Tips zwanger worden
zondag 29 juli 2018 om 22:33
Hallo!
Wij proberen al enkele maanden zwanger te worden maar zonder succes.
Ik hou momenteel alles bij via de apps: 'Flo' & 'Mijn kalender'.
Maar beiden zeggen iets anders over wanneer mijn eisprong juist is.
Welke apps gebruiken jullie?
Welke olulatietesten zijn goed? Want daar hoor ik ook veel negatieve dingen over.
Bedankt voor de tips!
Wij proberen al enkele maanden zwanger te worden maar zonder succes.
Ik hou momenteel alles bij via de apps: 'Flo' & 'Mijn kalender'.
Maar beiden zeggen iets anders over wanneer mijn eisprong juist is.
Welke apps gebruiken jullie?
Welke olulatietesten zijn goed? Want daar hoor ik ook veel negatieve dingen over.
Bedankt voor de tips!
zondag 29 juli 2018 om 22:38
Ik gebruik de app flo en dipstick ovulatietesten van sensitest
De app gebruik ik meer om mijn cycli terug te kunnen zien en te monitoren of ze njet te lang worden. (Ik moet terug naar de arts als ze langer worden dan 35 dagen)
Wij gaan nu ronde negen in. (Vandaag ongesteld geworden)
Gestart begin november 2017 maar helaas nog geen geluk.
Mijn beste tip is: heb veel geduld (dat vind ik soms lastig omdat we het toch heel graag willen) en leef je leven ondertussen gewoon lekker verder. Geniet van elkaar en houd je seksleven leuk
De app gebruik ik meer om mijn cycli terug te kunnen zien en te monitoren of ze njet te lang worden. (Ik moet terug naar de arts als ze langer worden dan 35 dagen)
Wij gaan nu ronde negen in. (Vandaag ongesteld geworden)
Gestart begin november 2017 maar helaas nog geen geluk.
Mijn beste tip is: heb veel geduld (dat vind ik soms lastig omdat we het toch heel graag willen) en leef je leven ondertussen gewoon lekker verder. Geniet van elkaar en houd je seksleven leuk
anoniem_63bae62af3fb8 wijzigde dit bericht op 29-07-2018 22:50
50.14% gewijzigd
maandag 30 juli 2018 om 00:13
Nu ga je vast heel veel cliché adviezen krijgen, zoals regelmatig neuken etc..
Hier duurde het 2,5 jaar voordat ik blijvend zwanger werd! Vier miskramen in de tussentijd.. Heb veel geprobeerd, ovulatie apps (ook weer eraf gegooid want eisprong was super regelmatig), acupunctuur, om de dag seks, seks wanneer we zin hadden..
Op een dag hadden we het grote geluk dat een vruchtje zich goed nestelde en bleef zitten.. En dat is het denk ik, geluk of pech.. Veel mensen zullen zeggen: als je er niet meer mee bezig bent zul je zien dat het lukt!
Achteraf de grootste onzin die er is want toen ik voor de vijfde keer zwanger werd deed ik niks anders dan anders.. Ik had gewoon veel geluk!
Hopelijk komt dat geluk voor jullie ook snel!!!
Hier duurde het 2,5 jaar voordat ik blijvend zwanger werd! Vier miskramen in de tussentijd.. Heb veel geprobeerd, ovulatie apps (ook weer eraf gegooid want eisprong was super regelmatig), acupunctuur, om de dag seks, seks wanneer we zin hadden..
Op een dag hadden we het grote geluk dat een vruchtje zich goed nestelde en bleef zitten.. En dat is het denk ik, geluk of pech.. Veel mensen zullen zeggen: als je er niet meer mee bezig bent zul je zien dat het lukt!
Achteraf de grootste onzin die er is want toen ik voor de vijfde keer zwanger werd deed ik niks anders dan anders.. Ik had gewoon veel geluk!
Hopelijk komt dat geluk voor jullie ook snel!!!
maandag 30 juli 2018 om 00:17
Zo deden wij dat ook.
maandag 30 juli 2018 om 00:18
maandag 30 juli 2018 om 10:16
Ik weet niet hoelang een paar maanden zijn maar, ik temperatuurde. Dat is best een ding en zou ik zeker niet heel vroeg mee beginnen. Ik begon hiermee na een maand om 10/11. Uiteindelijk heeft het bijna 1,5 jaar geduurd. Voordat ik begon met temperaturen gebruikte ik ovulatie testen en een app om mijn menstruatie bij te houden.
Ik deed dit in combinatie met ovulatie testjes, gewoon hele goedkope papieren variant zonder plastic. En gebruikte daarnaast firtilityfriend om mijn temperatuur curve en uitslagen van ovulatietesten te noteren. Deze 3 samen gaven een heel goed beeld van mijn cyclus.
Ik hoop dat jullie snel een kindje mogen verwachten!
Ik deed dit in combinatie met ovulatie testjes, gewoon hele goedkope papieren variant zonder plastic. En gebruikte daarnaast firtilityfriend om mijn temperatuur curve en uitslagen van ovulatietesten te noteren. Deze 3 samen gaven een heel goed beeld van mijn cyclus.
Ik hoop dat jullie snel een kindje mogen verwachten!
maandag 30 juli 2018 om 11:21
maandag 30 juli 2018 om 11:22
+1
en vooral niet alleen op de dagen die je app aangeeft
maandag 30 juli 2018 om 11:23
als je langere tijd en nauwkeurig je temperatuur bijhoudt, zie je een kleine dip net voor je ovulatie (je ziet hem dus aankomen). DE dag om te neuken voor een beebje
maandag 30 juli 2018 om 11:25
maandag 30 juli 2018 om 13:52
Ik kan me goed voorstellen dat je op een gegeven moment ongeduldig wordt. Ik mocht 2 x snel zwanger raken zonder het gebruiken van ovutesten. Maar deze x helaas al wat rondes en 2 mk verder.
Sensitest werkte voor mij goed.Heel duidelijk en prettig. Dat zelfde telt voor ovu testen van de action.
Tarwekiemolie is wellicht nog een tip om eens op te googlen. Heeft mij ook geholpen.
En ja regelmatig seks is een prima tip, maar niet wat TO vraagt volgens mij. Ik ga er maar gewoon vanuit dat ze dit wel weet en doet.
Sensitest werkte voor mij goed.Heel duidelijk en prettig. Dat zelfde telt voor ovu testen van de action.
Tarwekiemolie is wellicht nog een tip om eens op te googlen. Heeft mij ook geholpen.
En ja regelmatig seks is een prima tip, maar niet wat TO vraagt volgens mij. Ik ga er maar gewoon vanuit dat ze dit wel weet en doet.
maandag 30 juli 2018 om 14:02
nou... vrienden van mij, hadden een enorme kinderwens, maar zij had maar bar weinig zin.Thisisme1980 schreef: ↑30-07-2018 13:52
Dat zelfs de gynaecoloog zei: Mevrouw, voor een baby zult u wel vaker seks moeten hebben.
maandag 30 juli 2018 om 14:06
Ik zou inderdaad ovulatietesten gebruiken, ik ben erg tevreden over de roze clearblue (paarse niet zo'n fan van). Het is in ieder geval handig om een beetje te weten hoe je cyclus in elkaar zit.
Je hebt ook vrouwen die 'pas' rond dag 20 hun eisprong hebben en 11 dagen later ongesteld worden bijvoorbeeld. En ja, natuurlijk is om de dag seks hebben het optimaalst maar niet iedereen heeft daar zin in of tijd voor (zeker niet als je al 3 jaar bezig bent, maar dat is weer een ander verhaal
).
Je hebt ook vrouwen die 'pas' rond dag 20 hun eisprong hebben en 11 dagen later ongesteld worden bijvoorbeeld. En ja, natuurlijk is om de dag seks hebben het optimaalst maar niet iedereen heeft daar zin in of tijd voor (zeker niet als je al 3 jaar bezig bent, maar dat is weer een ander verhaal
maandag 30 juli 2018 om 17:18
Ik temperatuur al een half jaar en heb inderdaad bijna altijd een dip in mijn temperatuur op de dag dat mijn eisprong is. Maar dan zou je dus wanneer je in de ochtend temperatuurt meteen seks moeten hebben.. handig als je man al eerder weg is vanwege werk en je zelf ook moet haasten om te gaan werken. Daarnaast zeggen ze dat de hoogste kans op de dag voor je eisprong is. Daarom wordt dit beschreven als een methode die vooral achteraf handig is. En beter om kansen te spreiden dan gokken op 1 dag.
maandag 30 juli 2018 om 18:04
Maar je mag gerust ook neuken, op de dagen rond je ovulatie he?DEM89 schreef: ↑30-07-2018 17:18Ik temperatuur al een half jaar en heb inderdaad bijna altijd een dip in mijn temperatuur op de dag dat mijn eisprong is. Maar dan zou je dus wanneer je in de ochtend temperatuurt meteen seks moeten hebben.. handig als je man al eerder weg is vanwege werk en je zelf ook moet haasten om te gaan werken. Daarnaast zeggen ze dat de hoogste kans op de dag voor je eisprong is. Daarom wordt dit beschreven als een methode die vooral achteraf handig is. En beter om kansen te spreiden dan gokken op 1 dag.
Het is niet zo, dat als je op dinsdag je ovulatie denkt te hebben, het op maandag niet mag.
maandag 30 juli 2018 om 18:08
maandag 30 juli 2018 om 18:12
Oh echt!? Mag dat?
Haha, wat ik dus bedoel is dat dat geen methode op zich is waar je veel aan hebt. Zeker niet wanneer je een onregelmatige cyclus hebt.
maandag 30 juli 2018 om 18:19
Ik gebruik de extra gevoelige testen van 2besure. Je ziet een duidelijke aanloop en deze knallen wel. Te koop op internet. Clear blue vind ik ook fijn, die zijn alleen zo duur..
Ik gebruik testen in combinatie met temperaturen. Wat ik na een aantal maanden vooral fijn vind is dat ik nu ongeveer wel weet welke dagen ik vruchtbaar ben en m’n eisprong dus is. Je kan ook nog je cervix slijm checken.
Over het om de dag seks hebben.. denk dat t veel belangrijker is dat je je ontspant en niet te veel vast klampt aan regeltjes enzo. Maar goed, wie ben ik om dat te zeggen. Ben namelijk nog niet zwanger na 3 rondes.. Haha
Ik gebruik testen in combinatie met temperaturen. Wat ik na een aantal maanden vooral fijn vind is dat ik nu ongeveer wel weet welke dagen ik vruchtbaar ben en m’n eisprong dus is. Je kan ook nog je cervix slijm checken.
Over het om de dag seks hebben.. denk dat t veel belangrijker is dat je je ontspant en niet te veel vast klampt aan regeltjes enzo. Maar goed, wie ben ik om dat te zeggen. Ben namelijk nog niet zwanger na 3 rondes.. Haha
maandag 30 juli 2018 om 18:40
Nou ja,mijn temperatuurlijn, gaf het prachtig aan
En de keren dat ik zwanger was, zag ik mijn temperatuur doorstijgen, werkte nog eerder dan een test
zondag 12 augustus 2018 om 11:56