UD juni 2020

29-09-2019 12:47 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
livingontheedge32/362e3 juni💙
groenecomputermuis26/291e3 juni💗
Kikikip25/261e3 juni💗
Minimousee24/291e3 juni💙
kaartje128/282e3 juni💗
Wollenbol30/361e5 juni💗 Buitenland
Hardloopstudentje26/281e6 juni?
Mihoen6228/282e6 juni💙
Sneeuwwitje26/271e7 juni💙
whattodo9722/331+2e7 juni💗💗Tweeling
hollandaise37/323e8 juni🤍Buitenland
Sunflower2328/291e11 juni?
Popj34/?2e12 juni?
Grrrlstar31/322e13 juni💗
Rome9029/281e16 juni?
Springmommy35/413e19 juni💗
Poezels34/422e18 juni💗Buitenland
Lamaa31/362e19 juni🤍
Toekanneria26/311e19 juni?
m-april26/283e27 juni💗

Babyboom31 :redrose:
Shoezzi :redrose:
Galleta :redrose:
_melon :redrose:
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
Galleta schreef:
14-11-2019 20:53
@allen,

Ik was al niet zo actief hier omdat ik me heel onzeker voelde. Helaas werd dat vandaag bevestigd bij de termijnecho. Gestopt met groeien ongeveer 3 weken geleden, vlak na de eerste echo. Ik mag dus van de lijst. Verschrikkelijk natuurlijk, helaas al eerder meegemaakt.
Wens jullie allen een voorspoedige zwangerschap en hoop niet teveel onrust te veroorzaken. Lees gelukkig veel goede berichten hier laatste dagen.
Wat erg meid, hele dikke knuffel en heel veel sterkte. :hug:
Galleta, wat heftig..
Heel veel sterkte!
Galleta heel veel sterkte. Dit is zo verdrietig, na een goede echo. Vreselijk! :'(
Galetta sterkte. 😞 wat verdrietig nieuws...
@Galleta wat ontzettend verdrietig. Veel sterkte
Beterschap Springmommy, hoop echt voor je dat je snel opknapt.

@Lamaa hoe reageerden je ouders?
Rome Mijn ouders hadden het nog niet verwacht. Dus ik heb het goed verborgen weten te houden afgelopen tijd. 😊 maar ze waren super blij! ♥️
Was wel leuk om hun gezichten te zien op het moment dat ze het zagen. (Via onze dochter een bord gemaakt met daarop “ik word grote zus”)
heel veel sterkte galleta :hug:

en beterschap springmommy
Och Galetta wat ontzettend verdrietig! Sterkte! :hug:
Wat onverwacht Galetta, veel sterkte :(
Wat een heftig nieuws Galetta :hug: heel veel sterkte gewenst. Lijkt me echt heftig nadat je al een kloppend hartje hebt gezien...
Pfff wat een verdrietig nieuws @galletta! Zeker omdat t niet de eerste keer is. Heel veel sterkte :rose:

Ik was dus vanmiddag aan het lunchen met iemand; kreeg ik de verkeerde tosti voorgeschoteld. Ik had t pas te laat door; maar hier zat serranoham op. :/ En dat mag je dus niet als je zwanger bent. Gelukkig dacht ik na een paar happen, wat is dit?? En valt t mee als je het in een tosti eet. Maar toch..vond t wel even a-relaxt.
Popj schreef:
15-11-2019 17:34
Pfff wat een verdrietig nieuws @galletta! Zeker omdat t niet de eerste keer is. Heel veel sterkte :rose:

Ik was dus vanmiddag aan het lunchen met iemand; kreeg ik de verkeerde tosti voorgeschoteld. Ik had t pas te laat door; maar hier zat serranoham op. :/ En dat mag je dus niet als je zwanger bent. Gelukkig dacht ik na een paar happen, wat is dit?? En valt t mee als je het in een tosti eet. Maar toch..vond t wel even a-relaxt.
Als parmaham op een tosti zit kun je het prima eten als je zwanger bent, hij is dan niet meer rauw namelijk. Dus je hoeft je echt geen zorgen te maken.
Ohja herkenbaar, ik heb laatst ook een paar keer per ongeluk wat dingen gegeten die niet mogen. Gisteren nog taart waar rauwe ei in zat... kwam Ik ook pas nadien achter toen de ‘bakker’ van de taart t zei. Vind ik ook niet zo relax, maarja kon t moeilijk terug uitspugen.

Trouwens craving is momenteel ook echt hartig (KAAS) en gele m&m’s, mmmmm
Popj schreef:
15-11-2019 17:34
Ik heb ook rosbief gegeten net na de eerste test, weliswaar gebraden maar is niet de bedoeling. Gewoon stomweg ff vergeten. Kan gebeuren, de risico’s zijn klein.

Hier nog steeds kaas, kaas, kaas. Blij dat ik net weer wat NL kaas heb geïmporteerd!

En net het hartje gevonden met de Doppler. Vorige keer kon ik ook vrij vroeg haar hartslag al vinden en stelt mij erg gerust. Vanaf nu dus afentoe ff checken :cheer:
Overigens raadt ik dit alleen aan voor dames met stalen zenuwen, het vergt echt wat oefening en lukt dus niet altijd.
Poezels ik heb ook een Doppler thuis maar kan het hartje nog niet vinden helaas..
Ook hier eerder deze week een heel bericht getypt op de iPad dat ineens weg was. Kon toen de motivatie niet meer vinden om opnieuw te beginnen, Maar nu dan toch!

Allereerst heel veel sterkte voor Shoezzie en Galleta, vreselijk nieuws om te horen. Ik wens jullie de kracht om dit te verwerken en natuurlijk snel een goede nieuwe zwangerschap toe! :hug:

Hier een paar drukke dagen. Donderdag een 2e goede echo. Al een echt mensje van 4,5 cm met een klein gezichtje en 2 armpjes en 2 beentjes. Alles zag er goed uit, maar omdat onze eigenwijze boef op zijn of haar buik bleef liggen en niet wilde draaien kon ze het hoofdje niet goed bekijken en de totale meting niet afvinken. Volgende week nog even terug in de hoop dat de baby dan wel meewerkt.
Ben nu bijna 12 weken en UD is 2 juni geworden.

Na de echo meteen het goede nieuws op mijn werk verteld, want ik kwam met zo’n grote glimlach van de ‘tandarts’ vandaan dat ik het niet meer voor me wilde en kon houden. Super leuke reacties van collega’s en leidinggevende. Daarna ook aan zwager verteld die net 30 was geworden en zelf een kleine van 6 maanden heeft. ‘Dit is het mooiste cadeau dat ik heb gekregen’ was zijn hartverwarmende reactie. Schoonzusje ook helemaal door het dak van enthousiasme, zo lief allemaal!

Sporten doe ik altijd erg graag, maar afgelopen maanden weinig energie voor gehad. Ik doe mijn krachttraining nu 2x per week thuis. Dat scheelt reistijd en ik kan gemakkelijker stoppen als het teveel wordt. Ik hoop wel snel weer naar de sportschool te gaan want ik mis het!

Fijne zondag allemaal!
anoniem_392430 wijzigde dit bericht op 17-11-2019 09:32
Reden: Typo
0.28% gewijzigd
Lamaa schreef:
16-11-2019 08:39
Poezels ik heb ook een Doppler thuis maar kan het hartje nog niet vinden helaas..

Gebruik je geleidingsgel? Dat maakt hier het verschil namelijk! Lees op internet wel olie of bodycreme maar dan pik ik echt niets op.
poezels schreef:
17-11-2019 10:54
Gebruik je geleidingsgel? Dat maakt hier het verschil namelijk! Lees op internet wel olie of bodycreme maar dan pik ik echt niets op.
Ja ik gebruik ook van dat geleidingsgel. Misschien is het gewoon nog te vroeg.
Ik had wel een hartslag gevonden en toen dacht ik nog van “waaauw” maar tegelijkertijd dacht ik ook van “wat gaat hij langzaam” ... bleek het mijn eigen hartslag te zijn.. 🙄 haha.

Morgen heb ik de intake. Ik ga toch even vragen of ze even kunnen kijken en anders misschien een afspraak voor echo. Anders moet ik nog meer als 2 weken wachten.. (duurt zo lang)
Hoihoi,

Afgelopen vrijdag de termijnecho gehad. Het kindje spartelde vrolijk rond, maar bleef ook even stil liggen voor de meting. Alles is helemaal goed!
UD is 1 juni geworden (nu 11+6).
Ik dacht ook sinds een week me steeds iets beter te voelen, maar helaas was het vandaag weer helemaal mis. Overgeven, erge misselijkheid terug. Bah, dat is even en flinke klap.

Wat leuk dat jullie een doppler hebben! Zelf lijkt het me ook erg leuk, maar twijfel ik heel erg of ik het zou moeten doen. Stel dat je het dan een paar keer probeert en niet hoort.. hoe kijken jullie daar tegenaan?

Ik duim weer verder, ook voor alle andere vrouwen die zich ziek voelen in dit topic!
We moeten nog even doorbijten!
Hier ook een verhaal getypt verhaal weg.:(

Galleta wat verdrietig, veel sterkte gewenst.

@dopler. Lijkt mij ook wel wat! Heel gaaf om te horen. Maar ik denk niet dat ik over die stalen zenuwen beschik. Dus ik denk dat ik het niet durf.

@lamaa hopelijk kijken ze morgen nog even. Hier werd bij intake (ruim 9 weken) niet geluisterd of even gekeken. Hier wil de verloskundige het liefst niet voor 14 weken naar het hartje luisteren:( dit omdat het mogelijk niet goed is voor het hartje van de baby. Ik vind het maar een beetje een onzin verhaal. (Voor een thuis dopler geld dit volgens mij niet hoor)

@sporten. Ik rijd paard. Nog meer mensen die paard rijden? Nu op een laag pitje. Ik heb er de energie niet voor.

@morgen de termijn echo.

....
Lamaa schreef:
17-11-2019 18:35
Ja ik gebruik ook van dat geleidingsgel. Misschien is het gewoon nog te vroeg.
Ik had wel een hartslag gevonden en toen dacht ik nog van “waaauw” maar tegelijkertijd dacht ik ook van “wat gaat hij langzaam” ... bleek het mijn eigen hartslag te zijn.. 🙄 haha.

Morgen heb ik de intake. Ik ga toch even vragen of ze even kunnen kijken en anders misschien een afspraak voor echo. Anders moet ik nog meer als 2 weken wachten.. (duurt zo lang)
Waarschijnlijk inderdaad te vroeg dan! Ik gebruik een app van de AngelSounds en dan krijg je ook de hartslag te zien. Vrij duidelijk dan gelijk welke je te pakken hebt, mijne doet vooralsnog nog geen 145 :lol:
Gefeliciteerd met een mooie termijnecho groenecomputermuis! Hopelijk voel je je nu echt snel beter!

En veel succes morgen kaartje!
Succes morgen bij je termijn echo kaartje 😊 hopelijk is alles goed.

Hoe koppig ik ook ben: vanavond weer de angel sound even geprobeerd. En opeens.... in de verte hoorde ik een heeeeeeeel snel hartslagje slaan. ♥️ Was wel even zoeken hoor.. maar echt bijzonder.

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik hem 2 a 3x per week gebruikt tot het moment dat ik de baby voelde bewegen. Mij gaf het rust en een bevestiging dat het hartje nog klopte. Toen ik de baby eenmaal voelde bewegen ben ik er mee gestopt.
Okay, heb even een vreemde week achter de rug. Afgelopen dinsdag naar de eerste hulp gestuurd door erg grote bloeding die aan een stuk door ging. Na echo en andere controles was er met de 2 niks aan de hand en was er met mij ook niks aan de hand ook al was ik wel erg draaierig en slap. Dit is al mijn 2e extreme bloeding en ze hebben mij gezegd dat er een redelijke kans bestaat op een miskraam, en dat ik niet gerustgesteld moet zijn na deze goeie echo... nu was de bloeding een dag later bijna gestopt en nu bloed het ook vrijwel niet meer, ben nogsteeds heel erg misselijk en erg gevoelige borsten dus dat is een goed teken. Vandaag heb ik een groepscounseling "zo heette het dacht ik" en woensdag weer een echo om te controleren hoe het een week na de bloeding gaat. Toch wel weer erg spannend. Sorrt ik heb niet alles gelezen van de afgelopen week maar ik las wel veel goeie berichten! 😇 en jammer genoeg ook minder goeie berichten...❤sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven