Tussentijdse bloeding

15-10-2018 22:17 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,


Mijn vriend en ik hebben een maand besloten om voor een kleintje te gaan.
Nu heb ik 1 jaar een spiraaltje gehad en heb deze er in augustus er laten uithalen. Ik ben in september terug begonnen met de pil omdat we toen nog niet zeker waren of we voor een kleintje gingen gaan.
Ik heb dus maar 1 strip volledig uitgenomen en ben daarna gestopt met de pil. Ik heb een week later 26 september mijn maandstonden gekregen. Ik ben dus vanaf toen beginnen tellen hoelang mijn cyclus nu is.
Nu hebben we intussen tijd wel wat geklust, ook niet overdreven veel maar toch zeker 3 keer.
4 dagen geleden begon ik tijdens het afvegen roze afscheiding te merken, nu heb ik sinds 3 dagen bruine afscheiding. Ik moet een maandverband inleggen zoveel is het.

Wat wilt dit zeggen? Ik heb al gelezen over innestelingsbloeding maar dat zou pas 5 dagen voor je weer gaat menstrueren mogen zijn terwijl ik pas de 25ste weer zou gaan menstrueren.

Voor mijn maandstonden te zijn is de bloeding niet fel genoeg en ook helemaal niet rood van kleur.

Weet iemand wat dit misschien kan zijn?

Alvast bedankt!

PS. Alle tips om zwanger te geraken zijn welkom! ;-)
Alle reacties Link kopieren
:fortune:
Je bent pas net gestopt met anticonceptie. Je weet dus nog niet hoe je cyclus eruit ziet. Kan best zijn dat je nu wel ongesteld bent en er nu eerst oud bloed komt.
Hou de komende tijd gewoon bij wanneer je een bloeding hebt en wat voor bloeding. Dan pas kan je wat over je cyclus zeggen
Alle reacties Link kopieren
Fruity-Pebbles schreef:
15-10-2018 22:45
Je bent pas net gestopt met anticonceptie. Je weet dus nog niet hoe je cyclus eruit ziet. Kan best zijn dat je nu wel ongesteld bent en er nu eerst oud bloed komt.
Hou de komende tijd gewoon bij wanneer je een bloeding hebt en wat voor bloeding. Dan pas kan je wat over je cyclus zeggen
Hoi,

Bedankt voor je reactie!
Ik hou het allemaal netjes bij, vind het alleen zo raar dat ik na 2 weken weer ongesteld zou zijn.
Wat zit het toch allemaal raar in mekaar!
Alle reacties Link kopieren
Mijn verhaal is redelijk vergelijkbaar. Ik ben dus ook benieuwd en wacht maar 'rustig' af.
Ik had een implanon en deze is 3.5 maand geleden verwijderd.
Ik ben de laatste tijd aan de slag gegaan met ovulatietesten omdat ik al 6 jaar een implanon had en ik dus geen idee had van mijn cyclus.
Ik ben sindsdien 1 keer ongesteld geweest, de menstruatie begon op 28 september.
minnimouse wijzigde dit bericht op 15-10-2018 23:06
60.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Indiravm schreef:
15-10-2018 22:57
Hoi,

Bedankt voor je reactie!
Ik hou het allemaal netjes bij, vind het alleen zo raar dat ik na 2 weken weer ongesteld zou zijn.
Wat zit het toch allemaal raar in mekaar!
Je bent de laatste paar maanden een beetje aan het rommelen met je anticonceptie, niet zo gek dat je lijf ff een beetje van slag is....
Alle reacties Link kopieren
Maar die bloeding op 26 september, zo vlak na het stoppen met de pil, is dan toch nog steeds gewoon een onttrekkingsbloeding? Die kan je niet zonder meer tellen als ‘ongesteld’ en het begin van je cyclus, want je weet niet (als je aan de ac was hoogstwaarschijnlijk niet) of er een eisprong aan vooraf is gegaan.

Als het gewoon een onttrekkingsvloeien was, kan dit best de eerste ‘echte’ menstruatie zijn.
Alle reacties Link kopieren
shala91 schreef:
15-10-2018 23:10
Maar die bloeding op 26 september, zo vlak na het stoppen met de pil, is dan toch nog steeds gewoon een onttrekkingsbloeding? Die kan je niet zonder meer tellen als ‘ongesteld’ en het begin van je cyclus, want je weet niet (als je aan de ac was hoogstwaarschijnlijk niet) of er een eisprong aan vooraf is gegaan.

Als het gewoon een onttrekkingsvloeien was, kan dit best de eerste ‘echte’ menstruatie zijn.
Daar heb je inderdaad gelijk in.
Maar ik vind dit een te rare kleur hebben voor een menstruatie en daarom twijfel ik zo.
Uiteindelijk zal ik het toch moeten afwachten.

Bedankt voor je reactie :-)
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
15-10-2018 23:02
Mijn verhaal is redelijk vergelijkbaar. Ik ben dus ook benieuwd en wacht maar 'rustig' af.
Ik had een implanon en deze is 3.5 maand geleden verwijderd.
Ik ben de laatste tijd aan de slag gegaan met ovulatietesten omdat ik al 6 jaar een implanon had en ik dus geen idee had van mijn cyclus.
Ik ben sindsdien 1 keer ongesteld geweest, de menstruatie begon op 28 september.
Vervelend dat afwachten. Mijn vriend en ik zijn niet zo 'actief' in bed zal ik maar zeggen. En hij kan het ook niet op commando,.. omdat het moet zeg maar.

Dus is wel een uitdaging!
Alle reacties Link kopieren
Indiravm schreef:
15-10-2018 23:18
Vervelend dat afwachten. Mijn vriend en ik zijn niet zo 'actief' in bed zal ik maar zeggen. En hij kan het ook niet op commando,.. omdat het moet zeg maar.

Dus is wel een uitdaging!
Maak er alsjeblieft (nog) geen verplicht nummertje van, ga gewoon regelmatig seks hebben en kijk hoe ver jullie daar mee komen. Geplande seks, op verplichte momenten kan altijd nog.
Alle reacties Link kopieren
badmuts111 schreef:
15-10-2018 23:28
Maak er alsjeblieft (nog) geen verplicht nummertje van, ga gewoon regelmatig seks hebben en kijk hoe ver jullie daar mee komen. Geplande seks, op verplichte momenten kan altijd nog.
Goed plan, maar het is omdat mijn partner een heel laag libido heeft dat we het anders maar 1x op de maand doen.
Om zwanger te geraken is dat te weinig.
Daarom dacht ik om uit te rekenen wanneer ik het meest vruchtbaar was en dus niet teveel onder de lakens te moeten kruipen.
Maar we hebben het er over gehad en ik heb hem wel duidelijk gemaakt dat er wel wat meer geklust zal moeten worden als we iets willen verwekken ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou seksen. Niet klussen.
Alle reacties Link kopieren
Als je het daadwerkelijk klussen noemt begrijp ik dat lage libido wel een beetje..
Alle reacties Link kopieren
balderdash schreef:
16-10-2018 06:52
Als je het daadwerkelijk klussen noemt begrijp ik dat lage libido wel een beetje..
Hey dankjewel voor je toffe reactie! Dit wordt in heel veel forums zo genoemd dus ik ben zeker niet de enige.
En als je dat dan toch zo stoort reageer er dan niet op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven