UD 2e helft oktober 2020

28-02-2020 12:21 648 berichten
Een nieuw groepje omdat de andere van oktober erg groot wordt.
Voor de dames die in de 2e helft (vanaf de 16e) zijn uitgerekend in oktober.

Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020
NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
blo3mpj338tweede15 oktober:heart: klopt, MA gehad
Principessa338tweede16 oktoberjongen:heart: klopt
OkkiePetite32tweede16 oktober:heart: klopt
LiverpoolRain30tweede20 oktober:heart: klopt
Gudrun36eerste21 oktober:heart: klopt, NIPT goed
Daneli27eerste23 oktober:heart: klopt, NIPT goed, 7-5 geslachtsecho
Kumu9128eerste25 oktober
leolux28tweede27 oktober
lux-30tweede28 oktober:heart: klopt, NIPT goed. 10-6 20wk echo. Zwanger dmv ICSI na 2x vmk van cryo’s uit poging 1. Zoon van 2
appelgroen31tweede28 oktober
Zuid8732eerste29 oktober:heart: klopt, NIPT goed
Roos876derde30 oktober:heart: klopt, NIPT goed
ollie-olliebegin 30eersteeind oktober:heart: klopt
Lasvegas-8435tweede1 november :heart: klopt, combinatietest goed
mindsey34eerste1 november:heart: klopt, NIPT goed. MK en MA (windei) in 2019
Maisnon :redrose:
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 28-08-2020 12:58
73.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn danelli! :cheer2:
Buongiorno meisjes!

Hier dit weekend visite gehad uit Nederland en die zijn maandag weer vertrokken. Net op tijd want we zitten nu in een lockdown. We mogen alleen naar buiten voor noodzaak, boodschappen enzo. Gelukkig het weekend nog lekker aan zee gezeten dus we kunnen er even tegen aan. Jullie hebben heel veel geschreven zie ik.

Maisnon wat een vreselijk nieuws. Ik hoop dat het nog positief uit pakt. Heel veel sterkte meisje :hug:

Appelgroen wauw zo veel misselijk. Ik moet zeggen dat ik er nu ook meer last van heb maar vooral s’ochtends. Maar niet zo erg als jij. :redrose:

Goed nieuws Daneli! Dat lucht vast op! :heart:

Werk: bikkels! Ik werk niet meer, maar ik moet zeggen dat baby veel werk is op het moment. Ze heeft nu eindelijk 2 ondertandjes, maar boven komt ook door en is elke 2 uur wakker. Pfff ik ben gebroken.

Leolux sterkte volgende week zonder man. Ik begrijp je volkomen. Mijn vriend is ook veel weg overdag.

Buik: is soms al mega groot. Mijn vriend kijkt dan ook al verbaasd haha. Maar is de darmen buik inderdaad: s’ochtends weer platter.
Principessa wat heftig die lockdown. Hier leeft corona gelukkig nog niet zo, al is wel sinds gisteren de eerste besmetting in de provincie. Maar ben er niet bang voor.

Maisnon ik blijf steeds aan je denken. Mijn duimen draaien overuren voor je.

daneliwat fijn!

Buik ie hier ook weer enorm. Eergisteren ook al, gisteren ineens niet meer en nu ook weer behoorlijk bol.
@lux, vervelend dat je ook zoveel last ervaart.

@maisnon hoop echt voor je dat het gewoon goed zit. Sterkte!

Vandaag maar thuis aan t werk. Ik lig gewoon in bed met mijn laptop. Het is echt veel beter te doen.
Mijn werk weet nog niet van de zwangerschap en eigenlijk wil ik dat zo houden. Maar omdat ik zo veel last heb moet ik het misschien wel zeggen. Over 1,5 week de eerste echo ik hoop dat ik het daarna kan vertellen.
Verder veel last van rugpijn in het midden en onderkant van mijn rug. Geen idee of dat met de zwangerschap te maken heeft.
@danelli wat fijn dat er iets leeft :heart: heb je het uiteindelijk nog aan je zusje verteld?

@maisnon fijn dat je er zo rustig onder bent nu.

Mijn buik is af en toe ook al ontzettend bol! Vanmiddag weer, was aan het shoppen dus ik kon meteen kijken of de kleding die ik paste een beetje meekan op de groei, haha.
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 03-11-2021 18:11
33.92% gewijzigd
Dat klinkt erg naar ollie, mag ik vragen wat voor chronische ziekte je hebt? Of is dat ook te herkenbaar voor jou?
Veel bijgeschreven in de laatste week. Alles inmiddels wel doorgelezen, alleen teveel om overal op in te gaan.

@Maisnon. Sterkte en hopelijk toch nog een wonderkindje voor jullie.

@Misselijkheid. Wat lijkt me dat onwijs vervelend om je telkens zo belabberd te voelen zeg. Gelukkig wel bekend waarvoor je het doet, alleen is de weg lang en niet leuk. Hopelijk gaat het snel weer beter.

@Danelli: wat fijn een goede echo!

@Hier: afgelopen weekend vriendinnen verteld (is toch te zichtbaar). Op zich ook wel handig, omdat je er openlijk over kan praten en men er rekening mee kan houden.
Vanmorgen voelde ik me wat minder moe en minder last van mijn buik. Ga je toch weer twijfelen. Nergens voor nodig, einde van de middag weer vol in de vermoeidheid en kwaaltjes.
Hebben jullie ook last van dat je nachts wakker wordt en dan niet meer kunt slapen? Ik ga tussen 21:00 en 21:30uur naar bed, maar wordt meestal rond 2 uur wakker voor een paar uur. Alsnog mega kapot smorgens als ik weer wakker wordt. Geen handige combinatie met lange autoritten overdag.
@bloempje ik word gelukkig niet midden in de nacht wakker, maar veel vroeger dan normaal en kan dan echt niet meer doorslapen. Voorheen sliep ik meestal tot 9.00 of tot de wekker, nu word ik rond 6.00/6.30 wakker. Nouja, dan ben ik straks alvast een beetje voorbereid denk ik maar :rolling:
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 03-11-2021 18:11
74.48% gewijzigd
bloempje ik ben ook steeds midden in de nacht een hele poos wakker. Ondanks vroeg naar bed gaan en meer uren slaap dan voor de zwangerschap, begin ik de dag moe-er dan moe.

We kregen vandaag een nieuw dak en ondanks veel lawaai, een bouwradio en 4 dakmannen buiten, heb ik samen met peuter een gat in de middag op de bank geslapen. En nu ben ik weer heel erg moe.

Ollie wat ontzettend naar, understatement. Mijn schoonvader heeft ook crohn, dus ik weet er maar een beetje van. Maar ik had geen idee dat het schadelijk kan zijn tijdens een zwangerschap. Ik duim voor je dat het goed blijft gaan.
@ollie: wat een nare ziekte zeg, en spannend zeker zo in combinatie met de zwangerschap en eventuele implicaties ervan. Hopelijk blijft het binnen de maximale waarde en gaat gewoon alles goed.
Weet niet meer of ik al op jou had gereageerd, Daneli, maar superfijn die echo!

@ Principessa: heftig hoor daar in Italië. Boodschappen nog wel makkelijk te halen?

@ buik: hier valt dat dus enorm mee, wat me dan weer doet twijfelen. Had gister wel echt zo’n kenmerkende ‘groeikramp’ in m’n baarmoeder, dus er gebeurt zeker wel iets.

Misselijkheid valt nog steeds onwijs mee, maar ben zooooo moe. Dochter heeft helemaal een vakantieritme aangenomen en gaat steeds pas tussen 21:00 en 21:30 naar bed en gister was ik echt aan het aftellen, totdat ze eindelijk ging slapen, want ik wilde zelf ook..

Ze slaapt dan tot 7:15 ofzo en dat is prima, meestal ben ik eerder wakker.

Ik was wel helemaal vergeten hoe vermoeiend dat eerste trimester is. In m’n vorige zwangerschap heb ik tot 36-37 weken gewoon gesport enzo, dus die herinneringen had ik in m’n hoofd. Maar als ik terugdenk, was ik toen tot een week of 10-12 ook zoooo moe..

Zijn jullie al stiekem een beetje aan het brainstormen over namen? Bij dochter waren we er zo uit, want het was de naam die ik al vanaf m’n tiende ofzo in m’n hoofd had en man was het gelukkig direct eens. En nu ligt alles open zeg maar.
Meisjesnaam hebben we al. :rofl: Dus het gaat ook vast een meisje worden. Want als zoon een meisje zou zijn geweest, dan had hij nog steeds geen naam.
Wij houden van de simpele bijbelse namen, niet omdat we zelf gelovig zijn hoor, dat zijn we absoluut niet. Maar dat zijn toevallig de namen die we heel mooi vinden.
@ ollie, wat naar die ziekte. Ik had geen idee dat dat ook impact op de zwangerschap kon hebben. Ik hoop voor je dat alles gewoon goed blijft gaan.

Ik zit er even doorheen. Ik heb mij ziek gemeld. Gister had ik al thuis gewerkt, maar eind van de middag kon ik alleen nog maar naar het plafond staren, zo beroerd was ik.
Net de huisarts gebeld om medicijnen te regelen tegen de misselijkheid. Leg ik het hele verhaal uit aan de assistent. Krijg ik alleen maar te horen dat het erbij hoort en ik op internet moet kijken en kleine beetjes moet eten. Dat kon ik zo niet hebben. Dat ik alleen kon uit brengen dat het echt geen gewone misselijkheid is. En daarna moest huilen.
Pff misschien straks nog maar terug bellen en meteen vragen voor een telefonische afspraak met de huisarts.
Mijn vorige zwangerschap ging het ook al zo moeizaam. Kreeg ik eerst tabletten die ik dus meteen uitkotsten. Toen moest ik op consult komen en viel ik tijdens bloeddruk meten flauw. Zei die huisarts wel nu opstaan anders loopt mijn spreekuur uit. Het lijkt wel of ze dit totaal niet serieus nemen, terwijl ik liever 10 bevallingen doe dan Zo lang die misselijkheid hebben.

Sorry voor al het geklaag. Ik kijk wel erg uit naar de echo!
De vorige keer hadden we heel veel jongensnamen en weinig meisjesnamen. Nu heb ik het gevoel dat het een meisje word. De vorige keer dacht ik een jongen en was het een meisje.
Appelgroen heb je geen hyperemesis gravidarum? Wat je hier schrijft doet me zo aan de zwangerschappen van mijn moeder denken die bij alle 4 hg had.
Ik vind je huisarts en zijn assistente beide een zak. Misselijk hoort er inderdaad bij, maar in de mate die jij ervaart vind ik dat heel anders.

Kan je dit niet bij je verloskundige neerleggen? Misschien kan die iets voor je betekenen.

Knuffel :hug:
Ach Appelgroen, wat een ontzettend onbeschofte huisarts en botte assistente. Op deze manier ziek zijn hoort er niet bij hoor!
Als je de puf hebt: ga nogmaals het gesprek aan. Of misschien kan de verloskundige iets voor je betekenen? :hug:

Ollie, ik hoop dat je ontstekingswaardes binnen de perken blijven en je een rustige zwangerschap hebt!
Nog niet alles bijgelezen, maar Appelgroen even een hele dikke knuffel voor jou! :hug: wat enorm naar dat je je zo misselijk voelt, en al helemaal dat je zo weinig zorg en erkenning krijgt dan bij de huisarts! Ik kreeg er gewoon tranen van in mijn ogen.

Ben de afgelopen dagen ook erg misselijk geweest en ik vind het niet te doen. Kan het natuurlijk niet vergelijken met een bevalling ;-D maar het sloopte mijn energie en mijn stemming. Kreeg er echt een beetje sombere gedachten door, die ik hier eerder al even deelde.

Misschien helpt het totaal niet voor jou en heb je écht medicijnen nodig, maar wilde toch mijn ervaring delen. Omdat ik me nu iets beter voel. Ben gisteren naar een fijne acupuncturist geweest die me vooral gemasseerd heeft op wat drukpunten die met misselijkheid te maken hebben.
Daarna heb ik 'seabands' gekocht bij de etos. Dat zijn polsbandjes die hetzelfde drukpunt op je pols stimuleren, tegen misselijkheid.
En, waar ik normaal niet zo weet of ik hier in 'geloof', ik voel me écht wat beter! De scherpe randjes zijn van de misselijkheid af en dat is zó'n opluchting. Heb vanochtend wat langer kunnen slapen, en kan nu zelfs weer wat gedaan krijgen qua werk.

Misschien heb je dit al lang geprobeerd maar wilde het toch even delen, wie weet heb je er wat aan.

Ollie jij ook sterkte, spannend hoor met die waarden die zo rond de grens zitten. Fingers crossed dat het goed blijft gaan.

Principessa Hoe is het daar nu?

Hier vandaag dus weer wat meer mezelf. Morgen de echo, toch wel erg spannend. Durf het eigenlijk pas echt te geloven als we een mooi hartje zien kloppen :heart: en dat kan ik me nog niet zo goed voorstellen. Toch wel die angst na een eerdere miskraam en vooral de missed abortion waar we bij de echo achterkwamen.
Maarja, de enige manier is toch er dwars doorheen. En het wordt vanzelf morgen na de echo. :sun:

Ik ga weer eens wat doen aan werk, heb nogal wat in te halen ;-D.

Fijne dag lieve meiden!
Oh en Appelgroen goed voor jezelf opkomen hoor! Desnoods een andere huisarts bellen. Vind echt niet dat ze zo met je om kunnen gaan.

Ja je bent zwanger en wat misselijkheid hoort erbij, maar je hebt ook recht op wat kwaliteit van leven en aandacht als het slecht met je gaat.

ZO :D.
Bedankt voor jullie berichten, mindsey, leolux, maisnon. Doet mij goed!
Het is gelukt en ik kan medicijnen afhalen, zetpillen. Dit keer een aardigere assistent. Eerst wilde ze tabletten geven, maar gelukkig vond ze zetpillen ook prima.

@leolux, ik weet niet of ik hg heb. Het lijkt er wel erg op, maar het is nooit zo erg geweest dat ik moest worden opgenomen. Pittig zeg voor je moeder vier zwangerschappen zo ziek.
Hopelijk helpen de pillen, Appelgroen!
Bedankt voor de lieve berichtjes! Ik ben er zelf inmiddels wel weer rustig onder. Heb wel besloten dat ik komende week thuis werk (ivm medicatie val ik in een risicogroep). En is stiekem ook wel even rustig/relaxed nu met die vermoeidheid.

@appelgroen pfff wat vervelend dat je zo je best hebt moeten doen om die pillen te krijgen. Ik hoop dat ze je gaan helpen! Klinkt echt belabberd, hoe je je voelt...

@leolux zit het nieuwe dak er inmiddels goed op? Ik hoop het maar, hier waaide het vanochtend weer flink!
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 03-11-2021 18:12
25.76% gewijzigd
Ollie, hopelijk valt het mee en blijft je ziekte weg. Vorige keer werd ik ook gestresst van al die bloedwaarden maar er verandert veel in je lichaam door de zwangerschap. Uiteindelijk waren het bij mij normale verschijnselen!

Appelgroen wat vervelend van die misselijkheid! Ik hoop dat de medicijnen aanslaan.

Ah Leolux hopelijk zit het dak er op. Baby had hier gister een dramanacht 2 uur aan een stuk gehuild. We hebben uiteindelijk twee keer een siësta gedaan haha.

Mindsey succes vandaag :heart:

Namen: nou dat is makkelijk. Onze dochter is al vernoemd naar de moeder van mijn vriend. Dat is namelijk traditie. Als het jongen wordt krijgt hij de naam van mijn schoonvader. Beide zijn gelukkig mooie namen dus niks te klagen. Bij weer een meisje wordt het lastiger haha tot nu toe zaten we niet op één lijn :hyper:

Lockdown: hier valt het mee met de besmettingen in de regio. Wordt wel wat meer, maar meer met tientallen. Nog geen besmettingen in het dorp. Als dat gebeurd is het wel een ramp: 60% is 80 plus....
Veel binnen zitten dus. Mijn vriend heeft wel nog wat noodzakelijke boodschappen gehaald en dat moet hij beneden aan de berg meteen verantwoorden met een formulier. De boerderij is hier wel op de berg 5 min vandaag en ik ben even meegeweest want het was hier zowaar 18 graden :sun: . Ik hoop echt dat over 2 weken de besmettingen dalen want het ziet er nu echt dramatisch uit daar in het noorden. Gewoon 2651 besmettingen in een dag!! En de zorg is daar hartstikke goed en ze verzuipen letterlijk. Hier is het allemaal niet zo goed geregeld... Ik ga denk ik ook pas in de week na de lockdown weer naar de gynaecoloog. Ik snotter ook een beetje sinds gister.. geen hoest of koorts.
Maisnon ach vrouw, ik snap je gevoel heel goed, als de kwaaltjes voor niets zijn dan wil je ook dat het klaar is. Daar is niets geks aan. Al duim ik voor goede afloop, op jullie wonderkindje! Wanneer mag je echo?

Daneli jeaaah voor goede echo!

Ollie! Heel naar en vervelend, hopelijk blijft het behapbaar allemaal

Appelgroen nou ja zeg wat een belachelijke reactie. Gelukkig heb je inmiddels medicatie en voel je je wat fitter

Alles meegelezen dames, maar ook zo moe net als jullie schrijven . Ook ik lig rond 21.00/21.30 te slapen en wordt dan rond 6:30 wakker (en vaak tussendoor om te plassen). Gelukkig is m’n opleidingsdag geannuleerd en kan ik dagje rond lummelen. Ik werk in de vg sector meer indirecte zorg, soms wel direct contact. Ben benieuwd wat organisatie hierover gaat zeggen, zelf neig ik naar thuiswerken /videobellen e.d. Wil clienten geen evt. Virus geven dat wordt echt ramp. En eerlijk gezegd , wil mezelf en frummel ook beschermen :)
Gisteren even paniek moment had een geklonterd slijm mini bolletje verlies (echt het was amper wat te noemen) vk gebeld die kon me weer wat geruststellen. Nee echt ontspannen en genieten gaat het niet worden en het idee dat mogelijk straks wel voorbij 20weken kom, kan me nauwelijks voorstellen .... eerst maar naar volgende echo, kleine stapjes :)
Ik lees zo even bij hoor meiden, maar even tussendoor: hartje klopt, ik meet 7+1 (en ben 7+2) dus alles lijkt goed :heart:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Jeeej Lux, fijn!! :cheer2:
Woehoe lux!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven