UD juni 2020

29-09-2019 12:47 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
livingontheedge32/362e3 juni💙
groenecomputermuis26/291e3 juni💗
Kikikip25/261e3 juni💗
Minimousee24/291e3 juni💙
kaartje128/282e3 juni💗
Wollenbol30/361e5 juni💗 Buitenland
Hardloopstudentje26/281e6 juni?
Mihoen6228/282e6 juni💙
Sneeuwwitje26/271e7 juni💙
whattodo9722/331+2e7 juni💗💗Tweeling
hollandaise37/323e8 juni🤍Buitenland
Sunflower2328/291e11 juni?
Popj34/?2e12 juni?
Grrrlstar31/322e13 juni💗
Rome9029/281e16 juni?
Springmommy35/413e19 juni💗
Poezels34/422e18 juni💗Buitenland
Lamaa31/362e19 juni🤍
Toekanneria26/311e19 juni?
m-april26/283e27 juni💗

Babyboom31 :redrose:
Shoezzi :redrose:
Galleta :redrose:
_melon :redrose:
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
Livingontheedge schreef:
19-11-2019 11:46
Cool Zweden!! Ik hou van Scandinavië! Daar hebben ze trouwens toch ook heeeeel lang zwangerschapsverlof, of iig is het allemaal toch heel goed geregeld als je kinderen hebt?
Hier inderdaad erg goed geregeld, je hebt samen 1,5 jaar doorbetaald verlof (tot 80% en Max bedrag) mijn man neemt vanaf 15/12 nu verlof voor twee maanden om samen met onze dochter te zijn. En je krijgt hier eveneens doorbetaald voor de zorg van ziek kind. Heel fijn!

Ook internationaal hier, mijn man is Zweeds :)
Zojuist een hele goede termijnecho gehad! Uitgerekende datum is iets verschoven. Het kindje was al druk aan bewegen en zijn zuigreflexen aan het trainen. Zag er allemaal heel mooi uit.
Wat bijzonder poezels!
Whattodo, echt heel erg vervelend. Hopelijk is het nu klaar.

Samen 1,5 jaar verlof Poezels, wauw :-o . Dat zou ik ook wel willen hebben.

Kikikip, wat fijn dat de termijnecho goed was en dat je alles zo mooi kon zien.

Melon, ik ga het inderdaad morgen even vragen en anders maar even naar de huisarts. Ik heb echt last van rechtop achter mijn bureau zitten op het werk (en dat had ik vorige keer de laatste weken ook wel, maar om dit met 11 weken al te hebben lijkt me wel wat overdreven)
Kikikip schreef:
19-11-2019 14:23
Zojuist een hele goede termijnecho gehad! Uitgerekende datum is iets verschoven. Het kindje was al druk aan bewegen en zijn zuigreflexen aan het trainen. Zag er allemaal heel mooi uit.
Wat fijn!

poezels schreef:
19-11-2019 13:09
Hier inderdaad erg goed geregeld, je hebt samen 1,5 jaar doorbetaald verlof (tot 80% en Max bedrag) mijn man neemt vanaf 15/12 nu verlof voor twee maanden om samen met onze dochter te zijn. En je krijgt hier eveneens doorbetaald voor de zorg van ziek kind. Heel fijn!
In Nederland krijg je ook doorbetaald als je kind ziek is, gelukkig.
Hier heb je ook erg lang verlof, maar eigenlijk vind ik dat niet per se een voordeel. Vond het bij mijn eerste wel best om 14 weken na de bevalling weer (heel rustig) aan het werk te gaan. Even wat anders dan luiers verschonen de hele dag.
Hier is dat gewoon geen optie, want er is feitelijk geen opvang voor zulke jonge kindjes. Het is sowieso echt drama om hier een plek te krijgen. Ik heb de kinderen bij >60 plekken aangemeld :-o en uiteindelijk voor allebei 1 plekje gekregen. En overal werkt het anders met aanmelden, bij de ene moet het online, bij de andere per post, weer een andere moet je een afspraak maken, nog ergens anders moet je naar een open dag. Vond het echt stressvol.
Mijn jongste is hier met 10 maanden naar de crèche gegaan en dat vinden mensen nog jong. Er zijn ook zat moeders (ja dat zijn altijd de moeders) die 2 of 3 jaar thuisblijven... En dan komt de volgende, en blijven ze weer jaren thuis. Als ik dan vertel hoe dat bij de eerste ging, kijken mensen me echt aan alsof ik baby alleen thuisliet i.p.v. bij superlieve gekwalificeerde professionals. Aan de andere kant, als ik aan Nederlandse vriendinnen vertel dat de kinderen hier in principe elke dag naar de opvang gaan, vinden ze dat weer raar.

Wij zijn overigens allebei Nederlanders, maar wonen tijdelijk in het buitenland vanwege partners werk.
Vond het trouwens wel heel bijzonder om te zien hoe snel de oudste de taal hier opgepikt heeft, die sprak de taal hier binnen twee maanden, zonder accent. Vind het wel echt een kado dat we dat mee kunnen geven.

Livingontheedge schreef:
19-11-2019 11:46
Wij zijn ook een internationaal gezin. Ik ben half Duits, half Nederlands. Mijn man is Belg. Onze hond een Tjech :lol:
Spreek je dan ook Duits met je oudste?
Welkom en gefeliciteerd Minimousee!

En iedereen met goede echo's gefeliciteerd! Wat fijn! :heart:

Whattodo wat zal jij geschrokken zijn! Hopelijk blijft alles goed gaan. Vandaag dus weer een echo?

@ Eten wat eigenlijk niet mag. Ik probeer daar wel streng op te letten maar was zaterdag uit eten met een grand dessert. Of daar iets tussenzat wat eigenlijk niet mocht is waarschijnlijk wel groot. Mousse ofzo. Maar goed. Ik doe zoveel mogelijk mn best.

@ Doppler. Dit lijkt me ook wel gaaf!

Ik heb het deze week ook verteld aan mijn teamleider. Ook omdat ik vorige week dus een paar dagen was ziekgemeld. De reactie was precies hoe ik het voor me zag: heel leuk voor mij, minder leuk voor de afdeling. .

Verder gaat hier alles goed. Het wisselt echt per dag/dagdeel. Soms bijna geen klachten en dan vraag ik me meteen af of alles wel goed gaat. Dag erna dan weer misselijk. Maar over het algemeen heb ik het idee dat het allemaal wat stabieler wordt!
Dankjewel rome90
Ik heb pas de zwangerhap app gedownload,ideaal.
Ja die app is ideaal he!
hollandaisesaus schreef:
20-11-2019 09:29

Spreek je dan ook Duits met je oudste?
Leuk om te zien hoe makkelijk kinderen een taal oppakken. Spreken jullie de taal zelf ook ondertussen goed??

Ik ben zelf niet perfect tweetalig opgevoed. Mijn vader is Duits, maar als kind ook in NL opgegroeid, dus spreekt accentloos NL. Daarnaast spreekt mijn man dus Antwerps (ook veel andere woorden en klanken) en ik redelijk ABN ;-), dus dat zijn al een soort 2 talen die ze moet leren. Ik vind het zelf leuk om met taal bezig te zijn, dus soms praat ik voor de grap Frans met een gek toontje ofzo, dat vindt ze hilarisch. Oudste is trouwens nog maar 1,5 en praat nog niet echt, maar begrijpt al heel veel.

Ben ook super benieuwd of de tweede veel op de oudste gaat lijken, qua uiterlijk en innerlijk.
livingontheedge wijzigde dit bericht op 20-11-2019 12:43
Reden: foutje
0.12% gewijzigd
Livingontheedge schreef:
20-11-2019 12:42
Leuk om te zien hoe makkelijk kinderen een taal oppakken. Spreken jullie de taal zelf ook ondertussen goed??

Ik ben zelf niet perfect tweetalig opgevoed. Mijn vader is Duits, maar als kind ook in NL opgegroeid, dus spreekt accentloos NL. Daarnaast spreekt mijn man dus Antwerps (ook veel andere woorden en klanken) en ik redelijk ABN ;-), dus dat zijn al een soort 2 talen die ze moet leren. Ik vind het zelf leuk om met taal bezig te zijn, dus soms praat ik voor de grap Frans met een gek toontje ofzo, dat vindt ze hilarisch. Oudste is trouwens nog maar 1,5 en praat nog niet echt, maar begrijpt al heel veel.

Ben ook super benieuwd of de tweede veel op de oudste gaat lijken, qua uiterlijk en innerlijk.
Ik heb sinds bijna een jaar les, maar ik vind juist het spreken erg moeilijk omdat je dan zo weinig tijd hebt om na te denken. Ik kan mezelf prima uitdrukken, maar ik maak nog wel veel kleine foutjes met de grammatica.

Wel leuk om straks te merken wiens accent je oudste gaat overnemen :-)

Hier lijken de apies uiterlijk wel enorm op elkaar (en op mij op die leeftijd), maar qua karakter zijn ze echt heel verschillend. Ben ook heel benieuwd hoe dat straks weer is.
De termijnecho was helemaal goed. Paar dagen vooruit gezet en uitgerekende datum op 6 juni. Verder alles helemaal goed, mooi lang neusbotje te zien en 2 hersenhelften en 2 armen en benen. Heel bijzonder wat je zo snel allemaal al kunt zien :love:
super fijn Mihoen!!!

Heeft er al iemand licht gefladder gevoeld? Bij mijn oudste heeft dat lang geduurd voor ik het besefte, maar nu heb ik toch al soms het idee, he ik voel de baby!! Misschien omdat je het beter kunt herkennen bij een tweede? Maar misschien ben ik het me wel aan het inbeelden hoor ;)
Livingontheedge, ik heb dat ook al een paar keer bij mezelf gedacht. maar denk dan altijd maar dat het ook mijn darmen zouden kunnen zijn.
Mihoen Ik heb bij 8 weken mijn eerste echo gehad. Nu wachten tot 4 december, dan krijg in de termijn echo.
En of ik het spannend vind om tegen mij teamleider te vertellen? Tja, het is een man en zijn inlevingsvermogen is soms een beetje ver te zoeken, dus eigenlijk ben ik heel benieuwd hoe zijn reactie gaat zijn. Ik denk dat hij het voor de woning niet zo grappig vind. Want we zitten al met een enorme onderbezetting (veel collega's langdurig ziek en ook een aantal zwanger) Als alles goed mag blijven gaan met deze zwangerschap dan zit ik dus de hele zomer periode thuis. Voor mij prima en fijn natuurlijk maar voor de bezetting wat minder. Maar ach, je moet voor je eigen geluk kiezen he.
En trouwens, ik heb afgelopen maandag een mail gestuurd met de vraag of hij even tijd voor me heeft... Maar hij moet er nog op reageren.

Fijn dat je termijn echo goed was! :heart:

@kwaaltjes: ik had even de goede hoop dat de misselijkheid over/minder zou zijn maar het is nog wel constant aanwezig. Gelukkig kan ik wel functioneren maar echt fijn is het niet. Bij mijn vorige zwangerschap werd het na week 16 minder, dus dan heb ik nog even...
Livingontheedge schreef:
20-11-2019 13:42
super fijn Mihoen!!!

Heeft er al iemand licht gefladder gevoeld? Bij mijn oudste heeft dat lang geduurd voor ik het besefte, maar nu heb ik toch al soms het idee, he ik voel de baby!! Misschien omdat je het beter kunt herkennen bij een tweede? Maar misschien ben ik het me wel aan het inbeelden hoor ;)
Ik heb de afgelopen 2 dagen ook dat ''gefladder'' gevoeld maar het kan toch nog niet zo zijn dat ik dat nu al voel bij 10 weken? dus ik dacht ook meteen dat het mn darmen waren. Ik weet ook niet of de baby al beweegt? bij 8 weken lag het maar een beetje stil hoor...
fijn mihoen!

ik denk ook regelmatig dat ik baby al voel bewegen, maar dat kan helemaal niet. zijn gewoon darmen idd. nog een maand ofzo, dan zou je wel het eerste gefladder kunnen bemerken.
baby beweegt al wel hoor lamaa ;-) was bij mij op de vorige echo goed te zien!
Vonden jullie het ook zo gek dat je bij de 8 weken echo een vlekje ziet met een kloppend hartje en 3-4 weken later opeens een heel kindje. Ik vind de termijnecho altijd prachtig. Dan word het tastbaar.

@voelen. Hier ligt de placenta net als bij dochter weer aan de voorkant. Ik voelde haar pas met 20 weken. Wel meteen heel duidelijk toen.Ik verwacht nu ook dat ik weer een wat langere tijd moet wachten.

@buiteland wonen. Gaaf om jullie verhalen te lezen. Heerlijk ook zoveel verlof.

@verlof van mij zou het wel iets langer mogen dan de 10 weken na de bevalling. Vanwege mijn werk moet ik er 6 weken van te voren uit. Van mij zou de verlof zeker wel 16 weken na bevalling mogen zijn.
Nu doe ik er wel 2-3 weken vakantie achteraan dat is ook mooi. Misschien neem ik dit keer nog een aantal weken onbetaald verlof. Maar dat weet ik nog niet zeker.
lamaa, wat irritant dat het zo lang duurt voordat hij reageert. En ik vind het ook wel spannend om tegen mijn leidinggevende te vertellen. Dat is een vrouw, maar zonder kinderen en behoorlijk "hard".

Kaartje, ik vind dat ook heel bijzonder inderdaad. De baby had nu al echt armpjes en beentjes en je kon al zien dat hij/zij bewoog.

@verlof, ik stop ook 6 weken van tevoren, vanwege vorige zwangerschap en ik het echt heel zwaar heb gehad toen. Toen hebben man en ik besloten dat ik nooit weer tot 4 weken van tevoren door zou werken. Maar ik heb sowieso nog 4 weken vakantie die ik er achter aan kan plakken en misschien nog wel een paar weken PLB uren (ik werk in de zorg en heb hier nog heel veel van). Dus ik ga niet aan het werk voordat baby 4 maanden is, dat heb ik vorige keer ook gedaan en beviel goed.
@mihoen goed te lezen dat thuis blijven tot baby 4 maanden is goed is bevallen. Dochter was nog geen 3 maanden toen ik weer ging werken en dat vond ik wel erg vroeg. Ik wil nu ook thuis blijven tot ongeveer 4 maanden. Even kijken hoe ik het regel. Ik werk ook in de zorg. Vorige keer weekje vakantie voor verlof genomen. Ik ging er toen uit met 32.5. Dat was wel echt lekker hoor.
Rome90 ja, heb je ook zwangerschap+ app? Echt een aanrader.

Kaartje1, ja heel gek. Ik had een echo met 4 weken en toen zag je zelfs een mini stipje. Zo bijzonder. Heb net de afgelopen echo's in me echo boekje geplakt. :angel:
pfff ja 3 maanden is echt klein als ze dan naar de opvang moeten. Ik had er ook wat moeite mee. Moet zeggen dat het eigenlijk pas echt leuk voor ze wordt vanaf een jaar of 1. Onze dochter van 1,5 vindt het nu geweldig, maar toen ze klein was niet omdat ze er vaak in de box lag en dat was thuis ook al niet echt haar hobby :facepalm:
Onze dochter vond de opvang als kleine baby al geweldig, maar ze hebben hang maxi cosi's enzo aan het plafond, dus ze lag altijd als een koningin over de hele groep te kijken (voor zover ze iets zag haha).

Ik probeer tot 35 weken door de werken en dan neem ik nog een week vrij om met 36 weken met verlof te gaan. Ik krijg een keizersnede als de baby zichzelf niet voor de uitgerekende datum aandient, dus de 40 weken ga ik sowieso niet over. Kans op 2 weken extra verlof (zonder baby dan dus nog) heb ik dus niet. Kijk stiekem er al naar uit hoor. Lekker niksen.

Anyway, vanavond intake van de VK, verder niks bijzonders. Luisteren kan nog niet en echo's worden er ook niet gemaakt.
Whattodo, hoe was jouw echo?
Jeetje wat een verhalen! Wat fijn van de goede echo’s. Hier nog weekje wachten :)

Tot die tijd wil ik het ook nog niet op werk vertellen. Maar hoewel m’n buik in de ochtend nog wel in proportie is, heb ik s avonds toch echt al een flinke ronding. Moet er soms echt aan denken het een beetje te verbergen. Wel handig dat het kouder is - want dan kan je ongemerkt wat wijdere colbertjes en truitjes dragen.

Verder helemaal nergens last van - dus ik hobbel rustig verder alsof er niets aan de hand is.

Ik las trouwens ergens hier dat iemand zei dat je in NL doorbetaald krijgt als je kind ziek thuis is? Dat is nieuw voor mij?
Popj schreef:
20-11-2019 21:47
Ik las trouwens ergens hier dat iemand zei dat je in NL doorbetaald krijgt als je kind ziek thuis is? Dat is nieuw voor mij?
Ik ken het niet anders dan dat je zorgverlof opneemt als je kind ziek is, en dat je dan doorbetaald krijgt, ja. Nu woon ik al een tijdje niet meer in Nederland, maar volgens de website van de Rijksoverheid (leek me wel een betrouwbare bron in dezen) krijg je minstens 70% doorbetaald: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-salaris

Mijn baas was misschien ook wel erg makkelijk want ik moest maar gewoon zien dat ik mijn werk afkreeg, dat is natuurlijk anders dan diensten werken waarbij iemand anders voor je in moet vallen.
hollandaisesaus wijzigde dit bericht op 21-11-2019 09:22
14.58% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven