UD Februari 2021

02-06-2020 20:49 399 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle dames die in februari zijn uitgerekend. Kom gezellig meeschrijven!

Gebruikersnaam: Febuari2021
Wachtwoord: Baby2021

NaamLftd# KindUDAfspraken+voortgangBijzonderheden
Bozz322e28-01 :heart: :gift: MK feb 2020
Sneeuwwitje332e05-02:heart: :gift: JVMK mrt 2020
Ella-ellala342e05-02 :heart: :gift: M MK jan 2020
Viajera352e07-02 :heart: J 24 sept 20-wkn echoVroeggeboorte in 2017 *
Yogajup392e07-02 :heart: :gift: J
Ranjaa311e08-02 :heart: :gift: M 14 sept 20-wekenecho2 bonuskinderen
Chayen93271e08-02 :heart: M 23 sept 20-wekenecho ..
Rena92282e11-02 :heart: JAantal MK en 2BBZ
Weetiknogsteedsniet?2e14-02:heart: ..
Sportygirl986342e22-02:heart: :gift: Vrouw heeft 1e kind gedragen
Louchantez?2e23-02:heart: :gift: 7 sept geslachtecho 2MK voor 1e


Elmen :redrose:
Ananee :redrose:
Windgong :redrose:


UD = Uitgerekende datum
:heart: = Hartje
:gift: = Goeie NIPT
:sun: = Goeie 20 weken echo
J = Jongen
M = Meisje
V = Verrassing


Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.


Komen jullie snel laten weten hoe het gaat? :hello:


NaamLftd# KindUDAfspraken+voortgangBijzonderheden
Caran361e01-02 :heart: Na 10jr zwanger
Maida241e04-02 :heart:VMK 2019
Zoraa282e20-02:heart: 07-08 termijnecho Cyste van 8x8 cm..
Michie92281e08-0230-06 eerste echo..
Revelstoke342e09-02....
Simone871?2e09-02..MK
Ditte351e10-0203-07 eerste echo..
Minixx2020291e13-0229-06 eerste echo..
Mizx341e19-0209-07 eerste echo..
Kyra95241e..09-07 eerste echo..
anoniem_398568 wijzigde dit bericht op 10-09-2020 23:37
79.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nog van harte Ella!
En louchantez: hoe is het gegaan? Ook babynieuws?
@Rena: nog maar 1 nachtje slapen. Succes morgen
@weetiknogsteedsniet: houdt het gerommel aan? Hopelijk hoef je niet lang te wachten.

Hier heeft zoon een ik wil de hele dag aan de borst hangen dag. Dus ik ben best moe momenteel. Hopelijk valt hij zo nog in slaap en dan kan ik sleep When the baby sleeps doen. Verder gaat het hier heel goed met de voeding.
De oudste is gek op z’n broertje maar kan z’n gevoelens nog niet kanaliseren. Dit uit zich in hard knijpen, bijten, aan z’n broertje trekken Etc. Heel rot, want er zit niks kwaads achter, alleen je bent dus de hele tijd aan het opletten en aan het corrigeren. En ondertussen wil je het coor de oudste ook leuk houden dat er een broertje is. Het is vast een fase. Hoe gaat dat bij anderen hier?
Hooi iedereen onze 2e zoon is geboren. De keizersnede is super goed gegaan. Was erna alleen heel erg misselijk en overgeven. Gelukkig is dat vannacht beter gegaan en vanaf vanmorgen niet meer hoeven overgeven. De kleine heet lucas en weegt 3510 gram. Hij doet het heel goed. Borstvoeding wou nog niet lukken, aangezien hij bijna 7 procent van zen gewicht binnen de dag kwijt was nu gewoon op de flesjes. Onze oudste vind het helemaal geweldig.

@yogayup onze oudste is al bijna 6 dus dat scheelt een hele hoop. Hij maakt alles bewust mee en weet dat hij geen pas of de plaats hoeft te maken. Bij jongere kinderen is dat toch wat lastiger. Maar wat je zelf al zei hij zal het niet verkeerd bedoelen.
Alle reacties Link kopieren
Van harte Rena met de geboorte van Lucas! Rot dat je zo misselijk was.
Moet je een aantal dagen blijven? Of heb je zicht wanneer jullie naar huis kunnen?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Rena!!!

Hallo dames! Hier ook babynieuws.

Afgelopen Donderdag is onze meid geboren! Haar naam benoem ik liever niet ivm herkenbaarheid

Bevalling was enorm pittig en kijk er absoluut niet met een goed gevoel naar terug. Meerdere keren tijdens de controles aan de gynaecoloog doorgegeven een ruggenprik te willen ivm de bekkeninstabiliteit. Tijdens het plaatsen van de ballon katheter moest ik een corona test doen.

De volgende dag begon de inleiding en was de uitslag van de corona test nog niet bekend. Geen uitslag is geen ruggenprik..
Ondertussen een morfinepomp gekregen om de scherpe kantjes weg te puffen. Uiteindelijk in de middag (16u later!) de uitslag gekregen maar was ik al zo ver dat een ruggenprik niet meer mogelijk was en was het morfine pompje zo goed als uitgewerkt. De laatste loodjes heb ik dus echt zonder pijnstilling moeten doen...

Maargoed ze is er. Ze doet het fantastisch. Ons zoontje had er de eerste dagen veel moeite mee en was erg overprikkeld. Maar ook dit gaat met kleine stapjes steeds beter. Wij hebben na vandaag nog 2 halve dagen recht op kraamzorg, even nog van proberen te genieten!

Andere dames nog succes met de laatste loodjes!
Alle reacties Link kopieren
Van harte Louchantez met jullie dochter! Fijn dat het goed gaat met haar. Hoe gaat het nu met jou? En je bekkeninstabiliteit? Kan je je draai een beetje vinden?

Wat rot dat de bevalling zo is verlopen. Ik kan mij voorstellen dat je er niet fijn op terug kijkt. Hopelijk verloopt jouw herstel voorspoedig en blijft de kleine meid het zo goed doen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met jullie kleintjes Rena en louchantez!

Wat rot dat er niet naar je geluisterd is tijdens de bevalling en je er zo op terug kijkt louchantez. Misschien goed dat nog met je gynaecoloog te bespreken als je nog op controle gaat over tijdje? Hopelijk gaat je herstel wel goed en gaat het ook met dochter en zoon en de combinatie beter. Slaapt je zoon inmiddels weer beter?

Hoe gaat het bij jou yogayub en je twee zoons? Ik kan me heel goed voorstellen dat oudste dingen lief bedoeld maar het toch wat lomper over komt. Ik vermoed dat dat hier ook gaat gebeuren, maar nog geen ervaringen om te delen ;)

Hier nog steeds allerlei gerommel maar helaas nog geen baby. We wachten nog maar even...
Alle reacties Link kopieren
Oh spannend weetiknogsteedsniet! Gisteren was je UD (volgens de tabel). Houd je het fysiek nog vol?

De kleine is hier 2 weken oud. De tijd vliegt! Hij heeft al een eerste verkoudheid te pakken via de opvang van z’n grote broer die dat gezellig heeft meegenomen. Lekker vroeg weerstand opbouwen dus.
Slaapgebrek begint er nu in te hakken. Met de eerste baby was dutjes doen overdag toch iets eenvoudiger. Maar al met al vind ik het vooral heel gezellig en fijn met z’n vieren
Alle reacties Link kopieren
Fysiek is het allemaal nog prima te doen. Wat dat betreft heb ik erg soepele zwangerschappen gehad. Echt geluk mee! Ik loop nog dagelijks minimaal wel een uur buiten, vaak samen met peuter, naar speeltuin of brengen/halen naar opvang en opa's en oma's. Heel fijn dat ik dat nog allemaal prima kan.

Wat fijn om te horen dat je het vooral zo gezellig en fijn vind met z'n vieren. Misschien niet zo gepland een tijdje terug maar des te mooier dat je er wel van geniet.
De eerste verkoudheid ook al. Hopelijk heeft hij er niet te veel last van. Ik geloof gelijk dat dutjes toch minder makkelijk kunt doen met een tweede. Ik neem aan dat oudste met net 2 jaar nog wel slaapt bij jou? Dochter kan gelukkig nog lang slapen overdag dus dat geeft me ook in zwangerschap nog rust op dagen dat ze de hele dag thuis is.

Ananee, hoe is het nu met jou? Goede echo's zag ik. Zo fijn! Hopelijk heb je in september straks ook een prachtige baby in je handen.
Een korte update: gisterochtend is onze kleine meid geboren! De bevalling duurde net geen 9 uur, vanaf de eerste wee geteld, en kon op de natuurlijke manier, zonder pijnstilling of tangverlossing. Met 41+1 weken is ze met haar 2965 gram (nu nog maar 2840) wel te licht, waardoor we nog even mogen blijven. We hopen vandaag naar huis te mogen als alles goed is; de kinderarts komt vanmorgen langs. Ze is werkelijk prachtig, heel alert en met grote onderzoekende ogen. Behalve dat ze zo klein is, waardoor tests gedaan moeten worden, doet ze het super 💝💝💝.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Ranjaa! :flirting: Geniet van de kleine. Hopelijk is het goed bij de kinderarts en mag je vandaag ook weer naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Hieperdepiep hoera ranjaa! Van harte met jullie dochter! Hoe gaat het nu met haar? Zijn jullie fijn thuis samen?

En hoe gaat het nu met jou @weetiknogsteeds niet? Ik hoop dat je inmiddels ook bevallen bent.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels ben ik ook bevallen van een prachtige zoon. :flirting:

Bevalling ging super goed, kon haast niet beter. Het is een klein hongerlapje die constant aan de borst wil waardoor borstvoeding al goed op gang komt.

Grote zus kwam super trots binnen gelopen toen ze haar broertje ontmoette. Ze moet nog wel wennen aan de veranderingen maar dat is ook niet gek.

Kortom, we genieten volop :love:
Alle reacties Link kopieren
Joehoe! Wat een fantastisch nieuws weetiknogsteedsniet. Als je slagroom geeft, dan wordt jullie zoon een lekker weerbaar tonnetje rond :heart: Gefeliciteerd!
Fijn dat jullie zo van elkaar genieten
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd @weetiknogsteedsniet

Zo bizar, vandaag was mijn uitgerekende datum maar we onze meid is alweer 12 dagen bij ons. Wij zijn smoorverliefd. Hoe is het met de andere dames?
Alle reacties Link kopieren
Al 2 weken verder sinds de laatste post, dus was benieuwd: hoe gaat het met iedereen? Al gewend aan de nieuwe gezinssamenstelling? Hoe verloopt jullie herstel?

Hier is het alsof de jongste er altijd al is geweest en het omgaan met een baby voelt veel natuurlijker aan (terwijl ik dat bij de eerste al wel vond). We hebben nu wel de krampentijd en we zijn allemaal al weken verkouden, dus de nachten zijn ruk. Op een of andere manier kunnen we er wel beter tegen (tot nu toe) dan bij de eerste.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt herkenbaar yogayup :) Hier gaat het ook heel goed en relaxt. Veel relaxter dan bij de eerste, terwijl we toen al vaak genoeg hebben gehoord dat we relaxte ouders waren.

Mijn herstel gaat super goed. Ik ben wel nog veel moe en ga daarom op tijd naar bed. Zoon heeft vaak honger en komt zo'n 10 keer per dag voor voeding en daar gaan we dan ook in mee. Vannacht liet hij gelukkig wel weer 3 uur tussen de voedingen :yes:

Ook hier is zoon verkouden, waarschijnlijk heeft grote zus hem aangestoken want die snottert ook wat af. Grote zus is over algemeen super lief en dol op haar broertje. Zo leuk om te zien!
Dag allen!

yogayup wat heerlijk hè, dat het voelt alsof de kleine er altijd al geweest is. Zijn jullie allemaal weer beter? En hoe gaat het met de krampjes?

Weetiknogsteedsniet wat fijn dat je herstel zo goed gaat! Heb je nog steeds last van vermoeidheid? Hoe gaan de nachtelijke voedingen nu?

Hier is het inmiddels een maand (en drie dagen) sinds onze dochter is geboren en wat vliegen de dagen voorbij! Het voelt al zo goed en vertrouwd aan, ongelooflijk. Ze doet het ook onwijs goed! Af en toe last van krampjes of reflux - waarbij ze echt veel spuugt en ook last krijgt van het zuur. Ik ben wat aan het stoeien met johannesbroodpitmeel, haar meer rechtop houden etc, maar de effecten zijn wisselend. Alleen soms heeft ze ook weer een paar dagen dat ze veel minder last heeft, en daarna lijkt het weer wat op te spelen. Ik hoop dat het snel definitief voorbij gaat 😉.

Hoe is het met de rest? Iedereen nu een trotse moeder?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteeeeeeeeerd lieve moeders met al jullie kindjes!!!

Ranja; ook leuk om van jou te lezen dat je bevallen bent! Zeker omdat ook dezelfde UD hadden! Ik herken wat je zegt met de krampjes en voeding. Hier ook last van gehad, maar dat wordt wat minder nu. Het hoort er dus gewoon bij???

Yogayup; bijzonder dat zo’n nieuwe samenstelling zo snel went hea? Hoe gaat het nu met jullie?

Weethetnogsteedsniet; fijn dat je zo goed hersteld! Heerlijk zeg! Jullie kleintje komt vaak op de dag, snap die vermoeidheid heel goed! Lekker rusten en inderdaad laten komen wanneer hij het aangeeft!

Hier gaat het ook goed! Ons meisje is bijna twee maanden bij ons en is niet meer weg te denken. Sinds twee weken gaat het herstel ook de goede kant op na die kunstverlossing.

Ik kan gewoon niet stoppen met kijken naar ons meisje; blonde haren en grijsblauwe oogjes 😍 ik ben zelf half Surinaams en heb donkere haren en bruine ogen. Mijn vriend is gewoon Nederlands met ook blonde haren en ogen. Ik ben gewoon zo benieuwd welke kant het opgaat.

Hoe gaat het met de andere dames en het herstel? En de nachten? Slapen de kleintjes al redelijk door?
Hoi iedereen wat fijn dat de kleintjes allemaal gezond ter wereld zijn gekomen. Hier is de kleine man inmiddels 9 weken en ondanks dat ik super geniet is het soms wel een beetje pittig. De nachten komt hij echt nog wel elke 3 uur en na een uurtje of 3 wil meneer alleen maar op mij liggen. Super schattig maar wel heel zwaar hahah. Probeer er wel enorm van te genieten want voor je het weet zijn ze al weer zo groot. Onze andere zoon vind het nog steeds helemaal geweldig. Hij is zo'n toffe grote broer. Ik ben ook zielsgelukkig met wallen op men knieeen welteverstaan maar zit nog steeds op mijn blauwe wolk. Nu nog een weekje van mijn verlof genieten en dan mag ik weer beginnen met werken. Voor een weekje en dan weer 2 weken meivakantie dus dat scheelt. Hoe gaat het hier met de rest.
Alle reacties Link kopieren
Hey lieve allemaal,
Fijn dat er af en toe updates verschijnen. Ik lees ze graag, maar van zelf typen komt maar weinig merk ik. Met twee kleintjes heb ik m’n handen vol!
We zitten hier (Cariben) middenin een lockdown, dus maar 2x per week mag je de deur uit om boodschappen te doen. Verder mag je vroeg in de ochtend en einde middag een rondje wandelen. En we hebben een avondklok vanaf 1900u. Vrij streng dus. Aanstaande zondag krijgen man en ik de tweede vaccinatie en we hopen dat vanaf begin mei de boel wel versoepeld gaat worden. Gelukkig mag onze oudste wel naar de opvang, dus dat scheelt wel. Op die 3 dagen kan mij man wat beter (door)werken.
Ik vind het echt knap hoe gezinnen door de lockdown komen zonder hulp. De boel de boel laten en blij zijn met wat wel lukt is hier nu ons mantra.

De kleine is dit weekend alweer 12 weken! Wat vliegt de tijd. Hij heeft last van eczeem plekjes en dat jeukt aan z’n gedrag te zien. Heel sneu. We hebben nu een creme gevonden die lijkt te hebben, ontwikkeld door ouders met kinderen die mega heftige eczeem hadden. Tegen pijn kan je nog iets doen, maar tegen Jeuk zo weinig en momenteel mogen we ook niet naar/in de zee vanwege de lockdown.

Hoe slapen jullie babies overdag? Onze zoon lijkt nog wat moeite te hebben met het koppelen van 2 slaapcycli (als hij al in bed in slaap valt). Draagzak is tot nu toe een uitkomst, maar dat wil je met deze warmte ook niet hele dagen doen.

Ik ben benieuwd hoe het met de rest gaat! En met de zwangere Ananee.
Alle reacties Link kopieren
Yoga, wat lief!

Ik lees nog met een half oog mee als hier wat wordt gepost.
Alweer 12/13 weken... wat gaat de tijd snel he! Ze groeien echt zo snel!\

Hier afgelopen week de 20 weken echo gehad en het zag er allemaal goed uit.
De bevestiging dat we een tweede dochter krijgen.. een echt meidengezin. Arme papa ;) Kwaaltjes beginnen te verdwijnen (eindelijk!) en ik heb zo'n zin in de komst van de kleine. Nog 4 maanden en 1 week wachten....

De meeste verloven zitten er weer op denk ik? Succes met de terugkeer op de werkvloer meiden!
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Leuk om wat updates te lezen :)

Wat fijn dat de 20 weken echo goed was en de kwaaltjes minder worden Ananee en nog een meisje er bij. Het voelt al weer zo lang geleden dat ik zwanger was!

Vervelend van die jeuk yogayub. Hopelijk helpt deze crème inderdaad.

Heel herkenbaar van die moeite om overdag cycli aan elkaar te plakken. Met speen valt hij in bed (lees: stilstaande wandelwagen) wel in slaap, maar ook dan zijn cycli aan elkaar koppelen lastig. Hier lukt dat vaak ook alleen echt goed in de draagzak / op ons. Maar hier is het een stuk minder warm, dus hij zit daar regelmatig in. Ik vind het stiekem ook wel gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh, ik ben zo nalatig geweest met hier lezen en schrijven. We hebben echt een hele hectische tijd gehad. Allereerst iedereen nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes! En Aneaee wat fijn dat het nu allemaal goed gaat!

Op 17 februari ben ik na een bevalling van 29/30 uren (door langdurig gebroken vliezen) moeder geworden van onze tweede zoon. Helaas was het een hele spannende bevalling op het einde, zoon had tweemaal zijn navelstreng om zijn nek en om zijn schouders, waardoor hij per direct geboren moest worden. Dat is gelukt.. Maar mijn lijf kon dat helaas niet aan, waardoor ik (voor de tweede keer) een totaal ruptuur had gekregen. Aangezien zoontje moeite had met ademhalen, hebben ze hem meegenomen naar de reanimatiekamer om te helpen met zijn longblaasjes uitklappen. Tegen de tijd dat ik hem weer kon zien, moest ik vrijwel direct naar de operatiekamer om gehecht te worden (zo jammer, hele bevalling zonder pijnstilling, kreeg ik op de OK alsnog een ruggenprik). Daarna herstelde ik gelukkig redelijk goed! Wel jammer dat ik na 4 weken een blindedarmontsteking en operatie moest ondergaan, waardoor ik voor mijn gevoel weer opnieuw moest beginnen..

Helaas was het met onze zoon veel zoeken naar de juiste weg met hem. Veel doktersbezoeken, lactatiekundige en chiropractor omdat hij heel onrustig en niet tevreden was, veel huilde, slecht dronk en slecht sliep. Hij heeft inmiddels medicatie tegen reflux, en sinds vorige week koemelkvrije melk. En sinds een paar dagen, lijken we een andere baby te hebben.

We werden/worden geleefd, en ik hoop dat het succes van de laatste dagen, nu mag door zetten. Onze oudste zoon is een hele lieve grote broer, dat is echt vertederend om te zien!

Ik zag trouwens dat het VIVA forum gaat stoppen, ondanks dat ik hier niet zo actief was/ben door alle chaos, vind ik het wel leuk om nog in contact met jullie te blijven (ik heb dit ook met een groepje van mijn oudste). En ik merk dat het heel fijn is om laagdrempelig even dingen te kunnen delen. Eerder heb ik het hier ook al eens voorgesteld, maar ik weet zo niet meer wat de reacties hierop waren. Maar de vraag is dus: zijn er hier meer liefhebbers om deel te nemen aan een Facebook of eventueel whatsapp groep?
Alle reacties Link kopieren
Hallo Zoraa!

Welkom terug :)! En jeetje wat een heftige start voor jou en de kleine (en alsnog gefeliciteerd!).

Ik begreep dat het VIVA blad zou stoppen, ik weet niet of dat ook voor het forum geldt?

Maar mij lijkt een Facebook of Whatsapp groepje wel gezellig! Ik ben benieuwd of er meerdere mama’s “voor” zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven