Suprise..........

01-02-2015 18:48 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Nadat ik gestopt was met de pil, en dus opnieuw ongesteld moest worden, bleef de menstruatie uit...

Na lang wikken en wegen, toch besloten een zwangerschapstest op te halen samen met mijn huidige vriend.

En wat denken jullie? Zwanger....

Mijn pil was niet goed, ben gestopt omdat ik hormoonwisselingen kreeg, chagrijnig was en agressief werd. Dus stopte ik en zou ik als ik ongesteld werd, weer beginnen met een nieuwe. (in de tussentijd gebruikte we condooms..)

De vriendengroepen steunen ons, maar uiteindelijk hebben wij de beslissing met zijn tweeen gemaakt.

En we dachten dat hij niet vruchtbaar was, vanwege een zware operatie aan zijn teelballen.

Ik vraag alleen om advies, geen haatreacties. het is al moeilijk genoeg..................
Bloosje,

Ik weet niet waar ik bang voor ben.
Waarschijnlijk. Snap je zelf niet wat waarschijnlijk betekent?

Waarom is er geen onderzoek naar gedaan, als jij nu nog niet zwanger van hem wilde worden?
Je kan je OP nog aanpassen, en als ik jou was TO even doen. Je vergeet namelijk eigenlijk al het belangrijke in je OP. En mensen hebben geen zin om alle reacties te lezen en gaan dezelfde vragen je nog veel vaker stellen.

Ik lees ook nergens gekat misschien even wat forumhuid kweken.
Sorry hoor, maar als jij allerlei vage info geeft in je OP word ik nieuwsgierig. Maar goed, ik snap het nu.

Wat naar dat je zo verdrietig bent over je beslissing. Ik denk wel dat het een goeie beslissing is. Sterkte allebei.
En waarom ga je er van uit dat al het zaad niet meer werkt na een operatie?
Omdat zijn dokter dat gezegt heeft, ik ging er niet vanuit.. was alleen heel erg verrast....
Dus omdat de dokter heeft gezegd, dat hij WAARSCHIJNLIJK onvruchtbaar is, dacht je dat hij onvruchtbaar was. Begrijp ik dat nou goed?

Ik vind het allemaal heel spijtig voor jullie wat er nu gebeurd, maar ik snap echt niks van de onnozelheid.
Waar wil je advies over? Wil je het houden of wil je een abortus?
quote:Lady-Voldemort schreef op 01 februari 2015 @ 19:17:

Sorry hoor, maar als jij allerlei vage info geeft in je OP word ik nieuwsgierig. Maar goed, ik snap het nu.

Wat naar dat je zo verdrietig bent over je beslissing. Ik denk wel dat het een goeie beslissing is. Sterkte allebei.

dit dus.

Nav van je OP dacht ik gewoon met een troll van doen te hebben...want hoezo gewoon stoppen met de pil, je vrienden laten beslissen of je een abortus doet en er van uitgaan dat je vriend niet vruchtbaar is.

Enfin, als je een stabiele relatie, inkomen en een huis hebt zie ik geen beletsel om een kind te krijgen. Misschien allemaal wat vroeger dan je wilde, maar of dat nou zo erg is....
Ik snap het probleem nog steeds niet... ligt dat aan mij?
Zo moeilijk is het toch niet om te snappen? TO heeft besloten om een abortus te laten doen en is bang. Ze weet niet wat ze kan verwachten. Dat is toch niet zo gek?

En dat er allemaal dingen aan vooraf zijn gegaan die vreemd of onbegrijpelijk zijn en er wat veel details in de OP staan die niet relevant zijn, sja, zo is het nou eenmaal.

Edit: oh, de OP is aangepast. Dat maakt het er niet duidelijker op.
Ik mis nog wat informatie..

Hadden jullie kinderplannen (ofwel, is het gewenst?)

Werken jullie?

Wonen jullie samen?

Als het gewenst is, maar een verrassing is, dan is er toch geen probleem?
Welk advies zoek je eigenlijk? Je stelt geen vragen.
Advies waarvoor?
Welke beslissing hebben jullie genomen? Er zijn mensen die abortus lezen, maar ik zie dat niet staan.
quote:Splinter_ schreef op 01 februari 2015 @ 20:01:

Zo moeilijk is het toch niet om te snappen? TO heeft besloten om een abortus te laten doen en is bang. Ze weet niet wat ze kan verwachten. Dat is toch niet zo gek?

Edit: oh, de OP is aangepast. Dat maakt het er niet duidelijker op.Nee idd, ik zie dat ze om advies vraagt, maar advies om het te houden? Weg te halen? Ik vermoed het eerste, maar weet het niet zeker.
HAHA BIEEEER
quote:huisvrouwtina38 schreef op 01 februari 2015 @ 20:34:

HAHA BIEEEERWat een constructieve reactie weer
quote:Rubber_Ducky schreef op 01 februari 2015 @ 20:15:

Welke beslissing hebben jullie genomen? Er zijn mensen die abortus lezen, maar ik zie dat niet staan.Ze heeft haar OP gewijzigd, maar in de oorspronkelijke versie maakte ze wel degelijk gewag van een abortus. Ik heb er speciaal nog even de Google cache op nagekeken om te zien of ik niet per ongeluk zelf gek was geworden .
quote:Rubber_Ducky schreef op 01 februari 2015 @ 20:15:

Welke beslissing hebben jullie genomen? Er zijn mensen die abortus lezen, maar ik zie dat niet staan.

in de eerste OP had ze al voor een abortus gekozen.

Geen idee waarvoor ze nou advies wil nee, maar ik zal vertellen hoe het traject naar een abortus gaat:

- je gaat naar je huisarts om je zwangerschap aan te kondigen en vraagt om een doorverwijzing voor een abortus.

- na dit gesprek met je huisarts gaat de officiële bedenktijd voor een abortus in

- je kunt meteen een afspraak bij de kliniek/ziekenhuis maken

- je krijgt info van de kliniek over wat je mee moet nemen, wat de ingreep inhoudt, de nasleep etc.

- je gaat naar je afspraak

- je krijgt een termijnecho

- je krijgt een gesprek (meerdere zelfs als je dat wenst)

- je krijgt je ingreep

- je gaat naar huis

Tijdens elk moment kun je nog beslissen om niet door te gaan met de ingreep, zelfs op de behandeltafel nog.

Of TO last of spijt gaat krijgen van een abortus weet niemand. Sommige vrouwen staan er 100% achter en hebben nooit spijt, anderen wel.

Heel persoonlijk vind ik dat vriendlief even goed na moet denken over zijn kinderwens. Hij heeft nu wel zijn vriendin zwanger gemaakt, maar er is kans dat hij wel verminderd vruchtbaar is en dat dit een toevalstreffer was. MIsschien lukt het in de toekomst niet meer. Dan zou hij wel eens spijt kunnen krijgen dat hij alleen met heel veel moeite vader kan worden. (just saying).
quote:Kleine-Leeuwin schreef op 01 februari 2015 @ 19:13:

Mallebeppie,

Hij heeft een zware operatie gehad aan zijn teelballen, zijn arts zei dat hij waarschijnlijk niet vruchtbaar zou zijn. En we hebben wel degelijk condooms gebruikt.Ik zeg: Wonderbeeb!
Waar staat er dan iets over abortus/zwangerschap stoppen? Of stond dat er voor de OP werd gewijzigd? Ik snap anders de OP niet. Er staat nu toch nergens een vraag of zo?
quote:thee schreef op 01 februari 2015 @ 21:50:

Waar staat er dan iets over abortus/zwangerschap stoppen? Of stond dat er voor de OP werd gewijzigd? Ik snap anders de OP niet. Er staat nu toch nergens een vraag of zo?In de OP stond eerst dat ze had besloten tot een abortus ja.
quote:Lady-Voldemort schreef op 01 februari 2015 @ 21:51:

[...]

In de OP stond eerst dat ze had besloten tot een abortus ja.tja, dat had ik ook niet gelezen.
Oh vandaar! Ik dacht al..

Neem contact op met je huisarts, het fiom, de rutgerstichting. Zij kunnen je verder helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven