Twijfel babynamen - tips?
donderdag 15 augustus 2019 om 13:07
Misschien ligt het aan de hormonen (ben over 4 wk uitgerekend) maar ik begin ineens weer zo te twijfelen tussen onze 2 topnamen. We hadden gekozen voor ... want lekker Hollands, stoer en favoriet man maar hij vindt nr 2 ook super. Maar ik vind .... ook zo leuk.... iets 'bijzonderder'. Heeft iemand deze twijfel ook op het laatste moment gehad? Of hebben jullie tips hoe te kiezen?
...
+ stoer, krachtig
+ past bij ons
+ klassiek
+ NL en toch internationaal
- gewoontjes
...
+ stoer
+ originele naam
- wordt
modenaam? klinkt misschien wat sneller 'aso'
...
+ stoer, krachtig
+ past bij ons
+ klassiek
+ NL en toch internationaal
- gewoontjes
...
+ stoer
+ originele naam
- wordt
modenaam? klinkt misschien wat sneller 'aso'
anoniem_148511 wijzigde dit bericht op 09-02-2020 10:35
9.63% gewijzigd
donderdag 15 augustus 2019 om 13:15
Ik vind aan Lenn de dubbele n niet mooi.
Maar verder vind ik het niet zo'n bijzondere naam. Ik zou denken dat het een afkorting is van Lennart (vind ik zelf wel mooi), maar de verbastering Lenny/Lennie vind ik echt heel lelijk.
Maar verder vind ik het niet zo'n bijzondere naam. Ik zou denken dat het een afkorting is van Lennart (vind ik zelf wel mooi), maar de verbastering Lenny/Lennie vind ik echt heel lelijk.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 15 augustus 2019 om 13:16
Eens,watdachtjehiervan schreef: ↑15-08-2019 13:12Lenn wordt echt geen Glenn hoor.
Ik vind Tom een beetje een suffe naam.
donderdag 15 augustus 2019 om 13:30
sannetje88 schreef: ↑15-08-2019 13:21Tja zoveel mensen zoveel meningen....word een beetje moe van mezelf. Wat wil ik nou eigenlijk?![]()
Ik merk wel dat ik het eens ben met de minpunten van Lenn die genoemd worden, niet die van Tom.
Ik ken een Lenn van een jaar of 2 oud. Als zijn ouders hem roepen dan klinkt het als of ze gewoon maar een klank maken. Niet als of ze een naam roepen. En zijn familie is hem gelijk Lenny gaan noemen.
Tom vind ik een hele leuke naam. Ik weet niet precies waarom maar als iemand zich voorstelt met Tom of Tommy vind ik diegene al gelijk een stukje aardiger dan de rest. Ik vind het ook een krachtige naam en daar hou ik van.
donderdag 15 augustus 2019 om 13:32
Ik vind namen met dubbele medeklinkers die je niet uitspreekt, lelijk en snel ordinair (categorie: Jaxx, Lynn, Finn). En zelf vind ik het belangrijk dat een naam niet alleen nu mooi is, maar ook over 60 jaar. En dat het past bij een baby, maar ook bij een puber, of een man van 85. Je naam gaat je hele leven mee.
Tom is stoer en tijdloos. En iedereen weet hoe je het moet schrijven.
Als je toch voor Lenn gaat, zou ik je kind inderdaad Lennart noemen. Dan kun je het in de praktijk afkorten, maar kan je zoon als hij later een serieuze baan zoekt wel zijn meer volwassen, volledige naam gebruiken.
Tom is stoer en tijdloos. En iedereen weet hoe je het moet schrijven.
Als je toch voor Lenn gaat, zou ik je kind inderdaad Lennart noemen. Dan kun je het in de praktijk afkorten, maar kan je zoon als hij later een serieuze baan zoekt wel zijn meer volwassen, volledige naam gebruiken.
donderdag 15 augustus 2019 om 13:36
Ik vind beide vormen prima passen bij een kind en Tom vind ik een mooie mannennaam.GlitterCupcake schreef: ↑15-08-2019 13:30Ik ken een Lenn van een jaar of 2 oud. Als zijn ouders hem roepen dan klinkt het als of ze gewoon maar een klank maken. Niet als of ze een naam roepen. En zijn familie is hem gelijk Lenny gaan noemen.
Tom vind ik een hele leuke naam. Ik weet niet precies waarom maar als iemand zich voorstelt met Tom of Tommy vind ik diegene al gelijk een stukje aardiger dan de rest. Ik vind het ook een krachtige naam en daar hou ik van.
In mijn hoofd een paar keer Lenn geroepen en nee, klinkt echt een beetje zeurderig in mijn hoofd.
TO, als je het meer eens bent met de tegens voor Lenn dan voor Tom, dan vind je Tom denk ik leuker.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 15 augustus 2019 om 13:42
donderdag 15 augustus 2019 om 13:45
Kaartjes alvast voorbereiden en alleen de naam nog maar mogen veranderen als het toch een meisje blijkt te zijn?sannetje88 schreef: ↑15-08-2019 13:42Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat het voor mij weer even heeft bevestigd waarom wij Tom hebben gekozen i.p.v. Lenn!
Tom is tijdlozer, 2x nn vinden we wat ordinair en Lennart vinden we niks. Nu niet meer gaan twijfelen! (man wordt gek van mij) Haha!
donderdag 15 augustus 2019 om 14:09
Eens. Ik vind Tom helemaal niet stoer, integendeel zelfs.watdachtjehiervan schreef: ↑15-08-2019 13:12Lenn wordt echt geen Glenn hoor.
Ik vind Tom een beetje een suffe naam. Lenn vind ik dan veel leuker.
donderdag 15 augustus 2019 om 14:43
ja vind ook net alsof de naam niet af is. Lennaert vind ik bijv. wel heel mooi.
Tom en Tim vind ik allebei leuk. Misschien Tom iets leuker. Kort, stoer, duidelijk.