UD juni 2020

29-09-2019 12:47 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
livingontheedge32/362e3 juni💙
groenecomputermuis26/291e3 juni💗
Kikikip25/261e3 juni💗
Minimousee24/291e3 juni💙
kaartje128/282e3 juni💗
Wollenbol30/361e5 juni💗 Buitenland
Hardloopstudentje26/281e6 juni?
Mihoen6228/282e6 juni💙
Sneeuwwitje26/271e7 juni💙
whattodo9722/331+2e7 juni💗💗Tweeling
hollandaise37/323e8 juni🤍Buitenland
Sunflower2328/291e11 juni?
Popj34/?2e12 juni?
Grrrlstar31/322e13 juni💗
Rome9029/281e16 juni?
Springmommy35/413e19 juni💗
Poezels34/422e18 juni💗Buitenland
Lamaa31/362e19 juni🤍
Toekanneria26/311e19 juni?
m-april26/283e27 juni💗

Babyboom31 :redrose:
Shoezzi :redrose:
Galleta :redrose:
_melon :redrose:
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
Wat fijn livingontheedge, gefeliciteerd! Dan zijn we tegelijk uitgerekend :)
Welkom groenecomputermuis! Wat vervelend dat je je zo naar voelt.
Sterkte Kikikip!

Wij willen het geslacht voorlopig nog niet weten. Dat is in NL al ongebruikelijk, en hier vindt iedereen het echt heel erg raar, maar ja. Ik heb ook nog geen voorgevoel, en bij de vorige zat ik er ook naast.

Ik ben op dit moment werkzoekend, dus ik hoop heel erg dat ik snel wat vindt want het wordt met een dikke buik niet makkelijker natuurlijk om wat te vinden. Wel fijn dat ik ongegeneerd een middagdutje kan doen, dat heb ik ook echt wel nodig want onze jongste is een hele slechte slaper dus ik heb regelmatig nachten dat ik in totaal misschien 4 uur slaap. Fysiek zwaar werk lijkt me tijdens de zwangerschap wel extra pittig, vertel je het dan ook eerder aan je werkgever zodat er rekening mee gehouden kan worden? Ik ben nu veel in huis bezig en wel wat voorzichtiger met dingen sjouwen enzo.

Gisteren moest ik veel trappenlopen en dan merk ik wel dat ik sneller buiten adem ben. In de sportschool heb ik er dan weer niet echt last van. En heb ook niet zo veel trek in zoetigheid als normaal, wel zit de eerste hamburger er al in (ik eet normaal geen vlees maar de baby lust het blijkbaar wel). Voor koffie kon je me ook altijd wakker maken en dat vind ik nu ook meh... Ook last van mijn darmen idd, echt klachten die ik herken uit het derde trimester van de vorige zwangerschappen? Misschien word ik er gewoon te oud voor ;-) En ik ben ook echt al een hele tijd verkouden, heb echt het idee dat mijn afweer nu op de tweede plek komt ofzo.
Wat word hier druk geschreven zeg! Gezellig maar heb ook wel moeite met alles bijhouden, haha.

Wij willen graag het geslacht weten straks, we willen met 15 weken een geslachts echo laten maken. Maar eerst maandag maar eens een hartje horen kloppen.

Ik werk ook in de zorg. Met mensen met een verstandelijke beperking. Gelukkig niet veel dagelijkse zorg dus lichamelijk valt het mee. Maar ik ben na 8 uren werken wel helemaal uitgeput. Gewoon omdat je constant je aandacht erbij nodig hebt en nauwelijks pauze.

Ik heb juist de hele dag door trek in zoet en een gewone boterham of avondeten kost me wat moeite. Ik probeer me wel echt in te houden en maar 1x per dag bijvoorbeeld een koekje of iets anders lekkers te nemen. Ik heb pcos dus ook meer risico op zwangerschapsdiabetes dus wil daar wel nu al rekening mee houden.
Ik had bij m'n vorige zwangerschap zwangerschapsdiabetes. Of nouja, de suikertest sloeg hoog uit, maar daarna nooit weer een hoge waarde gehad. Ik ga er vanuit dat het nu weer zo gaat.
Voordeel was wel dat ik toen echt helemaal bijna alle suikers minderde en daardoor geen maagzuur meer had. Wat een opluchting!
Kikikip Sterkte met wat er is gebeurd.. :hug: Altijd vervelend dat er dingen kunnen gebeuren waardoor je enorm veel stress ervaart.

Mihoen Och.. wat zonde van je zoontje & ziekenhuis opname. Vorig jaar heeft onze dochter ook een midweekje in het ziekenhuis gelegen. Maar dat is niet grappig, ze moeten niet aan je kindje komen hé. Gaat het nu weer wat beter met hem? Beterschap!

- klachten: tot op heden merk ik erg weinig hoor, (op vlagen buikpijn/zeurende pijn na dan) merk wel aan mezelf daar ik daardoor nog meer ga twijfelen. pff. Een echo alleen kan duidelijkheid geven, ik zal toch geduld moeten hebben.

- Geslacht: Nee, ik wil het deze keer niet weten. :) Wil graag de ''verassing'' ook een keer meemaken.

Ik had nog eens terug zitten lezen in mijn zwangerschaps boekje van mn dochter. En daar stond in dat ik vorige keer bij 26 weken volledig in het verzuim ben gegaan. Ik ben toen nog wel wekelijks naar mn werk gegaan voor ''lichte werkzaamheden'' maar niet meer de zware zorgtaken. Ben benieuwd hoe dat deze keer zal gaan, hoever ik nu kom.
Hi hi, wat een reacties! Leuk zeg!

@geslacht wij willen het wel weten. Lekker ouderwets met een echo. Vorige keren kregen we het geslacht nog per mail via de nipt. Zo romantisch... Maar dat gaat niet meer ha ha

@werk. Ik werk ook in de zorg, vooral op kantoor, ook wel thuis, maar niet fysiek. Vooral mentaal zwaar. Vorige keren tot 36 weken door gewerkt en hoop ik nu ook weer
Hallo iedereen, mag ik hier ook mee schrijven.
Begin deze week had ik een positieve test in mijn handen.
Volgens mijn eigen berekening (en met hulp van zwangerschaps app) ben ik uitgerekend op 23-06-2020.

Ik heb al een zoontje die in december 2 wordt.

Hoop dat we hier ervaringen e.d. kunnen uitwisselen.
Leuk Babyboom, dan zijn we even ver!
_melon schreef:
18-10-2019 09:36
Leuk Babyboom, dan zijn we even ver!
Ja zag het al, leuk !
@Babyboom, welkom hier 😁 Nogmaals gefeliciteerd!
Gefeliciteerd babyboom!

Ik heb het even niet zo goed bijgehouden... dus het was een hoop lezen.. maar leuk zo'n actief forum!

Hoe lang van te voren belden jullie voor het plannen van de eerste echo? Ik heb dinsdag gebeld en een maand later mogen we komen. Ben ik dan te snel geweest ofzo? Ik kan echt niet wachten.. ineens besef ik me dat ik dit euforische gevoel ook kwijt kan raken als het blijkt dat t niet goed is... herkenbaar?

Geslacht: ik wil dat super graag weten, maar mijn man twijfelt.

Werk: ik werk in de jeugdzorg, vrij veel incidenten met agressie. Eerder deed me dat niks, maar nu ben ik wel eens 'bang' dat ik geraakt zal worden in mn buik oid. Na de eerste echo gaan we het de (schoon) ouders vertellen zodat mocht het nodig zijn, mijn werk kan worden ingelicht.

Stiekem wil ik wel graag ergens in Nederland waar ik niemand ken inspiratie op gaan doen bij een babywinkel. Weet iemand een leuke, grote winkel? Alles in Groningen, friesland, drenthe en rondom zwolle valt af.. :p
Maak je niet druk, morgen is vandaag alweer gisteren!
@Toekanneria: Ik heb vandaag ook al digitaal aangemeld bij vk, afspraak is dan wel pas over een maand waarschijnlijk, maar dan kunnen hun het ook in de agenda passen. ik werd zelfde ochtend nog terug gebeld, alleen heb ik het gesprek even gemist omdat ik ook aan het werk ben. Maar ze bellen nog wel keertje terug.

Geslacht: Zou ik ook graag willen weten, maar ga wel wachten tot 20 weken echo. Hebben wij bij onze eerste ook gedaan.

Grote winkels geen idee, heb het niet zo op grote winkels, en ben ook meer van internet shoppen of van de kleine winkeltjes.
En ga ook veel spullen hergebruiken van ons eerste kindje, dus heb niet zo veel nodig.
Welkom Babyboom! :cheer:

Toekanneria Ik moet nog bellen voor de eerste echo, volgende week ben ik 6 weken en dan ga ik een afspraak maken. Bij mijn vorige zwangerschap had ik meteen gebeld omdat ik totaal niet wist wat ik moest doen. En nu nog niet gedaan... reden? Geen idee. Ik herken het gevoel van ''als het niet goed is'', dat is bij mij ook sterk aanwezig. Het is gewoon spannend en we kunnen niets anders doen dan afwachten tot de eerste echo..

Het lijkt wel of ik bij deze 2de zwangerschap veel meer ongeruster ben dan bij de eerste keer. Pff, onzekere weken dit. (Zo, nu hou ik weer op met mijn geklaag :facepalm: )

Wat ik overigens WEL leuk vind is dat, als alles goed gaat je en paar weken met een ''geheim'' rondloopt. Dat niemand weet dat je zwanger bent en dat je dan kan denken ''Je moest eens weten.." :hyper:
@ lama oooh dan heb ik dus helemaal niet, moet elke keer op mn tanden bijten want heb zin om t aan iedereen te vertellen :lol:

Geslacht, willen wij ook weten, we gaan waarschijnlijk weer een pretecho doen in december, bij onze dochter ook gedaan. Man heeft een lichte voorkeur voor n meisje omdat hij zelf een oudere zus heeft en dat niet leuk vond, arme jongen :"-(

@toekanneria misschien babydump of prenataal?? Ik woon sowieso aan de andere kant van t land, maar wij gaan ook veel hergebruiken van dochter en tweedehands kun je ook zoveel goede dingen vinden is mijn ervaring. Heb achteraf spijt gehad van sommige nieuwe dingen die je zo kort gebruikt
Groenecomputermuis Hoe was de echo twee dagen geleden?
Hi!

Zou t leuk vinden om mee te schrijven! :)

Inmiddels beetje bekomen van de shock; ik ben nu 6 1/2 week zwanger en rond 12 juni uitgeteld. Vermoed ik.. want ik heb geen idee wanneer de eerste dag van m’n laatste menstruatie was. :/

Ik had problemen met wekenlange doorbloedingen door de pil heen en heb op advies van de dokter even Een stopweek genomen. Vervolgens stopte vanaf de dag dat ik gestopt was met de pil mijn bloeding, dus wilde ik het beginnen met een nieuwe strip even uitstellen tot de volgende menstruatie. Die dus nooit kwam..

Begin oktober kwam ik er achter dat ik zwanger was. Totaal ongepland; we zouden t eigenlijk bij ééntje houden...dus flinke shock even. En dan helpen die hormonen niet mee, maar ik begin aan t idee te wennen. Sowieso meer klachten dan 1e zwangerschap, die ik fluitend doorging. Ik heb al een enorme buik, enorm gevoelige borsten en veel last van misselijkheid.

Heb ergens een vaag voorgevoel dat het er wel eens twee kunnen zijn.. Dan kan je me echt wegdragen 😮

Hoop dat er nog ruimte is voor nog iemand in de tabel?
Hoi Popj.. wat mij betreft schrijf je gewoon gezellig mee hoor! :bye:
Maar wat een verhaal joh. Ik hoop dat je er toch ergens “blij” mee kan zijn en aan kan gaan wennen. Hou oud is jullie eerste kindje? In jou situatie hoop ik niet dat het er 2 zijn hoor...anders moeten we je inderdaad wegdragen.. (sorry, moest wel even lachen om je berichtje :facepalm: )
Gefeliciteerd iedereen! :high5:

Ik zou graag ook meeschrijven, want mijn/onze grootste droom komt uit! Wat bizar! Gister een positieve test in handen. Eerste dag van laatste menstruatie is 15 september geweest. Ik ben denk ik dus ergens eind juni uitgerekend als alles goed blijft gaan. Ik besef het nog niet helemaal.

Qua klachten.. ik heb getest na een paar dagen overtijd. Was dan ook een super duidelijke streep op de test.Had nog niet echt klachten behalve dat ik de hele tijd het gevoel had dat ik ongesteld ging worden. En heb 3 nachten dat ik s nachts wakker werden met INTENSE kramp 10 minuten en dat het daarna weer over ging. Nu merk ik dat ik wat moeier word, mn borsten/tepels veranderen en dat ik niet zo veel trek heb.

Het is een grote groep inmiddels al maar ik hoop dat ik nog mag meeschrijven. 😊
Welkom nieuwe schrijvers gezellig.

@popj dat is dan wel echt even schakelen. Ook hier hoop ik eigenlijk stiekem op 1 kindje. Ik vind het soms zo dubbel want het is natuurlijk als heel mooi dat ik zwanger ben. Mocht het een tweeling zijn dan komt het vast ook wel weer goed. Maar ik zou heel erg moeten wennen als het er 2 zouden zijn.

Door alle berichten hier heb ik niet alles bijgehouden.

@Aanmelden VK. Dit heb ik ook vrij snel gedaan. Paar dagen na positieve test. Ook wel prettig mocht er wel iets mis gaan dat je alvast aangemeld bent.

Ik tel de dagen tot echo af. Nog 6 dagen.
@kaartje en lamaa

Over 1 1/2e week gaan we t horen. Ik heb de eerste echo 30 oktober... Zal vast bij een vaag gevoel blijven! Kans op een tweeling is natuurlijk best klein.

Ben trouwens 34 en mijn dochtertje is 4 jaar oud.

Mocht iemand handig zijn met die tabel en willen helpen mijn gegevens er in te zetten. Graag! :redrose:
Welkom alle nieuwe mensen :cheer:

Leuk hè Lamaa een verrassing. Vorige keer was ik toch redelijk zeker van mijn zaak, maar bleek ik het toch mis te hebben. Dus ik ga nu wél voor beide geslachten een naam (of iig een top-3) klaar hebben voor de bevalling :-D

Nog drie nachtjes slapen tot de echo, spannend! Ik ben wel heel blij dat ik nu niet zo misselijk ben als bij de vorige zwangerschappen. Wel echt heel erg moe, dus lekker naar bed nu :zzz:
Hoi allemaal,

Wat leuk dat er zoveel wordt geschreven, maar daardoor lastig bij te houden ;)

Wij willen het geslacht wel weten, maar zijn er nog niet uit of we dit bij de 20-wekenecho willen weten of tussendoor een pretecho doen.
Wat zijn jullie eventuele ervaringen bij eerdere kinderen hiermee?

@Sneeuwitje: de echo was goed! We hebben echt een heel goed kloppend hartje gezien en ik was donderdag 7+1, dus inmiddels 7,5 week.

De misselijkheid is niet minder geworden, maar tot nu toe ook nog niet heel veel erger dan 2 weken geleden, al merk ik wel dat er sinds 2 a 3 dagen geen 'goed moment' op de dag meer is dat de misselijkheid een paar uurtjes zakt.
Hopelijk wordt het gauw minder rond de 12 weken, zodat ik weer aan het werk kan, daar heb ik echt weer zin in!
@Melon: hoe gaat het nu bij jou qua misselijkheid?
Welkom nieuwe schrijfsters!! Leuk zo’n grote groep, maar kan t idd niet allemaal bijhouden :hyper:

@popj wat een shock! Duimen dat t er maar 1tje is

Ben heel benieuwd naar jullie echo’s deze week! Spannend!
Ik heb woensdag de intake, wij gaan voor de nipt net als bij vorige zwangerschap

Ik vond de pretecho wel heel leuk met 15 weken, je krijgt dan ook echt veel duidelijkere foto’s en filmpjes mee/via mail doorgestuurd.
We konden sowieso niet wachten en toen konden wij met kerst het geslacht ook al onthullen bij onze familie.
@popj wat een shock zullen jullie hebben gehad. Ik hoop voor jullie dat het er maar eentje is! Hoe reageerde je vriend/man erop?

@Groenecomputermuis wat fijn dat jullie een goede echo gezien hebben. Dat lijkt me zo bijzonder en het ook echter maken.

Wel balen van de misselijkheid. Dat valt bij mij nog reuze mee. Merk wel dat mijn smaak verandert, ik zin heb in andere dingen dan normaal en dat sommige texturen anders aanvoelen in mijn mond?

Ben heel benieuwd naar de echo's van jullie komende week. Staan er behoorlijk wat op de planning.
Jee, popj wat een schrik! Dat is dan wel even schakelen zeg!

Hier vandaag ff minder dagje. Erg moe en ook een beetje misselijk en bedacht me ineens weer dat ik bij de tweede echt heel vaak op mijn werk op een yoga matje in mijn kamer heb gelegen tussen afspraken door. Dat was echt zo niet fijn. En nu heb ik daar geen tijd en geen ruimte voor. Hoop zo dat ik fitter ben deze keer...

ML is ondertussen zwaar in de stress dat we een nieuwe auto moeten kopen, hi hi.
Groenecomputermuis schreef:
20-10-2019 08:38

@Melon: hoe gaat het nu bij jou qua misselijkheid?
Wat rot van je misselijkheid zeg :(. Ik hoop dat het gauw een beetje opknapt.

Het is hier wel te doen, maar 's ochtends wordt het wel lastiger/erger. Bah, het is zo naar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven