Teveel vruchtwater, te grote baby

07-10-2020 20:05 470 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een groei echo gehad en ik ben er helemaal door van de kaart.

Ik ben 28+6 en de baby's hoofd meet 32+6, ook buik liep ver vooruit. Ze is dus 4 weken verder dan zou moeten.

Maar het engste is dat er veel te veel vruchtwater is. 25 cm. Normaal is het tussen 12-18 cm. Hierdoor heb je verhoogde kansen op heel veel dingen, ziektes, down, losrakende placenta, vroeggeboorte, doodgeboorte, ernstige afwijkingen in het lichaam van de baby enz enz enz. Het lijstje houdt niet op.

Mijn vriend is heel droog en lijkt het weinig te deren. Maar ik ben helemaal ingestort. Moet morgen testen op zwangerschapsdiabetes. En heb pas over 3 weken weer een groei echo.. ze wilde eerder maar er was geen plek... geen idee hoe ik die tijd ga doorkomen..

Ik voel mij heel slecht en zou graag willen weten of iemand wat soortgelijks heeft ervaren.
Alelszz schreef:
03-01-2021 22:00
Dank allen :hug: :rose:

Gaat wel goed eigenlijk. Ben een stuk opgeknapt en kan wat meer doen. Heel fijn!
Goed om te lezen en hoe gaat het met je dochtertje?
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
03-01-2021 22:57
Goed om te lezen en hoe gaat het met je dochtertje?
Groeit goed dank je! Wel veel last van krampjes maar we zijn nu naar een andere voeding gegaan en hopelijk werkt die beter, is echt rot om haar in pijn te zien
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
03-01-2021 14:42
Ik zou overigens wel een gesprek aanvragen met die verloskundige. Om aan te geven wat haar reactie met jou deed en hoe jij je hieronder voelde. Dan kan jij jouw ei kwijt en leert zij er hopelijk van bij een volgende zwangere. Niets is vervelender dan je niet serieus genomen voelen.
Ja, eens! Wat een draak zeg!
Ben benieuwd hoe het nu met je gaat Alelszz?
Alle reacties Link kopieren
Ano11niem schreef:
16-01-2021 22:16
Ben benieuwd hoe het nu met je gaat Alelszz?
Bedankt voor het vragen ! Goed. Mijn bloedwaardes zijn normaal en ik hoef niet meer te prikken of op controle :-D
Alle reacties Link kopieren
Het gaat goed met de kleine Elin. Ze groeit qua alles precies op het gemiddelde, geen bijzonderheden, ook wel eens lekker :)

Ze wordt al zo groot! Sinds vorige week lacht ze bewust en steeds meer. Zo leuk :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Alelszz schreef:
25-01-2021 11:13
Het gaat goed met de kleine Elin. Ze groeit qua alles precies op het gemiddelde, geen bijzonderheden, ook wel eens lekker :)

Ze wordt al zo groot! Sinds vorige week lacht ze bewust en steeds meer. Zo leuk :flirting:
Ah wat leuk om te lezen. Lekker genieten nu na al die ellende.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te horen Alelszz. Fijn dat je een update komt doen ook.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te horen dat het zo goed gaat met jullie! Nu genieten x1000! ♡
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn zeg. Gelukkig gaat het goed.
Alle reacties Link kopieren
Ja, mag nu ook weleens na alle tegenslagen!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend zegt dat hij over een jaar al voor een tweede wil gaan en dat hij graag nog een kindje wil, terwijl ik echt nooit meer zwanger wil worden.

Naast alle ellende die ik zelf heb moeten doorstaan, waarvan de meeste dingen zoals teveel vruchtwater, nierstuwing en vroeggeboorte een hoge kans hebben op terugkeer - was er ook van alles mis met de navelstreng en met de placenta. De kans dat onze dochter stierf in mijn buik was echt flink aanwezig. Het is toch niet raar dat ik geen tweede wil? Mijn vriend vindt dat egoistisch voor onze dochter. Maar straks verliezen we een kindje of ga ik de pijp uit , dat is het risico toch niet waard :-?
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn echt nét ouders geworden. Nu lijkt me niet het moment om hiermee bezig te gaan.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Dan moet je vriend maar zwanger worden voor de volgende.
Alle reacties Link kopieren
Alelszz het is nu echt niet het moment voor deze discussie. Jullie zijn net ouders en je bent die hele helse zwangerschap en bevalling nog aan het verwerken. Over een jaar of een paar jaar is het vroeg genoeg voor een gesprek. Zit je in therapie voor de verwerking? Ik zou dat wel adviseren. Ik kwam je toevallig op een ander forum tegen en gezien het aantal topics wat je daar hebt geopend merk ik dat het je heel erg bezig houdt. Wat heel logisch is want het is niet niets wat je hebt meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Och alellz, zelfs een normale bevalling/zwangerschap moeten veel vrouwen verwerken, het is normaal al een heftige en grote gebeurtenis. Daarnaast is er bij jullie zo enorm veel gebeurd wat verwerkt zal moeten worden en een plekje moet krijgen. Tzt kan je er over praten met een verloskundige of gyneacoloog wat ze aanraden, samen met je vriend. En tot jullie daar samen aan toe zijn gewoon heel erg genieten van jullie meisje.
Alle reacties Link kopieren
Alelszz, ik zou echt hulp zoeken om dit te verwerken. Het is allemaal nogal wat!

Sterkte en geniet van je dochtertje 🌹
Alle reacties Link kopieren
Lastig!
En een tweede kindje is niet verplicht he?
Ik wil zelf denk ik later graag 1 kind, om meerdere redenen. Ik heb er veel informatie over opgezocht en mensen die enig kind zijn zijn niet ongelukkiger (niet als kind en niet als volwassene) dan mensen die niet enig kind zijn. Het is dus niet 'zielig' om geen broertje of zusje te hebben. Ik snap wel dat je beeld van een gezin misschien een gezin met meerdere kinderen is, of dat het om een andere reden leuk kan zijn om meerdere kinderen te hebben, maar het is echt niet egoïstisch om dat niet te doen. (niet egoïstischer althans dan om wel een tweede kind te krijgen ;) )
En het hoeft ook niet dicht op elkaar natuurlijk. Ik scheel zelf 6 jaar met mijn sibling en dat is helemaal prima (ik weet nog de geboorte en alles <3 en nu zijn we samen op vakantie geweest). Je hebt nog tijd zat om erover na te denken. :) Nu inderdaad focussen op je herstel en je dochtertje. :)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties :)
Alle reacties Link kopieren
Alelszz schreef:
24-02-2021 10:39
Mijn vriend zegt dat hij over een jaar al voor een tweede wil gaan en dat hij graag nog een kindje wil, terwijl ik echt nooit meer zwanger wil worden.

Naast alle ellende die ik zelf heb moeten doorstaan, waarvan de meeste dingen zoals teveel vruchtwater, nierstuwing en vroeggeboorte een hoge kans hebben op terugkeer - was er ook van alles mis met de navelstreng en met de placenta. De kans dat onze dochter stierf in mijn buik was echt flink aanwezig. Het is toch niet raar dat ik geen tweede wil? Mijn vriend vindt dat egoistisch voor onze dochter. Maar straks verliezen we een kindje of ga ik de pijp uit , dat is het risico toch niet waard :-?

Ja hoor, wat een onzin. Maar eens met de anderen: parkeer dit onderwerp en ga eerst maar eens landen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven