UD juni 2020

29-09-2019 12:47 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
livingontheedge32/362e3 juni💙
groenecomputermuis26/291e3 juni💗
Kikikip25/261e3 juni💗
Minimousee24/291e3 juni💙
kaartje128/282e3 juni💗
Wollenbol30/361e5 juni💗 Buitenland
Hardloopstudentje26/281e6 juni?
Mihoen6228/282e6 juni💙
Sneeuwwitje26/271e7 juni💙
whattodo9722/331+2e7 juni💗💗Tweeling
hollandaise37/323e8 juni🤍Buitenland
Sunflower2328/291e11 juni?
Popj34/?2e12 juni?
Grrrlstar31/322e13 juni💗
Rome9029/281e16 juni?
Springmommy35/413e19 juni💗
Poezels34/422e18 juni💗Buitenland
Lamaa31/362e19 juni🤍
Toekanneria26/311e19 juni?
m-april26/283e27 juni💗

Babyboom31 :redrose:
Shoezzi :redrose:
Galleta :redrose:
_melon :redrose:
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
Jaaaaa het is zo leuk!! Idd soms pittig, bijvoorbeeld als je zelf niet fit bent. Maar je krijgt zoveel liefde (cliché, maar waar).

Ik ben toch blij dat ik naar de dokter ben gegaan. Uit mn bloedonderzoek kwam toch dat t een bacteriële infectie aan mn longen was en heb nu antibiotica en een briefje om langer thuis te blijven (moet voor belgische werkgever)
Eerlijk gezegd ben ik dus wel een btje boos op t Nederlandse systeem. Heb wel 3x met de assistente aan de lijn gehangen en gevraagd of de dokter me kon zien, maar die heeft me dus steeds afgewimpeld. Ik snap t hoor dat ze moeten filteren, maar door de telefoon is t toch moeilijk om echt in te schatten wat iemand heeft?
Livingontheedge schreef:
13-02-2020 15:16
Jaaaaa het is zo leuk!! Idd soms pittig, bijvoorbeeld als je zelf niet fit bent. Maar je krijgt zoveel liefde (cliché, maar waar).

Ik ben toch blij dat ik naar de dokter ben gegaan. Uit mn bloedonderzoek kwam toch dat t een bacteriële infectie aan mn longen was en heb nu antibiotica en een briefje om langer thuis te blijven (moet voor belgische werkgever)
Eerlijk gezegd ben ik dus wel een btje boos op t Nederlandse systeem. Heb wel 3x met de assistente aan de lijn gehangen en gevraagd of de dokter me kon zien, maar die heeft me dus steeds afgewimpeld. Ik snap t hoor dat ze moeten filteren, maar door de telefoon is t toch moeilijk om echt in te schatten wat iemand heeft?
Ik moet zeggen dat ik wat dokters ed blij ben dat ik in België woon/werk. Soms is t wel lastig dat je met een griepje naar de dokter moet ook al heb je die niet nodig, behalve voor een briefje, maar de systemen zijn er ook meer op ingericht en als ik bij de dokter geen afspraak meer kan krijgen, kan ik wel elke dag naar de vrije raadpleging tussen 14 en 15 uur gaan en kom ik bij een andere dokter die in dezelfde praktijk zitten.
Moet er wel bij zeggen dat mijn moeder verpleegster is dus meestal vraag ik dingen eerst aan haar, voordat ik beslis of ik naar de dokter ga of niet.
Rust nu maar even goed uit!!
@livingontheedge gelukkig dat je bij een arts bent geweest. Balen van de longontsteking. Hopelijk slaat de anti biotica snel aan. Beterschap.
beterschap hoor, @livingontheedge. echt slecht dat je arts/ de assistent dit gemist heeft.
Wat vervelend livingontheedge. Ik ben inmiddels al 3 weken verder en nog steeds zo moe. Ik hoop dat jij beter opknapt.

Wat slecht dat ze je niet wilden zien bij de huisarts. Bij mij mocht/moest ik gelijk dezelfde dag komen en checkten ze ook direct mijn ontstekingswaarden gelijk. Wel fijn dat de Belgische arts het direct oppakte.

Whattodo, heb je de uitslag al?

Hier gaat het eindelijk best goed. Ik durf het bijna niet te zeggen :lol:
Dankje dames!! Ik ben al wat aan t opknappen gelukkig. We zijn net ff buiten de deur wezen lunchen, maar lig nu wel ff in bed voor een dutje.

Ik voel de baby echt constant bewegen, zo fijn. Ik las mijn boekje nog terug van de zwangerschap van mn dochter en ervaarde dat in deze periode ook zo. Is het bij jullie ook zo’n feestje in je buik?
@livingontheedge fijn opknappen. De ab slaat dus aan.

@beweging baby. Hier een rustige baby dit keer. 1x per 24u flink actief en af en toe tussen door wat kleine bewegingen. Naar mijn idee was dochter veel drukker in mijn buik. Maar misschien komt dat nog? Placenta ligt aan de voorkant. Ik ben ook wel benieuwd hoe anderen dat ervaren.
@beweging baby
Ik voel mn kindje ook continu bewegen. Waar ik eerst alleen "plopjes" voelde, voel ik nu sinds een paar dagen echt lichaamsdelen schoppen. Veel harder en duidelijker. Steeds wanneer ik stilzit of in bed ligt, gaat zij bewegen. Erg leuk. Ik ben de laatste dagen ontzettend gelukkig en aan het genieten.
haha, ja, ik heb ook zo'n wildebras. voel het erg vaak. vooral als ik net ff kan rusten.
partner is ff met de kinderen naar de speeltuin en ik denk eve rustig te gaan zitten met een kop thee en ja hoor... boink boink boink. ik vind dit wel gezellig. over een maand of drie, als je echt harde trappen tegen je ribben krijgt of in je blaas, wordt dat toch wat minder.

ja kaartje, als de placenta aan de voorkant ligt, voel je veel minder. was dat bij je dochter anders?
@hollandaise bij mijn dochter lag de placenta gedeeltelijk aan de voorkant. Nu helemaal volgens mij. Zal daar wel aan liggen.
Hier ligt de placenta ook aan de voorkant. Bij dochter aan de achterkant, maar toch ervaar ik de bewegingen even sterk. Ik vind t wel een gezellig gevoel :-D
Aan t einde is t idd soms minder fijn...
hier ondertussen ook regelmatig duidelijke bewegingen sinds een week of 2/3. zeker elke ochtend en avond in bed gevoeld, soms overdag als ik gewoon op kantoor aan mn bureau zit ook. ik dacht dat de gyn had gezegd dat de placenta bij mij ook aan de voorkant zit, en dat het dan wat langer kan duren voor je beweging voelt
vorige week twee dagen gehad dat ik haar niet gevoel heb, toen begon ik me al wat zorgen te maken. maar daarna weer terug. voorlopig nog niet vervelend, maar mijn moeder vertelde me laatst dat ze op één plek aan haar ribben nog steeds kan voelen dat ik daar 30 jaar geleden elke dag tegenaan zat te schoppen, tegen dezelfde plek.
Wollenbol schreef:
16-02-2020 14:34
mijn moeder vertelde me laatst dat ze op één plek aan haar ribben nog steeds kan voelen dat ik daar 30 jaar geleden elke dag tegenaan zat te schoppen, tegen dezelfde plek.
dat is toch wat ze bedoelen als ze zeggen "maar je krijgt er zoveel voor terug"? ;-)
hollandaisesaus schreef:
17-02-2020 09:47
dat is toch wat ze bedoelen als ze zeggen "maar je krijgt er zoveel voor terug"? ;-)
nu krijgt ze een kleinkind. kan ze zoveel vertroetelen als ze wil, kleertjes voor kopen, op passen, maar ook teruggeven als ze geen zin meer heeft :-)
haha ja ik kan ook niet wachten tot er kleinkinderen komen ;-)
Mijn moeder vindt kleinkinderen ook heerlijk. Vooral dat je voornamelijk de leuke dingen af doen. Zoontje is er ook erg graag en kan heerlijk spelen daar.

Vanochtend heb ik die diabetestest gehad. Ik blijf het niet echt een pretje vinden. Donderdag de uitslag.

Whattodo, heb je die laatste uitslag al binnen?
Hallo allemaal hoe gaat het met jullie?

@whattodoo hebben jullie nog wat meer uitslagen binnen?

Hier gaat alles wel zijn gangetje. Inmiddels ruim 25 weken zwanger. Ik merk wel dat alles lichamelijk wat zwaarder gaat worden. Soms last van mijn rug en bekken?? Ik loop aan het einde van de dag een stuk lastiger.
Herkenbaar?

a.s. maandag krijg ik de kinkhoest vaccinatie. Hebben sommige van jullie die al gehad?
Hier gaat het eigenlijk ook wel zijn gangetje. Af en toe wat harde buiken en in de loop van de dag word m’n lichaam ook vermoeider.
De baby voel ik steeds beter bewegen. Mooi en bijzonder weer hoor.

@kaartje; ik ga toevallig a.s maandag ook de prik halen.
Hier gaat het ook z'n gangetje. Nu ruim 25 weken zwanger en heb vorige week de kinkhoestprik gehad.
Inmiddels al 10 kilo aangekomen. Heel erg veel, maar het gewicht gaat echt alleen naar mijn buik/borsten toe, volgens de verloskundige is dat niet zo erg, zolang ik gezond eet tenminste maar dat doe ik ook.
Verder erg last van kuitkrampen, ik slik sinds gisteren extra magnesium. Hopen dat dat helpt.
De buik is enorm. Ik voel haar de hele dag door flink bewegen. Alles wordt fysiek wel zwaarder nu merk ik, maar ik geniet enorm en voel me mentaal super.
mijn buik is echt gigantisch ook. ik zit bijna weer op het gewicht van voor de zwangerschap. begin ook echt pijn in mijn rug te krijgen, ook heel laag net boven m'n stuitje, is dat herkenbaar?

suikertest heb ik komende week, ik heb er echt geen zin in en dacht er eerst over om 'm maar af te zeggen, totdat ik ging kijken wat de risicofactoren zijn... hogere leeftijd, meerdere zwangerschappen gehad, overgewicht voor de zwangerschap... toch maar ff testen.
ik ga dan ook de arts wel even vragen hoe het zit met die kinkhoestvaccinatie hier, want de assistente vond het maar een rare vraag vorige keer.
@hollanddaise ik heb ook rugpijn net boven mijn stuitje. Soms straalt het ook wat uit. Irritant hè?
Ik wou de suikertest ook wel afzeggen. Maar ik ga morgen braaf een afspraak maken.

@kikikik nog last gehad van bijwerkingen van de kinkhoest prik?

@lama succes met de prik.
Hoi dames,

Hier ook alles z’n gangetje. Ik ben gelukkig weer wat beter. Nog een klein beetje hoesten, maar antibiotica heeft wel goed geholpen. Ik ben qua energie eigenlijk best goed en heb ook veel minder slaap nodig dan t begin van mn zwangerschap.
Mn buik is echt al een grote bal, maar ik geniet heel erg van t bewegende mannetje in mn buik.

We waren er helemaal uit qua naam, maar sinds deze week heb ik ineens een andere naam bedacht die man ook wel leuk vindt, dus nog ff over nadenken.
Hoe ver staan jullie daarmee? Iedereen er al uit?

Kinkhoest vaccinatie heb ik ook gehad, viel wel mee vond ik. Van de week ook suikertest, niet veel zin in...
@kaartje1
Een uur na de kinkhoestprik ben ik, terwijl ik aan het werk was, bijna flauwgevallen. Alles werd zwart voor mn ogen, ik hoorde niks meer en werd kotsmisselijk. Ben gelijk gaan liggen en heb de verloskundige later ook even gebeld. Ik heb altijd, en zeker nu, een hele lage bloeddruk. Daar kon het mee te maken hebben want normaal is het geen bijwerking. Wel vreemd.. maar daarna geen last meer gehad.

@naam
Wij hebben de naam al best een lange tijd. Ze krijgt ook een tweede naam en ook daar zijn we over uit. :) wel geluk dat mijn man en ik zo op één lijn liggen wat dat betreft.

Heb gisteren een zwangerschapscursus gedaan en toen ik thuiskwam kreeg ik ineens enorme nesteldrang; de hele avond lopen opruimen en poetsen, kon geen seconde stil zitten, erg onrustig. Daarna werd ik ook heel erg emotioneel. Kon niet slapen door alle onrust en emoties. Door de cursus kwam de bevalling ineens heel dichtbij en kreeg ik er voor het eerst echt een beeld bij. Niet dat ik er tegenop zie, heb er juist zin in eigenlijk, maar het werd me allemaal teveel. Vandaag weer een beetje bijgekomen gelukkig.
Is dit voor iemand herkenbaar?
qua namen gaat het hier ook goed, we hebben voor beide geslachten twee-drie namen die we echt leuk vinden. maar eentje daarvan hadden we bij de vorige zwangerschap ook, toch grappig hoe dat verandert.

het wordt hier ook steeds schoner haha ;-)

zin in de bevalling... nou nee. ik heb er geen hele positieve ervaringen mee. maar goed, het is al de derde, het zal deze keer ook wel weer lukken.
@namen: nou.. laten we daar maar over zwijgen. Mijn vriend en ik zitten totaal niet op 1 lijn. We vinden elkaars namen niet mooi/leuk. Ik laat het nu even rusten want anders word ik er zenuwachtig van. Vriend die denkt dat het allemaal wel komt aanwaaien en goed komt.. Pff.
Dit gedoe hadden we bij onze dochter ook. Tegen het einde wisten we het pas.

Ik heb morgen een gesprek met mijn teamleider. Ik heb de vraag neergelegd of ik halve diensten kan gaan werken omdat ik thuis ook nog wat waard wil zijn. Ik werk in de zorg en sta op een best wel “zware” woning qua lichamelijke belasting. Ben benieuwd!
Petje af voor de mensen die fluitend tot week 34 door werken 🤭

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven