UD augustus 2020 (met tabel)

01-12-2019 16:37 406 berichten
Hi!

💙❤️ Voor iedereen die in augustus is uitgerekend!

Je mag jezelf toevoegen aan de tabel:
Naam:Leeftijd:Uitgerekend:Hoeveelste kind:Afspraken:Bijzonderheden:
Paardje64 29 29-7-2020 1e :heart: 3e afspraak 7-3 Controle + hartje luisteren Eind aug miskraam (6wk)
Viva95 24 3-8-2020 2e :heart: 7-1 termijnecho
BrumBrum 28 5-8-2020 2e :heart: 23-12 2e echo
Soof82 37 8-8-2020 2e :heart: 2-1 2e echo
Multi* 30 10-8-2020 1e 31 -12 1e echo
Jackie5 31 15-8-2020? 1e 27-12 1e echo
Melancolie 27 16-8-2020 1e :heart: 23-01 2e echo
Makeupgirl 28 20-8-2020 1e 06-01 1e echo missed abortion juni '19 bij 12 weken
Sisterr 27 21-8-2020? 1e 30-12 1e echo
Maan 32 22-8-2020 1e 09-01 8 weken echo, 27-01 termijnecho en intake
Zapsie 32 23-8-2020? 2e 13-01 1e echo, intake 22-01 bij de 1e extreme zwangerschapsjeuk gehad
Vietjeh 25 27-8-2020? 1e 16-01 1e echo 10 september 2019 vmk bij 7w+4
Prettymama 31 29-8-2020 3e :heart: 7-2 termijn echo + controle VK bij de 2de zwangerschap een keizersnede gehad ivm placenta previa, vmk okt'19
Unexpectedmom 38 31-8-2020 2e 16-01 1e echo + intake In juli miskraam bij 9 weken en in augustus een vmk



:rose: Bam_1984, Bibi30
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 18:59
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
97.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Brum wat fijn en goede echo!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn die reactie van je ouders Soof! Voor je zoontje is het misschien ook even wennen allemaal, wie weet vindt hij het over een tijdje wel heel erg leuk.

De vermoeidheid slaat hier flink toe. De misselijkheid is gelukkig best te doen de laatste dagen. Het is niet dat het weg is, maar hoef niet meer over te geven. Ik drink gemberthee, wie weet helpt dat dus wel echt.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Brum :love:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
bam_1984 schreef:
14-12-2019 20:48
Gefeliciteerd Brum :love:
Dankje! Hoe is het met jou nu?
Alle reacties Link kopieren
Wel goed hoor. Ga morgen beginnen met ovu testen, beetje vroeg nog maar wil zeker mn ei niet missen komende ronde. Fingers crossed :)
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
bam_1984 schreef:
14-12-2019 21:03
Wel goed hoor. Ga morgen beginnen met ovu testen, beetje vroeg nog maar wil zeker mn ei niet missen komende ronde. Fingers crossed :)
Hopelijk is je cyclus weer zoals normaal en ben je snel weer zwanger!
Alle reacties Link kopieren
FiJN EVEN VAN KE TE HOREN BAM ik hoop dat je snel een postive ovu test heb.
Heb je nog veel last gehad van de mk? Of was het vlot "klaar"
Als je er over wil praten natuurlijk

Ik ben komende week heel druk op t werk dus zal miss wat minder reageren.
Alle reacties Link kopieren
Nee helemaal niet Bibi. Was een normale menstruatie, hooguit een dag langer maar mn hcg was er al snel weer uit gelukkig. Ik hoop het ook, mn afscheiding wordt al weer meer en gladder dus heb goede hoop dat het eerdaags is :)
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Fijn om van je te horen Bam. Ik hoop dat je snel weer een eisprong hebt.

Zijn hier toevallig dames die ook angst hebben voor overgeven? Ik heb emetofobie en het houd me nu ook weer de hele dag bezig. Voel me de afgelopen dagen minder misselijk omdat ik de hele dag door kleine beetjes eet maar ben pas 6 weken. Lees dat de meeste dames vaak rond de 7 weken ziek worden. Ik moet ook niet zo veel googlen pfff...
Alle reacties Link kopieren
Ik had mijn vorige zwangerschap het zo gered soof door elke keer kleine beetjes te eten. En ik werd vooral misselijk als ik mijn grens overging met te druk zijn. Nou was het toen ook heel warm en werd ik daar snel misselijk van. Gelukkig is t nu winter. En heb ik het deze zwangerschap alleen nog maar heel koud gehad
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Mag ik meeschrijven?

Zaterdag een positieve test gehad en ik denk dat mijn uitgerekende datum 22 augustus is! Super leuk maar ook spannend omdat het nog zo pril is, kijk al uit naar de eerste echo! Lijkt me fijn om met jullie mee te schrijven, zeker nu ik het nog niet met anderen heb gedeeld! Hoewel daar misschien snel verandering in gaat komen.. met de kerst staan er een aantal dingen op het menu die ik nu niet mag, onder andere gerookte zalm.. hoe doen jullie dat? Nijg er nu naar om het gewoon te vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Brum van de goede echo! Dat is de eerste belangrijke stap.

Lotsie welkom. Goede vraag die je stelt, ik ben er ook mee bezig. Ik vind het nog wat vroeg om met iedereen te delen, maar geen wijn drinken met Kerst gaat mensen toch wel opvallen denk ik. Ik neig ernaar om het toch nog even stil te houden. Maar mijn moeder weet het bijvoorbeeld al wel.

En Soof82, fijn dat je moeder leuk reageerde. Fijn om deze vroege vreugde te kunnen delen lijkt mij.

Hoe gaat het verder bij jullie met symptomen? Bij mij echt af en aan. Soms misselijk, soms een hele dag niet. De buikkrampen die ik de eerste week had zijn wel stuk minder. Wel veel plassen, moeier en wat opvliegender dan normaal denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Lotsie!

Aankomend weekend komen er hier vrienden over de vloer. Dan doe ik gewoon dubbelfris in een wijnglas. Onze gezinnen weten het al, dus dat is met kerst niet zo'n probleem. Verder vertellen we het pas in het nieuwe jaar denk ik. 10 januari hebben we de termijnecho, dus ik denk daarna aan vrienden enzo.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Lotsie!

Ik heb toch maar besloten om het gewoon met kerst te vertellen aan ouders & zussen. Het gaat anders sowieso opvallen en ik wil het ook wel gewoon graag met ze delen. Schoonouders volgen dan na de eerste echo als die goed is.

Symptomen komen en gaan ook bij mij! Het ‘s nachts wakker worden en ‘s avonds heel moe zijn is wel elke dag hetzelfde. En bijna elke ochtend misselijk. Verder funtioneer ik gelukkig prima ;)
Alle reacties Link kopieren
Welkom lotsie!
Hier vertellen wij het met kerst aan de ouders broers en zussen. En ze weten het op t werk.
Maar dan heb ik ook mijn 1e echo gehad !
De rest mag het weten na de termijn echo als ik het dan nog kan verbergen denk dat dat ook mee speelt.
Nu zwanger vd 2e en gaat stuk sneller al ben ik pas 6.5 week

Even kleine klaagmodus. Bedenkt die peuter van mij (moet nog 2 worden feb) om overal nee op te zegge dwars te zijn en niet te willen slapen overdag en dat in mij drukste week op werk van het jaar. Werk in kapsalon helluppp
Alle reacties Link kopieren
Hee, wat leuk, ik zou ook graag meeschrijven als dat mag.

Afgelopen vrijdag heb ik getest en bleek het positief!
Ik was verbaasd maar ook ontzettend blij. 1e zwangerschap, UD is 15-8-2020 op basis van wat ik zelf heb berekend, dus zal nog wel gaan veranderen...
Vind het wel spannend omdat het allemaal nog zo pril is, ik hoop dat alles goed blijft gaan.
Ik zag dat iemand deze vraag al had gesteld, ik vroeg me inderdaad af wat anderen deden met de feestdagen.
Wij denken dat we het dan gewoon maar tegen de familie gaan zeggen. Het is wel vroeg, dan zo'n 6,5 week. Had liever wat langer gehad, wat meer zekerheid. Maar het gaat toch ontzettend opvallen als ik niks van het diner eet en drink, dan raden ze waarschijnlijk al dat er iets speelt. Lijkt me dan leuker dat ik ze voor het eten nog kan verrassen met het nieuws. Denk alleen dat ik dan nog geen echo heb gehad, wat ik wel jammer vind.
Alle reacties Link kopieren
Ouders, broers en zussen weten het al hier. Wanneer de echo morgen goed is krijgt de rest van de familie het ook te horen.

Collega's op het lab weten het ook, ook met blik op veiligheid. De rest krijgt het na de vakantie wel te horen. dan ben ik ook al zo'n 11 weken. Denk dat mijn buik dan sowieso op gaat vallen.
Ik moet nu al ruim vallende kleding aandoen, want met de getailleerde truitjes die ik normaal draag valt mijn buik nu al op.
Alle reacties Link kopieren
Welkom bundle gefeliciteerd
Spannend paardje hoelaat mag je voor de echo hoever ben je dan?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Bundle of joy!

@paardje, succes morgen! Hopelijk ook een mooie echo!

Qua kleding valt hier nog niks op. Maar ik had de vorige keer wel met 12 weken de 1e zwangerschapsbroeken aan. Dus dat zal de komende weken vast nog gaan veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Morgen ochtend, dus mooi op tijd. Ik ben nu 7+5
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier en succes paardje . Ik ben dan pcies een week later bij nijn 1e echo en volgens mijn berekeningen een week minder ver. Dus dan ook 7.5 wkn.
Laat je gauw wat horen?
Alle reacties Link kopieren
Spannend Paardje! Ik duim voor je!

Wij hebben ook besloten om het maar gewoon te vertellen ook al ben ik dan nog geen 6 weken.. ook geen zin om me in allerlei bochten te wringen en gelukkig vieren we het ook niet met ooms, tantes etc. Maar ik heb dan inderdaad ook nog geen echo gehad.

Qua kleding valt hier ook nog niets op, maar volgens mij kunnen het deze weken ook nog je darmen zijn waar je buik een beetje opgezet van is en dat dat straks weer minder wordt. Bij mijn vorige zwangerschap kon ik tot 26 weken mijn eigen broeken nog aan maar dat zal nu vast niet zo zijn!
Wat leuk allemaal nieuwe dames, gefeliciteerd!

Hoe gaat het verder met iedereen en de kwaaltjes? Ik voel mij overdag prima zolang ik iedere 2 uur wat eet, alleen in de nacht is het even zoeken. Word dus steeds wakker van de misselijkheid en moet mijzelf dan dwingen om te eten. Blegh... Vannacht om 2 uur en 5 uur maar banaan weggewerkt maar daarna voel ik mij wel weer beter. Hoop dat het hierbij blijft.

Morgen 1e echo, zo spannend! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Spannend die 1e echo's allemaal hè? Hopelijk allemaal mooie echo's! :heart:
Wij hebben maandag de 2e echo. Vind het wel fijn om te zien of de kleine frummel goed groeit, omdat de 1e echo nog zo vroeg was.

Qua kwaaltjes voornamelijk misselijk en bepaalde geuren en eten niet kunnen verdragen. En ook weer extreme behoefte aan bepaald voedsel.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Na 2 jaar hebben we hulp gekregen dmv IUI voor ons eerste kindje. We hebben 1 poging gehad en afgelopen zaterdag een positieve test gehad. We zijn superrrr blij maar ook nog erg voorzichtig. We zouden rond 21-8 uitgerekend zijn. Ik ben nu 27.

30 dec hebben we onze eerste echo, ik ben erg zenuwachtig en hoop dat de tijd snel gaat. Ik heb last gehad van 2 druppels bloedverlies, gevoelig borsten en elke nacht sinds de test ven ik wakker van 03:00 tot 05:00 wat erg vermoeiend is.

Ik wil me graag aansluiten aan deze topic als dat mag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven