UD augustus 2020 (met tabel)

01-12-2019 16:37 406 berichten
Hi!

💙❤️ Voor iedereen die in augustus is uitgerekend!

Je mag jezelf toevoegen aan de tabel:
Naam:Leeftijd:Uitgerekend:Hoeveelste kind:Afspraken:Bijzonderheden:
Paardje64 29 29-7-2020 1e :heart: 3e afspraak 7-3 Controle + hartje luisteren Eind aug miskraam (6wk)
Viva95 24 3-8-2020 2e :heart: 7-1 termijnecho
BrumBrum 28 5-8-2020 2e :heart: 23-12 2e echo
Soof82 37 8-8-2020 2e :heart: 2-1 2e echo
Multi* 30 10-8-2020 1e 31 -12 1e echo
Jackie5 31 15-8-2020? 1e 27-12 1e echo
Melancolie 27 16-8-2020 1e :heart: 23-01 2e echo
Makeupgirl 28 20-8-2020 1e 06-01 1e echo missed abortion juni '19 bij 12 weken
Sisterr 27 21-8-2020? 1e 30-12 1e echo
Maan 32 22-8-2020 1e 09-01 8 weken echo, 27-01 termijnecho en intake
Zapsie 32 23-8-2020? 2e 13-01 1e echo, intake 22-01 bij de 1e extreme zwangerschapsjeuk gehad
Vietjeh 25 27-8-2020? 1e 16-01 1e echo 10 september 2019 vmk bij 7w+4
Prettymama 31 29-8-2020 3e :heart: 7-2 termijn echo + controle VK bij de 2de zwangerschap een keizersnede gehad ivm placenta previa, vmk okt'19
Unexpectedmom 38 31-8-2020 2e 16-01 1e echo + intake In juli miskraam bij 9 weken en in augustus een vmk



:rose: Bam_1984, Bibi30
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 18:59
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
97.04% gewijzigd
Hoi dames! Ik zou mij hier ook graag willen aansluiten. Ik heb op 9 dpo al licht positief getest en de afgelopen dagen liep deze heel mooi op. Vandaag ben ik 13 dpo en vanochtend had ik een 1-2 op de clear blue test wat zou moeten kloppen met mijn termijn want ik ben vandaag 3+6. Ik heb op 14 januari een afspraak staan voor een vroege echo + intake bij de verloskundig. Super spannend weer! Dit wordt mijn 3de kindje. Ik heb al een dochter van bijna 4 en een zoontje van 2,5 jaar. Mijn UD is voorlopig 29 augustus 2020
Alle reacties Link kopieren
Welkom @prettymama en gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Jeeeej @Prettymama, zo blij dat we aan mogen schuiven bij deze groep!

@Bam, spannend! Maar dat is een héle duidelijke positieve ovulatietest, fijn! Ik zal voor jullie meeduimen :cheer2:

@Brumbrum, ja dat zeiden mijn vriend en ik ook tegen elkaar 'oh oh, wat als het er twee zijn?'... Leuk, een tweeling, maar ik hoop het toch niet :')
Wat naar dat je zo'n last hebt gehad van misselijkheid, fijn dat er medicatie voor bestaat!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Zapsie, VietjeH en prettymama!

VietjeH ik las vaak mee in jouw topic, vind het heel leuk voor je dat je nu ook zwanger bent en hoop erg voor je dat het helemaal goed gaat!

En prettymama heel leuk dat je aan kan sluiten :)

Bam veel succes, ik duim voor je!

Hier gisteren echt iets bizars meegemaakt tijdens het kerstdiner met mijn collega’s: ik had voor de zekerheid nog gebeld over het eten, hoorde dat het allemaal verschillende kleine gerechtjes waren waarvan ik er best wat zou kunnen eten en heb ze toen heel duidelijk gezegd dat ze dan niks speciaals moesten doen omdat niemand het nog wist en het zo onopvallend mogelijk moest blijven. Heb er zelfs nog een keer voor teruggebeld omdat het me niet lekker zat. Eindstand: ze hadden toch iets speciaals gemaakt en hebben ongeveer aan iedereen gevraagd wie er gebeld had, waardoor al mijn collega’s weten dat er iemand heeft gebeld dat ze zwanger is. Voor twee collega’s kon ik het niet verbergen, dus die zijn op de hoogte. Reageerden gelukkig wel heel lief en houden het wel stil. Het leek wel alsof ik in een slechte comedy zat, pfff. Er werd ook de hele avond nog gespeculeerd, iedereen zo aan het fluisteren terwijl je weet dat het over jou gaat. Ik ben zo boos op dat restaurant. Nou goed, over 8 weken zal iedereen het wel begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
O wat super stom melancolie! Slechte communicatie daar onderling. Was je wel beetje met een grotere groep?

Gefeliciteerd prettymama, zat er nu een cyclus tussen of ben je meteen weer aangeteld? Ik heb dus ook een vroege miskraam gehad 2 weken geleden, vandaag mn eisprong dus hopelijk net voor oud en nieuw goed nieuws (en dus geen drank :whip: )..

Allemaal gefeliciteerd natuurlijk!
bam_1984 wijzigde dit bericht op 20-12-2019 10:58
1.82% gewijzigd
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Melancolie schreef:
20-12-2019 09:06
Welkom Zapsie, VietjeH en prettymama!

VietjeH ik las vaak mee in jouw topic, vind het heel leuk voor je dat je nu ook zwanger bent en hoop erg voor je dat het helemaal goed gaat!

En prettymama heel leuk dat je aan kan sluiten :)

Bam veel succes, ik duim voor je!

Hier gisteren echt iets bizars meegemaakt tijdens het kerstdiner met mijn collega’s: ik had voor de zekerheid nog gebeld over het eten, hoorde dat het allemaal verschillende kleine gerechtjes waren waarvan ik er best wat zou kunnen eten en heb ze toen heel duidelijk gezegd dat ze dan niks speciaals moesten doen omdat niemand het nog wist en het zo onopvallend mogelijk moest blijven. Heb er zelfs nog een keer voor teruggebeld omdat het me niet lekker zat. Eindstand: ze hadden toch iets speciaals gemaakt en hebben ongeveer aan iedereen gevraagd wie er gebeld had, waardoor al mijn collega’s weten dat er iemand heeft gebeld dat ze zwanger is. Voor twee collega’s kon ik het niet verbergen, dus die zijn op de hoogte. Reageerden gelukkig wel heel lief en houden het wel stil. Het leek wel alsof ik in een slechte comedy zat, pfff. Er werd ook de hele avond nog gespeculeerd, iedereen zo aan het fluisteren terwijl je weet dat het over jou gaat. Ik ben zo boos op dat restaurant. Nou goed, over 8 weken zal iedereen het wel begrijpen.
Nou, wat slecht zeg! Misschien kun je er vandaag nog even naar toe bellen om te vertellen dat je het echt niet netjes vindt?
Alle reacties Link kopieren
Ja wel een grote groep, maar ik heb niet heel veel jonge collega’s. Dus er zijn er maar een paar die het zouden kunnen zijn. Maar ja, laat ze maar lekker denken. Ving daarna nog wel wat gesprekken op van collega’s, oa dat ze het heel raar en gênant vonden hoe het was gegaan. Dat zagen zij dus gelukkig ook wel in.

Ik heb uiteindelijk nog onopvallend een serveerster gesproken en gezegd dat ik er niks van begreep, toen zei ze: ‘ja sorry ik had het bij iedereen al geprobeerd’. Ja hallo, dat was dus juist NIET de bedoeling.

Ach, gelukkig is het nu vakantie en zie ik iedereen pas over twee weken weer. Ik kan inmiddels ook een klein beetje lachen om het bizarre van de hele situatie, maar ben ook nog steeds wel echt boos.
Alle reacties Link kopieren
Melancolie, wat een suffe bediening zeg. Ik kan me voorstellen dat dat heel ongemakkelijk is.
Ik had ook kerstdiner deze week met kleine gerechtjes, carpaccio enzo. Ze liepen gelukkig wel rond dus ik kon wel makkelijk weigeren. Ik heb het per gerecht bekenen, en uiteindelijk was er weinig dat ik gegeten heb. met trek naar huis dus.

En nieuwkomers welkom en leuk dat jullie ook aansluiten bij deze groep!

Heeft er iemand trouwens geen vroeg echo? dus zeg maar pas een echo tussen 10/12 weken? Als ik de meesten van jullie zo hoor heeft bijna iedereen een vroege echo. Is dat nu bijna standaard, ook als je geen medisch traject hebt of miskramen oid?
bam wat jammer dat het mis is gegaan :( hopelijk nog voor het nieuwe jaar een mooie positieve test voor jou! Ik ben na de vmk 1 keer ongesteld geweest dus ik ben nu weer zwanger de 2de ronde na de miskraam.

melancolie wat een blunder van dat restaurant ik zou mij ook echt even verschrikkelijk voelen. Echt wat dom zeg van ze :(

multi* hier doen ze dat standaard tussen 7 en 8 weken een vroege echo maken.
Alle reacties Link kopieren
Melancolie, wat ontzettend onzorgvuldig van de bediening. Niet heel handig.... Je voelt je dan zo ongemakkelijk.

Welkom nieuwkomers.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Zou ik ook mee mogen schrijven?

Dit is mijn tweede zwangerschap, helaas is de eerste niet goed gegaan en kreeg ik met 12 weken te horen dat het hartje niet meer klopte. Inmiddels dus weer zwanger en vind het erg spannend! Ben nu 5+1 en 20-08-2020 uitgerekend. Ik ben 28 jaar.
Ik ben zwanger geworden via het ziekenhuis, ik heb pcos.

Eerste echo staat gepland op 6 januari!

Zou het leuk vinden om mee te schrijven :-)
makeupgirl wijzigde dit bericht op 20-12-2019 14:52
Reden: Datum eerste echo toegevoegd
4.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Allereerst voor iedereen met een positieve test Gefeliciteerd❤
Ook ik zou me graag willen aansluiten!
Ik ben 33 jaar en moeder van 2 boys van 9 en 11 jaar
Hierna heb ik 1 miskraam gehad met 11+2 weken en in oktober een missed abortion.
Ik ben nu 4weken+5dagen.
Maandag hoor ik wanneer de eerste echo zal plaatsvinden.
Zo spannend allemaal😳🙊
anoniem_393810 wijzigde dit bericht op 20-12-2019 19:45
Reden: Wat vergeten
1.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ohhh sorry bam!! Was ik even vergeten :-?
Welkom alle nieuwe
Hier nu te druk om op de rest te reageren :zzz: fijne dagen allemaal
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop baby's in aantocht! Ik heb 13 januari de eerste echo. Nog even geduld dus.

Succes Bam!

En wat een waardeloze bediening melancolie. Gelukkig kun je er nu een beetje om lachen.

Welke zorgverzekering kiezen jullie eigenlijk? Ik heb gisteren even kort gekeken, maar vind het allemaal maar een hoop geld!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Makeupgirl en Baby3aug! Heftig dat jullie allebei al miskramen meegemaakt hebben. Hopelijk gaat nu alles goed!

Morgen 6 weken, toch steeds weer fijn als er weer een weekje bij is. Al zegt het nog steeds weinig helaas.

Gisteren twee keer in slaap gevallen overdag en vannacht zo’n 10 uur geslapen. Gelukkig heb ik vakantie en kan het ook gewoon ;)

Oja shit zorgverzekering moet ik ook nog steeds naar kijken!
melancolie wijzigde dit bericht op 21-12-2019 11:06
1.55% gewijzigd
Zo leuk allemaal nieuwe dames erbij. En natuurlijk allemaal van harte gefeliciteerd. Wat een leuke groep is het al nu 🤗

Ik moet wel zeggen dat ik best schrik van de verhalen dat het hartje niet meer klopte. Zo laat ook rond de 10/12 weken. Verschrikkelijk verdrietig en word daar best bang van 😔 Zo fijn dat jullie inmiddels wel weer zwanger zijn.

Ik ben nu 7 weken vandaag en moet zeggen dat de misselijkheid in de nacht sinds een paar dagen weg is. Super fijn. Moet alleen overdag wel echt iedere 2 uur eten. Hoe voelt iedereen zich verder? Beginnen er ook al kleine bolle buikjes te vormen? 🤗
Alle reacties Link kopieren
@soof82, ik schrik idd ook best wel van die verhalen!

@zorgverzekering, ik heb, net als de vorige keer, een hoger pakket genomen bij de zorgverzekeraar waar ik al zat. De vorige keer was ik medisch, maar als ik niet medisch wordt deze keer, dan wil ik alsnog in het ziekenhuis bevallen.

Ik neem nu 2 tabletjes op een dag en ik hoop dat daardoor de misselijkheid redelijk te doen blijft. Even afwachten vandaag. Verder slaat de vermoeidheid ineens enorm toe. De kwaaltjes zijn deze keer eerder aanwezig en heftiger. En de hormonen bouwen nog op 🙈.
makeupgirl en baby3aug2020 welkom! En spannend weer he. Na zo'n late miskraam lijkt het me nog veel spannender.

@zorgverzekering: ik zit bij zilveren kruis en heb mijn aanvullende verzekering van de week omhoog gezet. Anders kreeg ik geen kraam pakket en kraamzorg. Heb berekend of het goedkoper zou zijn als ik dat los zou betalen maar dat was niet het geval. Verloskundige zorg valt sowieso onder de basis verzekering dus daarvoor hoef je geen aanvullende. Een bevalling in het ziekenhuis betaal je je eigen risico tenzij je medisch wordt dan niet. (Zodra je een ruggenprik krijgt of overgedragen wordt aan een gyneacoloog)

Hier vandaag NOD en precies 4 weken zwanger. Na mijn vmk in oktober werd ik toch wel weer even onzeker gisteren dus nog een test gedaan vanochtend en die was al bijna net zo donker als de controle lijn dus dat gaat goed :yes: hopelijk gaat de tijd tot 14 januari snel voorbij haha. Gelukkig kerst, oud en nieuw en mijn verjaardag tussen door dus ook veel afleiding
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee, maar vind nu eindelijk de rust en tijd om me ook even voor te stellen.

Ik ben 24 jaar, heb al een zoontje van 15 maanden en ben nu ruim 7 weken zwanger. Op basis van mijn laatste menstruatie ben ik 3 augustus uitgerekend. We hebben afgelopen maandag een vroege echo gehad en die was helemaal goed. Het hartje klopte mooi. Op 7 januari hebben we de termijnecho.

Ik was mega misselijk en heb van de gynaecoloog medicatie gekregen. Dat haalt het scherpe randje er gelukkig wel vanaf.

O nee, mijn zoontje wordt wakker. Later meer!
Alle reacties Link kopieren
Viva95 schreef:
21-12-2019 14:04
Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee, maar vind nu eindelijk de rust en tijd om me ook even voor te stellen.

Ik ben 24 jaar, heb al een zoontje van 15 maanden en ben nu ruim 7 weken zwanger. Op basis van mijn laatste menstruatie ben ik 3 augustus uitgerekend. We hebben afgelopen maandag een vroege echo gehad en die was helemaal goed. Het hartje klopte mooi. Op 7 januari hebben we de termijnecho.

Ik was mega misselijk en heb van de gynaecoloog medicatie gekregen. Dat haalt het scherpe randje er gelukkig wel vanaf.

O nee, mijn zoontje wordt wakker. Later meer!
Welkom & gefeliciteerd!
En toevallig: hier een dochtertje van 15 maanden en ook 3 augustus uitgerekend (verwacht ik).
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal!

Van harte allemaal met jullie zwangerschappen! Ook ik heb het beruchte plusje gezien afgelopen week: zwanger! Lijkt me fijn om mee te schrijven als jullie groepje nog niet vol is. Leuk dat er lekker actief geschreven wordt. Zal mezelf toevoegen in de tabel, gezellig.

Herkennen jullie een wat onwerkelijk gevoel? Alsof het niet 'echt' is nog? Daarom ook besloten voor een vroegere echo te gaan: 9 jan hebben we een echo op 8 weken. 22 augustus 2020 uitgerekend, eerste kindje. Grappig dat de meesten ook voor een vroege echo kiezen.

Verder ben ik 32, vriend ook en hoewel ik totaal niet had verwacht deze maand zwanger te zijn (lijf reageerde zoals bij een normale cyclus, werd alleen niet ongesteld ;)) wel gepland en gewenst.

Wat een bizar verhaal Melancolie, totaal niet professioneel van ze. Ikzelf drink op elk feestje wel, dus ik merk dat het extra lastig is in deze periode. En nu komt kerst eraan... Besloten om het mijn schoonzusje te vertellen om ons een beetje te 'helpen' met wijntjes overschenken/opdrinken enzo, maar ik vind het allemaal maar een onhandige bedoeling. Hoe doen jullie dat? Ik hou niet echt van liegen namelijk. Of vertellen jullie het al? Ik wacht liever tot de eerste echo, ook omdat het nog zo onwerkelijk voelt nu.
maan-87 welkom en gefeliciteerd! Ik heb niet voor een vroege echo gekozen maar hier doen ze dat standaard tussen 7 a 8 weken. En vervolgens de termijn echo rond 10 weken. Mijn moeder en zusjes weten het al en we gaan het morgen tegen mijn schoonmoeder vertellen. Ik vind het fijn als er mensen zijn die het weten want als het mis zou gaan is steun toch wel erg fijn. Ik heb afgelopen oktober een vroege miskraam gehad en vond het wel erg fijn dat ik het kon delen en steun had. Dus vandaar mijn keuze het al te vertellen aan degene die dicht bij ons staan.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel prettymama! Verdrietig van je miskraam, wat fijn dat het delen je gesteund heeft, kan ik me helemaal voorstellen. En jij ook gefeliciteerd! Hoe voel jij je verder?

Die steun en gewoon ervaring van anderen is ook precies de reden waarom ik het gewoon wel zou vertellen, alleen voelt het voor mezelf zo onwerkelijk dat ik het misschien eerst zelf nog even moet verwerken. Vind het wel fijn om het hier te delen, maakt het allemaal wat 'echter'.

Hier was het niet standaard, moet er voor betalen, maar ach, liever een paar tientjes dan nog een paar weken onzekerheid.
Alle reacties Link kopieren
@maan, ik zou dat voor de zekerheid even navragen bij de zorgverzekeraar. Mijn VK zei dat een vroege echo en de termijnecho standaard vergoed wordt. Wij hebben nog een extra echo tussendoor en die betalen we dan wel zelf.
Alle reacties Link kopieren
maan gefeliciteerd! Wij hebben idd besloten het wel alvast te vertellen met kerst. Ik houd nogal van een wijntje. Het is zeker raar als ik met kerst geen wijntje drink. Mijn zus heeft zelfs speciale wijn gekocht voor het kerstdiner. Het is heel vroeg, maar het zijn wel de mensen met wie je het ook deelt als het niet goed gaat. We doen onze dochter van 2 een leuk shirt aan.

Ik zit nog wel met een ander dingetje. Zou komende week naar thermaalbaden/sauna gaan, maar dat voelt toch niet helemaal goed. Wordt op sommige plekken ook afgeraden de eerste 3 maanden. Ben ook geen frequente bezoeker, we proberen elk jaar te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven