TTC Herfst 2013

20-10-2013 15:16 1156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa, hier ons eigen (en laten we hopen: zeer vruchtbare) kletstopic!

NaamLeeftijdDDOKindjeStartBijzonderh.Jemida342eJuni 2013 Chocolade-

letter34 4eAugustus 2013 Elsy251eJuni 2013 Liesje34 1eApril 2013UD 29 juni 2014, 3 januari 3e echo Tijgerprintje27 ? 1eJanuari 2013 Groenegeiten-

sok28 1eAugustus 2013Suikerklontje241eMei 2013 UD is 19 juli. Begin jan alweer 3e echo en tevens nekplooimeting ivm diabetesForestfruit32 1eJuni 2012UD eind dec, goede echo 10 weken gehadMar-lou23 1eMei 2013Cupcakegirl343eJuli 20138 november echo Lady261eAugustus 2013UD 17 juli 2014Brianne281eJuni 2013UD 1 mei 2014, jongenMousi29februari1eOktober 2013Zwanger worden dmv inseminatie donorzaad

In onze tabel is Kroos altijd van harte welkom.

Herfst_2013
Summer, kan je (net als de rest) alleen maar aanraden schijt te hebben aan de mening van anderen. Denk dat als ik zwanger ben ik ook de talk of the town zal zijn. Een 4e en thuisblijfmoeder, je hoort het commentaar al. Nou ja, maakt mij niet uit: mijn/ons leven toch? Voel me de rijkste vrouw van de wereld: lekker tussen de middag thuis eten, altijd mogen er vriendjes mee, halve dagen in de speeltuin of op woensdagmiddag lekker bouwen met de lego. Alles kan! Geen goochelnummer in de vakanties. Nee hoor, laat iedereen maar lullen!

Mar-lou, we zitten weer samen op t bankje, gezellig!
Hier zal ook wel commentaar komen als ik zwanger ben omdat ik geen werk heb momenteel. Maar wachten op een vast contract is gewoon geen optie voor ons. Dan zijn we straks 38 ofzo als we kunnen beginnen, als ik überhaupt een vast contract ga krijgen ooit. Ik word over 11 dagen 34, ik vind dat eigenlijk al aan de late kant maar geen reden om het te laten! Ik zou zeggen, niks van aantrekken en lekker je eigen hart volgen!

Bezichtiging was iemand die kwam oriënteren. Zijn de meeste bezichtigingen. Het maakt ons niet zo gek veel uit. We hebben deze woning ingeruild op onze nieuwbouwwoning. Volgende week krijgen we de sleutel en een maand daarna nemen zij onze woning over. We krijgen dus een gegarandeerd bedrag. Zij hebben m nu in de verkoop voor minder als wat wij krijgen. Snappen jullie m nog? Is echt een super constructie want wij kwamen er niet vanaf!
@ Marlou balen dat je van het bankje afgevallen bent :( hopelijk is de volgende ronde voor jullie de juiste! Hoe balen het ook is, verwen jezelf / jullie en daarna vol goede moed weer door!

@ opmerkingen van anderen, op m'n werk is het best onderwerp van gesprek wij hebben een hoop eind 20tigers en begin 30ers dus er wordt volop gespeculeerd wie de volgende zou zijn. Ik kan me er nu niet meer zo druk om maken.

Hier zal ook vast gekletst worden maar ik heb er maling aan ik volg m'n gevoel/wij volgen ons gevoel en dat is het enige juiste!
@Groenegeitensok: Dat is dan nog even spannend met je werk! Ik hoop voor je dat je contract verlengd wordt! En anders inderdaad maar op zoek naar een parttime baan… Haha, klinkt zo “vervelend” eigenlijk he, verplichte nummers. Met onregelmatige werktijden moet je denk ik ook vaker zin maken.

@Lotus: Fijn weer van je te horen! Klote dat je ongesteld geworden bent Lijkt me echt vreselijk, eerst die positieve test en dan alsnog ongesteld worden… Wil je ook meeschrijven hier? Of liever alleen nog alleen in het wachtbankje-topic?

@Marlou: Balen dat je ongesteld geworden bent! Geeft inderdaad toch weer hoop, als het wat langer duurt. Je hebt inderdaad al eerder geschreven dat je net hersteld bent van die ernstige ziekte, heftig hoor! Natuurlijk ben je blij dat het allemaal weer werkt maar logisch dat je hoopt dat je snel niet meer ongesteld bent… Ik hoop voor je dat het volgende maand raak is bij je! Nu maar lekker genieten van de dingen die je niet eet/drinkt als je niet ongesteld bent Ik zal je DDO aanpassen!

@Forestfruit: Goed zo, lekker chocolade eten. Jammer dan van die pukkels! Die horen er even bij… Ik werk ook 34 uur! Ik weet nog niet hoe ik het ga doen als er straks een kindje is. Een halve dag minder werken is misschien voor mij ook wel een optie. Liever nog een dag minder maar goed, dat moet allemaal wel haalbaar zijn. Ik slik nog trouw elke dag foliumzuur en daarnaast twee keer per dag tarwekiemolie. Foliumzuur wil ik sowieso blijven slikken, tarwekiemolie laat ik misschien over een tijdje wel weer weg. Ben nu bezig aan het derde potje, twee keer per dag slikken hakt er wel in.

@Summer: Hmm, vreemd! Ik zou niet weten wat het is eigenlijk. Misschien je eisprong? Het kan zijn dat je dan bloed verliest. Anders zou ik het niet weten! Klinkt inderdaad pittig, dat je niet minder mag gaan werken totdat je klaar bent met je opleiding. Dat zal wel even aanpoten worden. Snap dat je je boos maakt om die reacties! Mensen mogen natuurlijk best een mening hebben en ze mogen best iemand adviseren. Maar iemand veroordelen om een keuze die ze maakt slaat natuurlijk nergens op. Goed dat je gaat proberen je er niets van aan te trekken!

@Chocoladeletter: Goed dat je je daar niets van aantrekt! Het is inderdaad jullie leven, hoe jullie dat invullen is aan jullie, niet aan anderen. Ik vind het super zoals jullie het geregeld hebben! Mijn moeder was vroeger thuis als ik thuis kwam uit school. Heerlijk vond ik dat! Toen ik wat ouder was vond ik het wat minder maar ach…ik vond het fijn om tussen de middag samen te kunnen eten en thuis nog even te kunnen spelen.

@Jemida: Ja, die stomme leeftijd maakt het nog een beetje lastiger… Ik ben ruim een maand geleden 34 geworden en dat vond ik echt wel even moeilijk. Baalde ervan dat man en ik er niet eerder klaar voor waren. Ik voelde die leeftijd toen extra goed. Nu het eenmaal zover is, is het ook makkelijker te accepteren. En we hebben echt nog wel kansen genoeg!! We blijven er gewoon vertrouwen in houden.

@Elsy: Goed dat je dat losgelaten hebt, lijkt me ook echt heel lastig. Laatst werd toch aan je gevraagd of jij een van de twee zwangeren was? De collega die het wel was, hoopte dat jij de andere was toch? Hopelijk kun je snel ook op het werk vertellen dat je zwanger bent!
Mousi

Wat bijzonder eigenlijk he?

Hebben jullie een bekende donor of vraag ik nu iets wat je niet wil vertellen.

Lotus

Dank je wel. Voel me op zich goed hoor. Wat pijnlijke tepels, vanmorgen was ik misselijk en heb eigenlijk al vanaf de eisprong steekjes en krampjes overal in mijn buik. Wat wel irritant is is dat ik s nachts veel wakker lig.

Mar-lou

Balen, hoop dat het volgende ronde raak is voor je!

Ik slik gravitamon.

Summer

Idd schijt hebben aan commentaar. Denk dat er hier ook commentaar gaat komen. Maar ja ons leven, onze keuze.

Heb je toevallig je eisprong nu? Dat kan ook ene kleine bloeding geven.
@summer: owja klopt inderdaad, jouw DDO is maar een dag na die van mij!

ik geloof eigenlijk niet dat je bij bepaalde standjes sneller zwanger wordt of dat je kansen groter zijn als je na het vrijen blijft liggen, volgens mij is het gewoon een kwestie van geluk of je zwanger wordt... maar dat is mijn persoonlijke bescheiden mening

spannend houden gaat hier eigenlijk heel makkelijk, ik vertel vriend niet wanneer de vruchtbare dagen zijn en omdat ik nu zelf zo druk ben vergeet ik ook welke dagen dat zijn. misschien dat het wel verandert als we langer bezig zijn... dan ga je toch wat 'gerichter' seks hebben

hm dat bloedverlies klinkt best verdacht hoor!

gelukkig gaat het beter met de jetlag, fijn dat je tijd hebt om even bij te komen

@mousi: wat leuk, een kindje samen met je vriendin! leuk om die kant van het zwanger worden ook eens te horen! in mijn omgeving is er niemand met dit verhaal. lijkt me heel raar om op een bepaalde dag in de cyclus geinsemineerd te moeten worden... kennen jullie de donor eigenlijk of is hij anoniem? en hoe hebben jullie 'gekozen' wie van jullie twee zwanger mag zijn, of was het vanzelfsprekend dat jij het zou doen?

@jemida: normaal zijn wij ook heel open, onze beste vrienden weten ook wel dat ze elk moment babynieuws kunnen verwachten maar voor familie en andere vrienden/kennissen houden we het liever nog even stil!

bijzonder dat je straks misschien twee kinderen hebt die 13 jaar in leeftijd van elkaar verschillen! wat zou je zoon of dochter er van vinden als er een baby komt?

dapper dat je hebt gekozen voor een hele andere carriere! maar ik kan het me goed voorstellen, is waarschijnlijk een stuk rustiger voor jezelf en je hebt meer tijd voor de kleine straks. je moet doen waar jij het gelukkigst van wordt, dat is het allerbelangrijkste

@chocoladeletter: ook van jou heel begrijpelijk! als dit voor jullie allemaal de beste optie is, lekker doen! en anderen zullen vast een mening hebben over dat er een vierde kindje komt en jij niet werkt maar ach het is jullie leven en jullie geluk

@tijgerprintje: hoe is het nu, ben je ongesteld geworden?

@marlou: balen dat je ongesteld bent geworden! hopelijk wordt de volgende ronde een goede voor jullie!

haha ja het klaar zijn met de studie is voor veel mensen herkenbaar denk ik, juist als het einde in zicht komt wil je graag klaar zijn! wat studeer je?

@groenegeitensok: denk dat dat de goede instelling is, als je hier niet mag blijven komt er vast weer een andere baan! en als jullie het evt met 1 salaris ook redden als er een kindje is, waarom dan wachten?

@forestfruit: ik slik wel foliumzuur, ben begonnen toen ik mogelijk zwanger was en daarna gewoon door gegaan voor mochten we willen gaan proberen. ik slik nu door tot 10 weken zwangerschap ongeveer

Hier veel te druk met van alles om over zwangerschap na te denken! Soms denk ik er wel even aan en we praten er wel eens over. Maar als het niet deze maand is, dan is het ook prima, misschien juist wel fijn als het pas over een maanden zover is, hebben wij het ook een stuk rustiger!

De mening van anderen heb ik ook weinig boodschap aan. We willen heel graag samen een kindje en de omstandigheden zijn goed. Waarom dan wachten? Die carriere kan ik ook gaan maken na de geboorte van de eerste, en als ik gelukkiger wordt van een bedrijf samen met mijn vriend, dan doe ik dat. Ik ga eerst zorgen dat ik klaar ben en dan lekker even genieten van een lange vakantie En verder zien we wel hoe het loopt!
@chocoladeletter -- hihi jaaaa dat is dan weer het positieve van het verhaal ;) haha.. gezellugggg ;)!

@ elsy -- dankje.. Het was kennelijk onze tijd nog niet.. hopelijk volgende maand wel!!

@ liesje -- hahahahaha.. ja dat is dan weer een voordeel gelijk lekker een wijntje ingeschonken en die komt me daar toch aan hahahahaha!!! hopelijk inderdaad volgende ronde beter!

@cupcake -- wat is gravitamon precies? is dat iets wat bijdraagt? hopeeee sooo?

@ lady -- ik zit op de dansacademie.. maar wil niet meer verder met dansen denk ik want het heeft een negatieve invloed op me en de onzekerheid vind ik onprettig.. maar goed er afstand van nemen is ook lastig. ik ben 23 en dan 20 jaar.. lastig lastig ;)
lovee
Gravtiamon zijn vitamines die wat hoeveelheid zijn afgestemd op vrouwen die zwanger zijn of een kinderwens hebben. Er zit ook foliumzuur in. En ik slik tarwekiemoliecapsules.
Goedemorgen, ik was even druk met werk, maar ben weer helemaal bij gelezen.

@lady nee nog steeds niet ongesteld! Ik snap er niks van. Ik zal straks maar weer een test halen. Ben nu vijf dagen overtijd.
@ Liesje ja dat klopt eerst werd ik door een (mannelijke) collega gevraagd of het nieuwtje waar was. En ik had al een vermoeden waar hij naar toe wilde dus heb dat even duidelijk ontkracht. En vervolgens was een van de zwangeren collega's die mij mailde (ik heb haar ook vertelt van onze wens niet heel duidelijk wat waar en wanneer) dat ze hoopte dat ik het was dus dat was wel heel lief. Ach mijn tijd komt nog wel, beide collega's zijn ruim in de 30 en ik 25 dus ik heb meer tijd dan zij. Niet negatief bedoeld maar eerder dat ik het hen gun.
Toch die testen gehaald, die met de smiley: 20 testen voor 25 euro. Op woensdag werkt die kennis niet
@liesje; geen idee.. vandaag was het ineens veel meer. Veel slijm dat rose kleurde. Snap er niks van.

Ik ben al wel een paar dagen misselijk en eten gaat erg moeizaam, smaak is veranderd maar ik heb dat gelinked aan de 2 dagen dat ik ziek was op vakantie.

Volgens mij kunnen het dan 3 dingen zijn; de eisprong, de innesteling of dat ik al zwanger ben.. maar die laatste 2 lijken me onwaarschijnlijk op dag 16 in mijn cyclus. (16 dagen geleden voor het laatst 2,5 dag gemenstrueerd)

pff.. ik word hier wel erg onzeker van :(

@lady; ja idd verdacht.. maar wat zou het nou kunnen zijn?

@chocoladeletter; haha goed zo! ik vind dat ook niks dat soort dingen halen als er bekenden werken. Hopen dat je gauw je smilie vind
Summer, heb je er al een test tegenaan gegooid? Mss was je menstr. Geen menstr?
@chocoladeletter; ja vanochtend maar die was negatief. Had ik ook niet anders verwacht omdat het volgens mij wel echt een menstruatie was..

Dus nog niet echt duidelijkheid wat of waardoor het komt..
Woow, ineens 5 pagina's volgeschreven sinds mijn vorige bezoek. Sorry maar op iedereen reageren lijkt me echt onmogelijk hihi.

Zijn er ondertussen wel een aantal zwangeren bij?

Even een korte update: Morgen dag 20 en dus beginnen met ovutesten. Mijn eisprong is tot nu toe tussen dag 20 en 30 geweest (24-27-24-29) Dus ben benieuwd! Ik kan het zwanger worden wel wat meer loslaten nu. Ik kan nu veel meer denken; we zien wel. Spookt wel vaak door mijn hoofd hoor maar het geeft me een hoop rust, heerlijk!

We krijgen over een paar weken de sleutel van ons net nieuw gebouwde huis, dus ook de komende maanden druk met het huis! En voor je het weet Sinterklaas, kerst en voor ons een paar verjaardagen van familie in deze maand. Ik denk dat ik tot januari wel doorkom al hoop ik natuurlijk dan al zwanger te zijn.
Twee positieve testen hier! Ik ben zwanger!
Gefeliciteerd tijgerprintje!!!
Gefeliciteerd tijgerprintje !!!!! Jeuj!!!
Tijgerprinte van harte gefeliciteerd hoe leuk!
Summer, misschien is het je eisprong? Ik heb wel eens gelezen dat vrouwen iets bloed kunnen verliezen.

Heerlijk er even tussen uit geweest dus en ook er fijn dat je nu een paar dagen hebt om bij te komen. Als je meteen aan t werk moet na een vakantie is het ook zo’n reality check

Marlou, lief hoor dat je nog even voor me duimde, maar als mijn temp zakt komt helaas echt mijn menstruatie eraan.

Aah ik lees dat jij ook van het bankje bent gevallen, bleh had gehoopt dat het bij jou wel goed zou gaan.

Je nod is al op 14 november, is jou cyclus dan 22 dagen? Of betekend ddo heel wat anders dan nod? Nam zomaar aan dat die twee hetzelfde zijn

Jij kan dus heel goed dansen, gaaf hoor.

Heerlijk chocoladeletter! Ik had vroeger ook een moeder die thuis was en wat vond ik dat gezellig. Ik hoefde nooit over te blijven en moeders was altijd thuis na schooltijd. Ik heb er warme herinneringen aan.

Jemida, laat ze maar mooi kletsen, jij bent toch bezig met een studie en je hebt mooie plannen. Ook al had je ze niet, dan ben je nog prima zoals je bent.

Mensen praten graag.

Ik heb dan toevallig wel een vast contract, maar ook dat zegt niks in de sector waar ik werk. En al had ik geen vast contract, dan was ik alsnog aan mijn kinderwens begonnen.

Wauw wat een geluk om op die manier van je huis af te komen, vooral in deze tijd.

Liesje, ik zou ook het liefst een dag minder werken, maar ik weet ook niet of dat wel haalbaar is.

Waar is tarwekiem olie goed voor? Nog een paar dagen en dan is je nod.. voel je al iets? (handig zo’n tabel) Ik ga voor je duimen dat het raak is deze ronde!

Cupcakegirl, vervelend dat je ’s nachts wakker ligt, ik herken het van de keren dat ik even zwanger ben geweest. Heb je ook veel last van dromen? Nog een dikke 2 weken dan kunnen jullie je baby bewonderen!

Bedankt voor je uitleg, denk dat ik ook die gravtiamon ga halen.

Lady, ik heb je verkeerd begrepen geloof ik.

Begin ik juist over je studie en carriere, terwijl jij juist bij je vriend in het bedrijf wilt werken

Ik sliep vast nog half toen ik het las.

Ik zou zeggen volg je eigen gevoel, mensen kletsen toch. Wel lekker dat je te druk bent om na te denken over zwanger worden, scheelt een hoop gepieker.

Suikerklontje, leeeuk een nieuw huis! Dan mag je alles nog lekker in gaan richten en kleuren uitzoeken. Fijn dat je het de komende maanden druk hebt, scheelt echt wel met piekeren/denken over t zwanger.

Tijgerpintje, van harte gefeliciteeeeeeeerd!!!Woehoeee

Ik ben vanochtend ongesteld geworden, zoals ik ook al verwacht had natuurlijk.

Mijn nieuwe nod is 19 november, wat klinkt dat nog ver zeg!

Wel fijn dat we in dit topic gezellig de hele maand door kunnen kletsen.
Mousi, spannend voor jou om het met donorzaad te doen. Kende je de donor al wel? Of is het iemand die je bv via internet hebt leren kennen?

Als het te privé is, gewoon zeggen hoor!
Tijgerprintje!! Gefeliciteerd!!
Hoera voor tijgerprintje!!

Kun je het al geloven?

Forestfruit

Dromen? Jaaa! Heb al in een musical gespeeld, heb de voettocht naar Santiago di compostela gelopen omdat Gordon daar zou optreden en die moest ik zien (???!) en ik heb een hele nacht fruit ingemaakt.
Whaaah!! Super Tijgerprintje, van harte gefeliciteerd!!! Het is je zoooo gegund! Ik ga meteen de tabel aanpassen

*Sta op het punt weg te gaan, reageer later op iedereen*
@forestfruit: he! Wat balen dat je ongesteld bent geworden. Op naar de volgende ronde, ik ga voor je duimen!!

Tja eisprong zou ook kunnen. Heb er zelf nog niks van gehoord/gelezen. Ik schrik elke keer als ik weer roze afveeg. Het was een tijdje gestopt maar zag het net weer :-s

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven