Teveel vruchtwater 32 weken zwanger
maandag 1 juli 2019 om 18:32
Hoi dames.
Maak me een beetje zorgen, vandaag zei de verloskundige dat ik teveel vruchtwater heb. Ben momenteel 32 weken zwanger. Heb een pocket van 9 cm en vruchtwater index 22,4 cm weet niet of iemand dat wat zegt. Ik kreeg het papiertje mee met de metingen en er stond op polyhydramnion. Ik ben met 28 weken getest op zwangerschapsdiabetes en dat had ik toen niet.
Ik moet nu door naar de gynaecoloog voor een extra onderzoek. Verder was alles wel goed met het kindje. Maak me toch wel zorgen als je op Google zoekt zie je ook dat een kan door allerlei afwijkingen en ook Down syndroom.
overigens in de meeste gevallen is de oorzaak niet te achterhalen dus ik probeer me daar aan vast te houden. Maar toch maak ik me wel een beetje zorgen nu. Kindje is momenteel 2000 g ongeveer en alle groeimetingen waren goed voor de termijn.
Iemand hier ervaring mee?
Maak me een beetje zorgen, vandaag zei de verloskundige dat ik teveel vruchtwater heb. Ben momenteel 32 weken zwanger. Heb een pocket van 9 cm en vruchtwater index 22,4 cm weet niet of iemand dat wat zegt. Ik kreeg het papiertje mee met de metingen en er stond op polyhydramnion. Ik ben met 28 weken getest op zwangerschapsdiabetes en dat had ik toen niet.
Ik moet nu door naar de gynaecoloog voor een extra onderzoek. Verder was alles wel goed met het kindje. Maak me toch wel zorgen als je op Google zoekt zie je ook dat een kan door allerlei afwijkingen en ook Down syndroom.
Iemand hier ervaring mee?
♡
maandag 1 juli 2019 om 18:39
Ik zat ook op het randje van teveel vruchtwater. Maar ik moest toen verplicht bedrust nemen. Ook mijn oma heeft het gehad, zelfde verhaal, bedrust.
Maak je niet teveel zorgen en niet teveel googelen. Het komt vast allemaal goed, downsyndroom kunnen ze namelijk bij de 20 weken echo vaak al zien.
Geniet van je zwangerschap en straks van je kindje
Maak je niet teveel zorgen en niet teveel googelen. Het komt vast allemaal goed, downsyndroom kunnen ze namelijk bij de 20 weken echo vaak al zien.
Geniet van je zwangerschap en straks van je kindje
maandag 1 juli 2019 om 18:45
Ik heb dit bij mijn middelste kindje gehad. Veel teveel vruchtwater, vanaf een week of 28, en toen bleken ook de bovenbenen behoorlijk verkort te zijn. Daarop kregen wij de ene na de andere screeningsecho. Ik heb me vreselijk veel zorgen gemaakt. We kregen een vruchtwaterpunctie aangeboden, maar hebben dit afgeslagen omdat het bij die termijn voor ons niet meer uitmaakte.
Er kwam van alles langs, downsyndroom, skeletdysplasie etc. Uiteindelijk ben ik ingeleid bij 42 weken, ons meisje woog 4480 gram, en heeft inderdaad kortere beentjes dan gemiddeld, maar dat was het dan ook. (ze bleek uiteindelijk wel een andere ziekte te hebben, maar dit staat los van het vruchtwater etc. )
Er kwam van alles langs, downsyndroom, skeletdysplasie etc. Uiteindelijk ben ik ingeleid bij 42 weken, ons meisje woog 4480 gram, en heeft inderdaad kortere beentjes dan gemiddeld, maar dat was het dan ook. (ze bleek uiteindelijk wel een andere ziekte te hebben, maar dit staat los van het vruchtwater etc. )
maandag 1 juli 2019 om 18:46
maandag 1 juli 2019 om 18:49
Ik had ook teveel vruchtwater maar geen suiker. Na de geboorte nooit meer over nagedacht wat de reden was (volgens mij gebeurt dit gewoon wel eens zonder specifieke oorzaak).
Heb eigenlijk nooit een link gelegd met downsyndroom omdat ik de NIPT test gedaan had. Heb jij geen prescreening gedaan?
Ik zou gewoon rustig de vervolgafspraken afwachten dan hoor je vanzelf meer en verder is het toch afwachten.
Heb eigenlijk nooit een link gelegd met downsyndroom omdat ik de NIPT test gedaan had. Heb jij geen prescreening gedaan?
Ik zou gewoon rustig de vervolgafspraken afwachten dan hoor je vanzelf meer en verder is het toch afwachten.
maandag 1 juli 2019 om 18:50
sarieke schreef: ↑01-07-2019 18:45Ik heb dit bij mijn middelste kindje gehad. Veel teveel vruchtwater, vanaf een week of 28, en toen bleken ook de bovenbenen behoorlijk verkort te zijn. Daarop kregen wij de ene na de andere screeningsecho. Ik heb me vreselijk veel zorgen gemaakt. We kregen een vruchtwaterpunctie aangeboden, maar hebben dit afgeslagen omdat het bij die termijn voor ons niet meer uitmaakte.
Wat moeten jullie dan door een rollercoaster zijn gegaan. Met 28 weken had ik trouwens nog niet TE veel vruchtwater. Fijn dat het alleen om een flinke baby bleek te gaan.
♡
maandag 1 juli 2019 om 18:52
Nosleckcin schreef: ↑01-07-2019 18:39Ik zat ook op het randje van teveel vruchtwater. Maar ik moest toen verplicht bedrust nemen. Ook mijn oma heeft het gehad, zelfde verhaal, bedrust.
Geniet van je zwangerschap en straks van je kindje![]()
Niet teveel Googlen inderdaad. Maar vind het wel vervelend dat ze me niks vertelde en je dan zo een diagnose polyhydramnion mee krijgt zonder enige toelichting. Heb daarna wel teruggebeld naar de VK om meer uitleg hierover te krijgen.
♡
maandag 1 juli 2019 om 18:54
Wij hebben inderdaad de NIPT niet gedaan. En ik ga inderdaad proberen rustig af te wachten, vaak betekent het inderdaad niks.k.middleton schreef: ↑01-07-2019 18:49Ik had ook teveel vruchtwater maar geen suiker. Na de geboorte nooit meer over nagedacht wat de reden was (volgens mij gebeurt dit gewoon wel eens zonder specifieke oorzaak).
♡
maandag 1 juli 2019 om 18:55
Ja stom hè. Waarschijnlijk idd voor niks . Ben nogal een controle freak! Als het goed is deze week al. Ik word morgen teruggebeld om de afspraak te bevestigen.ikBedoelHetGoed schreef: ↑01-07-2019 18:51Lieverd,
Je maakt jezelf helemaal gek en waarschijnlijk voor niks. Kan je snel terecht bij de gynaecoloog?
![]()
♡
maandag 1 juli 2019 om 21:25
Het was inderdaad nogal een rollercoaster. Maar ik heb er ook van geleerd dat het te makkelijk is in deze tijd om je zoveel zorgen te maken. Internet, Google etc. het maakte mij helemaal gek. Ik kan me je zorgen zo goed voorstellen, maar de kans dat het niets is, is groter dan de kans dat er wat mis is. Bij mijn derde zwangerschap kreeg ik extra echo's en toen bleek bij 28 weken 1 niertje 0,1 mm vergroot te zijn, ik was er meteen zo klaar mee dat we toen geen enkel aanvullend onderzoek gedaan hebben, bleek ook niks te zijn. Maar tegenwoordig zien ze alles, en ze hebben gelijk dat ze alles willen onderzoeken, maar ondertussen maken wij ons helemaal gek.diamantje123 schreef: ↑01-07-2019 18:50Wat moeten jullie dan door een rollercoaster zijn gegaan. Met 28 weken had ik trouwens nog niet TE veel vruchtwater. Fijn dat het alleen om een flinke baby bleek te gaan.
En ik kan wel zeggen dat je moet proberen om je er niet druk over te maken, maar daar doe je toch niks aan
maandag 1 juli 2019 om 21:27
Als je dan Googelt op mogelijke afwijkingen, Google dan ook even op Amniotic Fluid Index.
Gebruik Google om jezelf gerust te stellen, of, als je dat niet kunt, Google niet.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Amniotic_fluid_index
Boven 24-25 heet polyhydramnion.
Gebruik Google om jezelf gerust te stellen, of, als je dat niet kunt, Google niet.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 1 juli 2019 om 21:49
Solomio schreef: ↑01-07-2019 21:27Als je dan Googelt op mogelijke afwijkingen, Google dan ook even op Amniotic Fluid Index.
Ja ik heb het gelezen en ben wel gerustgesteld. Ik zit met 1 pocket 1cm erboven de rest is allemaal tussen 3 en 5 en het totaal rond de 22cm. Las ook dat het een momentopname is en nog kan afwijken
Bedankt iedereen voor het geruststellen.
♡
maandag 1 juli 2019 om 22:30
Hier ook enorm veel vruchtwater, glucosetest gedaan waar ik enorm ziek van werd (heb vier uur op bed gelegen daar
omdat ik helemaal niet goed werd). Ze konden niets vinden. Dochter was wel fors: 4260 gr (andere kids 3710, 2600, 3810, 3860) en heel veel vw. Wel was met 38w de placenta helemaal gaar.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
maandag 1 juli 2019 om 22:35
Hoefde jij niet voor een extra echo dan ? Glucose test idd ook gehad !suzyqfive schreef: ↑01-07-2019 22:30Hier ook enorm veel vruchtwater, glucosetest gedaan waar ik enorm ziek van werd (heb vier uur op bed gelegen daaromdat ik helemaal niet goed werd). Ze konden niets vinden. Dochter was wel fors: 4260 gr (andere kids 3710, 2600, 3810, 3860) en heel veel vw. Wel was met 38w de placenta helemaal gaar.
♡
zaterdag 6 juli 2019 om 05:31
Gister een uitgebreide GUO gehad en alles was gelukkig goed met de baby. Zelfs het vruchtwaterpeil bleek niet meer dan gemiddeld. Conclusie van de gynaecoloog: een gezonde (voor zover ze kunnen zien natuurlijk) eigenwijze baby die zich moeilijk laat meten.
Toch wel een opluchting ! En ik zag de baby drinken en ook de babyhaartjes konden we al zien, zo lief. Ik zit weer op mijn blauwe wolk
Toch wel een opluchting ! En ik zag de baby drinken en ook de babyhaartjes konden we al zien, zo lief. Ik zit weer op mijn blauwe wolk
♡
zaterdag 6 juli 2019 om 20:56
Wat fijn TO dat je weer gerustgesteld bent.
Hier ook teveel vruchtwater en daarnaast een te grote baby....ik ben 33 weken maar mijn baarmoeder is groter dan de meeste dames ooit halen bij 40 weken volgens het ziekenhuis
Maar het ziekenhuis was ook niet zo onder de indruk, die deden heel nuchter erover, de verloskundige deed wel even bezorgd. Niks aan de hand dus, het schijnt vaak voor te komen en ze kunnen meestal geen oorzaak vinden.
Hier ook teveel vruchtwater en daarnaast een te grote baby....ik ben 33 weken maar mijn baarmoeder is groter dan de meeste dames ooit halen bij 40 weken volgens het ziekenhuis
Maar het ziekenhuis was ook niet zo onder de indruk, die deden heel nuchter erover, de verloskundige deed wel even bezorgd. Niks aan de hand dus, het schijnt vaak voor te komen en ze kunnen meestal geen oorzaak vinden.
zaterdag 6 juli 2019 om 21:15
Lluvia ik denk dat de verloskundige je bij elke twijfel al snel doorstuurt. moet jij dan nog regelmatig terugkomen voor controle bij gynaecoloog hiervoor?
Ik bleek dus uiteindelijk niet te veel vruchtwater te hebben maar moer alsnog wel de glucose test herhalen en ool over 2 weken weer terug bij de gynaecoloog
Ik bleek dus uiteindelijk niet te veel vruchtwater te hebben maar moer alsnog wel de glucose test herhalen en ool over 2 weken weer terug bij de gynaecoloog
♡