UD mei 2020

05-09-2019 20:00 405 berichten
Wij zijn zwanger en uitgerekend in mei 2020!
Lolanu311ste12 mei24-11 geslachtmissedabortion maart2019
Ketel1281sterond 5 mei23-09 echo
Emanina30rond 7 mei
Heppiedepeppie14351ste28 april 😉
Meikindje332e10 mei14-11 controle en echo :heart:
RupsjeNooitgenoeg87322e25 april11-11 echo (geslacht) 3-12 20 weken echo❤️
Saar_1990291e17 mei12-11 extra echo❤️
Bettiepage283e21 mei10-10 echo
cadeautje123344erond 13 mei2-10 eerste echo
wolley18262erond 30 mei15-10 echo
Waterkraan282e6 meimeisje!
Snowy882e30/31 mei18 okt echo
Amorbeertje302e19 mei13 nov. geslachtsbepaling
Kleintje 87231e23 mei
Voeg jezelf gerust toe aan de tabel:
Naam: UDmei2020
Wachtwoord: uitgerekendmei

❤️kloppend hartje
anoniem_390271 wijzigde dit bericht op 19-11-2019 10:59
51.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Amorbeertje en welkom :).

Wat leuk Waterkraantje een meisje! Vooral omdat je al een zoontje hebt. Nu je het weet, wordt het toch allemaal een beetje echter weer.

Wij mogen over twee weken! Ik ben nu 13.3 weken zwanger. Hoop dat ik me iets beter ga voelen. Deze week veel last van hoofdpijn gehad. De termijn echo was bij 10.5, gisteren een extra echo gehad en ik vond het zo bijzonder om te zien dat er echt al een klein mensje in me beweegt.

Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je mee komt praten Amorbeertje, en gefeliciteerd!

Waterkraantje, zo leuk dat jullie weten dat jullie een dochter krijgen. Dan kan je, je ook echt op een naam richten.

Wat fijn dat je gisteren weer een echo hebt gehad lolanu! Wel rot dat je, je nog niet zo goed voelt. Ik hoop voor je dat het snel beter wordt!

We timen onze echo's trouwens precies gelijk steeds haha. Ik had mijn termijnecho ook bij 10.5 en ik heb a.s. dinsdag als ik 13.2 ben een extra echo. Dan hoop ik ook voor het eerst het hartje te mogen horen. Vanochtend kregen we een goede uitslag van de NIPT terug dus dat is ook heel fijn!

Met mij gaat het goed, ik mag echt niet klagen over het eerste trimester. Weinig last gehad van misselijkheid en kwaaltjes op hele gevoelige borsten na. Het gekke is dat ik juist nu bij 12,5 week wel wat misselijk/minder fit ben en inderdaad ook veel last heb van hoofdpijn. Dit gevoel had ik ook rond 7/8 weken maar daarna voelde ik me top en ook vrij energiek, terwijl volgens mij van week 8-12 juist dat HCG een piek heeft bereikt. Denk dus zelf dat ik me vooral slecht voel als de hormoon waarden aan het veranderen zijn, wat bij 7 weken waarschijnlijk flink omhoog aan het gaan is en nu langzaam aan het afnemen is.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt lady's gezellig!

Wat leuk om te weten wat het wordt Waterkraantje :) Voor ons nog 2 nachtjes slapen en dan weten wij het ook. Vanaf dan mag ik pas spulletjes kopen, vooralsnog niks gekocht, hoe moeilijk ook!

Lolanu helemaal leuk om je kindje te zien, echt een moment om naar uit te kijken. Hier geen hoofdpijn maar wel veel moe en ik mag hopen dat het nu ook minder wordt.

Saar_1990 gefeliciteerd met een goede uitslag van de NIPT. Wij hebben toevallig vanmorgen de uitslag gehad en alles was ook goed,

Nu maar hopen dat het 2de trimester echt zo fijn is als wat je er allemaal over leest. Deze zwangerschap is al zoveel anders dan mijn eerste. Hoe voelt dit voor de andere mama's?
Alle reacties Link kopieren
Vinden jullie het ook spannend of jullie een jongetje of een meisje krijgen? Tijdens de termijnecho met dertien weken zei de echoscopiste dat ze kon zien waar het geslacht zat, maar nog niet wat het geslacht is. Op internet lees ik dat het met dertien weken al te zien is. Wilde ze het misschien gewoon nog niet zeggen? Hoe ging dat bij jullie?

Voor degenen met een goede nipt-uitslag: gefeliciteerd!
Geen motto
Alle reacties Link kopieren
Emanina ik heb ook een echo gehad met 13 weken. Vk zei toen dat ze een idee had over het geslacht. Maar het niet zou zeggen omdat ze het niet 100 procent zeker wist. We hebben sowieso een echo gepland met 16 weken, dus wachten graag tot die tijd.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn heel benieuwd wat het geslacht is, ook omdat wij een sterke voorkeur hebben. Wij gaan a.s. woensdag al en zijn de 19de uitgerekend, dus ook relatief vroeg.

@Emanina, doet de verloskundige de geslachtsbepalende echo zelf? Ben wel heel benieuwd of het geslacht is wat ze ook gezien heeft met 13 weken.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om al die verhalen te lezen! Heel fijn al die mooie echo’s en zo leuk dat we bijna kunnen weten of het jongens of meisjes zijn! En vanaf dan idd ook een goede reden om spulletjes te kopen! Wij doen begin december een extra echo voor de geslachtsbepaling.

Vorige week donderdag echo gehad, uitgerekende datum is nu vastgezet op 30/5. Dat is precies dezelfde uitgerekende datum als 2 jaar geleden bij mijn dochter 😂. Zij is uiteindelijk wel een paar dagen vroeger geboren, dus ben benieuwd. Hartje al gehoord en zo’n groot verschil met de vorige echo!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk waterkraan dat jullie nu een meisje krijgen! Ik ben ook heel benieuwd. Ik heb donderdag een controle met echo, zal maar kort zijn maar ben wel benieuwd of ze misschien toch al wat kunnen zien. Ik ben dan 14 weken en 4 dagen..

Hoe gaat het met jullie? Bij mij wisselt het sterk per dag. Vandaag een prima dag :-) buik begint wel duidelijk te groeien, dus ben blij dat iedereen het nu weet.

Hoe toevallig snowy88 weer precies dezelfde uitgerekende datum! Hier verschilt het precies een maand met mijn zoontje.
Alle reacties Link kopieren
@lolanu: Dan kan het dus best zo zijn dat ze bij mij ook al een vermoeden had. Ik denk nu zelf dat het een jongetje is, omdat ze zo goed kon zien waar het geslacht zat. Maar misschien dat dat bij een meisje ook wel kan.

@amorbeertje: Het kan best zijn dat de verloskundige het toevallig ziet, toch? Of er even naar wil kijken op verzoek.

Fijn dat het verder goed gaat met jullie allemaal. Hebben jullie het kindje al gevoeld? En zijn jullie ook zo vreselijk nieuwsgierig naar of het een jongetje of meisje is? :-D

Gisteren heb ik een goede nipt-uitslag gekregen en hoewel de kans klein is dat er iets mis is, ben ik toch erg opgelucht. Ik had ook voor de nevenbevindingen gekozen.
Geen motto
Alle reacties Link kopieren
Mooi nieuws Emanina, het blijft een spannende test!!

Voor ons niets langer dan een week wachten, dan weten we wat het wordt. Ik ben zo benieuwd!

Ik heb mijn kindje nog niet gevoeld. Is nog te vroeg met 14 weken denk ik. Vk gaf aan dat ze verwacht dat ik de baby vanaf week 16 kan gaan voelen. Omdat mijn placenta aan de achterkant ligt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik schreef een tijdje gelededen mee, laatste tijd wat meer mee gelezen wegens drukre.
Ik wil mijzelf (via mobiel) toevoegen aan de tabel, ik zie alleen niet waar?
Kan iemand mij hierbij helpen? Ik ben 23 mei uitgerekend van onze 1e.

We hebben afgelopen maandag de 12 weken echo gehad, alles zag er goed uit. Toen ook bloedgeprikt voor de NIPT,wel spannend want we hebben nu na een week nog geen uitslsg. Duurde dat bij jullie ook zolang?

9 december hebben we de geslachtsbepalende echo, nog even geduld hebben dus ;-)

Verder voel ik mij misselijk, erg moe en last van maagzuur. Hopelijk wordt dit snel minder. :-)

Ik vind het leuk om mee te lezen over echos, en ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Kleintje87 ik heb je in de tabel gezet. Nipt duurde bij ons een week. Ik zit nu in week 15 en voel me een stuk beter dan een aantal weken geleden. Good times are coming!
Alle reacties Link kopieren
Hi Lolanu, bedankt!!
Onze geslachtsbepaling is gepland 9-12. Spannend! Hebben jullie een voorgevoel wat het wordt?

Ik heb verder nog geen uitslag, is nu 8 dagen geleden. Ik knijp hem wel een beetje hoor. o_o
Alle reacties Link kopieren
En heb je de uitslag kleintje? En weten inmiddels al meer van jullie of het een jongetje of meisje is? Ik weet t niet, wachten tot de 20 weken echo half december.. Kunnen jullie de baby al voelen? Ik nog niet, maar verwacht dit wel binnenkort een keer..
Alle reacties Link kopieren
@meikindje
De NIPT uitslag kwam en dag geleden en was gelukkig goed. Opluchting!
We hebben 9-12 de geslachts echo, ook spannend.
Ik kan verder nog niks voelen behalve een soort pijn in mijn rug en buik (banden?).
Alle reacties Link kopieren
Fijn Kleintje87!!

Wij hebben vandaag te horen gekregen dat we een zoontje krijgen. Ik dacht echt een meisje, heb dit ook meerdere keren gedroomd. Maar voorgevoel klopte niet :). Heel blij mee trouwens, maar had geen voorkeur. Nu wordt het steeds echter!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Lolanu. Wel even schakelen misschien als je zo sterk dacht dat het een meisje is.

Ik voel sinds deze week heel licht gekietel in mijn buik af en toe. Zo leuk :) Morgen ben ik 17 weken. Gaat best snel nu.

T is rustig hier trouwens. Anderen nog nieuws?
Alle reacties Link kopieren
Ik voel sinds gisteren ook licht gekriebel, ben ook 17 weken. We krijgen een meoije :-) Hoe is het hier met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Leuk hè Kleintje! Sinds vorige week voel ik hem ook. Het lijken een soort van plopjes. Heel bijzonder. Ik ben nu 19+1, voel me de afgelopen weken veel energieker dan daarvoor. Volgende week de 20 weken echo. Kijk ik eigenlijk wel naar uit.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat alle NIPT uitslagen goed zijn.
Hier gaat ook alles goed, vandaag 20 weken echo gehad en ze doet het perfect! Mijn placenta ligt voor, dus zal haar wel een stuk minder gaan voelen dan mn vorige kindje. Voel nu heel af en toe wat gekriebel maar meer ook niet jammer genoeg.

Weten al meer mensen het geslacht?
Alle reacties Link kopieren
Wij krijgen ook een meisje. InMiddels bijna 22 weken. Mijn placenta ligt ook voor maar voel haar volgens mij veel duidelijker dan mijn zoontje. Met 19 weken voor het eerst van buitenaf gevoeld. Met 9 weken voor het eerst gevoeld, daarna rond 12 weken weer. Voel haar nu elke dag goed. Als ik zit een soort kriebels, maar als ik er voor ga liggen (op mijn rug) dan echt duidelijk en ook van buitenaf.
Alle reacties Link kopieren
De beste wensen allemaal, met onze kleine wondertjes op komst! Hoe gaat het?

Wij hebben voor de kerstvakantie de 20 weken echo gehad en gelukkig is het allemaal goed. Toch even spannend. Wij krijgen nog een zoontje! Zijn nu vast wat dingen aan het regelen voor de kamer van de oudste. Baby kamer hoeft niet te worden aangepast.

Ik kan de baby inmiddels duidelijk voelen en mijn man nu ook soms. Heb vandaag een mindere dag, maar verder gaat het goed.
Alle reacties Link kopieren
Goed te horen dat het goed gaat Meikindje! Leuk nog een ventje erbij! Ik ben ook erg benieuwd hoe het met de rest gaat.

Sinds week 18 (nu 22) voel ik mijn kindje. Het wordt zelfs steeds meer. Erg bijzonder en fijn! Mijn vriend heeft hem helaas nog niet kunnen voelen, maar dat komt vast wel. Ik voel me goed. Nog wel snel vermoeid en merk dat ik echt elke twee uur wat moet eten, anders kan ik echt enorm flauw worden. Slapen is helaas wat minder laatste tijd, ik word na twee uur slapen wakker en kan dan niet meer in slaap komen.

Over een weekje gaan mijn vriend en ik twee weken naar de zon. Laatste keer met z'n tweeën. Heel vreemd idee. Kijk er enorm naar uit.

Ik hoop dat het met de rest ook goed gaat, hoop op een update :).
Alle reacties Link kopieren
De beste wensen allemaal! :-)
2020 wordt voor ons allen een bijzonder jaar!

Hier afgelopen vrijdag de 20 weken echo gehad en alles was gelukkig goed! Een wederom druk en actief meisje zei de echo mw, dat beloofd wat ;-)

Ik voel haar sinds week 18, placenta ligt wel voor dus het is nog niet hard of heel duidelijk. Mijn partner kan niet wachten om ook te voelen en probeert het geregeld te voelen.

Verder is de misselijkheid eindelijk weg en ik voel mij beter dan voorgaande weken. Wel nog moe!
Ook bezig met spulletjes (veel lenen of tweede hands). Morgen gaan we de tweedehands wagen ophalen ergens.

Leuk om jullie verhalen te lezen ! :-)
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met iedereen hier?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven