Tips tegen babykriebels

23-10-2017 10:04 35 berichten
Hoi dames,
Ik heb de afgelopen periode ontzettend last van babykriebels.. Ik betrap mezelf erop dat ik op instagram alleen maar zit te kijken naar baby- en zwangerschapsprofielen, in de winkel toch even de babyafdeling afloop (want die kleertjes zijn zó schattig) en dat ik eigenlijk nergens anders meer aandenk dan mijn eigen mini-me. Mijn vriend zou ook niets liever willen, maar.. Ik ben vorig jaar begonnen aan een traineeship en momenteel bezig met mijn master. En dus zou het, hoe graag ik het ook zou willen, niet helemaal uitkomen. Dus mijn vraag aan jullie hoe kom ik van mijm kriebels af (of worden ze iig minder). Ik droom zelfs over babies en af en toe hoop ik stiekem dat ik ondanks dat ik de pil slik het ergems fout is gegaan en ik zwanger ben..

Nb. Ik weet niet of dit de juiste pijler is, maar ik zou niet weten waar ik dit onder zou moeten plaatsen
Alle reacties Link kopieren
Ik volg.........
Alle reacties Link kopieren
Middagje op de huilbaby of terrordreumes/peuter passen, ben je wel weer even genezen.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een kinderfeestje met heel veel kleine kinderen. Dan schieten die eierstokken zo weer voor een jaar in de knoop :rolling:

En nu even zonder gekheid, waarschijnlijk valt er niet zo veel aan dat gevoel te doen. Als ze rammelen, dan rammelen ze. Hoe lang duurt dat traineeship en je master nog? Is het mogelijk om alvast een datum af te spreken waarop jullie gaan proberen, zodat je iets hebt om naar toe te leven?
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
23-10-2017 10:11
Middagje op de huilbaby of terrordreumes/peuter passen, ben je wel weer even genezen.
Hahaha, ja het hielp mij altijd wel weer tijdelijk van m'n kriebels af om af te spreken met een paar vrienden met een paar kinderen. Of beter nog, naar een kinderverjaardag te gaan waar een stuk of 10 van die normaliter redelijk rustige, redelijk goed opgevoede kinderen spontaan veranderen in schreeuwende, huilende monsters.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Ik heb vorig jaar ook mijn klapperende eierstokken een jaar genegeerd. Weliswaar voor een tweede, maar was niet minder heftig.

Voor mijn werk moest ik een project leiden en ik wist dat dit njet te combineren was met een zwangerschap. Dus ik had echt in mijn hoofd: eerst dit succesvol afronden en dan pas een tweede.

Ik heb steeds in mijn hoofd gehouden dat ik pas een kind mocht als ik klaar was en dus steeds mijn energie op dat project gericht. Dit gaf mij veel motivatie om keihard te werken.

Inmiddels is het project succesvol afgerond en ben ik zwanger. Ik ben nu echt zo blij dat ik eerst dat heb gedaan!! Nu zit mijn carrière in de lift en ben ik ook nog eens zwanger :cheer2:

Alles heeft zijn tijd.
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ken het gevoel! Ik volg verschillende mamablogs/vlogs, zit vaak kinder gerelateerde dingen en vragen op te zoeken. Ik heb zelfs al eens een baby uitzet online samen gesprokkeld om te kijken wat het zou kosten :-D. Ook dat dromen herken ik volledig!

Mij helpt het wat om doelen te stellen. Eerst zouden we graag een huisje kopen en kijken hoe dat financieel gaat, daarna gaan we verder kijken.

Ik zwijmel natuurlijk wel nog altijd weg bij schattige kindjes en babykleertjes.. soms is het moeilijk want ik zou graag alles in een keer willen! Maar een mens moet realistisch zijn en het soms praktischer bekijken. Soms lijkt het zelfs wel een mantra haha, "eerst een huisje, eerst een huisje,..."
Ik denk trouwens dat het zeker belangrijk is om bepaalde zaken op de rit te hebben, voordat je aan een kind begint. Dat geeft ook rust.

Alleen zie ik wel veel mensen die er wat in doorslaan. Die zijn dan 33 en zitten bijvoorbeeld midden in een promotietraject en dat willen ze eerst afronden, maar daarna worden ze gevraagd voor een ander project en daarna komt er weer iets op hun pad. Zo gaat het eigenlijk je leven lang door. En dan wordt je moeder ziek, of je baan staat op de tocht.

Als al die dingen ervoor zorgen dat je je kinderwens uitstelt, dan komt het er nooit van.
Ik ben alle mama blogs gaan ontvolgen, werk meer uren en mijd zwangeren een beetje. Ik ben wel blij voor de nieuwe zwangeren maar het doet een beetje pijn. Verder weet ik ook niet zo goed wat ik met het gevoel van die wapperende eierstokken aan moet. Ik heb het gevoel dat we onze wens voor een groot gezin gaan mislopen maar technisch gezien kan een tweede nu niet.


Maar toen ik dit weekend de bak met hydrofiele doeken naar de kelder bracht, brak mijn hart een beetje :sigh:
Alle reacties Link kopieren
ik begrijp hier zo weinig van...

anyway; ik was afgelopen zondagmiddag in het zwembad en geloof me, dat moet je proberen
Lorem Ipsum
BahcoBarbie schreef:
23-10-2017 10:42
Ik ben alle mama blogs gaan ontvolgen, werk meer uren en mijd zwangeren een beetje. Ik ben wel blij voor de nieuwe zwangeren maar het doet een beetje pijn. Verder weet ik ook niet zo goed wat ik met het gevoel van die wapperende eierstokken aan moet. Ik heb het gevoel dat we onze wens voor een groot gezin gaan mislopen maar technisch gezien kan een tweede nu niet.


Maar toen ik dit weekend de bak met hydrofiele doeken naar de kelder bracht, brak mijn hart een beetje :sigh:
Lekker dan. Een zwangere is niet alleen maar dat, hopelijk is zij ook nog steeds jouw vriendin/zus/collega.

Iemand gaan vermijden, omdat één aspect je teveel confronteert met iets wat je zelf graag wil, vind ik echt vreemd gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag mee, ik zou ook heel graag willen proberen om zwanger te worden alleen is mijn vriend er nog niet klaar voor. Mijn beste vriendin is vorige maand moeder geworden en hoewel ik het heel fijn voor haar vond , en ik heel veel voor de baby heb gemaakt, ben ik wel heel erg verdrietig en jaloers ( geweest ). :'(
Wat bij mij helpt is veel leuke dingen met mijn neefjes en nichtjes doen en mijn eigen kriebels toch proberen te negeren.
boerinneke wijzigde dit bericht op 23-10-2017 11:03
Reden: aanpassing
3.20% gewijzigd
.
Er is een topic wachten met zwanger worden volgens mij. Daar vind je gelijkgestemden.
Alle reacties Link kopieren
Alvast een datum prikken, wanneer je mag stoppen met de pil en beginnen met foliumzuur? Eventueel iets eerder en nog een tijdje condooms gebruiken, zodat je vast kunt ontpillen?
Alle reacties Link kopieren
Oh en dingen doen, die straks niet meer mogen als je zwanger bent (bepaalde dingen eten of drinken, heftige achtbaan doen) of minder makkelijk gaan met kinderen (lekker vaak onverwacht samen uit eten ofzo, flink sporten), of ter voorbereiding (sparen, huis opruimen, conditie opbouwen, gezond leven, taakverdeling bespreken met partner)?
Ben je er toch al wat meer mee bezig, maar zonder concrete actie.
Hoi dames,

Bedankt voor jullie berichtjes!

@beluga, super herkenbaar haha. Alleen is mijn mantra eerst mn master eerst mn master.

@tiswa, ik moet nog zeker anderhalf jaar voordat ik mijm master heb afgerond (al zit de zwaarte op dit collegejaar en hoef ik het volgende collegejaar slechts 2 vakken en een scriptie te schrijven)

@sweetchilli, dat herken ik op het werk ook heel erg.. Eerlijk gezegd had ik altind gedacht dat ik RA zou worden en dat betekent dat ik na mijn masteropleiding ook nog een postmaster moet gaan volgen. Echter denk ik nu steeds meer dat ik die titel helemaal niet belangrijk vind en toch liever zo snel mogelijk voor een baby ga..

@hetismogelijk, misschien ga ik dat idd bespreken met mijn vriend vanavond. Superspannend, maar wel iets om naar toe te leven dan. Het kan voor mijn gevoel niet snel genoeg haha
Alle reacties Link kopieren
gewoon lekker blijven zwijmelen en van genieten!!vooral niet vergeten er bewust van te genieten.
ooit was ik zoals jij en kon het me niet snel genoeg gaan. nu is ons gezin compleet en ben ik op dat gebied uitgezwijmeld en dat mis ik eigenlijk wel een beetje.
ik ging ook helemaal los in neuzen in babyspullen,babynamen,blogs,forums,aftellen naar stoppen met anticonceptie,afwachten,toeleven,hopen,wensen,nog meer wachten. de blijdschap toen ik zwanger bleek,elke mijlpaal,het kindje zelf...
dan een broertje of zusje,het hele riedeltje opnieuw ....
voor ons nu afgesloten en komt nooit meer terug. ik had wel 10 jaar eerder kinderen gewild,maar ben achteraf blij dat het zo gelopen is want anders waren ze nu onderhand al de deur uit geweest :-o ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je dan?
Je mag hier wel een keer een weekendje komen oppassen hoor..
@taxi87, vanaf november 24 (nog harstikke jong en je hebt nog alle tijd, ik weet het haha). En oppassen vind ik vaak juist ontzettend leuk! Ik heb een nichtje van 2 en een van 7, en met hun is het altijd een gezellige boel! Dan worden mijn kriebels meestal nog sterker :S
Paar dagen elke drie uur een alarm aflaten gaan ook snacht ;-)
Jetski15 schreef:
23-10-2017 12:14
Paar dagen elke drie uur een alarm aflaten gaan ook snacht ;-)


Ja en dan niet alarm uitmeppen en doorgaan met slapen/eten/douchen ;) Nee als het alarm gaat dan moet je er uit, thee gaan zetten, 20 minuten op de bank zitten met een kop thee, dan 5 minuten rondlopen om je kopje thee te laten boeren en vervolgens je kopje afwassen/drogen en zoet in het kastje zetten. En dat elke 3 uur :lol: Of je ligt 20 minuten lang met een lurkend kopje thee in bed, draait je om, ligt je vent een Pools oerbos om te zagen met zijn gesnurk.


Dat slaapgebrek mis ik dan weer niet.
SweetChili schreef:
23-10-2017 10:51
Lekker dan. Een zwangere is niet alleen maar dat, hopelijk is zij ook nog steeds jouw vriendin/zus/collega.

Iemand gaan vermijden, omdat één aspect je teveel confronteert met iets wat je zelf graag wil, vind ik echt vreemd gedrag.


In een vriendschap zijn er 2 vrienden en ik hoef niet altijd 100% beschikbaar te zijn en kan mij soms een beetje afzonderen als dat beter voelt. Dat kan de ander ook doen.
Alle reacties Link kopieren
Zoek het niet op en focus op werk/studie/iets anders. Dat hielp mij goed. Ik merkte wel dat als werk even wat minder uitdagend was, mijn gedachten weer richting baby's gingen. Maar met een nieuwe baan waarin ik veel moet leren en verder opgeleid wordt, ging het over het algemeen best goed.
BahcoBarbie schreef:
23-10-2017 12:32
In een vriendschap zijn er 2 vrienden en ik hoef niet altijd 100% beschikbaar te zijn en kan mij soms een beetje afzonderen als dat beter voelt. Dat kan de ander ook doen.
Tuurlijk mag dat, maar ik zou eerlijk gezegd wel een beetje klaar zijn met de vriendschap als ik zou weten dat je dit alleen doet omdat ik zwanger ben.

Stel je voor dat ik jou zou gaan ontwijken omdat ik er niet tegen kan dat je een vriend hebt en ik niet, of een huis hebt gekocht waarin ik ook wel zou willen wonen.

Het is gewoon niet zo aardig om een vriendin op afstand te houden op basis van één aspect dat toevallig even niet in je straatje past. Voor mij is dat geen echte vriendschap.
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk
Hier al ontpilt en allerlei dingen aan het doen wat straks niet meer kan.. maar toch steeds het gevoel 'dat er iets mist'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven