UD juni 2020

29-09-2019 12:47 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
livingontheedge32/362e3 juni💙
groenecomputermuis26/291e3 juni💗
Kikikip25/261e3 juni💗
Minimousee24/291e3 juni💙
kaartje128/282e3 juni💗
Wollenbol30/361e5 juni💗 Buitenland
Hardloopstudentje26/281e6 juni?
Mihoen6228/282e6 juni💙
Sneeuwwitje26/271e7 juni💙
whattodo9722/331+2e7 juni💗💗Tweeling
hollandaise37/323e8 juni🤍Buitenland
Sunflower2328/291e11 juni?
Popj34/?2e12 juni?
Grrrlstar31/322e13 juni💗
Rome9029/281e16 juni?
Springmommy35/413e19 juni💗
Poezels34/422e18 juni💗Buitenland
Lamaa31/362e19 juni🤍
Toekanneria26/311e19 juni?
m-april26/283e27 juni💗

Babyboom31 :redrose:
Shoezzi :redrose:
Galleta :redrose:
_melon :redrose:
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
@Verlof Ik denk dat ik ook 6 weken van tevoren stop. Ik heb een kantoorbaan waarbij ik nu al last krijg van het lange zitten. Ik ben benieuwd hoe dat de rest van de tijd zal lopen. We moeten nog wel even! :rolling:
Sneeuwwitje, dan hebben we het vergelijkbaar. Wat ik je wel wil meegeven (en dat is alleen maar goed bedoeld, sorry als het niet zo klinkt), als het niet gaat, dan kun je beter stoppen in plaats van doorgaan. Ik ben bij mijn eerste zwangerschap tot 36 weken doorgegaan, terwijl ik ook van dit alles last had en zelfs nu is het nog niet weer goed, terwijl de vorige zwangerschap echt al 2 jaar geleden is. Dat had ik misschien wel kunnen voorkomen door beter op mezelf te passen en ik heb achteraf echt spijt dat ik dat niet heb gedaan.
Mihoen Bedankt voor het advies! Ik vind het gelukkig meestal niet zo moeilijk om me ziek te melden als het niet gaat, maar ervaringen van anderen zijn altijd handig om dat soms misschien net wat eerder te doen ;)
Wat voor klachten heb je na je zwangerschap gehouden?
Ik wil in het nieuwe jaar naar een bekkenfysio maar ik moet eerst even uitzoeken welke zorgverzekering wat waar vergoed.
anoniem_389565 wijzigde dit bericht op 19-12-2019 15:05
Reden: extra zin
7.36% gewijzigd
Ik werk als verpleegkundige in de thuiszorg. Vorige zwangerschap tot 30 weken mijn contract uren gewerkt. En vanaf 30 weken tot 33 weken de helft van mijn uren en de andere helft ziekte wet. Vanaf 33 weken weekje vakantie en toen verlof. Ik kon de laatste weken van mijn zwangerschap wat lichtere cliënten helpen. Ik mocht de planning maken dus kon een route maken met Cliënten die ik nog goed kon helpen.
Ik kan mij indenken dat op een pg afdeling dat niet mogelijk is.

Toevallig kennisje van ons. Bevallen met 37 weken. Met 36 weken met verlof gegaan. Die had na een week al een baby. Dat was ook wel even schrikken. Niet lang de tijd gehad om van baby te genieten.
Ooh ja met 35 weken met verlof gaan is natuurlijk ook nog een optie.
Ja ik twijfel. Ik merk ook nu al wel hoor dat ik last krijg van het lange zitten. Ik zit op een kruk waarbij mijn benen lager zitten, dus niet in een hoek van 90 graden want dat is vervelend.
Maar moet je van te voren al hebben vastgelegd met hoewel weken je met verlof gaat of kun je dat tzt ook nog bepalen?
@kikikip volgens mij kan je t.z.t. ook nog bepalen. En wanneer je kiest voor 36 weken kun je het altijd nog aanpassen naar 34 weken of 35. Als het niet meer gaat. Wanneer je in de ziekte wet komt. Moet je sowieso stoppen met 34 weken.
Mag ik nog aansluiten bij het topic? Had het niet eerder ontdekt..
Ik ben nu (vandaag exact) 16 weken zwanger van ons eerste kindje. 1.5 week geleden uitslag gehad van de nipt test en aangezien ik in België woon (ben Nederlandse, mijn vriend is Belg), kan je daar zeggen dat je met de nipt het geslacht al wilt weten. Het is een meisje :flirting:
welkom wollenbol!

ik heb bij mijn eerste ook maar heel kort verlof van tevoren gehad, eigenlijk had ik wel iets langer ff willen chillen, nestje bouwen, gewoon genieten van de zwangerschap. Bij een volgende heb je dat toch minder want dan loopt er al zo'n rouwdouwer rond die niet snapt dat mama gewoon moe is ;-) Dus ik zou eigenlijk wel aanraden om met 34 weken met verlof te gaan.

Vergeet ook niet dat je (in NL) recht hebt op een uur extra pauze tijdens zwangerschap! https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -bevalling
hollandaisesaus wijzigde dit bericht op 20-12-2019 10:11
5.87% gewijzigd
@Wollenbol
Wat leuk! Welkom bij de groep 🤩😇
Ik hoef mij nu niet druk te maken over verlof, mijn contract is afgelopen 31 dec en heb tehoren gekregen dat deze niet wordt verlengt 😂 dus erg handig... want door de bloedingen kon/kan ik zoizo weinig werken dus denk niet dat er een nieuwe plek is waar ik zwanger wordt aangenomen... hoop dus op een uitkering zonder te veel heisa.
tof :-) ik heb mezelf ook even toegevoegd in de tabel, heb er maar even buitenland bijgeschreven aangezien ik in België woon en hier alles wat anders gaat met zwangerschapsverlof en controles e.d.

Voor mij best spannend aangezien ik wel veel vrienden met kinderen heb, maar de meeste daarvan wonen in Nederland.

oei whattodo, fijn dat je een tijdje vrij hebt, maar de reden errond is toch wat minder..
Gefeliciteerd met alle goede echo's en uitslagen! Leuk ook dat steeds meer mensen het geslacht weten! Ik vind het onrealistisch (weeeeeeeeer iets wat ik onrealistisch vind) dat ik het over minder dan 2 weken ook weet. Spannend!

Wollenbol, welkom!

@buik: ik kan het nu ook niet meer ontkennen in de avond. Ik ben nu wel echt aan het groeien. Deze week 2x gehad dat ik 's avonds dacht zooooooooooo wat is daar gebeurd. Normaal ben ik ook zo'n behoorlijk afgetraind typeje. Nu wat ronder hahaha.

@ verlof: ik heb een kantoorbaan maar denk dat ik alsnog voor de 34 weken ga. Ook ivm reistijd, veel zitten etc. Ik begin het inderdaad nu al een beetje te merken aan heupen/benen. En stel nou dat je kindje te vroeg komt.. dan is het ook wel lekker om daarvoor alsnog even verlof gehad te hebben. In januari maar even bespreken met mijn leidinggevende.
Is er iemand van jullie die de baby al gevoeld heeft?
whattodo Nou ja... je contract niet verlengd?! Zag je het aankomen of niet? En wat voor werk doe je? Wel rot voor je zeg... 😞

Wollenbol welkom! 🤗
@wollebol welkom! Leuk dat je ook een meisje krijgt.

@whattodo wat balen zeg van je contract. Hopelijk krijg je makkelijk een uitkering.

Ik denk dat baby een paar keer gevoeld te hebben. Maar soms twijfel ik.
Even kort: ik heb vandaag ook echo gehad en wij krijgen een tweede zoon😍 ik moet wel even schakelen, want ik was erg overtuigd van een meisje. Maar ik vind 2 jongens samen heel leuk.

Wat ik wel heel lastig vind: de bevalling is vorige keer echt niet goed gegaan. En dan ook echt niet goed en nu zit er dus in mijn hoofd dat het wel eens weer zo zou kunnen gaan, omdat het weer een jongetje is. Ik blijf dat gevoel houden, geen idee wat ik ermee kan... (dat is onbewust denk ik ook waarom ik dacht dat het een meisje was, om mezelf te beschermen)
Gefeliciteerd Mihoen62, wat leuk! Weer een jongen :cheer:
@ wollenbol , welkom en gefeliciteerd! Leuk nog een reservebelg ;-) hier ook Belgische man, maar we wonen wel net over de grens aan de Nederlandse kant. Wij werken beiden in BE en ik val dus qua verlof ook in het Belgische systeem.

Grappig dat veel van jullie in de zorg werken. Ik werk in een kantoorbaan en ben vaak onderweg naar klanten. Kan gelukkig ook veel thuiswerken. Vorige keer tot 37 weken doorgewerkt en hoop dat nu ook ongeveer te doen (mag zelfs tot 39 weken in België)

@mihoen, leuk nog een jongetje! Is idd wel leuk voor de oudste later. Snap dat na een moeilijke bevalling dat wel door je hoofd speelt, maar de kans is groot dat het de tweede keer makkelijker gaat toch? Misschien goed om te bespreken met de vk, misschien kunnen er bepaalde dingen tijdens je bevalling nu anders aangepakt worden? Weet natuurlijk Je situatie van vorige keer niet, maar misschien kan t helpen...
livingontheedge wijzigde dit bericht op 20-12-2019 22:17
Reden: Typfout
0.55% gewijzigd
Lamaa schreef:
20-12-2019 19:25
whattodo Nou ja... je contract niet verlengd?! Zag je het aankomen of niet? En wat voor werk doe je? Wel rot voor je zeg... 😞

Wollenbol welkom! 🤗
Ik deed productiewerk omdat ik met mijn diploma niet goed aan de bak kwam. Maar zag het niet geheel aankomen maar ik had het ergens ook wel verwacht omdat zij een zwangere vrouw waarschijnlijk onpraktisch vinden omdat ik nu zo vaak afwezig was door de bloedingen die ik had/heb. Maar ben ergens ook wel blij want deze soort productie werk was nu al heel zwaar. Hele dag staan mag niet zitten en dingen sons zware dingen tillen... Moet alleen wel een soort uitkering krijgen.
Wollenbol schreef:
20-12-2019 12:27
Is er iemand van jullie die de baby al gevoeld heeft?
Ik heb het gevoel van wel, maar ze zeggen ook dat je het met een tweeling eerder kan voelen..🤩 de dingen die ik voel zijn voor mijn gevoel zeker niet mijn darmen. maar ik kan het mij ook verbeelden omdat ik het zo graag wil voelen.🙈
Mihoen62 schreef:
20-12-2019 21:52
Even kort: ik heb vandaag ook echo gehad en wij krijgen een tweede zoon😍 ik moet wel even schakelen, want ik was erg overtuigd van een meisje. Maar ik vind 2 jongens samen heel leuk.

Wat ik wel heel lastig vind: de bevalling is vorige keer echt niet goed gegaan. En dan ook echt niet goed en nu zit er dus in mijn hoofd dat het wel eens weer zo zou kunnen gaan, omdat het weer een jongetje is. Ik blijf dat gevoel houden, geen idee wat ik ermee kan... (dat is onbewust denk ik ook waarom ik dacht dat het een meisje was, om mezelf te beschermen)
Ik denk niet dat het bij de bevalling uitmaakt of het een jongen of een meisje is? Of heb ik dat nou mis?🙈 in ieder geval gefeliciteerd met de echo ! En 2 zoons straks wat leuk!!
groenecomputermuis en toekanneria hoe is het met jullie?
Vanmorgen de geslachtsecho gehad en we krijgen nog een meisje! Ze was al zo veel groter en al echt een klein mensje en precies hetzelfde neusje als haar zussen ❤️❤️
Ooooh, m-april Dus straks hebben jullie 3 dochters?! 💕 geweldig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven