TTC Herfst 2013

20-10-2013 15:16 1156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa, hier ons eigen (en laten we hopen: zeer vruchtbare) kletstopic!

NaamLeeftijdDDOKindjeStartBijzonderh.Jemida342eJuni 2013 Chocolade-

letter34 4eAugustus 2013 Elsy251eJuni 2013 Liesje34 1eApril 2013UD 29 juni 2014, 3 januari 3e echo Tijgerprintje27 ? 1eJanuari 2013 Groenegeiten-

sok28 1eAugustus 2013Suikerklontje241eMei 2013 UD is 19 juli. Begin jan alweer 3e echo en tevens nekplooimeting ivm diabetesForestfruit32 1eJuni 2012UD eind dec, goede echo 10 weken gehadMar-lou23 1eMei 2013Cupcakegirl343eJuli 20138 november echo Lady261eAugustus 2013UD 17 juli 2014Brianne281eJuni 2013UD 1 mei 2014, jongenMousi29februari1eOktober 2013Zwanger worden dmv inseminatie donorzaad

In onze tabel is Kroos altijd van harte welkom.

Herfst_2013
@Liesje Woooooooow Liesje!!! Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, het is zover!!!!! Gefeliciteerd lieverd!!!! Misschien heeft de tarwekiemolie toch gewerkt. Ik gebruik het nu ook, ben benieuwd

@Lady Hè wat vervelend. Ik snap dat je deze ronde je kansen somber inziet. Hou moed!

@Mousie @Forestfruit Ik begin met de tarwekiemolie de dag na mijn eisprong tot de menstruatie. De andere weken schijnt het niet te helpen en word teunisbloemolie geadviseerd. Heb ik ook gebruikt maar daardoor was ik dagelijks misselijk en had elke dag hoofdpijn. Dacht ik zwanger te zijn hahaha.

Dus ik ben vandaag begonnen met de tarwekiemolie van de Tuinen.

Ik zit ook weer op het wachtbankje. Ik schrijf alleen mee in dit topic wanneer ik mijn eisprong heb gehad. Ik heb superlange cyclussen en word 'gek' als ik elke dag hier te vinden ben wanneer ik niet op het wachtbankje zit. Vind het wel heel leuk een vast clubje hier te zien.

Ik begin nu wel een patroon te zien in mijn cyclus. Nu in ronde 5 en tot nu toe waren dit de dagen van mijn eisprong 24-27-24-29 en vandaag dag 23...althans dat denk ik.

Gister een ovutest gedaan en deze was duidelijk positief. Vandaag dezelfde tijd een ovutest gedaan, niets gedronken en alles precies hetzelfde gedaan en de teststreep was heeeel iets lichter dan de controlestreep. Ik kan er denk ik vanuit gaan dat ik dan vandaag mijn eisprong heb toch? (Ik denk het antwoord wel te weten maar onzekerheid speelt op de meest gekke momenten op) We hebben het consequent gedaan deze ronde. woensdagavond, donderdagavond, gisteravond (za) en dan vanavond weer omdat mijn ei 'as we speak' klaar is om bevrucht te worden Dus volgens mij doen wij het prima volgens het boekje hahaha.

Dus mijn DDO mag gezet worden op 11 november

Ik hoop nu weer gezellig mee te kletsen en iets meer te volgen van alle lieve dames hier!
@Lady: Zoals hier al gezegd wordt: 1 keer kan voldoende zijn! Ik duim voor je! Man en ik zijn er nog niet over uit wanneer we het gaan vertellen. Over een paar weken vieren we al Sinterklaas met de familie van man, dus dat zou een goede gelegenheid zijn om het nieuws bekend te maken. Nadeel daarvan is dat we een paar weken later pas bij mijn ouders met het hele gezin bij elkaar zijn voor Sinterklaas. Eerst maar eens de vakantie afwachten, daarna wil ik weer gaan testen.

@Suikerklontje: Dank je wel!! Wat superlief, je reactie!! Ik hoop ook dat de tarwekiemolie je gaat helpen! Spannend, weer op het wachtbankje! Begrijpelijk dat je tussentijds niet/nauwelijks schrijft hier. Dat is ook absoluut geen verplichting he!! Je wilt het ook zoveel mogelijk loslaten en het is lastig daar balans in te vinden. Fijn dat je een beetje inzicht krijgt in je cyclus! Echt zo vervelend, die lange cyclussen telkens… Ik denk inderdaad dat vandaag je eisprong dan is geweest! Aan jullie inzet zal het deze ronde in elk geval niet liggen, goed bezig geweest!! Ik hoop dat je over een paar weken daar het resultaat van mag zien op een zwangerschapstest! Ik duim voor je! Ik heb je DDO aangepast in de tabel.

Lieve meiden, ik weet niet of het me lukt (veel) te reageren tijdens mijn vakantie. Ik ga het wel proberen natuurlijk en lees zeker mee! Als jullie overigens iets aan willen passen in de tabel dan kan dat. Ik heb de inlognaam en het wachtwoord in wit in de openingspost gezet (onder de tabel). Anders doe ik het na mijn vakantie, ook geen probleem. Fijne avond nog allemaal en tot snel!!
Liesje een hele fijne vakantie gewenst!

Geniet van de zon daar. Moet goedkomen met het leuke nieuws dat jullie weten! Ga lekker vakantie houden, we lezen je volgende week weer.

Ik heb vandaag een off-day dus niet zoveel te vertellen, ben de hele dag al moe dus ga zo lekker naar bed! Truste meiden.
Summer, wat raar zeg, ik weet niet of je dit als menstruatie moet tellen.

Ik heb er geen ervaring mee om in het midden van een cyclus bloed te verliezen. Het lijkt me in ieder geval wel rot, omdat je nu niet weet waar je in je cyclus staat.

Mousi, bedankt voor je reactie, een lagere cyclus wil ik in ieder geval niet haha!

Cupcakegirl, ook bedankt voor de tip, dan ga ik het slikken vanaf mijn eisprong. Wat spannend he om op je eerste echo te wachten, lijkt wel of je nu weer op het wachtbankje zit, maar dan een stap verder.

Liesje, goede reis en lekker genieten van je vakantie! Ik hoop dat je op je vakantiebestemming beter weer hebt dan wij hier.

Lady, je weet maar nooit he! Misschien heb je het wel op het juiste moment gedaan.

Suikerklontje, ja dat is mijn planning nu ook om vanaf de eisprong te gaan beginnen. Ik kreeg van de teunisbloemolie een hele vette huid, terwijl ze zeggen dat het bij een vette huid/puistjes goed kan werken.

Fijn dat je weer op het wachtbankje zit, alleen dat wachten is minder, maar dat hoort er bij helaas.

Zo te lezen heb jij het inderdaad goed benut!

Jemida, jij ook aan de tarwekiemolie, laten we hopen dat het bij ons net zo goed werkt als bij de andere dames. Voel je je vandaag al weer wat beter?

Ik ben de hele nacht beroerd geweest, het is eten is waarschijnlijk verkeerd gevallen.

Gelukkig net niet overgegeven, want dat vind ik wel zo vies/eng

Verder weinig nieuws hier, zit nog maar op dag 6 van mijn cyclus, dus tot de eisprong duurt nog wel 7 tot 10 dagen.

Natuurlijk blijven we er nu ook voor aan het oefenen :p.
Hey dames..

Ik ben er even lekker tussen uit geweest!! Even mijn hoofdje en gedachten verzet en heerlijk tussen de bomen in ons chaletje genoten van het mooie weer :)!!!

Ik zie dat Tijger zwanger is!!! WAUWWW super gefeliciteerd joh!!!

Ik heb een week gemist op het forum dus sorry maar op iedereen reageren word beetje lastig hihi!!

Ik heb inderdaad een cyclus van 23 dagen, vrij kort! Je kan het zien als extra kans maar het kan ook tegen werken omdat er te kort tijd is voor de innesteling.. zoals de berekeningen zijn ben ik eigenlijk vrijwel meteen na mijn ongesteldheid meestal nog tijdens al vruchtbaar.. aan de andere kant heb ik zelf het idee dat mijn eisprong een week later plaats vind wat dus kans op innesteling heel klein maakt!!

Mochten we hier lang tegen aan blijven lopen moet ik me misschien eens laten controleren maar wil het graag op de natuurlijke manier blijven proberen..

Zijn er stimulerende vitamines of iets in die zin om zwangerschap te vergroten?

Nog even en dan weer op het wachtbankje!! zo als de berekeningen staan ben ik de 31ste op mijn vruchtbaarst!! ;)
lovee
WAAAAAAAAT LIESJE YIEHOEEEE!!!!! OMG echt waar joh!!! Van harte van harte van harte!!!! Het is je overduidelijk gegund!!!!! Super duper blij voor je
lovee
@forestfruit Bah wat vervelend. De herfst is echt begonnen hè? Ik hoor veel mensen klagen over ziek zijn, niet lekker enz. Ben zelf ook al 2x ziek geweest in een maand tijd. Vandaag stond ik ook niet lekker op. Heb een weeïge buik zeg. Het eten valt me ook niet lekker terwijl ik echt honger had toen ik opstond.

@Marlou Heerlijk zeg om even je hoofd te verzetten. Volgens mij hebben jullie heerlijk genoten zeg.

Er gaan geruchten dat tarwekiemolie een positieve werking heeft op de innesteling. Ik weet alleen niet of het waar is. Ik slik ze eigenlijk omdat ik hoop dat het waar is hahaha. Maar het kan nooit kwaad vitamine te slikken. Op een aantal vitamines na plas je alles weer uit wat je teveel hebt.

Zoals ik al zei; bah ik ben niet lekker. Hoop niet weer ziek te worden. Gisteren was mijn eisprong. We hebben het gisteravond niet gedaan. Zaterdagavond (uur of 1 's nachts) hebben we het gedaan, lijkt me prima omdat ik zondag mijn eisprong had. Leek het te voelen begin van de middag dus we zijn volgens mij niet te laat geweest.

Straks voor de zekerheid weer een ovutest doen, wil toch de bevestiging hebben dat de test negatief is. Daarmee is mijn eisprong bevestigd. Ik ben zo onregelmatig en daardoor heb ik van de 5 rondes mijn eisprong al 3x verkeerd ingeschat.

We hebben namelijk nu nog maar 1x mijn eisprong goed ingeschat, dit zou dan de 2e keer worden.

Zucht, ik hoop dat mijn lijf gauw stabiliseert.
@suikerklontje -- Jaa heeft me zeker goed gedaan om er even tussen uit te gaan.. Bovendien hebben we er nu ook een nieuw project bij om het chalet helemaal op te knappen en er een stuk bij aan te bouwen zodat we hem uiteindelijk ook kunnen verhuren, zou echt gaaf zijn!!

Ik ga vandaag gelijk naar de kruidvat die tarwekiemolie halen, er zit inderdaad ook vitamine B in wat ik vaak te kort heb en geloof dat ik veel last heb van herfstvermoeidheid dus een opkikker kan sowieso geen kwaad ;) Hoop dat je je snel beter voelt!! X
lovee
Hmmm verwarring...

Ik haf zaterdag duidelijk een positieve ovulatietest. De teststreep was iets donkerder dan de controlestreep. Zondag was de teststreep ietsje lichter dan de controlestreep dus davht gister mijn eisprong te hebben.

Nu weer een test gedaan en de teststreep is duidelijk iets donkerder dan de controlestreep....wat nu?
Suikerklontje, zou maar het zekere voor het onzekere nemen en vanavond het maar weer gezellig maken in bed

Ben in navolging van jullie ook net naar het kruitvat geweest voor de tarwekiemolie, Mar-Lou er zit geen vit. B in maar vit. E. Die zit ook in de teunisbloemolie, zou deze dus niet tegelijk gebruiken. Vit E is een vitamine die in olie-oplosbaar is en dus in je vetweefsel gaat zitten (en dus niet uit plast).
@forestfruit; mm.. ik ga denk ik gewoon testen na het weekend, en ook vanaf woensdag ovutesten dan zou ik op dag 8 zitten van mn nieuwe cyclus. Ik ben ook begonnen met tarwekiemolie.. 2 a 3 keer in de week (als ik het tussendoor niet vergeet)

MIsschien dat het helpt?

@suikerklontje; ik zou het ook gewoon gezellig maken.. althans als dat een beetje vanzelf gaat (bij ons laat zich dat niet echt dwingen zeg maar)

Die positieve streepjes benutten :-)

@chocoladeletter; haha ik ook! iedereen aan de tarwekiem. Ik slik het wel gewoon vanaf het begin. Dan zie ik wel.. als mn cyclus normaal blijft slik ik het gewoon elke dag. Volgens mij kan dat geen kwaad.
Dames ik heb iets heel raars!!

Ik had net vruchtbaar slijm!! Ik weet het echt heel zeker. Het was doorzichtig en kon er draden van trekken (sorry..)

Ben net terug gelopen naar de wc, en ja hoor kon weer een draad trekken. (Sorry voor de details)

Ik snap er echt werkelijk waar helemaal niks meer van. Ergens ben ik blij, en ergens snap ik mezelf niet meer..

Iemand enig idee?
@summer Als je een ovutest in huis hebt, zal ik een testje doen. Ik heb altijd een dag of 2 voor mijn eisprong al vruvhtbaar slijm. Denk toch dat je eisprong er al is of zeer binnenkort komt. Ik zou het met manlief in ieder geval gezellig maken, just to be sure
@suikerklontje; ik heb een smilie met de ovulatie test!! Haha.. Snap jij het nou nog??

We hebben er gisteren avond wel gebruik van gemaakt in ieder geval.

Het kostte wel enige vorm van initiatief van mijn kant aangezien mijn vriend erg moe was en gewoon wilde slapen. Uiteindelijk hebben we toch nog gevreen en daar was ik toch wel heel blij om hahaha (erg he..)

Maar ik snap het niet meer. Na 15 dagen roze slijm en bloedverlies en nu ineens een naderende eisprong??
Even kort een berichtje van mij! De wifi is hier erg traag, dus ik zal volgende week pas uitgebreid reageren. Ik wilde toch even laten weten dat ik aan jullie denk! Tot snel!!
Marlou, heerlijk! Denk dat wij in het najaar ook nog wel een weekje naar de bossen gaan, echt genieten.

Hmm dan is het wel dubbel, ik dacht inderdaad dat een cyclus van 23 dagen fijn zou zijn, omdat je dan meer kansen krijgt.

Heb je wel eens ovulatietesten gebruikt? Ik lees dat als je lf korter is dan 10 dagen, dat de innesteling inderdaad lastiger is.

Maar dat lees ik ook maar op internet hoor!

Stimulerende vitamines hmm, ik weet ook alleen van de dames hier dat tarwekiemolie wel eens zou kunnen helpen, voor de rest zou ik het ook niet weten.

Suikerkontje, oh bah jij ook al. Zo voel ik me dus ook, weeïg , moe en snel beroerd.

Hopen dat het gauw over gaat bij ons!

Wel balen dat je zo’n onregelmatige cyclus hebt en het is dan heel handig als je ovulatietesten kan gebruiken. Iets meer zekerheid.

Ik zit ook zwaar te twijfelen of ik die testen weer zal bestellen, ik temp wel, maar dan weet je het pas met zekerheid achteraf.

Ik zie het wel aan mijn temp dip die vooraf gaat aan een eisprong, maar goed ik heb ook wel vaker temp dipjes.

Ik hoop dat je cyclus gauw regelmatig wordt!

Oh ik lees nu pas je volgende post, dit heb ik ook wel eens eerder gehad en sommige zeggen dat je ei ook iets later kan springen. In ieder geval nog even gezellig maken vandaag

Summer, ik hoop ook dat het helpt! Ik ga vanaf de eisprong tarwekiemolie nemen, ben anders bang dat mijn eisprong uitgesteld wordt.

Ben wel heel benieuwd of we nu allemaal snel zwanger worden nu we aan die olie gaan haha.

Wat goed dat je even een ovulatietest hebt gedaan, misschien kan je het vanavond nog eens gezellig maken!

Hey Liesje, wat lief dat je aan ons denkt. Heb je het naar je zin daar?

Elsy, nog een paar dagen dan mag je testen!!Spannend, voel je al iets?
@Forestfruit Hoe voel jij je? Heeft de griep doorgezet of ben je weer opgeknapt? Ik was de volgende dag gelukkig weer helemaal de oude. Waarom twijfel je over de ovutesten?? Ik zweer erbij, het geeft mij heel goed inzicht.

Ik baal wel een beetje zeg! Ik heb denk ik toch maandag of dinsdag mijn eisprong gehad en zaterdagnacht voor het laatst sex gehad. Manlief had zondag geen zin en maandag was de sfeer niet ecght gezellig in huis, dus sex was al helemaal niet aan de orde.

Denk dat we onze kans hebben gemist...in theorie leeft sperma 3 dagen in een vrouw heb ik gelezen dus er is nog een kans maar ik zie het somber in.

Ik baal vooral omdat ik zo'n lange cyclus heb (gemiddeld van 43 dagen) dus het duurt zo lang voordat een nieuwe ronde zich aandient. En over 3 weken krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en dat word weken lang klussen, en dan niet in bed ben ik bang. Manlief vertikt het om tegen zijn zin sex te hebben, eisprong of niet. Bah, ik zie dit liever anders maarja er zijn nog steeds 2 mensen nodig om een kind te verwekken...

We wachten het af...

@ Summer en @marlou Hoe is het bij jullie?

@Lies Verdien van je verdiende vakantie!!!!
@suikerklontje; ik herken het helemaal hoe dat bij jullie gaat. Mijn vriend zit er precies zo in als jouw man.. Jammer he?!

Ook frustrerend maar ja ik snap het ook ergens wel. Ik heb vanaf maandagavond doorzichtig slijm, positiefs ovu test gedaan dinsdag. Gisteren helaas geen sex gehad.. Hopelijk vanavond wel.

Heb vandaag ook slijmdraden dus nog geen eisprong geweest. Stel dat we het vanavond doen dan hebben we wel een kans denk ik deze ronde. Dus erg spannend vind ik het wel :-)
Hier dag 15, nog geen pos. ovulatietest, maar ook nog geen slijmdraden

Gisteren wel gevreeën, gelukkig is mijn man altijd wel te porren (het is bij ons meer andersom). Heb net nog wat van die dipstick ovulatietesten gekocht, ga die clearblue ovulatietesten gebruiken ter controle. Zal mij benieuwen. Volgens de app zou ik vandaag mijn ovulatie hebben maar dat klopt duidelijk niet, normaal heb ik tussen dag 18 en 20 mijn ovulatie dus verwacht 1 dezer dagen wel een positieve test!

Suikerklontje, snap het helemaal dat je baalt , jammer dat je man dan niet te porren is

Summer, veel plezier vanavond!!
mar-lou

Zou toch eens de tarwekiemolie gaan proberen.

Suikerklontje

Soms heb je wel eens dat je een lh piek hebt, het eitje niet springt en het een paar dagen later opnieuw probeert.

summer

Ik heb ook twee rare cyclussen gehad. ik ben 19 juli gestopt met de pil 23e pilbloeding, dag 18 positieve ovutest, dag 28 ongesteld dat was 20 augustus. Daarna werd ik 2 sept alweer ontsteld en daarna alweer 17 september. en toen had ik op 2 okt een positieve ovutest (dag 17) en nu zwanger.

Maak me wel een beetje zorgen hoor. Ben nu 6 weken en 1 dag maar ben dus nog helemaal niet misselijk. Wel wat moe en mijn tepels doen wat pijn en ik heb al sinds de eisprong steeds wat steken in mijn buik.

Nog 9 dagen tot de eerste echo.
Cupcakegirl, ik heb nog nooit last gehad van misselijkheid, t hoeft dus niet!!

Net trouwens wel slijmdraden, dus t zit eraan te komen!
Suikerklontje, ik heb een keelontsteking gekregen en nu aan de antibiotica.

Wist niet dat slikken zo zeer kon doen zeg, heb het voor t laatst gehad toen ik een puber was.

Ik twijfelde om die testen te bestellen, omdat ik dacht er dan misschien teveel mee bezig te zijn, omdat ik ook temperatuur.

Maar ik ga ze nu toch bestellen haha. Welke en waar bestel jij de testen?

Ik hoop dat je je eisprong dan maandag hebt gehad suikerklontje, wat rot zeg dat net die dagen de sfeer niet goed is. Juist als je weet dat je eisprong er aan zit te komen.

Erg lastig zeg, dat hij niet altijd seks wil hebben. Bij ons is het eerder andersom, in ieder geval wel de tweede helft van de maand.

Spannend Summer, veel plezier vanavond!

Chocoladeletter, het duurt vast niet lang meer voordat je een positieve test hebt. Hier is het ook juist andersom, man heeft altijd zin, zelfs als we woorden hebben met elkaar.

Hij noemt het dan goedmaken haha.

Cupcakegirl, nog 9 dagen aftellen, wat kan de tijd dan lang duren he. Gelukkig krijg je een vroege echo. Heeft dat bij jou ook een reden dat je hem al rond 8 weken krijgt?

Volgens mij zijn de zwangerschapskwaaltjes bij iedereen anders hoor, zoals een vriendin, zij heeft er niks van gemerkt tot ze 8 weken zwanger was en toen kreeg ze hooguit wat pukkeltjes, terwijl mijn schoonzus al kotsmisselijk op bed lag met 6 weken.

Ik heb dus antibiotica gekregen en ik hoop dat het snel weer over is, want ik vind het verschrikkelijk om ziek thuis te zitten.(waarschijnlijk net als de rest van NL)

Kan antibiotica invloed hebben op je cyclus of op je eisprong?

Ik neem eigenlijk aan van niet, want je hoort vaak verhalen dat vrouwen zwanger zijn geworden tijdens een antibiotica als ze aan de pil zijn.
Ik heb 4 vroege miskramen gehad dus denk dat dat de reden is. Maar ik heb ook gehoord dat er tegenwoordig al sneller een vroege echo gemaakt wordt om te kijken of de zwangerschap op de goede plek zit en intact is. Bovendien moet ik bij de gyn onder controle en die zijn altijd sneller met die dingen.

Ovutesten

Ik heb eerst de dipsticks van sensitest gebruikt. De extra gevoelige maar ik bleef streepjes zien.

Daarna heb ik de dipsticks besteld bij 123ovulatietesten en bij drogistplein nog de digitale van clearblue. die laatste zijn fijn ter bevestiging.

Denk niet dat ab invloed heeft hoor;
@forestfruit Ik gebruik iik die van 123ovulatietest. Goedkoop en werken prima!

Raar, ben een beetje in de war. Nav ovulatietest zou ik maandag mijn eisprong hebben. Normaal heb ik altijd wat druk op mn onserbuik tijdens mijn eisprong. Heb ik deze keer niet gehaf....tot nu. Heb sinds 2 uur overduidelijke druk op mn onderbuik. Zou mijn eitje dan pas later gesprongen zijn??? Misschien straks het toch maar gezellig maken.

Mijj DDO mag in ieder geval naar 13 november. Just to be sure
Heb ook de dipsticks van123thuistesten. Hoop ze morgen in huis te hebben! Ik laat mijn ddo nog even op de 15e. Mocht mijn eisprong heel laat zijn kan ik altijd nog aanpassen. Wil in ieder geval niet testen voor 14 dagen na eisprong (zeg ik nu)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven