Tips tegen babykriebels

23-10-2017 10:04 35 berichten
Hoi dames,
Ik heb de afgelopen periode ontzettend last van babykriebels.. Ik betrap mezelf erop dat ik op instagram alleen maar zit te kijken naar baby- en zwangerschapsprofielen, in de winkel toch even de babyafdeling afloop (want die kleertjes zijn zó schattig) en dat ik eigenlijk nergens anders meer aandenk dan mijn eigen mini-me. Mijn vriend zou ook niets liever willen, maar.. Ik ben vorig jaar begonnen aan een traineeship en momenteel bezig met mijn master. En dus zou het, hoe graag ik het ook zou willen, niet helemaal uitkomen. Dus mijn vraag aan jullie hoe kom ik van mijm kriebels af (of worden ze iig minder). Ik droom zelfs over babies en af en toe hoop ik stiekem dat ik ondanks dat ik de pil slik het ergems fout is gegaan en ik zwanger ben..

Nb. Ik weet niet of dit de juiste pijler is, maar ik zou niet weten waar ik dit onder zou moeten plaatsen
Alle reacties Link kopieren
Snap dat je wil wachten.. maar besef ook dat er een kans ks dat het allemaal niet zo gemakkelijk gaat. Dat je ermee behint wil niet zeggen dat je ook gelijk zwanger bent. Dat was voor mijn man doorslaggevend. Hij was er nog niet klaar voor. Maar toen ik hem zei dat we nog eerst 3 maanden moesten ontgiften (geen alcohol,tabak etc), hopen dat het gelijk raak is maar misschien zijn we zo een half jaar verder, plus 9 maanden zwanger.. hebben we hopelijk over 1,5 jaar een kind. Dat was voor hem overtuigend genoeg om wel met het hele 'traject' te starten :-D
Bebis schreef:
23-10-2017 15:55
Snap dat je wil wachten.. maar besef ook dat er een kans ks dat het allemaal niet zo gemakkelijk gaat. Dat je ermee behint wil niet zeggen dat je ook gelijk zwanger bent. Dat was voor mijn man doorslaggevend. Hij was er nog niet klaar voor. Maar toen ik hem zei dat we nog eerst 3 maanden moesten ontgiften (geen alcohol,tabak etc), hopen dat het gelijk raak is maar misschien zijn we zo een half jaar verder, plus 9 maanden zwanger.. hebben we hopelijk over 1,5 jaar een kind. Dat was voor hem overtuigend genoeg om wel met het hele 'traject' te starten :-D
Haha ik heb ook zoiets tegen mijn man gezegd. Hij wilde wel graag een kind, maar pas over een jaar ongeveer.

Dus ik heb hem toen voorgerekend: eerst ontpillen een mijn eigen cyclus een beetje leren kennen, dan duurt het gemiddeld wel 6 maanden tot een jaar voor je zwanger bent en dan nog negen maanden zwanger. Dus al met al ben je zo anderhalf jaar bezig voor je daadwerkelijk een baby in je handen hebt.

Ik stoppen met de pil. Twee weken later was ik zwanger. Acht maanden later was de baby er :rofl:
@sweetchilli hahahahha wat zal je man hebben gedacht toen het ineens zo snell ging xD.

Maargoed mijn vriend had liever gisteren dan vandaag een baby gehad alleen zit het er voor mij helaas niet in :( maar inderdaad ik heb wel iets om naar uit te kijken als ik weet dat ik na mijn master (misschien wel zelfs tijdens de laatste fase) kan beginnen aan onze nieuwe avontuur. Ik kan haast niet wachten!
Hier idemdito :$ Ik zei tegen manlief 'het kan wel maanden soms jaren duren voordat je zwanger bent' en manlief zei 'oke nou dan moeten we maar beginnen' 2 weken en 2 uur na dat gesprekje had ik een positieve zwangerschapstest in handen en zat manlief witjes rond zijn neus en paniekerig ToDo lijstjes te maken want 'dit had ie niet verwacht' :lol:

Ik vind het slim dat je wacht TO. Ik had met mijn zwangerschap geen traineeship + master kunnen volbrengen. Je kan huppelend door je zwangerschap gaan maar ook ziek en zwak in bed liggen creperen.

Dus nog even doorbijten :)
Haha wij waren de eerste weken ook wel in shock! Gelukkig hadden we toen nog maanden om aan het idee te wennen. Dat heeft de natuur dan wel weer mooi geregeld.

En het is echt heel verstandig om te wachten tot je de master helemaal hebt afgerond. Ik ben nu weer zwanger en die eerste maanden vallen me niet mee. Een scriptie schrijven lijkt me nu echt de hel.

Iedereen reageert er anders op, maar je weet gewoon echt niet hoe jij erop reageert. Ik ben normaal heel fit, maar dat heeft er niks mee te maken. Het is puur dat hcg hormoon dat plotseling stijgt en waar je heel gevoelig of minder gevoelig voor kunt zijn.
SweetChili schreef:
23-10-2017 16:29
Haha ik heb ook zoiets tegen mijn man gezegd. Hij wilde wel graag een kind, maar pas over een jaar ongeveer.

Dus ik heb hem toen voorgerekend: eerst ontpillen een mijn eigen cyclus een beetje leren kennen, dan duurt het gemiddeld wel 6 maanden tot een jaar voor je zwanger bent en dan nog negen maanden zwanger. Dus al met al ben je zo anderhalf jaar bezig voor je daadwerkelijk een baby in je handen hebt.

Ik stoppen met de pil. Twee weken later was ik zwanger. Acht maanden later was de baby er :rofl:
Ik was (gelukkig) ook direct zwanger, maar dat wel na 3 maamdem 'ontgiften'. Ik schrok er zelf juist ook wel van haha. Maar besef wel dat ik echt geluk heb gehad (en jij ook). Dus TO zou hier wel even over na moeten denken..
Bebis schreef:
23-10-2017 17:39
Ik was (gelukkig) ook direct zwanger, maar dat wel na 3 maamdem 'ontgiften'. Ik schrok er zelf juist ook wel van haha. Maar besef wel dat ik echt geluk heb gehad (en jij ook). Dus TO zou hier wel even over na moeten denken..
Ontgiften? Was is dat? En waarom? Oprechte vragen hoor.
Overigens was ik ook in de eerste ronde zwanger maar dat was op vakantie en daar heb ik gewoon van alles gedaan / gegeten / gedronken waarvan ik vermoed dat je het tot 'gif' zou kunnen rekenen.
borboletas schreef:
23-10-2017 17:44
Ontgiften? Was is dat? En waarom? Oprechte vragen hoor.
Overigens was ik ook in de eerste ronde zwanger maar dat was op vakantie en daar heb ik gewoon van alles gedaan / gegeten / gedronken waarvan ik vermoed dat je het tot 'gif' zou kunnen rekenen.
Haha zo noem ik het maar even. Voordat we zijn 'gestart' hebben we beiden eerst drie maanden niet gerookt, gedronken en elke dag vitaminen geslikt.
En waarom, om de kans te vergroten en om een 'goede' start te maken. Ik heb sindsdien eigenlijk geen tabak of alcohol gehad. Dit was in januari, werd in april zwanger en nu dus bijna uitgerekend.
Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Ik weet niet of ik ook zoveel geluk heb straks, maar wel leuk om jullie verhaal te lezen :D

Roken en drinken doen mijn vriend en ik sws niet dus dat "ontgiften" zou voor ons niet hoeven (scheelt weer een paar maanden hehe)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven