UD mei 2020

05-09-2019 20:00 405 berichten
Wij zijn zwanger en uitgerekend in mei 2020!
Lolanu311ste12 mei24-11 geslachtmissedabortion maart2019
Ketel1281sterond 5 mei23-09 echo
Emanina30rond 7 mei
Heppiedepeppie14351ste28 april 😉
Meikindje332e10 mei14-11 controle en echo :heart:
RupsjeNooitgenoeg87322e25 april11-11 echo (geslacht) 3-12 20 weken echo❤️
Saar_1990291e17 mei12-11 extra echo❤️
Bettiepage283e21 mei10-10 echo
cadeautje123344erond 13 mei2-10 eerste echo
wolley18262erond 30 mei15-10 echo
Waterkraan282e6 meimeisje!
Snowy882e30/31 mei18 okt echo
Amorbeertje302e19 mei13 nov. geslachtsbepaling
Kleintje 87231e23 mei
Voeg jezelf gerust toe aan de tabel:
Naam: UDmei2020
Wachtwoord: uitgerekendmei

❤️kloppend hartje
anoniem_390271 wijzigde dit bericht op 19-11-2019 10:59
51.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nog even wat anders... wat hebben we een oude groep zeg o_o haha. Wat toevallig!
Alle reacties Link kopieren
Haha inderdaad zeg! Ik zie ook dat ik op dezelfde dag echo heb als cadeautje 123 :-D
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie? Gaan we de groep sluiten of kunnen er nog mensen bij? Vind het altijd wel fijn als alle verschillende verhaallijnen te volgen blijven.
Ik ben ook heel slecht in namen onthouden dus ben wel voor een niet al te grote groep...

Ik forum mobiel, kan de tabel niet zo goed lezen/veranderen. Mocht iemand mij erbij willen zetten: ik ben 36 en rond 17 mei uitgerekend. 2e kind.

Dat maakt mij de oudste, geloof ik?👵
anoniem_650f5b32baa0a wijzigde dit bericht op 12-09-2019 22:44
1.44% gewijzigd
bettiepage_2 schreef:
12-09-2019 18:55
DeKenau, dat verschilt idd per verloskundigenpraktijk.. Je kan ook even bellen met de vraag of je eerder mag komen, met 7,5 of 8 weken bijv. Dan zie je wel een hartje kloppen als het goed is. Eerder zou ik niet doen, bij 6 weken is er kans dat het hartje nog niet klopt maar nog wel gaat kloppen, en dan zit je weer in die onzekerheid..
Bij mijn vorige zwangerschappen had ik trouwens ook rond 7,8 weken de eerste echo. Lang zat vond ik dat! :)

Sterkte met afwachten allemaal, ik vind dat zo spannend, blij als het eerste trimester achter de rug is..
Dankjewel. Sowieso na 6 weken dus. Volgens mij was het vorige keer bij 9 weken, scheelt maar 1 week dus.. lijkt nu nog zo ver weg!
Spannend Bijnaam, echo overmorgen! Hopelijk een mooi kloppend hartje :)
Alle reacties Link kopieren
Leuk, Meikindje, op dezelfde dag echo. Nog even wachten helaas. Vind elke weer deze eerste weken zo langzaam voorbijgaan.
Alle reacties Link kopieren
@DeKenau, vind 10 weken wel een beetje laat, maar het is niet raar ofzo.

Zelf heb ik de VK nog niet gebeld. Hoe later ik bel, hoe korter de tijd tussen 'dan' en de afspraak. :D
Alle reacties Link kopieren
DeKenau, ik vind tien weken ook wel een beetje aan de late kant. Is op zich nog wel 'oké' denk ik hoor, maar gevoelsmatig kan ik me voorstellen dat het laat voelt. Ik heb 'm bij (vermoedelijk) 9 weken en dat vind ik ook al lang duren. Stel dat het niet goed zit, dan loop je dus al zo lang rond zonder dat je dat weet. Je wilt daar natuurlijk niet vanuit gaan, maar ik heb dat toch wel een beetje in m'n achterhoofd. Blijft onwerkelijk met alleen een tweede streepje op de test en wat kwaaltjes 😉
Alle reacties Link kopieren
Pff ik vind het wachten ook vreselijk. Had gehoopt nu toch met 7-8 weken aan de beurt te zijn. Negen weken duurt zo lang. Maar ik wil ook gewoon weten dat er iets zit. Ik zou het extra zuur vinden als straks mijn borstvoeding onverhoopt vroeg stopt en dan blijkt dat dat voor niks was. Hoe langer het duurt hoe
Meer je ook na gaat denken over de toekomst.

Wij moeten nog twee weken wachten!

Ik zat gister wel even in de zenuwen. Dacht wat lichtroze (maar echt super licht) afscheiding op het wc papiertje te zien. De hele avond me suf geveegd om te kijken of er niks kwam. Het zal wel
niks geweest zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oh Rupsje vreselijk. Ik heb vandaag wat buikpijn en had ook een drupje oud bloed in m'n ondergoed zo straks. Kan nu ook wel ieder kwartier naar de WC gaan, vind er echt niks aan. Maar goed, daarna was het WC papier wit, dus moet er maar niet teveel bij na denken, proberen iig.
Rupsjenooitgenoeg en melon_, wat lastig die onzekerheid. Hopelijk lukt het om een beetje los te laten :hug:

Het wachten vind ik ook erg moeilijk. Probeer er niet teveel mee bezig te zijn maar toch. Ik wil genieten van deze eerste weken en dat lukt ook zeker; maar sommige momenten overvalt het me wel. Wat zou ik blij zijn als de eerste echo goed is.
Alle reacties Link kopieren
Hee dames, wat vervelend he die onrust...maar waarom maken jullie geen gebruik van een echobureau?
Alle reacties Link kopieren
Dat heeft niet zoveel zin in mijn geval. Ben nog niet eens 5 weken.
Bij de VK zit een echo bureau en daar kan ik gewoon vroeg terecht als ik wil. Ik maak een afspraak tussen 7 en 8 weken.

Of bedoel je de dames die zolang moeten wachten?
Ik ben ook nog niet eens 5 weken. Moet nog bellen naar de vk.. Maar doe het liever pas volgende week ofzo. Het voelt/is nu nog zo enorm pril!
Alle reacties Link kopieren
Bedoel inderdaad vooral heppie en rupsje.

Jeetje melon, wat een zelfbeheersing heb jij met het nog niet bellen van de VK
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zes weken nog best pril, 't is dan nog maar de vraag of 't hartje al klopt natuurlijk en dan ga ik me daar vast weer zorgen over maken. Eigenlijk vind ik gewoon dat ik ook wat geduld moet hebben, die fase moet iedereen door 😉

Oh, en _melon en Rupsje, volgens mij hoeft iets bloedverlies niet direct iets negatiefs te betekenen toch? Probeer in en uit te ademen, dat doe ik ook 😉
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt hoor. Zelfs best erg bloedverlies hoeft niets te betekenen, maarja ben toch wel een beetje geschrokken. Dit is dan weer zoiets wat ik nog niet eerder heb gehad.

:)
Alle reacties Link kopieren
Dat kan ik me goed voorstellen, zou ik ook hebben denk ik. Ik kan zó'n stresskip zijn met sommige dingen 🙈 Ik probeer me niet te druk te maken en nog maar even rustig af te wachten, maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan 😉

Ik voel me sinds een paar dagen trouwens zo slap, net een dweil. Er komt bar weinig uit m'n handen, terwijl ik eigenlijk nog van alles wil/moet doen. En gisteravond tijdens een training moest ik gewoon vechten tegen de slaap 🙈 Herkennen jullie 't?
Alle reacties Link kopieren
Die weken aftellen na de eerste echo zijn echt hel ja. Ik kijk steeds in mijn agenda, alsof het dan sneller gaat..

Een drupje bloed hoeft niks te betekenen Melon. Maar snap helemaal dat het echt klote is.
Alle reacties Link kopieren
Wat gaat dit topic ineens hard, gezellig!

Hier nog iemand die zich een dweil voelt @heppiedepeppie14. Zo’n raar misselijk en grieperig gevoel maar nog niet echt overgegeven. Gisteren zelfs thuisgewerkt omdat ik zo slap voelde en vandaag ook rond de lunch naar huis. Hoop dat het een griepje is wat snel over gaat want ik wil er niet aan denken dat ik me de komende weken zo blijf voelen :(.

Het afwachten is heel spannend maar ik merk wel dat ik iets meer rust heb dan vorige week. Mocht het mis gaan of al mis zijn gegaan dan heb ik er helaas geen invloed op. Ik durf alleen niet teveel vooruit te kijken en te dromen want dan is de teleurstelling zo groot. Lastige periode die eerste weken zeg, zowel fysiek op dit moment als mentaal.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat jij het ook hebt, Ketel! Ik heb het al een aantal dagen zo, gewoon niet helemaal stabiel en trillerig ook. En ik hoef inderdaad gelukkig ook (nog) niet over te geven, maar wel continu zo'n weeïg/misselijk gevoel wat dan bij vlagen heftiger wordt. Ik hoop idd ook dat het niet te lang blijft duren, zo kan ik echt niet functioneren 🤭 Ik lig gewoon ook al op bed, kon beneden net m'n ogen bijna niet meer open houden 🙈 En idd wat lastig, deze onzekere periode 😉
Merk dat ik er toch weer veel mee bezig ben in m’n hoofd.. ik had dus woensdag een digitale test gedaan (was 1 dag voor NOD) en toen gaf hij zwanger 2-3 aan.
Nu zou ik 4+3 zijn en geeft hij nog steeds 2-3 aan. En ik had stiekem verwacht nu wel 3+ te zien.. Al is dat waarschijnlijk onterecht, want 3+ geeft hij aan als je meer dan 5 weken zwanger bent. Maar omdat ik 1 dag voor NOD al 2-3 had en ik eerder verwacht had 1-2 te zien.. Oke misschien snappen jullie hier niets van haha. Maar ik moet me bedwingen om volgende week niet meer te testen. Ik wordt er alleen maar zo erg onzeker van. Mijn man zegt: je moet het loslaten, je kan nu toch niets doen dan afwachten. En gelijk heeft hij.. maar is toch best lastig, zeker omdat ik al een keer een miskraam heb meegemaakt komt dat nu allemaal weer een beetje naar boven.
Maar vooralsnog gaan de meeste zwangerschappen gewoon goed :)
Fijn om hier even te mogen spuien!
Alle reacties Link kopieren
Bettiepage echt stoppen met testen, je wordt daar zo onzeker van. En wat heeft het voor zin? Zekerheid heb je toch pas bij de eerste echo. Die clear blue testen hoeven trouwens ook niet helemaal te kloppen. Ik snap helemaal de onzekerheid na een miskraam, maar maak jezelf niet gek :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ja stoppen met testen idd. 3+ krijg je doorgaans pas als je ruim 5 weken zwanger bent en HCG stijgt niet bij iedereen gelijk dus dat hoeft helemaal niet te kloppen ook.

Ik denk dat ik een wondje had ofzo waardoor ik een drup bloed in m'n ondergoed vond, want het plassen deed later ook super veel pijn. Goed gedronken en inmiddels is de pijn over. Ook geen bloed meer gezien gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven