UD augustus 2020 (met tabel)

01-12-2019 16:37 406 berichten
Hi!

💙❤️ Voor iedereen die in augustus is uitgerekend!

Je mag jezelf toevoegen aan de tabel:
Naam:Leeftijd:Uitgerekend:Hoeveelste kind:Afspraken:Bijzonderheden:
Paardje64 29 29-7-2020 1e :heart: 3e afspraak 7-3 Controle + hartje luisteren Eind aug miskraam (6wk)
Viva95 24 3-8-2020 2e :heart: 7-1 termijnecho
BrumBrum 28 5-8-2020 2e :heart: 23-12 2e echo
Soof82 37 8-8-2020 2e :heart: 2-1 2e echo
Multi* 30 10-8-2020 1e 31 -12 1e echo
Jackie5 31 15-8-2020? 1e 27-12 1e echo
Melancolie 27 16-8-2020 1e :heart: 23-01 2e echo
Makeupgirl 28 20-8-2020 1e 06-01 1e echo missed abortion juni '19 bij 12 weken
Sisterr 27 21-8-2020? 1e 30-12 1e echo
Maan 32 22-8-2020 1e 09-01 8 weken echo, 27-01 termijnecho en intake
Zapsie 32 23-8-2020? 2e 13-01 1e echo, intake 22-01 bij de 1e extreme zwangerschapsjeuk gehad
Vietjeh 25 27-8-2020? 1e 16-01 1e echo 10 september 2019 vmk bij 7w+4
Prettymama 31 29-8-2020 3e :heart: 7-2 termijn echo + controle VK bij de 2de zwangerschap een keizersnede gehad ivm placenta previa, vmk okt'19
Unexpectedmom 38 31-8-2020 2e 16-01 1e echo + intake In juli miskraam bij 9 weken en in augustus een vmk

:rose: Bam_1984, Bibi30
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 18:59
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
97.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom maan en viva95!

Ik ga het ook vertellen met kerst. Wel alleen nog aan mijn familie, schoonfamilie na de eerste echo. Zat ook heel erg te twijfelen maar ze krijgen anders sowieso argwaan en ik wil het ook met ze delen als het mis gaat. Ik vertel ze sowieso altijd veel dus ik wil het ook gewoon heel graag aan ze kwijt.

Als het je niet lekker zit zou ik het gewoon niet doen zapsie! Je hoort daar te komen voor je ontspanning en dat gaat nu dan misschien niet ;)
Welkom Prettymama en Maan.

@Zapsie, volgens mij is de sauna inderdaad niet goed in de eerste maanden. Ik weet alleen niet of dat alleen geldt voor echt sauna's of ook warmwaterbaden. Ik zou informeren bij de verloskundige.

Heeft iemand nog goede tips tegen misselijkheid? Ik ben echt de hele dag door misselijk en doodmoe. En ik word daar best chagrijnig van. Zit sowieso (nog) niet echt op een zwangerschapswolk. Voel me gek.
Hoe zit dat bij jullie, voel je je goed, slecht, wel oké, anders?
Zapsie een sauna wordt idd niet aangeraden net als een heet bad vooral het eerste trimester. Wat de precieze reden ervan is weet ik eigenlijk niet.

Dit schrijft Elysium: Wanneer je een regelmatige saunabezoeker bent dan kan je zeker een bezoek brengen aan de sauna. Mocht je last hebben van een verhoogde bloeddruk of andere zwangerschap complicaties dan raden wij een bezoek aan de sauna af. Dit geldt ook voor als je geen regelmatige saunabezoeker bent. Je kan dan beter een bezoek plannen na je zwangerschap. 
multi* ik heb bij beide zwangerschappen ook zo'n last van misselijkheid gehad vanaf 6/7 weken tot 16 weken, echt een ware hel. Dat is wel echt waar ik tegenop zie maar goed tis voor een goed doel. Wat ik deed was crackers op mijn nachtkastje leggen en direct sochtends er 1 nemen. Dan had ik al een laagje waardoor de misselijkheid wat minder was. Verder helaas geen goede tips je moet er echt even doorheen.
Ja heel vervelend :( ik heb het gelukkig alleen ‘s nachts en ‘s ochtends, bij mij helpt het om iets te eten. En misselijkheid wordt bij mij ook vaak minder door iets te drinken met prik.

Bij mij is de moeheid wel echt het vervelendst, ik voel me de hele dag alsof ik zou kunnen slapen. En ‘s nachts lig ik dan geregeld wakker. Maar het valt me nog wel mee allemaal met de symptomen, ik hoop dat erger me bespaard blijft.
Herkenbaar die moeheid! Net even de stad in geweest en lig alweer op de bank. Voelt een beetje suf zo, maar is even niet anders. En dan 's nachts de hele tijd wakker worden inderdaad :-D Sporten jullie? Ik doe voornamelijk power yoga, en ook dat valt me een stukje zwaarder, ben best snel buiten adem. Ben een stuk minder gegaan sinds ik weet dat ik zwanger ben.

Laten jullie weten hoe de reacties waren van familie? Ik ben ZO benieuwd hoe mijn schoonfamilie gaat reageren, die verwachten niets volgens mij. Sowieso zullen ze blij zijn hoor, maar ook een beetje in shock. Ze zien mij geloof ik nogal als iemand die carriere belangrijk vindt en nog niet met kinderen bezig is.

Gember schijnt goed te helpen tegen misselijkheid heb ik begrepen, misschien een tip als jullie daar van houden?
Ja sporten haha. Bij de eerste tot 11 weken fanatiek gesport. Rende elke week nog 15-20 km (voor mijn doen fanatiek). Wel verspreid over 2-3x hardlopen hoor. Maar het lukt me nu echt niet. 2 weken geleden nog 15 km run gedaan, maar t gaat niet meer. Ben in de avond kapot en kan alleen maar slapen. Dus probeer elke week 5 km te doen in het weekend. Verder kom ik niet denk ik o_o .

Vervelend het misselijk zijn. Hier met vlagen, maar dan helpt eten heel goed!
Wij hebben het net verteld aan mijn schoonmoeder en die is hartstikke blij. Maar het nieuws kwam niet echt onverwacht want ze wist dat we al bezig waren voor een 3de.

@sporten: ik danste voor de eerste 9 uur per week. Ik deed ook mee met NK en gaf zelf les. Helaas kreeg ik bekkeninstabiliteit en kon amper lopen. Sindsdien dus gestopt ermee. Ik doe nu niets meer. Vind het wel jammer maar heb 2 jonge kids en ben al blij als ik savonds even rustig op de bank kan zitten haha.
Ik probeerde ook na de bevalling van de 1e weer van alles op te pakken met sporten. Maar ik had lage motivatie en deze zomer erg aan t kwakkelen met virusje waardoor ik me niet fit voelde. Net een week voordat ik er nu achter kwam dat ik zwanger ben deed ik 1e les pilates. Super leuk maar vond het best wel intensief. En als je dan nog niks heb opgebouwd vond ik het niet verstandig om het door te zetten .
Wel wandel en fiets ik wat per week en loop en sta ik de hele dag op mm werk. Nu extra veel dagen door kerstdrukte. Was nog niks aangekomen zag ik net toevallig ondanks ik best wel al gesnoept heb.
Wij gaan het als di de echo goed was het woe en do met kerst vertellen.
Grappige was dat ik zaterdag mijn vk in de salon had als klant. Kon alleen nog niks zeggen :biggrin:
Wij hebben vandaag weer een goede echo gehad, 7+5 nu. 2 dagen minder ver dan ik dacht. Fijne geruststelling weer!
brumbrum wat fijn! Had je hiervoor ook al een echo gehad?
prettymama schreef:
23-12-2019 17:29
brumbrum wat fijn! Had je hiervoor ook al een echo gehad?
Ja, 1,5 week geleden met 6+2 ook. Mijn cyclus is iets langer dus volgens de berekening van de VK was ik toen al 7 weken. Nu heb ik er zelf 1 tussendoor gedaan en dan hebben we met 10+3 de termijnecho.

Nog meer echo's hier de komende dagen?
...
brumbrum wijzigde dit bericht op 23-12-2019 18:10
Reden: Verkeerd
0.00% gewijzigd
brumbrum oh super fijn! Hier pas 14 januari de eerste echo. Dan ben ik 7+2. Duurt lang haha
prettymama schreef:
23-12-2019 18:16
brumbrum oh super fijn! Hier pas 14 januari de eerste echo. Dan ben ik 7+2. Duurt lang haha
Ja, het wachten duurt lang hè? Ik merk wel dat de tijd sneller gaat nu er al 1 rondloopt. De 1e keer was ik er veel meer over na aan het denken. Maar nog kunnen die 1e 12 weken niet snel genoeg gaan.
brumbrum ik heb er al 2 rondlopen dus opzich wel genoeg afleiding maar alsnog he hahaha. Probeer er ook wel elke dag van te genieten want achteraf dan is het weer voorbij gevlogen maar zou zo graag al willen weten of alles goed is :hihi:
Brumbrum wat goed! Zie je al iets meer op de echo dan met 7.5 weken of nog steeds weinig? ik volgende week eerste echo met ongeveer 7.5 weken.

Ik sport wel, al is het nu wat lastiger door de moeheid. sportschool en yoga. Vind ik prettig, hoop het lang vol te kunnen blijven houden.
Fijn, weer een goede echo brumbrum!

Iedereen alvast fijne feestdagen!
Multi* schreef:
23-12-2019 21:49
Brumbrum wat goed! Zie je al iets meer op de echo dan met 7.5 weken of nog steeds weinig? ik volgende week eerste echo met ongeveer 7.5 weken.

Ik sport wel, al is het nu wat lastiger door de moeheid. sportschool en yoga. Vind ik prettig, hoop het lang vol te kunnen blijven houden.
Ja, een heel verschil met 1,5 week geleden. Nu veel groter in beeld en er was al een klein beetje een baby lichaampje in te zien. 🥰
prettymama schreef:
23-12-2019 19:36
brumbrum ik heb er al 2 rondlopen dus opzich wel genoeg afleiding maar alsnog he hahaha. Probeer er ook wel elke dag van te genieten want achteraf dan is het weer voorbij gevlogen maar zou zo graag al willen weten of alles goed is :hihi:
Haha ja snap ik. Ik vind het genieten toch wel een beetje lastig merk ik. Komt met name door de misselijkheid en vermoeidheid. Wordt vast beter als dat over is en er een mini buikje ontstaat.
Wat fijn brum! Heerlijk even naar jullie frummel gekeken weer!
Jaaa Wij hebben morgen 16u 1e echo!!
Ik vind het zooo spannend wéér.
Succes morgen Bibi! Ik duim voor een mooie echo voor jullie!
Dank je wel :hyper:
brumbrum ja dat snap ik misselijkheid is zo erg. Hier "nog" niet zo'n last van. Maar zal nog wel komen. Met de andere 2 kwam het ook zo rond de 6 weken pas.

bibi30 spannend he zo'n eerste echo. Succes en hopelijk straks mooi nieuws hier!

Doen jullie mee met moeders voor moeders? Ik heb beide keren mee gedaan. Al was ik bij de 2de wel wat lakser erin. Maar twijfel nu enorm om mee te doen. Ik kon die lucht uit die potten echt niet verdragen. Zodra die deksel open ging kon ik direct boven de pot hangen want dan kwam alles eruit. Ik vind het zo'n mooi doel maar weer weken afzien vind ik eigenlijk ook niet echt leuk. Ben benieuwd hoe dat bij jullie is
@prettymama, nee ik doe deze keer niet mee en gezien de misselijkheid is dat een goede keuze geweest. De vorige keer heb ik met moeite 10 weken afgemaakt (door de misselijkheid), maar wel met het idee: ik doe het nu goed, dan hoef ik me de volgende keer niet schuldig te voelen als ik niet mee doe. En ik hoor ook wel eens dat ze een stop hebben, omdat ze genoeg verzameld hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven