UD augustus 2020 (met tabel)

01-12-2019 16:37 406 berichten
Hi!

💙❤️ Voor iedereen die in augustus is uitgerekend!

Je mag jezelf toevoegen aan de tabel:
Naam:Leeftijd:Uitgerekend:Hoeveelste kind:Afspraken:Bijzonderheden:
Paardje64 29 29-7-2020 1e :heart: 3e afspraak 7-3 Controle + hartje luisteren Eind aug miskraam (6wk)
Viva95 24 3-8-2020 2e :heart: 7-1 termijnecho
BrumBrum 28 5-8-2020 2e :heart: 23-12 2e echo
Soof82 37 8-8-2020 2e :heart: 2-1 2e echo
Multi* 30 10-8-2020 1e 31 -12 1e echo
Jackie5 31 15-8-2020? 1e 27-12 1e echo
Melancolie 27 16-8-2020 1e :heart: 23-01 2e echo
Makeupgirl 28 20-8-2020 1e 06-01 1e echo missed abortion juni '19 bij 12 weken
Sisterr 27 21-8-2020? 1e 30-12 1e echo
Maan 32 22-8-2020 1e 09-01 8 weken echo, 27-01 termijnecho en intake
Zapsie 32 23-8-2020? 2e 13-01 1e echo, intake 22-01 bij de 1e extreme zwangerschapsjeuk gehad
Vietjeh 25 27-8-2020? 1e 16-01 1e echo 10 september 2019 vmk bij 7w+4
Prettymama 31 29-8-2020 3e :heart: 7-2 termijn echo + controle VK bij de 2de zwangerschap een keizersnede gehad ivm placenta previa, vmk okt'19
Unexpectedmom 38 31-8-2020 2e 16-01 1e echo + intake In juli miskraam bij 9 weken en in augustus een vmk



:rose: Bam_1984, Bibi30
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 18:59
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
97.04% gewijzigd
Lieve dames,

Allemaal hele fijne dagen toegewenst 😘
Alle reacties Link kopieren
Bibi hoe was je echo? Geen nieuws is goed nieuws hoop ik?

Fijne dagen allemaal!
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Helaas was de echo bij judith twijfel op het op de goede plek zat wel kloppend hartje. Doorgestuurd naar zkh. Helaas maar in de eileider . Ik ben gelijk geopereerd. Wat een schakeling. Want ik was er eigenlijk al te ver iig 7wkn zwanger voor en pas sinds gister klachten. Die ineens savonds met uur heftiger werden. Moeilijk er op.te vertrouwen dat het echt weg moest maar mijn lichaam had het wel op het laatst heel duidelijk aan. Nu nachtje in zkh en straks hopelijk weer naar huis.

Even een knip plak bericht. Wil iemand mij uit de tabel halen?
Alle reacties Link kopieren
Voor de andere zwangere. Ik ben een uitzondering die pas heel laat pijn kreeg . Zelfs nog gewerkt. Dus laat je niet gek maken door mijn verhaal normaal gaat het echt wel eerder mis dan.rond 5 6 wkn al.
Fijne dagen. Ik sla ze dit jaar even over
Alle reacties Link kopieren
Ach meid toch. Je had zelf al zoveel twijfels in het begin. Bizar eigenlijk dat je/we zoiets toch wel een beetje aanvoelen (ook al heeft iedereen wel wat angst de eerste weken). Ik wil je heel veel sterkte wensen en hopelijk mogen we elkaar snel weer treffen in eenzelfde “uitgerekend in” topic :hug:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
bibi30 ohnee dat is niet het nieuws dat je wilt horen en vooral niet zo rond de kerst :( heel veel sterkte :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Aaah nee Bibi, wat een naar nieuws! :hug: heftige dag gehad dus gister. Heel veel sterkte! :rose:
Oh nee Bibi wat verdrietig nieuws 😔 heel veel sterkte gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel. Andere dames veel geluk bij jullie echo's en jullie zwangerschap

Bam ik hoop t ook! Maar eerst even dit verwerken. Ik heb een levend babytje weg moeten laten halen. Hartje klopte nog..
Alle reacties Link kopieren
Bibi30 schreef:
25-12-2019 11:13
Dank jullie wel. Andere dames veel geluk bij jullie echo's en jullie zwangerschap

Bam ik hoop t ook! Maar eerst even dit verwerken. Ik heb een levend babytje weg moeten laten halen. Hartje klopte nog..
Heel heftig! Kan me voorstellen dat dit even tijd nodig heeft. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Sorry Bibi, Ik ben nogal een hork wat dat betreft, ik wilde je niet voor het hoofd stoten. Vanzelfsprekend heb je tijd nodig om dit een plaatsje te geven :redrose:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Deed je ook niet bam.
Ik weet dat dit goed bedoeld wordt
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Bibi, wat ontzettend heftig! Heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Heel heftig bibi, sterkte :redrose: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Bibi wat ontzettend naar. Ik wens jullie veel sterkte om dit een plekje te geven.

En wie heeft gister familie geïnformeerd? Wij wel. Lieve enthousiaste reacties maar ook nog aangegeven dat we nog voorzichtig blij zijn, ivm verleden met miskramen. Dus dat het nog even spannend blijft.
Alle reacties Link kopieren
Bibi wat naar :rose:, een kloppend hartje zien lijkt me het nog zoveel zwaarder maken. Ik was gisteravond in het ziekenhuis bij de seh. Vanaf de middag bloedverlies en klachten die leken op blaasontsteking. Elke keer met plassen verlies ik wat bloed, tussendoor eigenlijk niet echt (wat druppels). In plaats van het leuk vertellen aan schoonfamilie ging dat gehaast in de gang omdat we van verloskundige langs ziekenhuis moesten. Heftig allemaal. Zwangerschap zag er goed uit, kloppend hartje gezien en bloedverlies was te weinig voor miskraam. Waar het door kwam wisten ze niet, maar schijnt vaak onverklaarbaar te zijn. Over weekje zou het wel over zijn. Vrijdag de echo bij verloskundige, dan zien we het nog iets beter (bij verloskundige kennelijk betere echo apparaten). Geen blaasontsteking. Ik maak me wel ongerust, want het voelt alsof er iets mis is. Niet zozeer in baarmoeder maar in gebied eronder. Ik hoop maar dat het vanzelf overgaat. Iedereen nog een fijne 2e kerstdag!
Alle reacties Link kopieren
Ohnee Bibi, wat ontzettend verdrietig! Heel veel sterkte. Ben je wel weer thuis?

Jackie, wat schrikken zeg! Hopelijk snel minder bloedverlies en hopelijk zit alles goed morgen!

Hier ook verteld, wel gezegd dat alles nog heel pril en spannend is. We hadden onze dochter een shirtje aangetrokken. Duurde even voor ze het zagen, maar iedereen alleen maar blij.
Alle reacties Link kopieren
Jackie, wat schrikken! Gelukkig een mooie echo gehad en lijkt het niet op een aankomende miskraam. Hier in de vorige zwangerschap ook veel bloedverlies gehad in het begin en uiteindelijk gewoon een gezond kindje gekregen.

Onze gezinnen wisten al dat ik zwanger ben, maar vandaag zien we mijn oma en een oom en tante ook. Die gaan we het wel vertellen. De grootste reden is dat ik geen vlees weg krijg als ik zwanger ben, dus dat valt op met het kerstdiner. 😅
Ik denk dat we het rond oud en nieuw aan vrienden/vriendinnen gaan vertellen. Dan ben ik 9 weken. Als het daarna nog mis gaat, dan zou ik het ze ook vertellen. En dan 10 januari na de termijnecho familie en overige vrienden enzo.
Alle reacties Link kopieren
Bibi wat verschrikkelijk :( echt heel erg verdrietig. Heel veel sterkte :redrose:

Jackie ook schrikken, hopelijk snel geen bloedverlies meer. Fijn dat het er nog goed uit zag.

Wij hebben het eergisteren aan mn familie verteld (ouders & zussen). Was zo’n mooi moment. We hadden ze allemaal een eigen prentenboekje gegeven, duurde best even voordat ze het doorhadden, maar toen was iedereen zo blij en huilen en elkaar knuffelen enzo. Is ook het eerste kleinkind van mn ouders (en dus eerste neefje/nichtje van mn zussen), dus iedereen vindt het heel bijzonder. Natuurlijk inderdaad allemaal met een slag om de arm omdat het nog zo pril is.
Alle reacties Link kopieren
O wat naar Bibi :(. Sterkte! Neem de tijd om hierbij stil te staan en verdriet te hebben.

Wij hebben onze ouders al heel snel vertelt dat ik zwanger ben. Rond week 5 geloof ik. Nu na de goede echo met 7 weken (of 6,5 week) vertellen we het eigenlijk bijna iedereen die we zien. Tenminste, vrienden en familieleden enzo. De buren hoeven het nog niet te weten ;).
Ik vind het heerlijk dat bijna iedereen het al weet. Dan weten ze waarom ik me zo beroerd voel. En mocht het misgaan, kunnen ze ook met ons meeleven.

Ik voel me dus echt zó beroerd. Echt niet leuk. Ik lig eigenlijk de hele dag op de bank. Ik werk vanuit huis wat wel fijn is. Ik had anders niet geweten hoe ik iedere dag naar mijn werk zou moeten gaan.
Hoe voelen jullie je?

We hebben nu waarschijnlijk een hele fijne holistische caseload verloskundige gevonden (we hebben al kennis gemaakt maar hebben nog wat vragen gemaild). Een caseload verloskundige werkt alleen. Je ziet haar dus tijdens je gehele zwangerschap waardoor je echt een band met haar op kunt bouwen. Ze neemt ook meer tijd voor afspraken en blijft tijdens je gehele bevalling (een normale verloskundige komt eten kijken en gaat weer weg totdat je bijna gaat persen).
Nu nog even bedenken of we ook nog een doula willen.

We hadden nog geen verloskundige omdat ik mocht kiezen of ik 1e lijns of 2e lijns ondersteund wil worden. Daar moest ik over nadenken. Maar nu wil ik de gewone controles bij de verloskundige plaats laten vinden en de (extra) echo's en dergelijke bij de gynaecoloog.

Ook de kraamzorg is geregeld. We wilden gaan voor een ZZP'er via kraamzorg1op1, maar die zaten al vol :O. Maar nu ook een fijne ZZP'er gevonden. Die leer je dus al kennen voor je kraamweek. Zij komt op intake, is bij je bevalling en in de hele kraamweek.

Hebben jullie de kraamzorg al geregeld?
jackie wat naar als je dan ineens naar het ziekenhuis moet. Fijn dat het iig geen miskraam is maar snap dat je wel graag wilt weten wat er dan aan de hand is.

@vertellen: Onze ouders wisten het al. Gisteren tijdens het diner nog verteld aan mijn broer en zijn vriendin. Het was super grappig want ik had lekker zalm gekocht (die ik gewoon op de gourmet helemaal doorbakken had) maar mijn broertje zei dus nou weten we in ieder geval dat je niet zwanger bent dus moest keihard lachen :rofl:
Vandaag de eerste dag ook dat ik misselijk was in de ochtend en moest kokhalzen boven het toilet. Niet tof maar wel een soort van geruststelling.

@kraamzorg: ik ga die regelen zodra ik de eerste goede echo gehad heb.
Alle reacties Link kopieren
@melancholie: wat leuk dat het nieuws zo leuk werd ontvangen, dat het zo super welkom is in de familie, echt een warme kerst zo!

@viva95: jammer dat je je zo beroerd voelt, bij mij helpt het soms om even rondje buiten te lopen. Ik ga vaak met collega’s gezellig samen lunchen ergens. De laatste week zie ik daar vooraf enorm tegenop want ben vaak toch behoorlijk misselijk en dan na een paar minuten buiten zakt het voor mij, dan klaart de misselijkheid wat op. Het is nooit helemaal weg, maar maakt wel verschil. Ik weet uiteraard niet of dat te proberen valt, soms ben je gewoon echt te beroerd.

@Brumbrum: goed om te horen dat het voor jou gelukkig ook goed is gegaan ondanks bloedverlies. Dat stelt toch best gerust.

Vandaag gelukkig helemaal geen bloedverlies meer, ook geen pijn bij blaas. Ik denk dat ik iets van verkramping had in bekkenbodemspieren, ik ga dat morgen navragen bij verloskundige. Dan ook echo, zo spannend!
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag Jackie! Hoe laat mag je?
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen!

Verdrietig en spannend nieuws gemist zie ik... @Bibi, heel veel sterke voor jou! :hug: Ontzettend naar nieuws, hopelijk lukt het om een beetje lief voor jezelf te zijn, snap helemaal dat de feestdagen dan niet bepaald zijn waar je zin in hebt.

Leuk om de reacties op het vertellen te lezen. Na wat dubben op kerstavond, toen wel verteld aan schoonzusje trouwens met champagne (goeie en 0.0), toch besloten het nog helemaal geheim te houden tot na de eerste echo. Karren we daarna door NL om het iedereen te gaan vertellen! Schoonzusje reageerde mega verrast, heel leuk. Was wel ingewikkeld om bepaalde dingen niet te eten en gedoe met wijntjes laten opdrinken in de gang enzo, haha. Zin in dat het ook voor ons helemaal 'echt' is en we het lekker kunnen delen met iedereen.

@Jackie, heel veel plezier vandaag! Zit vast helemaal goed, gelukkig geen bloedverlies meer.
Alle reacties Link kopieren
Bibi wat onwijs rot, ik hoop dat je het een plekje kunt geven en nu de tijd hebt om even rustig aan te doen samen met je vriend.

Jackie, kan me voorstellen dat je niet helemaal gerust bent, hoop dat de echo goed is vandaag!

Is verder iedereen de kerstdagen goed doorgekomen? Wij hebben het maar gewoon verteld, had geen zin om moeilijk te doen met eten en drank. We hebben kerst ook alleen met ouders en broers en zussen + aanhang gevierd, niet met allerlei ooms en tantes. Iedereen reageerde heel enthousiast en is heel blij voor ons.

Voor de rest willen we het, in elk geval tot de eerste echo, nog wel even stil houden.

Qua verloskundige heb ik me aangemeld bij de praktijk waar ik met de eerste ook ben geweest. Heel tevreden over en ik heb het helemaal niet als vervelend ervaren dat ze tijdens de weeën weg ging, aangezien ze dan toch niets voor je (mij) kunnen doen. Kraamzorg ga ik me pas na de termijnecho voor aanmelden, ook gewoon bij een normale organisatie denk ik. Weet nog niet of ik dat bij dezelfde of een andere doe als de vorige keer, omdat ik daar niet helemaal tevreden over was. Tijdens de kraamweek zelf realiseerde ik me dat niet zo, maar als ik er nu op terugkijk ben ik er echt niet tevreden over geweest en vind ik dat ze toch wel wat steekjes heeft laten vallen, dus ik wil in elk geval niet dezelfde persoon.

Hoe voelt iedereen zich verder? Ik merk eigenlijk nergens aan dat ik zwanger ben, niet misselijk, voel niets aan mijn buik, borsten en ben ook helemaal niet moe. Bij mijn vorige zwangerschap had ik dat ook maar zal toch blij zijn als de eerste echo is geweest! Vreemd dat ik ergens toch hoop op wat van die ongemakkelijke kwaaltjes omdat dat ergens een bevestiging is..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven