Tips zwanger worden

29-07-2018 22:33 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Wij proberen al enkele maanden zwanger te worden maar zonder succes.
Ik hou momenteel alles bij via de apps: 'Flo' & 'Mijn kalender'.
Maar beiden zeggen iets anders over wanneer mijn eisprong juist is.

Welke apps gebruiken jullie?
Welke olulatietesten zijn goed? Want daar hoor ik ook veel negatieve dingen over.

Bedankt voor de tips!
Apps geven richtlijnen aan.
Ik zou voor ovu testen gaan.
Ik had de clearblue digital...en de maand dat we die gebruikte ben ik ook zwanger geraakt.
(Denk in theorie een lucky shot hoor...aangezien ik alles letterlijk aanvoel)
Ik gebruik de app flo en dipstick ovulatietesten van sensitest
De app gebruik ik meer om mijn cycli terug te kunnen zien en te monitoren of ze njet te lang worden. (Ik moet terug naar de arts als ze langer worden dan 35 dagen)

Wij gaan nu ronde negen in. (Vandaag ongesteld geworden)
Gestart begin november 2017 maar helaas nog geen geluk.

Mijn beste tip is: heb veel geduld (dat vind ik soms lastig omdat we het toch heel graag willen) en leef je leven ondertussen gewoon lekker verder. Geniet van elkaar en houd je seksleven leuk
anoniem_63bae62af3fb8 wijzigde dit bericht op 29-07-2018 22:50
50.14% gewijzigd
Wij neukten regelmatig. Aanrader!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Nu ga je vast heel veel cliché adviezen krijgen, zoals regelmatig neuken etc..

Hier duurde het 2,5 jaar voordat ik blijvend zwanger werd! Vier miskramen in de tussentijd.. Heb veel geprobeerd, ovulatie apps (ook weer eraf gegooid want eisprong was super regelmatig), acupunctuur, om de dag seks, seks wanneer we zin hadden..

Op een dag hadden we het grote geluk dat een vruchtje zich goed nestelde en bleef zitten.. En dat is het denk ik, geluk of pech.. Veel mensen zullen zeggen: als je er niet meer mee bezig bent zul je zien dat het lukt!

Achteraf de grootste onzin die er is want toen ik voor de vijfde keer zwanger werd deed ik niks anders dan anders.. Ik had gewoon veel geluk!

Hopelijk komt dat geluk voor jullie ook snel!!!
Heel veel neuken. En dan neuken van het soort waarbij hij klaarkomt in jouw vagina.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
JollyRider schreef:
29-07-2018 22:46
Zo deden wij dat ook.
Doortjee schreef:
30-07-2018 00:13
Nu ga je vast heel veel cliché adviezen krijgen, zoals regelmatig neuken etc..
Van het kopen van ovulatietests kun je niet zwanger worden. Van neuken wel.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Ik weet niet hoelang een paar maanden zijn maar, ik temperatuurde. Dat is best een ding en zou ik zeker niet heel vroeg mee beginnen. Ik begon hiermee na een maand om 10/11. Uiteindelijk heeft het bijna 1,5 jaar geduurd. Voordat ik begon met temperaturen gebruikte ik ovulatie testen en een app om mijn menstruatie bij te houden.

Ik deed dit in combinatie met ovulatie testjes, gewoon hele goedkope papieren variant zonder plastic. En gebruikte daarnaast firtilityfriend om mijn temperatuur curve en uitslagen van ovulatietesten te noteren. Deze 3 samen gaven een heel goed beeld van mijn cyclus.

Ik hoop dat jullie snel een kindje mogen verwachten!
Temperaturen is onzin. Je weet alleen achteraf of je een eisprong hebt gehad en dan is het toch al te laat voor seks.

Dan zijn ovulatietesten veel nuttiger want dan weet je wanneer je eisprong er aan komt en kan je seks hebben op de juiste tijd.
JollyRider schreef:
29-07-2018 22:46
+1
en vooral niet alleen op de dagen die je app aangeeft
sugarmiss schreef:
30-07-2018 11:21
Temperaturen is onzin. Je weet alleen achteraf of je een eisprong hebt gehad en dan is het toch al te laat voor seks.

Dan zijn ovulatietesten veel nuttiger want dan weet je wanneer je eisprong er aan komt en kan je seks hebben op de juiste tijd.
als je langere tijd en nauwkeurig je temperatuur bijhoudt, zie je een kleine dip net voor je ovulatie (je ziet hem dus aankomen). DE dag om te neuken voor een beebje
Vanzai schreef:
30-07-2018 00:18
Van het kopen van ovulatietests kun je niet zwanger worden. Van neuken wel.
Precies.

Lijkt een open deur maar als je alleen in het weekend seks hebt en je eisprong blijkt altijd op woensdag te zijn dan kan je wel 10 jaar proberen. Maar zwanger wordt je dan niet.
Ik kan me goed voorstellen dat je op een gegeven moment ongeduldig wordt. Ik mocht 2 x snel zwanger raken zonder het gebruiken van ovutesten. Maar deze x helaas al wat rondes en 2 mk verder.

Sensitest werkte voor mij goed.Heel duidelijk en prettig. Dat zelfde telt voor ovu testen van de action.

Tarwekiemolie is wellicht nog een tip om eens op te googlen. Heeft mij ook geholpen.

En ja regelmatig seks is een prima tip, maar niet wat TO vraagt volgens mij. Ik ga er maar gewoon vanuit dat ze dit wel weet en doet.
Thisisme1980 schreef:
30-07-2018 13:52

En ja regelmatig seks is een prima tip, maar niet wat TO vraagt volgens mij. Ik ga er maar gewoon vanuit dat ze dit wel weet en doet.
nou... vrienden van mij, hadden een enorme kinderwens, maar zij had maar bar weinig zin.
Dat zelfs de gynaecoloog zei: Mevrouw, voor een baby zult u wel vaker seks moeten hebben.
Ik zou inderdaad ovulatietesten gebruiken, ik ben erg tevreden over de roze clearblue (paarse niet zo'n fan van). Het is in ieder geval handig om een beetje te weten hoe je cyclus in elkaar zit.
Je hebt ook vrouwen die 'pas' rond dag 20 hun eisprong hebben en 11 dagen later ongesteld worden bijvoorbeeld. En ja, natuurlijk is om de dag seks hebben het optimaalst maar niet iedereen heeft daar zin in of tijd voor (zeker niet als je al 3 jaar bezig bent, maar dat is weer een ander verhaal ;)).
Tarwekiemolie kan helpen, maar het kan ook een negatief effect hebben.
Als je al dik baarmoederslijm hebt van jezelf dan kan he door de Tarwekiemolie te stug worden voor een innesteling
lilalinda schreef:
30-07-2018 11:23
als je langere tijd en nauwkeurig je temperatuur bijhoudt, zie je een kleine dip net voor je ovulatie (je ziet hem dus aankomen). DE dag om te neuken voor een beebje
Ik temperatuur al een half jaar en heb inderdaad bijna altijd een dip in mijn temperatuur op de dag dat mijn eisprong is. Maar dan zou je dus wanneer je in de ochtend temperatuurt meteen seks moeten hebben.. handig als je man al eerder weg is vanwege werk en je zelf ook moet haasten om te gaan werken. Daarnaast zeggen ze dat de hoogste kans op de dag voor je eisprong is. Daarom wordt dit beschreven als een methode die vooral achteraf handig is. En beter om kansen te spreiden dan gokken op 1 dag.
DEM89 schreef:
30-07-2018 17:18
Ik temperatuur al een half jaar en heb inderdaad bijna altijd een dip in mijn temperatuur op de dag dat mijn eisprong is. Maar dan zou je dus wanneer je in de ochtend temperatuurt meteen seks moeten hebben.. handig als je man al eerder weg is vanwege werk en je zelf ook moet haasten om te gaan werken. Daarnaast zeggen ze dat de hoogste kans op de dag voor je eisprong is. Daarom wordt dit beschreven als een methode die vooral achteraf handig is. En beter om kansen te spreiden dan gokken op 1 dag.
Maar je mag gerust ook neuken, op de dagen rond je ovulatie he?
Het is niet zo, dat als je op dinsdag je ovulatie denkt te hebben, het op maandag niet mag.
lilalinda schreef:
30-07-2018 11:22
+1
en vooral niet alleen op de dagen die je app aangeeft
De enige app die daarvoor geschikt is, is de metronoom-app :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
lilalinda schreef:
30-07-2018 18:04
Maar je mag gerust ook neuken, op de dagen rond je ovulatie he?
Het is niet zo, dat als je op dinsdag je ovulatie denkt te hebben, het op maandag niet mag.
Oh echt!? Mag dat?

Haha, wat ik dus bedoel is dat dat geen methode op zich is waar je veel aan hebt. Zeker niet wanneer je een onregelmatige cyclus hebt.
Ik gebruik de extra gevoelige testen van 2besure. Je ziet een duidelijke aanloop en deze knallen wel. Te koop op internet. Clear blue vind ik ook fijn, die zijn alleen zo duur..
Ik gebruik testen in combinatie met temperaturen. Wat ik na een aantal maanden vooral fijn vind is dat ik nu ongeveer wel weet welke dagen ik vruchtbaar ben en m’n eisprong dus is. Je kan ook nog je cervix slijm checken.

Over het om de dag seks hebben.. denk dat t veel belangrijker is dat je je ontspant en niet te veel vast klampt aan regeltjes enzo. Maar goed, wie ben ik om dat te zeggen. Ben namelijk nog niet zwanger na 3 rondes.. Haha
DEM89 schreef:
30-07-2018 18:12
Oh echt!? Mag dat?

Haha, wat ik dus bedoel is dat dat geen methode op zich is waar je veel aan hebt. Zeker niet wanneer je een onregelmatige cyclus hebt.
Nou ja,mijn temperatuurlijn, gaf het prachtig aan
En de keren dat ik zwanger was, zag ik mijn temperatuur doorstijgen, werkte nog eerder dan een test
lilalinda Met die gedachte.. dat ik al weet dat ik ongesteld ga worden of nog beter dat ik eerder weet dat k zwanger ben temperatuur ik eigenlijk ook. Hopelijk heb ik snel een mooi temperatuurkaartje
Ovulatietesten
Seks elke 2-3 dagen, ook nà de positieve ovulatietest (wij deden nog een week verder)
Een vrouwelijk orgasme na het klaarkomen van de man zou ook helpen
Niet meteen gaan plassen na de seks
Be a flamingo in a flock full of pigeons!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven