Uitgerekend 1-15 augustus 2021

24-12-2020 15:13 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Om met elkaar lief en leed rondom de zwangerschap, de bevalling en daarna te delen, hierbij een nieuw topic!
NaamLeeftijdhoeveelste kindjeUDBijzonderheden
Jinger634/361e kindje5 augMeisje! Goede 20-wekenecho; medisch door bloeddruk
Bamboo_9031/311e kindje 9 aug Jongen! Goede 20-wekenecho
Koetjesenkalfjes30/312e kindje 12 augJongen! 26 maart 20 weken echo(GUO)
Juffie629/372e kindje 7 augJongen! Goede 20-wekenecho
Theemuts28/301e kindje 10 augMeisje! Goede 20-wekenecho
Miss-Sixty32/411e kindje 12 aug18 maart 20 weken echo
Gember133 2e kindje, eerste kindje verloren 2 augGoede 20-wekenecho


Even uit de normale tabel, als jullie weer mee willen schrijven, zal ik jullie weer naar boven zetten :)
NaamLeeftijdhoeveelste kindjeUDBijzonderheden
Serena8535/403e kindje 8 augmiskraam gehad in juni
Ananaskiwi33/332e kindje10 aughalf januari eerste echo
JessMariano_198634/332e kindje 15 aug Zwanger via ICSI
Mikla26/281e kindje 16 aug28 /12 eerste echo
bamboo_90 wijzigde dit bericht op 22-03-2021 16:31
81.49% gewijzigd
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn die goede echo's!!

Ik moet vandaag even bellen naar de vk voor de Nipt. Denk dat ik dan van de week kan bloed prikken.

Ik hoop heel erg dat we in mei nog even op vakantie kunnen ipv in de zomer. Maar als realistich ben, zal dat niet haalbaar zijn.
Heb echt zin in een zon vakantie.

Wij gaan dan waarschijnlijk in mei 2 weken in Nederland weg. Even kijken wat er dan allemaal mag en kan tegen die tijd.

Ik heb ook pas 1 romper gekocht. Moet zeggen dat ik genderneutraal shoppen ook moeilijk vindt. Ik denk dat als we weten wat het geslacht is, we veel meer zullen kopen.
Nu gaat bij ons de babykamer door naar de tweede. Voor als je nog een kamertje moet kopen, lijkt het me lastig als het allemaal online moet.
Wij zijn bij de vorige zwangerschap in zoveel babywinkels geweest. Vind dat ook erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Aangezien jullie ongeveer net zo ver zijn in de zwangerschap als ik (ud 7 augustus), ben ik heel benieuwd hoe het met jullie kwaaltjes is... Ik word zo langzamerhand ongeduldig want ik ben nog steeds zoooo moe en misselijk, er komt niks uit mn handen en het huis is een bende. Wanneer kan ik licht aan het einde van de tunnel verwachten? Gaat het bij jullie al beter?
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Lonkaa, hoop dat het snel wat beter gaat met je. Is het jullie 1e kindje? Een kleintje om je heen zonder opvang/school maakt het vast nog pittigee

Ik kan er niet over meepraten. Hier niet misselijk en moe geweest maar heb juist de laatste dagen enorme honger. Gelukkig niet zozeer ongezond, maar als ik niet vaak en genoeg eet, voel ik me direct flauw en wiebelig
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lonkaa, ik ben 7 weken goed ziek geweest. Maar nu met 12 weken was het van de ene op de andere dag klaar met de misselijkheid. Ben nu aan het stoppen met medicatie, dat merk ik wel een beetje.. Maar het gaat absoluut de goede kant op!
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de nipt ook terug! Helemaal in orde, stiekem toch best nog een opluchting..
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Lonkaa. Hopelijk is het snel over. Moet je ook echt veel overgeven? Anders kun je daar bij de vk medicijnen voor krijgen begreep ik.
De moeheid is hier nu een stuk minder. Doe geen middagdutjes meer, maar lig er wel om half 10 in 's avonds haha.

Bamboo wat fijn van de Nipt! Inderdaad een opluchting.
Ik heb donderdag geprikt dus ben benieuwd wanneer ik de uitslag krijg.

Hoe is het met jullie buikjes? Bij mij zie je het echt al en gewone broeken gaat eigenlijk niet meer. High waist al anderhalve week niet meer, maar ook lagere broeken zitten veel te strak.
Van de vorige zwangerschap broeken gezocht, maar die zijn wel wat strakker nu 😫

Dus een reden om te shoppen! Iemand nog tips voor leuke (web) winkels?
Lijkt me zo leuk als die buik begint te groeien. Ik snap er bij mezelf nog niet zoveel van. Ik ben niet de slankste, en vraag me dagelijks af of er nou iets groeit of ik gewoon dikker wordt door het vele eten haha.

Ik heb overigens een praktijk gevonden die nog wel pretechos doen. Los van dat ik nieuwsgierig ben, wil ik ook gewoon heel graag even weten of alles nog goed gaat in mijn buik. Nu nog 1,5 maand wachten voelt echt niet oke. Maar nu is het probleem er dat mijn vriend het daar niet mee eens is en wel wil wachten 🤦‍♀️ vind het zo irritant dat ie zich niet even in mij kan verplaatsen.. maar even doordrammen denk ik. Kunnen jullie het geduld nog opbrengen?
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn zoontje zag je het ook pas veel later. Bij een tweede is het naar mijn idee altijd sneller zichtbaar. Alles rekt snel op haha. Dus nog even geduld ;)

Lastig Jinger, hopelijk krijg je je vriend overgehaald.
Wij gaan gewoon wachten tot de 20 weken denk ik. Weet ook niet hoe het hier is geregeld met pretecho's.
Snap dat je graag zekerheid wil door een echo.
En ook om spulletjes te kopen is het wel heel fijn om het geslacht te weten.
Alle reacties Link kopieren
Oeh Jinger, waar maken ze die echo’s nog? Ergens in het zuiden toevallig :idee: ik hoop dat je je man kunt overhalen.

Hier staat een pretecho op de planning voor net na de lockdown. Maar ik vraag me af of die door kan gaan...

Ik had bij zoontje al snel een buikje. En nu bij de tweede groeit het nog harder. Ik draag al zeker een maand zwangerschapsbroeken. :heart:
Hey dit in bij Amsterdam, Baby Glimpse heet het.

Heb vriend kunnen overhalen dus over 2 weken een echo. Geeft me toch meer rust al merk ik :)
Alle reacties Link kopieren
Hier sinds deze week ook duidelijk een buikje! Althans.. duidelijk voor man en mij ;) Voor ieder ander lijkt het alsof ik lekker gegeten heb... haha

Fijn dat je hem over hebt kunnen halen Jinger!!

Over de pretecho, ik heb ook een afspraak gepland voor als ik 16 weken ben bij een van de weinige waar het nog kan: Baby Vision in Delft. Wel €60.. maar goed, ik ben té nieuwsgierig. Dan zit er een echoscopiste op afstand bij, maar jij maakt zelf op haar aanwijzingen de echo. Als de kleine er goed voorlicht krijgen we ook het geslacht te horen dan! Voor man een Valentijnscadeau, dus hij weet het nog niet ;) Maar ik weet dat juist hij dit graag wil, denkt alleen dat het niet mogelijk is nu.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Oh meiden, was vanmiddag zo geschrokken.

Ging voor een afspraak naar de verloskundige. Aan het einde wilde ze naar het hartje luisteren.
Ze kon het niet vinden dus duurde heel erg lang. Uiteindelijk zei ze ik probeer het nog één keer en anders moeten we een echo laten maken voor de zekerheid.

Het lukte dus niet. Ik was echt in paniek.
Moest even wachten om te horen naar welk ziekenhuis ik moest.
Gelukkig kon mijn vriend snel komen en samen naar het ziekenhuis.
Daar bleek met de echo al snel dat het hartje gewoon klopte. Alles zag er verder goed uit en hartje had een goed ritme.

Wat een opluchting! En wat een stress anderhalf uur. Heb alleen maar kunnen huilen. Was even in een nachtmerrie beland, maar gelukkig alles goed uiteindelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ohh vrouw wat een schrik! Dat hoop je echt niet te horen bij de controles nee.. Wat fijn dat jullie toch - relatief - snel terecht konden samen. En super opluchting dat je de kleine hebt gezien en dat alles goed was!

Even extra lief zijn voor jezelf nu, heb je verdiend :hug:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Oh juffie dat is zoooo rot. Vervelend ook dat je naar het ziekenhuis moest voor zekerheid.

Bij mij was er laatst hetzelfde. Maar mijn Verloskundigenpraktijk zit in het ziekenhuis. Dus bij mij zat er 5 min tussen voor ik de echo kreeg. Dus dat is niet te vergelijken.

Maar alles is goed bij je kleine uk!!! Nu lekker uitrusten
Alle reacties Link kopieren
Lief meiden!

Wat toevallig dat je het ook had Koetjesenkalfjes.
Mijn verloskundige gaf aan dat dit niet heel vaak gebeurt.
Gelukkig bij jou ook alles goed!

Onderweg naar het ziekenhuis kon ik alleen maar doemdenken. Was zo verbaasd dat het toch goed bleek te zijn. Maar nu vooral opluchting en blijdschap natuurlijk. Al zitten de tranen me nog hoog.

Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Nou bij mij was het precies met 12.0. De verloskundige gaf toen aan dat het kon dat ze het hartje nog niet hoorde via de doptone. Daarom schoot ik ook niet gelijk in de paniek. En voor ik beter na kon denken had ik het echo apparaat op mijn buik en zagen we het kloppende hartje alweer.

Hier gaat het goed! Ik ben fit, weinig klachten. Buikje groeit flink door :flirting:
Alleen ik merk echt dat het tillen van dreumes me snel rug/bekken klachten geeft. Ik twijfel al een week of ik de fysio al niet in moet schakelen... maar nu heb ik al een paar dagen minder last en ik wacht toch weer even af. Komt goed!
Brrr wat een stress, kan ik me zo goed voorstellen. Maar gelukkig alles goed!

Hier nog niet echt een buikje. Merk ook dat iets in mij zich begint voor te stellen dat er slecht nieuws komt bij de volgende echo. En aan de andere kant is het juist genieten dat ik me goed voel.. bleh moeilijk 😅
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je je goed voelt koetjesenkalfjes.
Ik zou niet te lang wachten met fysio. Hoe eerder je er bij bent hoe minder lang het vaak duurt.
Al laat je er in ieder geval vast naar kijken, kunnen ze je oefeningen geven voor thuis.
Als je buik straks groter wordt, ben ik bang dat het nog veel zwaarder wordt voor je lichaam, vooral met een dreumes.

Jinger vooral lekker genieten hoor. De kans na 12 weken is aanzienlijk kleiner dat er iets mis gaat. Wanneer heb je echo? Pas met 20 weken ook?
Luisteren ze bij jou ook hartje bij de verloskubdige? Misschien kan dat je ook gerust stellen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Hier vandaag controle gehad bij de verloskundige en het hartje weer gehoord :love: Buikje begint al een beetje te groeien, voor intimi is het al behoorlijk duidelijk zeg maar en de verloskundige zei het net ook.

Koetjesenkalfjes, hoe is het met je rug/ bekken?

Irritant hè Jinger, zodra je je goed voelt komen de zorgen ;) Overigens heb ik begrepen dat die zorgen blijven tot ze een jaar of 30 zijn.. :hihi:

Hebben jullie de 20 weken echo al gepland? Wij hebben ‘m op 19 maart.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Dat is even stressen en spannend geweest, Juffie! Gelukkig alles goed! Fijn!

Hier ook alles goed. Nog steeds geen kwaaltjes en buikje nog niet echt zichtbaar en dat icm lockdown merk ik dat ik het zwanger zijn wel eenzaam vind. Niet echt even lekker shoppen, weinig mensen zien, pfff af en toe een dipje hier.
Vandaag controle bij vk en 18 maart 20wekenecho!
Alle reacties Link kopieren
Fijn hè, dat luisteren naar de hartjes :heart: :heart: :heart:

Ik mag volgende week weer. 26-3 hebben we de 20 weken echo.

Miss sixty ik begrijp je heel goed. Op deze manier zwanger zijn is echt veel eenzamer. Ik mis het funshoppen, de pretecho (en hier samen met anderen naartoe) het vragen van mensen tijdens verjaardagen en feestjes enzo hoe het is. Dat is nu toch anders. Alles is eenzamer nu.
Maar ik heb goede hoop dat het richting voorjaar/zomer nog gaat veranderen. We hebben nog wat weekendjes weg in eigen land geboekt :yes:
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad eenzamer.
Ook zo gek dat je niet kunt winkelen enzo voor de baby. Zit veel minder in die bubbel dan bij de eerste.
Kan het verschil zijn tussen eerste en tweede maar denk ook door de lockdown.

Wij hebben 18 maart de 20 weken echo.
Ah ja jammer he, en nu vermoed Rutte alweer dat er geen versoepelingen komen na 2 maart.

Ik wil zo rond de 20 weken toch echt alles klaar gaan maken hoor.. hoop dat het niet heel veel langer duurt.

17 maart hier de 20 weken echo trouwens. Bijna allemaal in dezelfde week lijkt zo!
Alle reacties Link kopieren
Ja, echt jammer dat het na 2 maart er niet anders uit lijkt te zien. Ben Pinterest etc ook helemaal beu, kan me er echt niet aanzetten om iets te gaan uitzoeken terwijl ik me daar normaal uren mee kan vermaken. En ook niemand die er naar vraagt of om het er over te hebben dus slechte motivatie. Komt hopelijk wel goed na de 20wekenecho!
Ben "blij" om te lezen dat ik niet de enige ben, al hoop ik dat het met jullie beter gaat op dat gebied dan hier!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wat lastig.. deze periode. Aan de ene kant heel fijn, want rust. Maar wij zouden ook zooo graag gewoon lekker gaan shoppen, bij familie (in het buitenland) op bezoek, babymoon niet in eigen land.. Het lijkt zo uitzichtloos nu met die verlengingen steeds.

Ik heb pas 1 shirtje gekocht, verder nog niets. Wel cadeautjes gekregen, dus we hebben wel wat dingetjes in huis al :) Maar wij zoeken ook veel online, kamertje weten we al wel een beetje wat we willen. Daar gaan we na de 20 weken ook gewoon mee beginnen, dan maar online bestellen.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven