Stoppen met de pil

02-08-2018 13:56 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forumlezers,

Mijn partner en ik hebben besloten om voor een kindje te gaan en daarom ben ik gestopt met de pil.

Ik heb zondag 15 juli mijn laatste pil geslikt. (Na 10 jaar pil gebruik) Daarna op vrijdag 20 juli een pilbloeding gehad van 4 dagen, zoals ik altijd had, en nu dus al 2,5 week niet meer ongesteld.

Ik heb sinds ik niet meer ongesteld ben last van krampen in m’n buik. Het zit echt onder, beetje achter m’n schaamstreek. Ik heb vaak spierpijn in mijn billen & achterkant van mijn benen en bijna elke dag hoofdpijn. Jippie. Oh ja en ik heb last van obstipatie. Waar ik normaal elke dag makkelijk naar de toilet ging duurt het nu 2/3 dagen en gaat het niet meer zo soepeltjes.

Ik weet dat dit de “ontpil” symptomen zijn. En dat het erbij hoort. Mijn lichaam moet natuurlijk weer helemaal zelf z’n hormoonhuishouding gaan regelen.

Maar ik ben nu dus heel benieuwd, hoelang deze symptomen bij jullie hebben geduurd? Welke symptomen jullie hadden en hoe lang het duurde voordat je voor het eerst echt ongesteld was?
Ik heb meer dan 15 jaar de pil geslikt en paar maanden terug gestopt.
Hier geen enkel symptoom gehad.
Mijn volgende cyclus begon ook weer precies op de goede dag, zoals ik ook met pil gewend was, de cyclussen erna ook.
Ook ongesteldheid tot nu toe elke keer hetzelfde en geen extra klachten of ongemakken. Daar ben ik wel blij mee.
Dus misschien niet heel nuttige info, maar ik was wel erg verbaasd dat ik na 15 jaar pilgebruik direct mijn cyclus op orde had. Ik moet er wel bij zeggen dat ik vrijwel altijd netjes 3 weken de pil nam en dan een stopweek. Alleen met vakantie bijvoorbeeld een keer iets langer doorslikken om menstruatie in de vakantie te voorkomen.
Slikte jij de pil vaak door of ook netjes na 3 weken een stopweek?
nokie wijzigde dit bericht op 02-08-2018 14:50
0.07% gewijzigd
Nokie schreef:
02-08-2018 14:02
Ik heb meer dan 15 jaar de pil geslikt en paar maanden terug gestopt.
Hier geen enkel symptoom gehad.
Mijn volgende cyclus begon ook weer precies op de goede dag, zoals ik ook met pil gewend was, de cyclussen erna ook.
Ook ongesteldheid tot nu toe elke keer hetzelfde en geen extra klachten of ongemakken. Daar ben ik wel blij mee.
Dus misschien niet heel nuttige info, maar ik was wel erg verbaasd dat ik na 1 jaar pilgebruik direct mijn cyclus op orde had. Ik moet er wel bij zeggen dat ik vrijwel altijd netjes 3 weken de pil nam en dan een stopweek. Alleen met vakantie bijvoorbeeld een keer iets langer doorslikken om menstruatie in de vakantie te voorkomen.
Slikte jij de pil vaak door of ook netjes na 3 weken een stopweek?

Eigenlijk stopte ik netjes 9/10 keer na 1 pil strip. Heel soms slikte ik een strip door. En dan idd vanwege vakantie, of bijvoorbeeld een festival. Niet zo fijn om mijn tampon te verwisselen in een dixi haha. Maar volgens mij ben ik bij de laatste 3/4 strips gewoon netjes gestopt na 1 strip.

Wat heerlijk dat je nergens last van heb en meteen je normale cyclus had!! Heeeeel fijn!!
Ik ben na 6 jaar gestopt met de pil (juli 2017 laatste pil) en werd direct mega heftig ongesteld ( leek totaal niet op een pilbloeding). Heeft vervolgens 9 maanden geduurd voordat ik een enigszins regelmatige cyclus had. Sinds 2 maanden is de regelmaat er eindelijk, ik wacht nu of het deze maand weer regelmatig is.
Van ontpillen heb ik de eerste 2 maanden heel erg veel last gehad; rugpijn, krampen etc. Daarna alleen hele heftige krampen en rugpijn rond m’n ongesteldheid.
Aankomende maand wordt het voor ons de eerste keer dat we gaan proberen zwanger te worden; spannend!
Stephanie05 schreef:
02-08-2018 14:22
Ik ben na 6 jaar gestopt met de pil (juli 2017 laatste pil) en werd direct mega heftig ongesteld ( leek totaal niet op een pilbloeding). Heeft vervolgens 9 maanden geduurd voordat ik een enigszins regelmatige cyclus had. Sinds 2 maanden is de regelmaat er eindelijk, ik wacht nu of het deze maand weer regelmatig is.
Van ontpillen heb ik de eerste 2 maanden heel erg veel last gehad; rugpijn, krampen etc. Daarna alleen hele heftige krampen en rugpijn rond m’n ongesteldheid.
Aankomende maand wordt het voor ons de eerste keer dat we gaan proberen zwanger te worden; spannend!

Pfoe niet fijn. Heel veel succes met zwanger worden !! 😁

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven