken had.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik heb wel eens gehoord dat het kan komen als de placenta voor de baarmoedermond ligt .. Verder geen ervaring ermee, ook niet met bloedingen. De placenta is ook pas ontwikkeld aan het einde van het eerste trimester geloof ik.

Hoever ben je? Hoop dat de bloedingen snel stoppen ! Moet heel vervelend zijn.
Nothing worth having ever comes easy
quote:Justlikesnow schreef op 17 juli 2016 @ 00:29:

Ik heb wel eens gehoord dat het kan komen als de placenta voor de baarmoedermond ligt ..Dat is bij mij niet het geval. Hij ligt aan de voorkant op het midden ongeveer van mijn baarmoeder. Dat was al uitgesloten omdat het ook een indicatie is voor de bevallig oid.
Ik heb bij iedere zwangerschap een heel goed doorbloede baarmoedermond gehad. En iedere keer als ik voor nummer 2 naar de wc moest had ik weer helderrood bloedverlies. En nu 3 gezonde kinderen. Probeer te kijken wanneer je bloedverlies hebt. Of het ergens mee te maken heeft. Bij mij knapte er iedere keer een bloedvaatje als ik dus moest poepen. Als je weet dat zoiets de oorzaak is, heb je al een stuk minder stress van.
Ik heb tot 12 weken bloed verloren. Behoorlijk ook af en toe. Daarna was het ineens voorbij. De gynaecoloog heeft ook nooit een oorzaak gevonden voor het bloeden.

Een gezond kind op de wereld gezet!

Succes in deze spannende tijd!

Het was trouwens een ivf zwangerschap.
Always always believe in yourself, because if you don't who else Will sweety
Hier bij beide zwangerschappen tot ongeveer 16 weken af en aan bloedverlies. Bij poepen, seks, hoesten, veel inspanning etc. Kleine beetjes steeds bij afvegen, was wel helder rood bloed bij.

Is helemaal goed gekomen, heeft wel veel stress gegeven.

Verloskundige kon ook geen oorzaak ontdekken behalve dat mijn baarmoederslijmvlies ver doorliep en gevoelig was.
Hier ook ervaring. Bij de zwangerschap van mijn dochter 21 keer bloeding gehad. Ze is kerngezond geboren met 38 weken.

Nu ben ik 30 weken zwanger van de tweede, en weer bloedingen.

Maar alles lijkt weer goed te gaan.

Bij mij is alles onderzocht. Nooit iets gevonden.

Onzeker is het hè? Je kunt er niks mee...
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
quote:sw33tness1983 schreef op 17 juli 2016 @ 06:48:

Ik heb tot 12 weken bloed verloren. Behoorlijk ook af en toe. Daarna was het ineens voorbij. De gynaecoloog heeft ook nooit een oorzaak gevonden voor het bloeden.

Een gezond kind op de wereld gezet!

Succes in deze spannende tijd!

Het was trouwens een ivf zwangerschap.Hoe was jouw zwangerschap verder verlopen?
quote:nev schreef op 17 juli 2016 @ 06:50:

Hier bij beide zwangerschappen tot ongeveer 16 weken af en aan bloedverlies. Bij poepen, seks, hoesten, veel inspanning etc. Kleine beetjes steeds bij afvegen, was wel helder rood bloed bij.

Is helemaal goed gekomen, heeft wel veel stress gegeven.

Verloskundige kon ook geen oorzaak ontdekken behalve dat mijn baarmoederslijmvlies ver doorliep en gevoelig was.

Hoe is jouw zwangerschap verder verlopen?

Het geeft inderdaad veel stress.
quote:Em1985 schreef op 17 juli 2016 @ 08:13:

Hier ook ervaring. Bij de zwangerschap van mijn dochter 21 keer bloeding gehad. Ze is kerngezond geboren met 38 weken.

Nu ben ik 30 weken zwanger van de tweede, en weer bloedingen.

Maar alles lijkt weer goed te gaan.

Bij mij is alles onderzocht. Nooit iets gevonden.

Onzeker is het hè? Je kunt er niks mee...

Kwam de bevalling zelf met 38 weken op gang?

Het is inderdaad erg onzeker. Dan maak ik me ook weer extra zorgen omdat ik bang ben dat de baby alles meekrijgt en dat vind ik weer gemeen van mijn lijf.
Je baby merkt er niks van. Dat vroeg ik me ook af en keer op keer werd mij verteld dat die niks merkte. Ze is nu een vrolijk en grappig kindje en ze ontwikkelt zich keurig.

Met 38 weken kwam de bevalling spontaan op gang Door een bloeding toen. Mijn vliezen braken tegelijkertijd waardoor het toen heel heftig leek. Maar dat was dus vooral vruchtwater.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Ben je ook bij een gyn geweest? Bij mij is het toen onderzocht in het ziekenhuis. Ze dachten dat het een bloedvaatje was wat steeds open sprong. Toen bleek dat er een poliep zat. Die is weggehaald en onderzocht. Alleen de uitslag is niet betrouwbaar en na de bevalling moet ik nog ff een uitstrijkje laten maken. Maar de poliep zorgde dus voor de bloedingen. Erna nooit meer last gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven