UD augustus 2020 (met tabel)

01-12-2019 16:37 406 berichten
Hi!

💙❤️ Voor iedereen die in augustus is uitgerekend!

Je mag jezelf toevoegen aan de tabel:
Naam:Leeftijd:Uitgerekend:Hoeveelste kind:Afspraken:Bijzonderheden:
Paardje64 29 29-7-2020 1e :heart: 3e afspraak 7-3 Controle + hartje luisteren Eind aug miskraam (6wk)
Viva95 24 3-8-2020 2e :heart: 7-1 termijnecho
BrumBrum 28 5-8-2020 2e :heart: 23-12 2e echo
Soof82 37 8-8-2020 2e :heart: 2-1 2e echo
Multi* 30 10-8-2020 1e 31 -12 1e echo
Jackie5 31 15-8-2020? 1e 27-12 1e echo
Melancolie 27 16-8-2020 1e :heart: 23-01 2e echo
Makeupgirl 28 20-8-2020 1e 06-01 1e echo missed abortion juni '19 bij 12 weken
Sisterr 27 21-8-2020? 1e 30-12 1e echo
Maan 32 22-8-2020 1e 09-01 8 weken echo, 27-01 termijnecho en intake
Zapsie 32 23-8-2020? 2e 13-01 1e echo, intake 22-01 bij de 1e extreme zwangerschapsjeuk gehad
Vietjeh 25 27-8-2020? 1e 16-01 1e echo 10 september 2019 vmk bij 7w+4
Prettymama 31 29-8-2020 3e :heart: 7-2 termijn echo + controle VK bij de 2de zwangerschap een keizersnede gehad ivm placenta previa, vmk okt'19
Unexpectedmom 38 31-8-2020 2e 16-01 1e echo + intake In juli miskraam bij 9 weken en in augustus een vmk



:rose: Bam_1984, Bibi30
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 18:59
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
97.04% gewijzigd
Gefeliciteerd Jackie en welkom 🤗
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je meeschrijft, gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd jackie! Super spannend!
Heb je al met de vk gebeld? Wanneer je een echo mag?
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel! Ik mag de 27e langs bij de VK, nog 2 weekjes.. Zo spannend! Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd & welkom! ☺️

Wij hebben morgen de 1e echo!
Alle reacties Link kopieren
Aah morgen al! Superspannend!

Yes ik ben helemaal blij, heb de echo toch al op 30 december! Nog in dit jaar! Hopelijk kan het dan een mooi oudjaarnieuwtje worden!
Wat spannend Brum 🤗

Hoe voelt iedereen zich verder? Hier belabberd. Weet niet of het de zwangerschap is of gewoon ziek. Ben zo futloos, spierpijn en emotioneel. Slapen gaat ook al een paar dagen slecht. En dan ook zo een misselijk gevoel over de dag. Ben even van mijn roze wolk af en voel me er gewoon schuldig over. Wil zo hard genieten maar het lukt gewoon even niet. Ik ga het vnvnd aan mijn zoontje vertellen (van 10) omdat ik al dagen beroerd op de bank lig en geen zin meer heb om te liegen.

Straks naar een optreden van hem op school en kijk er zo tegenop 😩

#klaagmodusuit 🙈
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn @melancololie! Toch wat eerder!

@soof, ik herken dat wel een beetje! Maar had vorige week ook iets van een griepje erbij denk ik. Nog steeds wel echt moe en weinig puf om wat te doen. Als ik aan het werk ben dan gaat het wel, maar zo gauw ik dan tot rust kom😅. En verder ook de hele dag door met vlagen misselijk.
Ben benieuwd hoe je zoontje reageert. Verwacht hij het denk je? En is er een reden voor dat er zoveel leeftijdsverschil tussen zit? Als je daar iets over wil vertellen natuurlijk..
Alle reacties Link kopieren
soof82 schreef:
12-12-2019 13:52
Wat spannend Brum 🤗

Hoe voelt iedereen zich verder? Hier belabberd. Weet niet of het de zwangerschap is of gewoon ziek. Ben zo futloos, spierpijn en emotioneel. Slapen gaat ook al een paar dagen slecht. En dan ook zo een misselijk gevoel over de dag. Ben even van mijn roze wolk af en voel me er gewoon schuldig over. Wil zo hard genieten maar het lukt gewoon even niet. Ik ga het vnvnd aan mijn zoontje vertellen (van 10) omdat ik al dagen beroerd op de bank lig en geen zin meer heb om te liegen.

Straks naar een optreden van hem op school en kijk er zo tegenop 😩

#klaagmodusuit 🙈
slaaptekort ook heel erg last van.. ik lig gewoon klaar wakker 's nachts, schijnt van de hormonen te komen :S Daardoor heb je gedurende dag ook veel minder energie.. De misselijkheid is bij mij erg vlagerig, 's ochtends even en dan komt het einde van de werkdag weer terug. Het is gelukkig nog niet zo erg geweest dat ik heb moeten overgeven.
Alle reacties Link kopieren
soof82 schreef:
12-12-2019 13:52
Wat spannend Brum 🤗

Hoe voelt iedereen zich verder? Hier belabberd. Weet niet of het de zwangerschap is of gewoon ziek. Ben zo futloos, spierpijn en emotioneel. Slapen gaat ook al een paar dagen slecht. En dan ook zo een misselijk gevoel over de dag. Ben even van mijn roze wolk af en voel me er gewoon schuldig over. Wil zo hard genieten maar het lukt gewoon even niet. Ik ga het vnvnd aan mijn zoontje vertellen (van 10) omdat ik al dagen beroerd op de bank lig en geen zin meer heb om te liegen.

Straks naar een optreden van hem op school en kijk er zo tegenop 😩

#klaagmodusuit 🙈
slaaptekort ook heel erg last van.. ik lig gewoon klaar wakker 's nachts, schijnt van de hormonen te komen :S Daardoor heb je gedurende dag ook veel minder energie.. De misselijkheid is bij mij erg vlagerig, 's ochtends even en dan komt het einde van de werkdag weer terug. Het is gelukkig nog niet zo erg geweest dat ik heb moeten overgeven.
Nou goed om te lezen dat we allemaal wakker liggen in de nacht 🤣 toch wel fijn om te horen als je niet de enige bent.

@ brum er zit idd een behoorlijke tijd tussen de 2 kindjes. Dat heeft meerdere redenen. In de eerste instantie was ik best getraumatiseerd van de bevalling van mijn zoon. Ik had zwangerschapsvergiftiging en moest met spoed ingeleid worden. Daarna is mijn zoontje ziek geweest en heeft ie maanden medicatie moeten gebruiken waardoor het een huilbaby was. Ik zat er helemaal doorheen. Daarna wilde ik eigenlijk gewoon van hem genieten toen alles weer rustig en goed was. Helaas 3 jaar geleden een burn-out gehad wat ook een aanloop had en dus psychisch voor mij ook geen goede tijd om weer zwanger te worden.
Toen ik er 1,5 jaar geleden echt goed klaar voor was had ik helaas een slechte PAP uitslag. Al met al ruim een jaar later pas groen licht en toen heb ik meteen mijn spiraal laten verwijderen. Heel verhaal maar daardoor zit er best een tijd tussen. Vind het nu ook wel leuk dat hij groot is en heel zorgzaam dus ben benieuwd hoe hij zal zijn als grote broer. Hij vraagt al jaren om een broertje of zusje en we hebben hem van de zomer wel verteld dat we ons best ervoor gaan doen maar dat we niet weten of het gaat lukken.

Zo benieuwd hoe hij gaat reageren straks. Hij staat nu onder de douche haha.
Alle reacties Link kopieren
Heftige jaren heb je achter de rug soof en wat vervelend dat je je zo belabberd voelt. Ben benieuwd hoe je zoontje reageert!

Ik slaap op zich wel goed in, maar ben nu al een paar nachten wakker geworden en dan was ik ook echt wakker, duurt heel lang voordat ik dan weer slaap. En ik moet meer naar de wc. Heb ook heel veel dorst de hele tijd en ik ben minder gefocust. Herkennen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Wow heftig soof. Wat dapper dat je er nu weer helemaal klaar voor bent!
Ik heb zelf een postenale depressie gehad na mijn bevalling ook door een te lange en heftige bevalling en mijn man was na een Jaar alweer toe aan een 2e maar dat heeft bij mij ecbt wel even geduurd. Nu ik zwanger ben vind ik dit ook echt wel weer spannend srraks richting de bevalling
Maar ik ga met de arts bekijken hoe we het gaan aanpakken tegen die tijd
mocht het weer gebeuren.
@brum heel veel succes en plezier morgen bij je echo hoelaat mag je?
Laat je Ons wat weten
Gek hè die hormonen dan zijn we kapot moe en kunnen we vervolgens niet slapen. Ik kom moeilijk in slaap
Tis allemaal voor een goed doel!!
Alle reacties Link kopieren
Dag allen,

Ik wil graag meeschrijven. Op dit moment 5 weken zwanger. UD rond 10 augustus. Ik vind het nog erg spannend omdat het nog zo pril is. verder al aardig wat verschijnselen: misselijk, buikkrampen, gevoelige borsten, en ja ook zeker slecht slapen net als jullie. Heel vreemd om elke nacht wakker te worden en dan uren wakker te liggen... Maar dat hoort er kennelijk ook bij. Bijna weekend, dan kunnen we wat rustiger aan doen!
Welkom Multi en leuk als je meeschrijft. Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap 🎉

Brum heel veel succes vandaag ❤

Bibi voor jou dus ook een zware start na je vorige bevalling. Ik kan me goed voorstellen dat je daar nu ook nog wel bezorgt om bent.

Helaas ging het gisteren totaal niet als ik gehoopt en gedacht had. Onze zoon is erg sensitief en hoewel ik dacht dat we hem al redelijk hadden voorbereid kwam het nieuws dat hij grote broer word totaal niet goed aan. Hij heeft alleen maar gehuild. Het is geen kind wat boos word of veel praat maar hij was zo verdrietig. Ik natuurlijk daardoor ook behoorlijk emotioneel dus heb er geen oog van dicht gedaan vannacht. Hij zegt dat hij wel blij is maar moeite heeft met het idee dat hij niet meer alleen is straks en hij is bang dat we minder van hem gaan houden als er een baby bij komt 😭 We hebben zo veel mogen gepraat en laten weten dat het natuurlijk echt niet zo is maar pffff wat een emo avond.
Straks gaan we het aan mijn ouders vertellen en mijn moeder heeft ook de neiging om niet leuk te reageren. Ik vind dat erg moeilijk maar moet gebeuren. Hopelijk valt het mee. Ben er eerlijk gezegd ook wel een beetje klaar mee dat andere mensen mij van mijn roze wolk afsmijten. Was bij mijn eerste zwangerschap ook en kan die stress niet nog een keer aan.

Sorry voor het lange verhaal weer 😔
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend soof maar geef hem even de tijd. Ik weet zeker als hij gaat merken na dit nieuws te horen gekregen en hij merkt dat de band gewoon hetzelfde blijft tussen jullie dat het snel goed komt.
Knuffel
Alle reacties Link kopieren
@Multi, gefeliciteerd en leuk dat je meeschrijft!
@Brum: Ben erg benieuwd hoe de echo gaat/ is gegaan, toch fijn om het even echt te zien <3
@bibi30: goed dat je je verhaal deelt, en dat je de tijd hebt genomen. Lijkt me super heftig om mee te maken, is de kans dat je dan nog een keer de depressie krijgt ook groter?

@Soof82: wat jammer dat de reactie zo was, ik kan mij voorstellen dat het een zwaar voelt. Er is echt nog veel tijd gelukkig om bij te trekken, en om hem allemaal voorbeelden te geven van hoe leuk het is om een broertje of zusje te hebben. Komt vast goed, je zoontje is kennelijk helemaal content met hoe het nu is, ik zou dat als compliment opvatten;) Hoop dat het met je moeder onverwacht toch leuk is gegaan. Die roze wolk verdien je!

Ik herken het niet zo dat ik wakker lig, vraag mij af of ik mij dan zorgen moet maken of gewoon wat minder ver ben of minder ervan merk.. Zo vervelend die onzekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer later even op de rest hoor! Is even te veel om nu op te reageren.

Wij hebben een mooi kloppend hartje gezien. Was wel wat lastig te meten, maar kwam nu uit op 6w2d. Ik had zelf het idee dat ik 2 dagen verder was, maar dat hopen ze de volgende keer beter te kunnen meten. 23-12 2e echo.
Alle reacties Link kopieren
wat fijn BrumBrum! Kan me voorstellen dat het voor je vriend/partner/man/vrouw dan ook wat meer gaat leven nu!
Alle reacties Link kopieren
Ben fijn te horen brum!
@ jackie geen idee eigenlijk ze zeggen van niet het is gewoon stomme pech.
Maak je geen zorgen dat je minder last heb van slechter slapen. De 1 heeft er gewoon meer last van dan de ander. Geniet er gewoon lekker van dat je goed slaapt!
Je kan altijd nog eens een test doen als je onzeker bent maar anders gewoon vertrouwen hebben.
Ik krijg vanmiddag een intake van moeders voor moeders. Heel benieuwd. Bij mij dochter durfde ik niet bang dat ik me heel beroerd zal voelen. Nu ga ik ervoor omdat ik het toch belangrijk vind en dit wss de laatste zwangerschap is.
Alle reacties Link kopieren
@Brum: wat goed om te horen, toch een soort eerste kennismaking op een bepaalde manier.

@bibi: ja vanmorgen was de clearblue al weer iets verder (di 1-2 wkn en vandaag 2-3 wkn) dus dat ziet er goed uit. Ik heb mij ook aangemeld bij Moeders voor Moeders! Wel vaag idee dat je het aan de straat moet zetten..
Alle reacties Link kopieren
Mag ook in de schuur of zelf afleveren of ergens in je tuin.
Ik heb er niet zo'n moeite mee denk ik.
Ik ga het straks allemaal horen want ik wil bijv niet op me werk er druk om maken haha dat soort dingen
Alle reacties Link kopieren
Nou dat valt allemaal wel mee het zijn nu maar 4 flessen en als je op je werkdagen niks doet prima. Alle btje helpen. En ik heb de " mazzel " dat ze gaan verbouwen dus dat het tot 30 ja uari is ipv februari
Brum wat fijn om te horen 🤗

Jackie als je nog lekker slaapt zou ik mij niet druk maken hoor. Juist van genieten haha. Net als de dames die niet misselijk zijn, dikke mazzel 😜

Hier vanmiddag aan mijn ouders verteld. Met knikkende knieën. Maar hun reactie kon niet beter. Ben zo blij dat mijn moeder lief reageerde. Kan ik dat ook loslaten nu en proberen te genieten. Zoonlief is ook wat rustiger nu en vraagt al wel opvallend veel aandacht vandaag maar dat is helemaal prima. Ben nu wel echt doodmoe van alle zorgen maar ook zo opgelucht dat de belangrijkste mensen het nu weten ❤
Alle reacties Link kopieren
Brum wat fijn van het kloppende hartje! En soof ook fijn dat de reacties vandaag goed waren :)

Ik had vandaag een vrije dag en heb vooral op de bank gelegen haha. Moest echt bijkomen van de werkweek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven