Tabletten zwanger worden

11-08-2015 11:03 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, Wij willen vanaf oktober proberen zwanger te gaan worden.

Hoorde dat het slim was foliumzuur tabletten te slikken. Vanaf wanneer is het slim te gaan slikken of andere tabletten?

Graag hoor ik jullie mening.
carpe diem
Vanaf het moment dat jullie t gaan proberen beginnen met slikken van foliumzuur.
4 weken voor de mogelijke conceptie, dus zou begin september beginnen met slikken. Oh en: Google is your friend. Dit is echt heel makkelijk op te zoeken. (Niet onaardig bedoeld)
Geadviseerd wordt geloof paar weken voor de tijd.

Ik slik de vitaal zwanger van Kruidvat. Daar zitten naast foluimzuur allerlei vitamines in voor zwangere vrouwen.

Ik slik m mijn hele zwangerschap op advies van de vk.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
4 weken voor je gaat beginnen. Dan bouw je een goede spiegel op.

Slim dat je je al vooraf informeert! Dat zouden meer vrouwen moeten doen.
4 weken voordat je echt gaat beginnen. Dus als je begin oktober begint, dan begin september met foliumzuur beginnen.
Ik zou inderdaad minimaal vier weken van tevoren beginnen met slikken, dan weet je zeker dat je foliumzuurniveau hoog genoeg is mocht je direct zwanger raken. De baby heeft dat juist in de eerste weken het meest nodig.

Een zwangerschapsmulti bevat inderdaad alle voedingsstoffen die jij zelf en de baby nodig hebben, dus veel meer dan alleen foliumzuur. Je kunt deze door blijven slikken van het moment dat je begint met zwanger worden totdat je stopt met borstvoeding geven. Ik slik zelf Prenatal Nutrients van Solgar, i.c.m. Omega-3 Extra Strength (visolie, sowieso altijd goed voor je), dat schijnt een hele goede te zijn, maar is wel prijzig. Van de drogist zullen ze ook prima zijn.

Veel plezier met proberen!
Ja hoor die van de drogist zijn prima. Mijn vk zei dat het onzin is om hele dure te halen.
vanwege deze reden:

http://www.ggznieuws.nl/h ... isme-te-kunnen-voorkomen/

ben ik 3 maanden voor het zwanger worden een dosis van 600 microgram foliumzuur gaan slikken.
En geen gewone multivitamines blijven slikken, daar kan dan weer te veel vit. A in zitten.
4 weken voor je stopt met anticonceptie word aangeraden. Zo bouw je een voorraad op. Welke je slikt maakt weinig uit. Folium is folium
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Bedankt voor de tips. Lees overal zo veel wisselde tips. Ben in januari gestopt met de pil en nu aan het kijken wat te slikken voor we beginnen.

Cyclus is niet echt stabiel en kijk nu aan de hand van ovulatietesten wanneer we aan de slag kunnen. Hoe deden jullie dat? Afgelopen week ongesteld geweest maar was acht dagen erder dan ik had verwacht. Dus best lastig om dan juist te prikken. Of gewoon maar om de dag seks ofzo?
carpe diem
Wij deden het wanneer we zin hadden. Wel hield ik een beetje bij wanneer ik ong mijn eisprong had door te temperaturen.

Dit omdat ik heel onregelmatig was. Wilde mijn cyclus leren kennen.

Kreeg kramp, dacht eisprong en toen ovulatietest gedaan en die bevestigde mijn antwoord.

Toevallig hadden we zin die dag erna.

Het moet leuk blijven, seks om echt zwanger te worden dus op comando kan altijd nog mocht het niet lukken.
Hier de eerste maand dat ik gestopt was met de pil om de dag gedaan. 4 Weken na stoppen met de pil was ik zwanger

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven