UD juni 2020

29-09-2019 12:47 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
livingontheedge32/362e3 juni💙
groenecomputermuis26/291e3 juni💗
Kikikip25/261e3 juni💗
Minimousee24/291e3 juni💙
kaartje128/282e3 juni💗
Wollenbol30/361e5 juni💗 Buitenland
Hardloopstudentje26/281e6 juni?
Mihoen6228/282e6 juni💙
Sneeuwwitje26/271e7 juni💙
whattodo9722/331+2e7 juni💗💗Tweeling
hollandaise37/323e8 juni🤍Buitenland
Sunflower2328/291e11 juni?
Popj34/?2e12 juni?
Grrrlstar31/322e13 juni💗
Rome9029/281e16 juni?
Springmommy35/413e19 juni💗
Poezels34/422e18 juni💗Buitenland
Lamaa31/362e19 juni🤍
Toekanneria26/311e19 juni?
m-april26/283e27 juni💗

Babyboom31 :redrose:
Shoezzi :redrose:
Galleta :redrose:
_melon :redrose:
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe schrijvers

Wat betreft VK; daar sta ik toch al in het systeem, dus daarvoor hoef ik niet te bellen haha. Ik wil eerst deze week door en dan zien we wel weer.

Geslacht willen we inderdaad wel weten

Wat fijn van de goede echo Groenecompuermuis

Ik vind het vooral heel lastig vertrouwen te hebben. Ik heb altijd gedacht dat een miskraam begon met krampen en dan zou uitbreiden zeg maar. En daar stond ik vorige maand ineens in een bloedbad. Zo bizar en zo onverwacht. Daar ben ik gewoon echt bang voor.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier een welkom voor de nieuwe schrijvers.
Misschien even schema aanpassen, is toch heel makkelijk om even in de spieken als iemand wat schrijft.

Ik voel ook wel heel erg de angst dat het mis kan gaan, heb nog steeds geen kwaaltjes, merk er eigenlijk helemaal niks van.
Vanmorgen had ik wel een soort van steek in me onder buik, merk wel dat ik dat heel lastig vind en me meteen zorgen maak.
Ik heb inmiddels wel een afspraak gemaakt voor 1e echo op donderdag 14-11. Dus nog wel even afwachten...
Gaan jullie mee doen met NIPT?
Ik wel, heb ik vorige keer ook gedaan. 2 jaar geleden moest ik daarvoor € 175 betalen, kan nu nergens wat vinden over de kosten? Weet iemand of er nog steeds een eigen bijdrage is?
Alle reacties Link kopieren
Het is nog steeds €175.

Wij doen de NIPT ook, net als bij onze dochter.
Alle reacties Link kopieren
Nou, hier is de misselijkheid ook begonnen hoor. Ik dacht gister nog iets “verkeerds” gegeten te hebben maar vandaag heb ik het weer.. dus dat word weer kokhalzen... :cencored:

Wij doen geen NIPT test, bij onze dochter ook niet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Welkom alle nieuwe mensen.

Wat is er ontzettend veel geschreven, op iedereen reageren lukt me niet helaas.

@ groenecomputermuis, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad. Dat geeft voor mijn gevoel altijd weer een stukje zekerheid.

Of wij de NIPT doen zijn we nog niet over uit. Vorige keer wel gedaan, maar we weten nog niet zo goed wat we willen. (ik vermoed dat we er uiteindelijk op uit gaan komen dat we het wel doen. Vooral omdat iemand in de naaste omgeving er pas bij de 20 weken echo achter kwam dat kindje een trisomie heeft en gaat overlijden. Dat is echt vreselijk en daar moet ik niet aan denken)

Zo goed als ik verkondigde dat ik niet misselijk was (en vorige zwangerschap ook nooit geweest ben), ben ik nu dus hele dagen door misselijk helaas. Zo lang ik maar kleine beetjes blijf eten gaat het wel goed, zodra ik daarmee stop is het drama. De andere gekke dingen zijn wel weer weg gelukkig. Geen zere buik meer, niet meer uitzonderlijk.

Iemand vroeg nog hoe het met zoontje ging: Die is behoorlijk opgeknapt. Slaapt nog heel veel, maar is niet meer echt ziek. (en stiekem is het wel lekker als hij zo veel slaapt, in de ochtenden tot 08.30uur is wel echt luxe)
Alle reacties Link kopieren
Hardloopstudentje en Galleria, veel succes vandaag met de echo!
Alle reacties Link kopieren
jaaaa succes met de echo's vandaag!

hier valt het met de klachten nog mee. met sporten enzo wel bandenpijn, dus ik doe het erg rustig aan. moe, maar dat kan ook goed zijn omdat het kleine monster vaak moeilijk slaapt / 's nachts vaak wakker wordt / 's ochtends vroeg opstaat. misselijkheid valt in vergelijking met vorige zwangerschappen echt heel erg mee, en dat maakt me ook onzeker of alles wel goed is daarbinnen. gelukkig ben ik morgen al aan de beurt voor de echo.

wij gaan wel de NIPT doen (als ik die hier kan krijgen, dat moet ik nog vragen. anders overweeg ik ook nog om ervoor naar Nederland te komen). wat hierboven al geschreven is, als er iets mis is, kom ik daar liever zo vroeg mogelijk achter. bij kind2 ook gedaan en bij kind1 nog de combinatietest, zo was dat vroeger ;-)

en ik ga ook een griepprik vragen, dat is hier geloof ik standaard in de zwangerschap. zijn er meer die dat doen?
Alle reacties Link kopieren
Even een korte ego post, later weer meer, maar net de echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hardloopstudentje schreef:
21-10-2019 12:35
Even een korte ego post, later weer meer, maar net de echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien :heart:
Super !! Eerste mijlpaal is binnen!!
Wat een opluchting he
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn! Hardloopstudentje :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, hardloopstudentje :high5:
Alle reacties Link kopieren
Fijn fijn zeg!! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Super fijn nieuws :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Supernieuws hardloopstudentje! :lol:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn van de goede echo hardloopstudentje!

Pff, hier is de misselijkheid ook flink toegeslagen. Helaas ook de hele dag door. Dat in combinatie met een flinke griep, maakt dat ik me echt flink beroerd voel. :sick:

Zo bizar hoe twee zwangerschappen kunnen verschillen van elkaar. Klachten (pijnlijke borsten en buik, misselijk, duizeligheid) zijn zoveel sterker dan vorige keer.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd hardloopstudentje!

@kikikip hoe gaat het nu?

@nipt vorige keer niet gedaan nu een twijfel. Zal het met vriend eens bespreken.

@
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel meiden! We zijn blij en wel even gerust gesteld, maar ik kan ook niet wachten tot de volgende echo over 3 weken met 10w3d hoor...

@Nipt, ik twijfel heel erg. Als er uit zou komen dat het kindje misschien down heeft, wil ik het toch houden. En wat de andere twee syndromen betreft, dan moet je nog extra testen doen na de nipt om het zeker te weten die weer risico's met zich meebrengen dus weet niet of ik dat dan weer wil doen. Gelukkig pas over 3 weken besluiten. Mijn vriend gaat zich ook even inlezen.

Qua kwaaltjes ben ik vooral heel moe en doen mijn borsten zeer. Vooral met een lege maag of juist als ik veel heb gegeten word ik erg misselijk. Gelukkig niet overgegeven nog, ik hoop dat dat zo blijft.
Alle reacties Link kopieren
Bah vreselijk al die kwaaltjes, als daar toch wondermiddeltjes voor bestonden zou ik t wel weten...

Hier ook mega misselijk, eigenlijk hetzelfde als vorige zwangerschap, dus bij mij nog niet veel verschil gemerkt.
Had vandaag een strak rokje aan en eigenlijk zag je echt al mn buikje er in, gelukkig wat kunnen verhullen met los blousje

@galetta, hoe was t bij jou??
Alle reacties Link kopieren
Ook ik had een goede echo vandaag! Heel blij mee. Mooi kloppend hartje en vruchtje zag er ook goed uit.
Voel ook redelijk zwanger, moe en misselijk vooral. Mag nu naar de vk, zat nog in het ziekenhuis wegens medisch traject. Heb me aangemeld vandaag en hoop snel wat te horen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Galleta! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
@Galleta @Hardloopstudentje wat een fantastisch nieuws en wát een opluchting, lijkt me! Gefeliciteerd!

@kaartje1 ik heb nog steeds een enorme angst voor een miskraam, puur door de enorme stress die ik ervaren heb de afgelopen weken en nog steeds ervaar door wat er in mn familie gebeurd is. Ik vind het zo jammer. Als dit niet gebeurd zou zijn weet ik zeker dat ik veel relaxter en positiever was.
Vrijdagochtend de echo. Ik vind het zo super mega spannend kan echt niet wachten. Hoop op positief nieuws zodat we het die dag aan onze dierbaren kunnen vertellen. Ben dat nu al helemaal aan het voorbereiden, dat is leuk maar stel dat het niet goed is... bah.. Maarja kan niet meer doen dan afwachten en zoveel mogelijk leuke, ontspannen dingen te doen.

@kwaaltjes: Ik heb wel kwaaltjes. Zo kan ik niet meer tegen de geur van parfum, heb ik bandenpijn, pijnlijke borsten en een dikke buik. Een enorme trek in zoetigheid en de vermoeidheid is ook nog aanwezig. Maar dat vind ik juist allemaal heel leuk en fijn om te voelen eigenlijk. 😅

@NIPT: wij zijn er nog niet over uit. Lastig...
Wat een geweldig nieuws Galetta en Hardloopstudentje! De eerst hobbel is achter de rug!

Wat een kwaaltjes bij sommigen al! Hier is de vermoeidheid wel toegeslagen maar dat kan ook door nachtbrakende dreumes en net weer begonnen met werken. Zal blij zijn als we een echo hebben gehad en weten waar we aan toe zijn!
Alle reacties Link kopieren
Fijn Galleta dat jullie ook een goede echo hebben gehad. Gewoon de bevestiging krijgen dat het goed zit lijkt me zó fijn. Voor nu even opgelucht ademhalen. :)

kikikp als ik je berichtjes zo lees dan moet er echt wel wat vreselijks zijn gebeurd in jou familie. :| Begrijpelijk dat de angs dan naar boven komt voor je eigen zwangerschap. Laat het dan maar snel vrijdag zijn!

Ik zit hier al de hele avond met een bakje met appelstukjes naast me. Elke keer als de misselijkheid voel opkomen eet ik even wat in de hoop dat het weer weg zakt. Goh, waar ik me dus eerst zó onzeker maakte omdat ik geen klachten oid ervaarde... zo ellendig voel ik me nu. En morgen avond krijgen we hier de hele avond visite over de vloer... hopelijk heeft niemand wat door...
Alle reacties Link kopieren
Hollandaise en Shoezzie, veel succes vandaag bij de echo!

Lamaa, hier hetzelfde helaas. Ook vooral in de avond misselijk en telkens beetjes moeten eten.

kikikip, hopelijk gaat de tijd voor jouw gevoel een beetje snel en is vrijdag alles goed.
Alle reacties Link kopieren
Omg ! Had vanmorgen toen ik wakker werd bloed in me onderbroek! Best wel veel ook !
Voelt echt niet goed !! En nu ? Zou ik vk bellen ??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven