UD juni 2020
zondag 29 september 2019 om 12:47
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?
Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020
Babyboom31
Shoezzi
Galleta
_melon
Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020
Naam | Leeftijd | Kindje | UD | J/M | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
livingontheedge | 32/36 | 2e | 3 juni | ||
groenecomputermuis | 26/29 | 1e | 3 juni | ||
Kikikip | 25/26 | 1e | 3 juni | ||
Minimousee | 24/29 | 1e | 3 juni | ||
kaartje1 | 28/28 | 2e | 3 juni | ||
Wollenbol | 30/36 | 1e | 5 juni | Buitenland | |
Hardloopstudentje | 26/28 | 1e | 6 juni | ? | |
Mihoen62 | 28/28 | 2e | 6 juni | ||
Sneeuwwitje | 26/27 | 1e | 7 juni | ||
whattodo97 | 22/33 | 1+2e | 7 juni | Tweeling | |
hollandaise | 37/32 | 3e | 8 juni | Buitenland | |
Sunflower23 | 28/29 | 1e | 11 juni | ? | |
Popj | 34/? | 2e | 12 juni | ? | |
Grrrlstar | 31/32 | 2e | 13 juni | ||
Rome90 | 29/28 | 1e | 16 juni | ? | |
Springmommy | 35/41 | 3e | 19 juni | ||
Poezels | 34/42 | 2e | 18 juni | Buitenland | |
Lamaa | 31/36 | 2e | 19 juni | ||
Toekanneria | 26/31 | 1e | 19 juni | ? | |
m-april | 26/28 | 3e | 27 juni |
Babyboom31

Shoezzi

Galleta

_melon

anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
donderdag 21 november 2019 om 09:21
Onze eerste vond het op de opvang ook vanaf het begin al geweldig. Lag wel meer dan thuis in de box maar daar was een mobile met lichtjes en muziek, dat is natuurlijk al schitterend, en de box was hoog met eronder een speelhuisje voor de grotere kinderen, dus baby kon de hele boel in de gaten houden. In het begin was het ook maar 2x per week.
Zoals het hier loopt, zal de nieuwste telg 14 maanden zijn als er een plek te krijgen is (instroom is 1x per jaar in de zomer). Dat vind ik eerlijk gezegd wel een taai vooruitzicht hoor, zo lang thuisblijven. Zal geen populaire mening zijn, maar de babyleeftijd is gewoon niet mijn favoriete fase. Peuters daarentegen vind ik echt geweldig.
Hier ga je zes weken van tevoren met verlof. Langer doorwerken mag, maar je werkgever mag het niet van je vragen. Ze zijn ook wel heel makkelijk hoor, ik was laatst dus bij de gyn en zei dat ik zo moe was en ze bood gelijk aan om me een paar weken ziek te melden (heb je hier altijd een doktersverklaring voor nodig). Tien weken na de geboorte mag je in theorie weer aan het werk, maar dat doet dus niemand want dan kan je helemaal geen opvang vinden. Misschien bij sommige Zuidas-achtige bedrijven die eigen kinderopvang aanbieden ofzo.
Wat je hier trouwens ook veel hoort, is dat ouders de laatste maanden samen ouderschapsverlof nemen en nog even een mooie reis maken met z'n drietjes. Dat is natuurlijk wel echt heel mooi als dat kan. Eens kijken of ik mijn partner daarvan kan overtuigen, want dat lijkt me wel wat!
Zoals het hier loopt, zal de nieuwste telg 14 maanden zijn als er een plek te krijgen is (instroom is 1x per jaar in de zomer). Dat vind ik eerlijk gezegd wel een taai vooruitzicht hoor, zo lang thuisblijven. Zal geen populaire mening zijn, maar de babyleeftijd is gewoon niet mijn favoriete fase. Peuters daarentegen vind ik echt geweldig.
Hier ga je zes weken van tevoren met verlof. Langer doorwerken mag, maar je werkgever mag het niet van je vragen. Ze zijn ook wel heel makkelijk hoor, ik was laatst dus bij de gyn en zei dat ik zo moe was en ze bood gelijk aan om me een paar weken ziek te melden (heb je hier altijd een doktersverklaring voor nodig). Tien weken na de geboorte mag je in theorie weer aan het werk, maar dat doet dus niemand want dan kan je helemaal geen opvang vinden. Misschien bij sommige Zuidas-achtige bedrijven die eigen kinderopvang aanbieden ofzo.
Wat je hier trouwens ook veel hoort, is dat ouders de laatste maanden samen ouderschapsverlof nemen en nog even een mooie reis maken met z'n drietjes. Dat is natuurlijk wel echt heel mooi als dat kan. Eens kijken of ik mijn partner daarvan kan overtuigen, want dat lijkt me wel wat!
donderdag 21 november 2019 om 20:50
Wat een verschillen hè!! Ik zou er eerlijk gezegd ook een btje tegenop zien om lang thuis te blijven. Vond de babyfase wel leuk, maar je wereld wordt best snel klein en ik heb gewoon een leuke baan, dus ging met plezier weer aan t werk. Ik snap t best hoor dat er mama’s zijn die graag stoppen met werken als de kinderen jong zijn, maar aan mij is t niet besteed. Overigens neemt mijn man wel een groot deel op zich en vindt dat ook leuk om te doen. Niet zo’n traditioneel plaatje bij ons dus 
Is er hier iemand die een thuisbevalling overweegt??

Is er hier iemand die een thuisbevalling overweegt??
donderdag 21 november 2019 om 21:01
@Livingontheedge: Ik ga gewoon weer in het geboortehuis /ziekenhuis bevallen. Bij mijn eerste heb ik een ruggenprik gehad. Bij de tweede had ik al teveel ontsluiting toen ik in het geboortehuis/ziekenhuis aankwam en was een ruggenprik dus niet meer mogelijk. Ik hoop dat ik dit keer wel op tijd ben voor een ruggenprik, want zonder pijnstilling bevallen vond ik echt geen pretje.
Overweeg jij om thuis te bevallen?

Overweeg jij om thuis te bevallen?
donderdag 21 november 2019 om 21:05
donderdag 21 november 2019 om 21:13
@thuis bevallen ik ben twee keer met medische indicatie in het zkh bevallen. Voor nu weet ik het nog niet. Morgen heb ik - eindelijk - de intake bij de vk, waar ze ook nog moeten beslissen of ik wel in de eerste lijn mag blijven (wil ik graag ondanks medische indicatie).
Ik had bij de jongste een fantasie over een bad bevalling, maar dat feest ging dus niet door ivm groei vertraging.
Heb trouwens bij eerste zo'n pompje gehad en bij tweede zonder pijnstilling. Vond tweede bevalling veel beter te doen dan eerste en ga er een beetje vanuit dat ik nu ook geen pijnstilling nodig heb.
Maar goed, eerst maar eens afwachten of het nog goed gaat daarbinnen!
Ik had bij de jongste een fantasie over een bad bevalling, maar dat feest ging dus niet door ivm groei vertraging.
Heb trouwens bij eerste zo'n pompje gehad en bij tweede zonder pijnstilling. Vond tweede bevalling veel beter te doen dan eerste en ga er een beetje vanuit dat ik nu ook geen pijnstilling nodig heb.
Maar goed, eerst maar eens afwachten of het nog goed gaat daarbinnen!

donderdag 21 november 2019 om 21:54
Een jaar thuis met baby is ook lang! Ik vind de babyfase ook niet het leukst maar het is wel fijn om je baby echt heel goed te leren kennen en ik vind het wel fijn om ze niet al met drie maanden aan ‘vreemden’ over te laten. Zou overigens ook niet fulltime willen moederen, werk is daar te leuk voor!
Hier moet je in ziekenhuis bevallen. En het concept kraamzorg kennen ze hier ook niet, dat laatste vind ik niet zo erg. Het idee van zo’n vreemde in mijn huis aan mij te plukken, bleh. Mijn man blijft 6 weken thuis na de geboorte
Hier moet je in ziekenhuis bevallen. En het concept kraamzorg kennen ze hier ook niet, dat laatste vind ik niet zo erg. Het idee van zo’n vreemde in mijn huis aan mij te plukken, bleh. Mijn man blijft 6 weken thuis na de geboorte

vrijdag 22 november 2019 om 10:23
Welkom nieuwe mensen! Zetten jullie jezelf ook in de tabel?
Rome90, Springmommy, Groenecomputermuis, Whattodo Voelen jullie je ondertussen wat beter?
Mihoen62 Ja ik ben ook erg moe! Ga het liefste elke dag om half 9 naar bed..
Hier ondertussen toch nog een echo gehad, omdat mijn verloskundige echoscopiste in opleiding is en graag wilde oefenen op vrijwilligers. Nou ik wilde wel hoor! Daarbij is mijn uitgerekende datum toch weer wat verschoven, van 9 juni naar 7 juni.

Rome90, Springmommy, Groenecomputermuis, Whattodo Voelen jullie je ondertussen wat beter?
Mihoen62 Ja ik ben ook erg moe! Ga het liefste elke dag om half 9 naar bed..
Hier ondertussen toch nog een echo gehad, omdat mijn verloskundige echoscopiste in opleiding is en graag wilde oefenen op vrijwilligers. Nou ik wilde wel hoor! Daarbij is mijn uitgerekende datum toch weer wat verschoven, van 9 juni naar 7 juni.

vrijdag 22 november 2019 om 10:30

vrijdag 22 november 2019 om 10:36
Ik voel mij qua misselijkheid wel beter, energie is weer ver te zoeken dat wel. En qua de bloedingen ben ik erg onzeker en dit maakt het tot nu toe heel vervelend.Sneeuwwitje1993 schreef: ↑22-11-2019 10:23Rome90, Springmommy, Groenecomputermuis, Whattodo Voelen jullie je ondertussen wat beter?
Heb blijkbaar volgende week alweer een echo. Omdat het natuurlijk een tweeling is en veel bloedverlies krijg ik veel controles.
Ook heb ik volgende week een afspraak bij cardioloog, omdat ik hartpatiënt ben. Dit geeft mij ook weer onzekerheid over of ik de zwangerschap wel aan kan... maar toch positief blijven daar heb ik en de aapjes het meest aan.
vrijdag 22 november 2019 om 12:07
Poeh heftig allemaal whattodo! Ik hoop dat je omgeving je tot steun is.
Thuisbevalling is hier heel ongewoon, maar voor mij waarschijnlijk sowieso geen optie. Ben bij beide kindjes ingeleid, vanwege groeiachterstand (& slechte gezondheid van mij bij de eerste). Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet zo erg vind, vond het wel prima in het ziekenhuis, geen troep in je huis en je hoeft ook niet bang te zijn dat je je andere kids wakker schreeuwt ofzo
Hoewel dat inleiden niet per se een pretje is (ligt er ook aan hoe), vond ik het ook wel fijn om vanaf het begin in het ziekenhuis te gaan, het ging bij beide best snel.
Wij hadden trouwens een goede uitslag van de NIPT
Thuisbevalling is hier heel ongewoon, maar voor mij waarschijnlijk sowieso geen optie. Ben bij beide kindjes ingeleid, vanwege groeiachterstand (& slechte gezondheid van mij bij de eerste). Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet zo erg vind, vond het wel prima in het ziekenhuis, geen troep in je huis en je hoeft ook niet bang te zijn dat je je andere kids wakker schreeuwt ofzo

Wij hadden trouwens een goede uitslag van de NIPT

vrijdag 22 november 2019 om 12:17
vrijdag 22 november 2019 om 13:29
Ik zou graag thuis bevallen, maar ik woon in een landelijk gebied en de dichtstbijzijnde vk die het doet is 50 min rijden. Dat vind ik toch een risico. Ik had een hele makkelijke bevalling bij mn oudste, dus de kans is groot dat t nu ook vlot zou gaan. Het zit bij ons in de genen
Dus wordt gewoon zh bevalling

Dus wordt gewoon zh bevalling
zaterdag 23 november 2019 om 08:22
Ik wil ook graag thuis bevallen. Vorige keer op het allerlaatste moment naar het ziekenhuis gegaan. Ik had al een paar uur 9,5cm en persweeën. Dochter lag verkeerd met haar hoofdje. Rit naar het ziekenhuis was zwaar. Maar eenmaal in het zh is dochter binnen 1,5 uur geboren. Toch wil ik het nog eens proberen. Duimen dat het dit keer lukt.
@opvang dochter had het de eerste twee maanden wat moeilijk. Niet willen slapen in bedje en fles weigeren. Gelukkig is ze met alle geduld verzorgd dus daar ben ik heel tevreden over.
Ik ging van de week bloedprikken voor de zwangerschap. VK had gezegd je hoeft niet nuchter te zijn. Maar een broodje jam eten van te voren is niet verstandig. Dit i.v.m. bloedsuiker. Ik was dat helemaal vergeten. Wat heb ik gegeten 2 broodjes jam en 1 broodje hagelslag. Dom dom. Nu maar hopen op een goeie bloedsuiker.....
@opvang dochter had het de eerste twee maanden wat moeilijk. Niet willen slapen in bedje en fles weigeren. Gelukkig is ze met alle geduld verzorgd dus daar ben ik heel tevreden over.
Ik ging van de week bloedprikken voor de zwangerschap. VK had gezegd je hoeft niet nuchter te zijn. Maar een broodje jam eten van te voren is niet verstandig. Dit i.v.m. bloedsuiker. Ik was dat helemaal vergeten. Wat heb ik gegeten 2 broodjes jam en 1 broodje hagelslag. Dom dom. Nu maar hopen op een goeie bloedsuiker.....
zaterdag 23 november 2019 om 23:44
zondag 24 november 2019 om 08:37
zondag 24 november 2019 om 08:45
zondag 24 november 2019 om 19:18
Ja, ik heb hem vorige keer 3x gehad. Hi d het drankje vies, maar de nasmaak word ik heel misselijk van. Heb toen ook wel wat slokjes water gehad, kon geen kwaad. Ben ook het ziekenhuis door gelopen en dat mocht dus niet, omdat dat je suikerspiegel beïnvloedt. Deze keer weer, want mijn broer heeft diabetes.
Hier moest ik trouwens ook nuchter bloedprikken, werd er specifiek bij vermeld.
Hier moest ik trouwens ook nuchter bloedprikken, werd er specifiek bij vermeld.
maandag 25 november 2019 om 08:58
Gefeliciteerd met de goede echo's weer! Toch geruststelling
Hier gaat alles wel oké Sneeuwwitje. Heb het idee dat alles iets meer stabiliseert. Ik had wel een te druk weekend waardoor ik gistermiddag gewoon kapot was en de laatste afspraak moest afzeggen. Kon alleen maar op de bank zitten/liggen. Daar moet ik dus meer op letten want dit is niet de bedoeling. Ook merk ik dat ik wat emotioneler ben.
Ik merk dat ik iets groei, ben normaal vrij fanatieke krachtsporter waarbij ik wel mijn maten opneem enzo. Krijg een iets ronder buikje, iets grotere borsten etc. Grappig hoor. Ben echter nog niet aangekomen. Het voelt zo gek om nu al een paar weken niet gesport te hebben, helemaal onnatuurlijk. Maar dat komt vast wel weer als ik meer energie heb.
Ik zou het liefst in een ziekenhuis o.i.d. bevallen. Mijn moeder is echter altijd heel snel bevallen (denk aan 1,5 uur en 1 x zelfs onder het uur). Ik weet niet in hoeverre dat 'erfelijk' is. Dat zal ik nog even aan de verloskundige vragen. Anders moet ik misschien er altijd op voorbereiden dat thuisbevallen ook een optie is en moet zijn.
Ik heb nog niet bloedgeprikt en nog nooit gehoord van zo'n glucose intolerantietest. Moet iedereen dat? Bloedprikken wilde de verloskundige dat ik wachtte tot na onze volgende afspraak (3 december), zodat ik dan ook meteen voor de NIPT kan prikken.
Een paar meiden zijn nu gewoon al over die 12 weken grens heen, hoe voelt dat?

Hier gaat alles wel oké Sneeuwwitje. Heb het idee dat alles iets meer stabiliseert. Ik had wel een te druk weekend waardoor ik gistermiddag gewoon kapot was en de laatste afspraak moest afzeggen. Kon alleen maar op de bank zitten/liggen. Daar moet ik dus meer op letten want dit is niet de bedoeling. Ook merk ik dat ik wat emotioneler ben.
Ik merk dat ik iets groei, ben normaal vrij fanatieke krachtsporter waarbij ik wel mijn maten opneem enzo. Krijg een iets ronder buikje, iets grotere borsten etc. Grappig hoor. Ben echter nog niet aangekomen. Het voelt zo gek om nu al een paar weken niet gesport te hebben, helemaal onnatuurlijk. Maar dat komt vast wel weer als ik meer energie heb.

Ik zou het liefst in een ziekenhuis o.i.d. bevallen. Mijn moeder is echter altijd heel snel bevallen (denk aan 1,5 uur en 1 x zelfs onder het uur). Ik weet niet in hoeverre dat 'erfelijk' is. Dat zal ik nog even aan de verloskundige vragen. Anders moet ik misschien er altijd op voorbereiden dat thuisbevallen ook een optie is en moet zijn.
Ik heb nog niet bloedgeprikt en nog nooit gehoord van zo'n glucose intolerantietest. Moet iedereen dat? Bloedprikken wilde de verloskundige dat ik wachtte tot na onze volgende afspraak (3 december), zodat ik dan ook meteen voor de NIPT kan prikken.
Een paar meiden zijn nu gewoon al over die 12 weken grens heen, hoe voelt dat?