Test positief na abortuspil

03-11-2015 22:03 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb nu bijna 6 week terug mijn zwangerschap moeten afbreken dmv een abortuspil.

Ik heb een heftige bloeding gehad van een week.

Nu moest ik 2 week terug testen. Die test was nog positief. Ik ben toen een dag later ongesteld geworden. 8 dagen lang en ook behoorlijk veel bloed verloren. Nu ben ik zins zondag niet meer ongesteld. Nu heb ik net getest en die blijft positief?!

Heeft iemand hier ervaring mee?
Waarschijnlijk heb je nog HCG in je urine zitten. Dat duurt altijd wel even voordat dat uit je lichaam is. Mocht je het nou echt niet vertrouwen dan zou ik even een echo laten maken.
En wat is er mis met de vraag stellen aan je huisarts?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 03 november 2015 @ 22:07:

En wat is er mis met de vraag stellen aan je huisarts?Zeker niks mis mee. Maar word er op dit moment heel onzeker van. Heb 2 heftige bloedingen gehad en begrijp niet waarom het positief blijft
quote:Hef10 schreef op 03 november 2015 @ 22:09:

[...]

Zeker niks mis mee. Maar word er op dit moment heel onzeker van. Heb 2 heftige bloedingen gehad en begrijp niet waarom het positief blijftDat zeg ik net.
HCG kan 6 weken in je bloed blijven. Maar er is ook kans dat de vrucht niet volledig is afgestoten en er misschien nog een stukje placenta oid zit wat ervoor zorgt dat het hormoon aangemaakt blijft worden.
HCG kan tot zes weken na een miskraam/zwangerschapsafbreking in je urine waarneembaar blijven.

Mocht je na de zes weken nog positief testen dan is het verstandig om contact op te nemen met een arts. Dus ik zou nog even wachten (aangezien je zegt bijna zes weken geleden), nogmaals testen en als het dan nog positief is langs de huisarts gaan.

Of voor je eigen gemoedsrust direct een afspraak maken met de huisarts (maar hcg kan echt tot zes weken naderhand in je urine waarneembaar blijven).
quote:_blabla_ schreef op 03 november 2015 @ 22:20:

HCG kan tot zes weken na een miskraam/zwangerschapsafbreking in je urine waarneembaar blijven.

Mocht je na de zes weken nog positief testen dan is het verstandig om contact op te nemen met een arts. Dus ik zou nog even wachten (aangezien je zegt bijna zes weken geleden), nogmaals testen en als het dan nog positief is langs de huisarts gaan.

Of voor je eigen gemoedsrust direct een afspraak maken met de huisarts (maar hcg kan echt tot zes weken naderhand in je urine waarneembaar blijven).Zoiets las ik inderdaad. De zwangerschap is al in een vroeg stadium afgebroken. Ik zal de exacte 6 week afwachten dat is vrijdag. Hopelijk dan negatief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven