Uitgerekend 1-15 augustus 2021

24-12-2020 15:13 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Om met elkaar lief en leed rondom de zwangerschap, de bevalling en daarna te delen, hierbij een nieuw topic!
NaamLeeftijdhoeveelste kindjeUDBijzonderheden
Jinger634/361e kindje5 augMeisje! Goede 20-wekenecho; medisch door bloeddruk
Bamboo_9031/311e kindje 9 aug Jongen! Goede 20-wekenecho
Koetjesenkalfjes30/312e kindje 12 augJongen! 26 maart 20 weken echo(GUO)
Juffie629/372e kindje 7 augJongen! Goede 20-wekenecho
Theemuts28/301e kindje 10 augMeisje! Goede 20-wekenecho
Miss-Sixty32/411e kindje 12 aug18 maart 20 weken echo
Gember133 2e kindje, eerste kindje verloren 2 augGoede 20-wekenecho


Even uit de normale tabel, als jullie weer mee willen schrijven, zal ik jullie weer naar boven zetten :)
NaamLeeftijdhoeveelste kindjeUDBijzonderheden
Serena8535/403e kindje 8 augmiskraam gehad in juni
Ananaskiwi33/332e kindje10 aughalf januari eerste echo
JessMariano_198634/332e kindje 15 aug Zwanger via ICSI
Mikla26/281e kindje 16 aug28 /12 eerste echo
bamboo_90 wijzigde dit bericht op 22-03-2021 16:31
81.49% gewijzigd
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Goed te horen Metta, hoop dat het jullie weer snel gegund is.


Ik heb net de termijnecho gehad en die was goed. Fijne opluchting. Ik ga zaterdag prikken voor de nipt. Vandaag was ook mijn laatste keer bij de VK, volgende week de eerste afspraak in het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh Metta wat een verdrietig nieuws.
Ik vind het zo rot voor je.

Gelukkig kun je er met lieve mensen om je heen over praten.

Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Jinger, fijn dat je een goede echo had! Ben je nu rond de 11 weken dan?
En nu aan iedereen vertellen?

Wij gaan ook de nipt doen en willen de nevenbevindingen ook weten.
Waarschijnlijk volgende week bloed prikken. En volgende week vrijdag de echo.
Zo spannend, duurt nog zo lang voor m'n gevoel.

Bamboo, hier ook een Stokke trip trap. Heel blij mee. Stevig en fijn voor zowel newborn als peuter. En het past enigzins in ons interieur, ook fijn haha.
Ouders en paar vrienden wisten het al. Verder houden we het nog even voor ons. Ben inderdaad rond de 11 weken en moet nog prikken voor de nipt. Denk dat we die even gaan afwachten voor de rest het mag weten.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Jinger, de goede echo! Nu nog even duimen voor een goede nipt :)

Wij hebben vandaag ook een goede termijnecho gehad. Geweldig om te zien en om het hartje te horen :love: Maandag gesprek met de verloskundige en daarna kan ik ook gaan prikken voor de nipt test.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie trouwens ook ineens veel last van een 'slapende' hand? Ik heb het echt meerdere keren per nacht dat ik wakker wordt van een tintelende hand.. Ik ga het morgen ook even vragen tijdens gesprek met de verloskundige, maar misschien dat jullie er ook al iets van weten :)
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Bamboo dat alles weer goed is!
Vertellen jullie het nu iedereen?

Ik heb geen last van slapende hand of iets anders. Goed om het even na te vragen.
Alle reacties Link kopieren
Bamboo als ik me niet vergis kun je dan wat weinig magnesium hebben. Kun je eventueel supplementen voor slikken. Maar check je VK even! ;-) want ik weet het niet zeker
Alle reacties Link kopieren
Jinger, fijn dat de echo goed was. Nu nog even wachten op de Nipt. Hopelijk heb je een snelle uitslag!

Bamboo, ook jij een goede echo, fijn zeg! Jullie ook de nipt, wachten jullie met het vertellen op de uitslag van de nipt? Wij waarschijnlijk niet, als het dan toch niet goed is, is het wel fijn om te kunnen delen. Niet dat we daar direct vanuit gaan, maar toch ... Vrijwel niemand weet het en merk dat ik soms niet helemaal eerlijk kan zijn op werk of tegen vrienden en dat dit me wel opbreekt.
Hier trouwens ineens twijfels of we de nipt wel gaan doen, kan ook niet goed uitleggen waarom ik twijfel maar voelt niet goed. Zooooo raar. Afspraak bloedprikken is direct na de echo dus heb nog tot donderdag om na te denken

Spannend he Juffie. Hier donderdag de echo en kan niet wachten. De dagen kruipen echt voorbij. Ben wat dat betreft blij dat het weekend voorbij is, werkweken vliegen hier zo voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Een goede echo hier! Opluchting!
Hoe was het bij jou Theemuts?

Juffie, jij morgen toch? Succes en veel plezier! Hoop dat je een mooi kindje te zien krijgt!
Alle reacties Link kopieren
Fijn Miss-Sixty! Hebben jullie vandaag ook het hartje gehoord? Heel bijzonder vond ik dat.

Ik ben vandaag bloed wezen prikken voor de nipt en ... Geen idee meer, dat formulier dat ik van de verloskundige had gekregen :hihi: 7(!) buisjes in totaal. Maar nu afwachten :) We hebben uiteindelijk gekozen voor zonder nevenbevindingen.

Hoe voelen jullie je? Nog of al veel last van kwaaltjes?

Ik ben veel minder misselijk, ben alweer bijna op mijn startgewicht van voor de zwangerschap! Dus gaat echt beter :) Slechts eens per dag overgeven nog en daarna heb ik ook gewoon weer honger :rolling:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Hoi! Waren die 7 buisjes ook niet voor de andere bloed test?
Ik had voor de Nipt alleen 2 buisjes. Had overigens binnen 4 dagen de uitslag al, alles in orde. Wat betreft die test dan ;)

Fijn die goede echo's 😊 hier nog geen hartje gehoord, ze weigeren dat voor 12 weken te doen. Helaas is de volgende afspraak pas 1 maart 😱 en zelfs dan is er geen echo, alleen hartje luisteren. Pas met 20 weken gaan we weer in de buik kijken. Vind dat wel heftig hoor. Had gedacht dat ik nu in het ziekenhuis veel meer controles kreeg, maar dat is voorlopig niet zo. Heb nu half februari zelf maar een pretecho ergens ingepland, hopen dat dat door mag gaan. Hoe gaat dit bij jullie?

Ik heb veel last van hoofdpijn. Maar meer gelukkig niet. Jullie nog veel last? Al een buikje te zien?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen hartje te horen, denk om dezelfde als bij jou Jinger. Ben eerlijk gezegd vergeten het te vragen, was zo gefocust of het hartje überhaupt nog zou kloppen omdat ik nog steeds geen klachten heb.
Wel bijna 2 kg aangekomen maar nog geen buikje, ze vertelde dat mijn baarmoeder erg diep ligt dus dat een buikje + bewegingen voelen wat langer gaan duren. Ben ik daar vast op voorbereid.

Hier 2 buisjes bloed voor nipt en nog 3 andere buisjes. Vind de nipt echt spannend dus hoop dat de uitslag er snel is. 4 dagen, wow, wat fijn zo snel en zo'n goede uitslag. Ook via de post? Hier wel, alleen als ze iets vinden dan bellen ze.
Alle reacties Link kopieren
Oh 4 dagen is best snel, dat is fijn. Haha ja geen idee eigenlijk, 2 buisjes voor de ene test en 5 voor de andere. Maar wat voor welke was.. Ik heb er ook niet naar gevraagd, was blij dat ik weer naar buiten mocht ;)

Wat jammer dat ze de hartjes nog niet hebben laten horen.. Hier standaard bij de termijnecho begreep ik.

Pfff dat duurt lang nu he.. Wachten. Ik hoop wel dat een pretecho straks weer kan.

Maar wel apart dat jij geen extra checks krijgt Jinger, dat had ik eigenlijk wel verwacht omdat je nu in het ziekenhuis loopt.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Yes, miss-sixty! Een goede echo weer.

Wat goed dat je minder misselijk bent bamboo!

Hier maandag echo, spannend! Ik vind het ook heel jammer dat het zo lang duurt. Ook wij plannen een pretecho/geslachtsbepaling half februari. Maar echt vertrouwen dat die door kan gaan heb ik niet...
komende week dan ook prikken voor de NIPT met nevenbevindingen.

Hier al echt een buikje. Bij de eerste groeide mijn buik ook snel. Ik draag al wat weken zwangerschapskleding :rofl:

Ik vind de echo wel spannend.... KNIP HERKENBAAR

Willen jullie niet quoten? Ik haal het laatste stukje later weg.
koetjesenkalfjes wijzigde dit bericht op 24-01-2021 14:19
Reden: Herkenbaar
22.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spannend koetjes. Kan me voorstellen dat je deze periode nu dan heel anders beleeft. Destijds ook nav 12weken evho of icm andere onderzoeken?

Hebben jullie ook het idee dat wachten zo lang duurt omdat de dagen zo op elkaar lijken? Ik kan 1x / 2 weken naar werk maar voor de rest zit ik alleen maar thuis. Een week duurt nu helemaal lang pffff
Alle reacties Link kopieren
Oh snap dat het extra spannend is voor jullie koetjesenkalfjes.
Zagen ze het bij de termijnecho? Gelukkig viel het achteraf mee.

Fijn dat je echo goed was Miss Sixty!
Hier ook een goede echo.
Ben heel erg opgelucht.
Ook paar dagen naar voren verschoven. Morgen 12 weken en uitgerekende datum is nu 7 augustus.

Vermoeidheid is echt een stuk minder. Heb al een week geen middagdutje gedaan dus dat is wel een verschil. Daarvoor deed ik dat minimaal 4x per week haha.

Heb wel regelmatig dat ik me niet lekker voel. Duizelig of misselijk, hoofdpijn en allerlei andere kleinigheden maar daardoor weinig energie dan.

Onze volgende echo is ook pas bij 20 weken. Eventueel pretecho willen we eventueel wel, maar wachten even af of dat kan.
Hartje hebben we nog niet gehoord.
Vond de echo weer heel bijzonder en mooi. Zo'n heel mensje, maar toch nog zo klein.
Alle reacties Link kopieren
Super juffie :cheer2: zo fijn de goede echo.

KNIP HERKENBAAR
koetjesenkalfjes wijzigde dit bericht op 24-01-2021 14:21
Reden: Herkenbaar
74.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, lijkt me inderdaad heftig.
En toch best een tijd dat je in onzekerheid zit. En een vlokkentest is ook niet zonder risico's.
Maar wat fijn dat alles goed was!

Hopelijk kun je nu zonder grote zorgen genieten van je zwangerschap en is alles goed.
Wat fijn dat jullie ook allemaal een goede echo hebben gehad afgelopen dagen. Hier ook een goede echo!
3 weken verder en zo'n andere echo. Nu al echt een mini mini mini mensje. Heel bijzonder.

Vrijdag direct bloed geprikt voor de NIPT, met nevenvestigingen. Ben benieuwd wanneer de uitslag komt.
Maar inderdaad, het waren heel wat buisjes (ook voor andere dingen; vitamines, bloedgroep etc).

UD is een dag opgeschoven, naar 10 augustus.
9 februari is de volgende afspraak, bij deze afspraak alleen naar het hartje luisteren, geen echo.

En de 20weken echo is al ingepland; 17 maart.
Misschien een beetje vroeg. Maar bij ons worden die echo's maar 1 dag in de week gedaan.

Hebben jullie al iets leuks aangeschaft?
Ik kan mij tot nu toe goed weerhouden!
Wel droom ik helemaal weg op internet tussen de kleertjes, speendoekjes, hydrofiele doeken met mooie motieven etc. :love:
Alle reacties Link kopieren
Yes! Ook hier een helemaal goede echo :cheer: :flirting: ik ben op 12-8 uitgerekend.

Ik heb net ook een echo afspraak gemaakt met 16 weken (pretecho/geslachtsbepaling). Spannend of het door kan gaan. Ik hoop het, maar ik denk eigenlijk van niet.

We zijn ook aan het kijken naar vakantie/wekendjes weg. Ik heb het gevoel veel in te willen halen. Zoals vast meer mensen hebben... haha maar we durven de gok nog niet heel goed te nemen. Nu kan CenterParcs ongeboekt worden. En met man wil ik een paar dagen naar een luxe hotel in Nederland. Dat is ook nog wel te gokken eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Oh en hier morgen prikken voor de NIPT met nevenbevindingen. gaat naar Maastricht. Benieuwd hoe snel we de uitslag krijgen.

En donderdag controle. Ik denk nog geen hartje luisteren dan...

Ik heb al een rompertje gekocht. En verder eea gekregen. Wat knuffeltjes enzo :yes:

Hebben jullie nog vakantie plannen?
Ah gefeliciteerd, wat fijn voor jullie!

Ha ik heb ook de 20 weken echo op 17 maart ☺ ben overigens officieel op 5 augustus uitgerekend.

En heb van de week een eerste pakje besteld bij de Hema. Ik merk dat ik dolgraag wil gaan winkelen (waar ik helemaal niet van houd). Vind het wel benauwend dat het er op lijkt dat dat voorlopig nog niet gaat gebeuren.

En leuk die uitstapjes, je moet er ook gewoon ff tussenuit toch. Iets om naar uit te kijken. Ik heb een weekje Texel gepland in april.. hoop dat we dan wel lekker uit eten kunnen ook.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nipt met nevenbevindingen en wordt in Maastricht onderzocht. Afgelopen donderdag geprikt, dus ben benieuwd. Merk dat ik echt angstvallig de telefoon in de gaten houd. Als alles goed is, ontvang je het via de post en anders word je gebeld.

Texel, oh heerlijk, wij gaan daar binnenkort een weekend heen. Luxe hotel geboekt maar ik bedacht me later, wat heb ik daaraan als ik niet in sauna ofzo mag (nog los vd maatregelen).

Ik heb nog niet echt geshopt, alleen marktplaats in de gaten aan het houden voor kinderwagen en kamer. Weten jullie al wat jullie willen?
Alle reacties Link kopieren
Oh en wat fijn, een goede echo Koetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven