UD juni 2020
zondag 29 september 2019 om 12:47
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?
Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020
Babyboom31
Shoezzi
Galleta
_melon
Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020
Naam | Leeftijd | Kindje | UD | J/M | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
livingontheedge | 32/36 | 2e | 3 juni | ||
groenecomputermuis | 26/29 | 1e | 3 juni | ||
Kikikip | 25/26 | 1e | 3 juni | ||
Minimousee | 24/29 | 1e | 3 juni | ||
kaartje1 | 28/28 | 2e | 3 juni | ||
Wollenbol | 30/36 | 1e | 5 juni | Buitenland | |
Hardloopstudentje | 26/28 | 1e | 6 juni | ? | |
Mihoen62 | 28/28 | 2e | 6 juni | ||
Sneeuwwitje | 26/27 | 1e | 7 juni | ||
whattodo97 | 22/33 | 1+2e | 7 juni | Tweeling | |
hollandaise | 37/32 | 3e | 8 juni | Buitenland | |
Sunflower23 | 28/29 | 1e | 11 juni | ? | |
Popj | 34/? | 2e | 12 juni | ? | |
Grrrlstar | 31/32 | 2e | 13 juni | ||
Rome90 | 29/28 | 1e | 16 juni | ? | |
Springmommy | 35/41 | 3e | 19 juni | ||
Poezels | 34/42 | 2e | 18 juni | Buitenland | |
Lamaa | 31/36 | 2e | 19 juni | ||
Toekanneria | 26/31 | 1e | 19 juni | ? | |
m-april | 26/28 | 3e | 27 juni |
Babyboom31

Shoezzi

Galleta

_melon

anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
donderdag 30 januari 2020 om 08:21
donderdag 30 januari 2020 om 08:30
hier doen ze m standaard denk ik. ik heb geen enkele risico factor iig.
Ik moest het doen als ik mijn volgende afspraak heb, eind feb, dus over 4 weken, dan ben ik 26 weken.
heb me er nu wel bij neergelegd dat mijn lichaam even rust nodig heeft. dus even een weekje uitslapen (of in elk geval niet wakker worden van de wekker), elke dag even gaan wandelen, gezond eten, en dan zal ik wel terug tot rust komen. eerste is alleen vandaag niet gelukt omdat de schoonmaakster er is, maar ik doe straks wel even een dutje
Ik moest het doen als ik mijn volgende afspraak heb, eind feb, dus over 4 weken, dan ben ik 26 weken.
heb me er nu wel bij neergelegd dat mijn lichaam even rust nodig heeft. dus even een weekje uitslapen (of in elk geval niet wakker worden van de wekker), elke dag even gaan wandelen, gezond eten, en dan zal ik wel terug tot rust komen. eerste is alleen vandaag niet gelukt omdat de schoonmaakster er is, maar ik doe straks wel even een dutje
donderdag 30 januari 2020 om 21:06
Super fijn hollandaise!!
Ok, dan kunnen we samen gruwelen van dat vieze drankje
Ik hoop dat mn dochter die dag niet te vroeg wakker is, anders is t wel erg lang nuchter blijven.... en ohja mn standaard koffietje als ik op sta zal ik dan ook moeten missen zeker
Ok, dan kunnen we samen gruwelen van dat vieze drankje

Ik hoop dat mn dochter die dag niet te vroeg wakker is, anders is t wel erg lang nuchter blijven.... en ohja mn standaard koffietje als ik op sta zal ik dan ook moeten missen zeker

livingontheedge wijzigde dit bericht op 30-01-2020 21:06
Reden: -
Reden: -
4.91% gewijzigd
vrijdag 31 januari 2020 om 14:51
vrijdag 31 januari 2020 om 20:39
Wat fijn, alle goede 20 weken echo's! Lijkt bij ons ook al zo lang geleden.
Ik moet ook suikertest en wel nuchter, heb vorige keer 3x test gehad helaas.
Maar het smaakt net of je een glas onverdunde limonade drinkt, ik vond het wel te doen. Wel daarna een slokje water, ook al mocht dat eigenlijk niet.
Ik moet ook suikertest en wel nuchter, heb vorige keer 3x test gehad helaas.
Maar het smaakt net of je een glas onverdunde limonade drinkt, ik vond het wel te doen. Wel daarna een slokje water, ook al mocht dat eigenlijk niet.
vrijdag 31 januari 2020 om 21:54
Ok, stel dat ik die dag dan al om 6 uur wakker ben, dan eet ik gewoon ff iets lichts wat de suikerspiegel niet erg doet beïnvloeden, dan zou t toch niet echt kwaad kunnen?
Zal t anders nog ff navragen volgende afspraak bij vk, want moet de week daarna pas.
Smaakt idd een btje als onverdunde limonade, zoet en plakkerig. Ik was toen ook nog steeds misselijk (nu nog steeds af en toe vlagen), dus kreeg wel lichte kots nijgingen.
Happy weekend iedereen!
Zal t anders nog ff navragen volgende afspraak bij vk, want moet de week daarna pas.
Smaakt idd een btje als onverdunde limonade, zoet en plakkerig. Ik was toen ook nog steeds misselijk (nu nog steeds af en toe vlagen), dus kreeg wel lichte kots nijgingen.
Happy weekend iedereen!

zaterdag 1 februari 2020 om 16:07
@living: ik zou het gewoon even navragen inderdaad, ik mag tot 1 a 2 uur ervoor gewoon eten zijn de gynaecoloog. toen ik belde voor de afspraak zeiden ze tegen mij dat ik niet nuchter moest zijn en mijn suikerinname moest beperken (geen boterhammen met choco zei ze letterlijk)
dus als je om 6u een boterham eet met iets anders dan choco kan dat volgens mij niet veel kwaad.
wij zijn vanochtend bij de babywinkel geweest voor een rondleiding, uitleg en aanmaak van een lijst (= iets belgisch, als ouders leg je een lijst in een winkel met daarop producten die je graag zou krijgen van kraambezoek en familie en vrienden kunnen in die winkel dan naar keuze iets van de lijst kiezen of een geschenkcheque van een bepaalde waarde geven)
wat een info.. vooral mijn vriend viel bijna steil achterover, hij heeft zich er duidelijk nog niet zoveel in verdiept als ik. was misschien wel even goed dat hij er mee bezig moest gaan, of er toch over na moest denken.
dus als je om 6u een boterham eet met iets anders dan choco kan dat volgens mij niet veel kwaad.
wij zijn vanochtend bij de babywinkel geweest voor een rondleiding, uitleg en aanmaak van een lijst (= iets belgisch, als ouders leg je een lijst in een winkel met daarop producten die je graag zou krijgen van kraambezoek en familie en vrienden kunnen in die winkel dan naar keuze iets van de lijst kiezen of een geschenkcheque van een bepaalde waarde geven)
wat een info.. vooral mijn vriend viel bijna steil achterover, hij heeft zich er duidelijk nog niet zoveel in verdiept als ik. was misschien wel even goed dat hij er mee bezig moest gaan, of er toch over na moest denken.
zaterdag 1 februari 2020 om 18:16
Oh leuk wollenbol! Wij hebben eind maart pas een afspraak. De eerste keer kreeg ik zelf ook een halve zenuwinzinking omdat ik gewoon te veel beslissingen in 1 keer moest nemen. We hadden lijst ook in n hele hippe winkel waar te veel keuze was
Mijn ervaring na de geboorte was wel dat de Nederlanders er niet echt raad mee wisten en gewoon zelf iets kochten
het is natuurlijk helemaal niet gebruikelijk in NL, maar ik vond t mega handig.
Onze Belgische fam en vrienden hebben wel van de lijst gekocht en ook veel op de pamperrekening gestort.
Ik ga maandag ff een plasje inleveren... vermoed dat ik met een blaasontsteking zit...

Mijn ervaring na de geboorte was wel dat de Nederlanders er niet echt raad mee wisten en gewoon zelf iets kochten

Onze Belgische fam en vrienden hebben wel van de lijst gekocht en ook veel op de pamperrekening gestort.
Ik ga maandag ff een plasje inleveren... vermoed dat ik met een blaasontsteking zit...
zaterdag 1 februari 2020 om 21:35
wat een handig concept, ik ken dat helemaal niet inderdaad!
ik heb er ook een beetje last van, ben nu een offensief gestart met cranberrysap en groene thee en als het morgen niet over is, ga ik langs de weekendarts.
niet te lang mee wachten hoor, kan echt gevaarlijk zijn voor je baby!Livingontheedge schreef: ↑01-02-2020 18:16Ik ga maandag ff een plasje inleveren... vermoed dat ik met een blaasontsteking zit...
ik heb er ook een beetje last van, ben nu een offensief gestart met cranberrysap en groene thee en als het morgen niet over is, ga ik langs de weekendarts.
zaterdag 1 februari 2020 om 21:54
Nee ik twijfel dus ook of ik een kaartje van de winkel bij de geboortekaartjes voor naar Nederland ga doen of niet. Ik vind het concept zelf erg handig, maar las in een topic hier op viva wat reactie van een aantal Nederlandse vrouwen/mama's en die waren niet mals.. inhalig, voor andere mensen bepalen wat ze willen hebben...
Tja, ik vind het prettiger als ik weet dat iemand een bepaald slaapzakje wil hebben, dan dat ik de 3e sophie de giraf geef, om maar een voorbeeld te geven...
Tja, ik vind het prettiger als ik weet dat iemand een bepaald slaapzakje wil hebben, dan dat ik de 3e sophie de giraf geef, om maar een voorbeeld te geven...
zondag 2 februari 2020 om 00:43
Ja idd, zou in NL ook echt ingevoerd moeten worden! Is toch juist slim zodat je nix dubbels én je eigen smaak krijgt.Wollenbol schreef: ↑01-02-2020 21:54Nee ik twijfel dus ook of ik een kaartje van de winkel bij de geboortekaartjes voor naar Nederland ga doen of niet. Ik vind het concept zelf erg handig, maar las in een topic hier op viva wat reactie van een aantal Nederlandse vrouwen/mama's en die waren niet mals.. inhalig, voor andere mensen bepalen wat ze willen hebben...
Ik heb t wel op alle kaartjes gezet, maar als mensen er naar vroegen zei ik dat ze ook zelf wat mochten kopen. Had uiteindelijk nog wel wat andere dingen nodig en kleertjes sowieso niet veel op de lijst gezet en dat geven Nederlanders graag

zondag 2 februari 2020 om 08:53
Hier een NL'er met een zwangere belgische nicht en ik schrik sowieso hoe anders er met zwangere vrouwen wordt om gegaan in België! Extra verlof bij borstvoeding etc..
Overigens stuur ik mijn moeder constant fotos van wat ik leuk vind met de naam van de site. Aangezien men aam haar vraagt wat ik zou willen
Ik mag ook over enkele weken de suikertest doen ivm verhoogd risico op zwangerschapdiabetes (PCOS). Ik wil geen worteldieet hoor tijdens mn zwangerschap!
Over die blaasontsteking; wat denken jullie te voelen waardoor je vermoed een blaasontsteking te hebben? Ik was/ben ook van plan namelijk maandag een potje in te leveren
Overigens stuur ik mijn moeder constant fotos van wat ik leuk vind met de naam van de site. Aangezien men aam haar vraagt wat ik zou willen
Ik mag ook over enkele weken de suikertest doen ivm verhoogd risico op zwangerschapdiabetes (PCOS). Ik wil geen worteldieet hoor tijdens mn zwangerschap!
Over die blaasontsteking; wat denken jullie te voelen waardoor je vermoed een blaasontsteking te hebben? Ik was/ben ook van plan namelijk maandag een potje in te leveren
zondag 2 februari 2020 om 17:40
zondag 2 februari 2020 om 17:42
ik moet vooral elk kwartier plassen en het doen ook pijn (niet specifiek bij het plassen, wat wel typisch zou zijn voor blaasontsteking, maar wel onderin mijn buik)
zondag 2 februari 2020 om 18:20
Wat grappig die cultuur verschillen met België. Ik had nog nooit van zo'n lijst gehoord. Wel een handig idee.
Vervelend voor de dames die misschien een blaasontsteking hebben. Hier nog nooit gehad dus geen ervaring. Maar even laten checken kan geen kwaad. Hier ook al 2x gedaan i.v.m. vele harde buiken. Maar alles goed.
hier merk ik dat ik toch echt wel rustig aan moet doen. Soms zo lastig met een peuter zolder verbouwing en werk.
Gelukkig morgen maar een half dagje werken en peuter hele dag naar opvang. Even bijkomen.
Vervelend voor de dames die misschien een blaasontsteking hebben. Hier nog nooit gehad dus geen ervaring. Maar even laten checken kan geen kwaad. Hier ook al 2x gedaan i.v.m. vele harde buiken. Maar alles goed.
hier merk ik dat ik toch echt wel rustig aan moet doen. Soms zo lastig met een peuter zolder verbouwing en werk.
Gelukkig morgen maar een half dagje werken en peuter hele dag naar opvang. Even bijkomen.

zondag 2 februari 2020 om 21:10
Nou dit eigenlijk ook preciesLivingontheedge schreef: ↑02-02-2020 17:40Hier erg veel naar de wc en kleine plasjes en ook wat harde buiken/rugpijn. Je kan t verder niet echt voelen dat je blaasontsteking hebt, maar beter uitsluiten dan ermee rond blijven lopen. Kan natuurlijk ook dat de baby gewoon mega op mn blaas drukt...
Waar heb jij last van?
woensdag 5 februari 2020 om 11:24
Wat fijn dat het meeviel en geen blaasontsteking, hollandaisesaus.
Hier gaat het nog steeds niet zo lekker. Vorige week bleek uiteindelijk dat ik longontsteking had, flinke antibioticakuur gekregen en het ergste daarvan is nu over. Gisteravond bij de verloskundige toch weer een behoorlijk hoge bloeddruk en pols en gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis. Alles getest en verder niks gek, maar wel weer medicatie. Ik moest een nachtje blijven en ben inmiddels weer thuis. Ik vraag me wel af hoe dit moet gaan tot het einde van de zwangerschap, maar dat zal wel blijken vermoed ik.
Hoe is het met jullie? Meestal zijn dit de wel de weken waarin je je goed hoort te voelen.
Hier gaat het nog steeds niet zo lekker. Vorige week bleek uiteindelijk dat ik longontsteking had, flinke antibioticakuur gekregen en het ergste daarvan is nu over. Gisteravond bij de verloskundige toch weer een behoorlijk hoge bloeddruk en pols en gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis. Alles getest en verder niks gek, maar wel weer medicatie. Ik moest een nachtje blijven en ben inmiddels weer thuis. Ik vraag me wel af hoe dit moet gaan tot het einde van de zwangerschap, maar dat zal wel blijken vermoed ik.
Hoe is het met jullie? Meestal zijn dit de wel de weken waarin je je goed hoort te voelen.

woensdag 5 februari 2020 om 11:36
Goedemorgen,
Ik heb al een week of 3 niet meer gereageerd op dit forum.
Dit sinds de dag voor mijn 20 weken echo...
Hier zijn echodentische darmpjes uitgekomen bij een van de kindjes, verder hadden allebij de kindjes een hoofdje die net onder het gemiddelde zat. Dus net buiten de groeilijnen vielen.
Hier ben ik erg van geschrokken.
Ik heb bloed moeten testen voor : taaislijmziekte, voor CMV, virus infectie.
Uit deze dingen is gebleken dat het geen van dit is.
Verder heb ik nog vruchtwaterpunctie gedaan. Vorige week dinsdag van één baby, de andere konden ze niet goed bij en hier hebben ze wel 2 keer geprikt maar niet door de vruchtzak.
Nu gisteren poging 2, voor de baby waarbij het niet lukte. Ditmaal ging het wel goed.
De kleine uitslag van baby één was niks afwijkends gevonden. Nu de grootte uitslag nog en de kleine uitslag van het vruchtwater van de baby die gisteren is geprikt.
Verder zijn het twee dames !
dus als iemand die weet hoe het werkt er twee roze hartjes in wil zetten
Ik heb al een week of 3 niet meer gereageerd op dit forum.
Dit sinds de dag voor mijn 20 weken echo...
Hier zijn echodentische darmpjes uitgekomen bij een van de kindjes, verder hadden allebij de kindjes een hoofdje die net onder het gemiddelde zat. Dus net buiten de groeilijnen vielen.
Hier ben ik erg van geschrokken.
Ik heb bloed moeten testen voor : taaislijmziekte, voor CMV, virus infectie.
Uit deze dingen is gebleken dat het geen van dit is.
Verder heb ik nog vruchtwaterpunctie gedaan. Vorige week dinsdag van één baby, de andere konden ze niet goed bij en hier hebben ze wel 2 keer geprikt maar niet door de vruchtzak.
Nu gisteren poging 2, voor de baby waarbij het niet lukte. Ditmaal ging het wel goed.
De kleine uitslag van baby één was niks afwijkends gevonden. Nu de grootte uitslag nog en de kleine uitslag van het vruchtwater van de baby die gisteren is geprikt.
Verder zijn het twee dames !
woensdag 5 februari 2020 om 13:13
Oh wat spannend allemaal whattodo! Hopelijk is de grote uitslag ook goed. En super leuk 2 meisjes !
En Mihoen, wat balen van je longontsteking en hoge bloeddruk. Is het met de medicatie wel redelijk onder controle nu? Kan je nog wel werken?
Vanochtend plasje ingeleverd, had niet meer zo veel last de laatste dagen, maar toch maar ff voor de zekerheid. Was gelukkig goed, dus geen blaasontsteking.
Wel zit ik met een enorme hoest en ben daardoor mn stem kwijt. Slaap daardoor super slecht
Naast thee en keelsnoepjes kan ik natuurlijk ook nix van hoestdrank nemen... dus vrees dat ik t gewoon moet uitzitten. Vandaag mn vrije dag en dochter ligt op bed, dus zelf ook ff gestrekt op de bank. ELLENDE!
En Mihoen, wat balen van je longontsteking en hoge bloeddruk. Is het met de medicatie wel redelijk onder controle nu? Kan je nog wel werken?
Vanochtend plasje ingeleverd, had niet meer zo veel last de laatste dagen, maar toch maar ff voor de zekerheid. Was gelukkig goed, dus geen blaasontsteking.
Wel zit ik met een enorme hoest en ben daardoor mn stem kwijt. Slaap daardoor super slecht

woensdag 5 februari 2020 om 13:28
Wat spannend, whattodo. Wanneer verwacht je die uitslagen? En leuk, 2 meisjes
Livingontheedge, je mag fluimucil! Heb ik samen met de gynaecoloog uitgezocht. En honing in je thee werkt ook echt.
En nee, ik werk al een paar weken niet. Eerst die gescheurde tussenribsier die nog niet weer helemaal over is en nu de nasleep van longontsteking. Bloeddruk was vanochtend met medicatie alweer behoorlijk gedaald, dus dat komt wel goed. Nu wekelijks onder controle bij gynaecoloog.
Livingontheedge, je mag fluimucil! Heb ik samen met de gynaecoloog uitgezocht. En honing in je thee werkt ook echt.
En nee, ik werk al een paar weken niet. Eerst die gescheurde tussenribsier die nog niet weer helemaal over is en nu de nasleep van longontsteking. Bloeddruk was vanochtend met medicatie alweer behoorlijk gedaald, dus dat komt wel goed. Nu wekelijks onder controle bij gynaecoloog.
woensdag 5 februari 2020 om 13:56
oooh goeie tip! Ik moet straks toch nog ff naar de kruidvat en ga ook nog honing halen, want is intussen op. Heb wel een pot thee naast me staan.
Heb nu ook al echt pijn aan mn ribben door t hoesten, dus hoop niet dat ik hetzelfde als jij krijg
Pfff bij jou ook echt geen pretje, lekker rustig aan doen!
Heb nu ook al echt pijn aan mn ribben door t hoesten, dus hoop niet dat ik hetzelfde als jij krijg

Pfff bij jou ook echt geen pretje, lekker rustig aan doen!