Uitgerekend 1-15 augustus 2021

24-12-2020 15:13 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Om met elkaar lief en leed rondom de zwangerschap, de bevalling en daarna te delen, hierbij een nieuw topic!
NaamLeeftijdhoeveelste kindjeUDBijzonderheden
Jinger634/361e kindje5 augMeisje! Goede 20-wekenecho; medisch door bloeddruk
Bamboo_9031/311e kindje 9 aug Jongen! Goede 20-wekenecho
Koetjesenkalfjes30/312e kindje 12 augJongen! 26 maart 20 weken echo(GUO)
Juffie629/372e kindje 7 augJongen! Goede 20-wekenecho
Theemuts28/301e kindje 10 augMeisje! Goede 20-wekenecho
Miss-Sixty32/411e kindje 12 aug18 maart 20 weken echo
Gember133 2e kindje, eerste kindje verloren 2 augGoede 20-wekenecho


Even uit de normale tabel, als jullie weer mee willen schrijven, zal ik jullie weer naar boven zetten :)
NaamLeeftijdhoeveelste kindjeUDBijzonderheden
Serena8535/403e kindje 8 augmiskraam gehad in juni
Ananaskiwi33/332e kindje10 aughalf januari eerste echo
JessMariano_198634/332e kindje 15 aug Zwanger via ICSI
Mikla26/281e kindje 16 aug28 /12 eerste echo
bamboo_90 wijzigde dit bericht op 22-03-2021 16:31
81.49% gewijzigd
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Ik had vanmiddag de pretecho. En wow wat was het een bijzondere afspraak. Deze vrouw is ook verloskundige dus ze wilde eerst uitgebreid de tijd nemen om alles te checken, leek al wel de 20 weken echo wat dat betreft. Botten, maagje gevuld, hoofdje gemeten, hersenen, nieren etc alles liep ze na en zag er goed uit. Baby was heel druk, en aan het drinken. Zo bijzonder. Voor het eerst het hartje gehoord. En toen het geslacht.. ik had dus al wekenlang het gevoel dat het een jongen was, 100% overtuigd van mijn gevoel. En het is een meisje! Haha.

Ik weet niet hoe een pretecho normaal gaat, maar dit was echt top. Mocht je dus interesse hebben, ik heb de naam een paar berichten eerder vermeld.
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk bericht Jinger! Een meisje.. :cheer2: even schakelen wel zeker? ;) Maar wat top dat ze gelijk alles zo goed gecheckt heeft. Dat geeft wel even een flinke positieve boost lijkt me!

Wij hebben maandag de pretecho, ben heeeel benieuwd. Heb jij de echo ook zelf moeten maken?
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Jinger.
Klinkt super!
Lief dat ze zo de tijd nam en alles meteen even checkte.

En wat leuk een meisje! Je bent denk ik de eerste van de groep die het weet. Leuk! Kun je echt op namenjacht en gerichter spullen kopen.

Bamboo veel plezier morgen bij de echo!

Hier geen pretecho dus moeten nog 4 weken wachten. Wel leuk dat alle 20 weken echo's zo dichtbij elkaar zijn gepland.
Alle reacties Link kopieren
Jaa jinger wat leuk zeg!!
Bamboo jij ook veel plezier morgen.

Hier begin maart de pretecho. Maar ik denk dat die weer niet doorgaat. Aangezien eerst de contactberoepen dan alweer moeten mogen werken. Ik kan ook geen echobureau in de buurt vinden die nog wel pretecho’s maken.

Wij hebben 26 maart onze GUO (extra uitgebreide 20 weken echo) in het Radboud in Nijmegen. Eerst woensdag weer controle bij de verloskundige.

Ben wel erf fit nu! Voel me super goed :-) hoe is dit bij jullie?
Ik heb gisteren bijna 2u gefietst en ernaast nog een hele middag heel actief geweest. Ging goed :yes:
Alle reacties Link kopieren
Ohh wat leuk, Jinger! En wat goed om ook al zoveel gecheckt hebben. Dat is vast een geruststelling!
Een meisje, dat is vast even wennen na je gevoel voor een jongen. Hadden jullie al een naam in gedachten?

Koetjes, wat balen dat jullie pretecho niet doorgaat. In welke regio zoek je? Niet dat wij een pretecho laten doen maar een vriendin van mij heeft dat onlangs laten doen.
Hier ook nog hartstikke fit. Probeer iedere dag een uur te wandelen en gisteren bijna 2u. Zonder moeite maar kwam vast ook door dat heerlijke weer! Wat knap ik op van dat zonnetje zeg!

Juffie willen jullie weten wat het wordt? Heb je misschien al verteld, maar heb het even niet meer helder. We lijken allemaal in dezelfde week te zitten idd met onze echo, dat dat maar een mooie week mag worden!
Alle reacties Link kopieren
Miss-Sixty schreef:
21-02-2021 08:46

Koetjes, wat balen dat jullie pretecho niet doorgaat. In welke regio zoek je?
Ergens in het zuiden. Brabant/Limburg. Wil best een stukkie rijden maar niet het hele land door. Haha

Wel top dat jij ook nog zo fit bent. Happy tweede trimester :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Koetjesenkalfjes schreef:
21-02-2021 09:34
Ergens in het zuiden. Brabant/Limburg. Wil best een stukkie rijden maar niet het hele land door. Haha

Wel top dat jij ook nog zo fit bent. Happy tweede trimester :cheer2:
Ohh echt? Dat is dezelfde regio als waar ik woon! Zij woont iets hoger in Brabant, ga het voor je vragen!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad zo fijn het tweede trimester!
Heerlijk om weer wat meer te ondernemen en niet steeds zo moe en futloos te zijn.
Het zonnetje helpt bij mij ook echt.

Wij willen ook weten wat het wordt, maar wachten tot de 20 weken echo. Die 4 weken wachten kunnen er nog wel bij.
Hier in de regio doen ze het ook nergens volgens de verloskundige.

Grappig, dat jullie in hetzelfde deel van het land wonen. Ik ook in Brabant.
En de rest?
Ha, yes de namen lagen inmiddels al klaar. Maar nu we het geslacht weten heb ik bijna zoiets van moeten we het niet nog even heroverwegen? 😅 maar over deze naam zijn we het eens, en dat was zeldzaam.

Ik ben ook vrij fit, echt nergens last van. Behalve wat bandenpijn (denk ik).

Ik woon in het oosten van het land, Gelderland😁
Alle reacties Link kopieren
Ohh super fijn Jinger! Daar gaan wij nu ook mee beginnen, de naam.. we zitten wel redelijk op 1 lijn, dus dat is alvast een fijn startpunt :hihi:

Vandaag de echo was geweldig! Hele bewegelijke baby en dus ook het geslacht gezien! Ik had precies het tegenovergestelde van Jinger: ik dacht een meisje.. maar het is een zoon! :heart:

Ik woon in Zuid Holland trouwens :D
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Haha wat grappig! Zo zie je maar hoe je gevoel je voor de gek kan houden 😄 maar fijn zeg verder! Bij ons was de baby ook super bewegelijk. Hartje horen lukte echt alleen op het begin, was enorm aan het draaien en sprongetjes aan het maken. Grappig.
Had net voor het eerst wat roze bij het afvegen op het toilet. Ik gelijk in de stress, weg zorgeloosheid na de leuke echo. Ziekenhuis gebeld maar antwoord is vooral terugbellen als het meer wordt en je buikpijn krijgt.

Iemand hier ervaring mee? Probeer me nu ook wel voor te houden dat het niets is hoor. Maar toch, fijn is anders.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat vervelend Jinger. Snap dat je er onzeker door wordt.
Maar zo lang het niet erger wordt is dat vast niet nodig! Anders hadden ze dat ook wel gezegd toch?
Heb er geen ervaring mee, misschien een wondje ofzo geweest?

Bamboo wat fijn een goede echo. En wat leuk een zoon! Zo leuk dat jullie het al weten! Op namenjacht en lekker shoppen!
Alle reacties Link kopieren
Hè bah.. Ik kan me voorstellen dat dat een hoop onzekerheid brengt Jinger. Ik lees vaker bij andere dames dat bloedverlies soms gewoon voorkomt en dat het niets hoeft te betekenen, zeker in het tweede trimester. Een gesprongen vaatje bijvoorbeeld. Ik hoop dat het hier gewoon bij blijft en dat je er geen last van hebt verder :hug:

Als je er teveel stress van krijgt, nog een keer bellen en vragen om een echo of in ieder geval de mogelijkheid om naar het hartje te luisteren.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Jinger hoe gaat het nu? Kan me voorstellen dat je schrikt. Maar na net een goede echo wat rozeverlies lijkt me echt eerder onschuldig dan dat er iets aan de hand zou zijn. Wel heel vervelend dat het ziekenhuis op deze manier reageert. Als je je er zorgen om blijft maken zou ik nogmaals om een echo of het luisteren naar het hartje vragen!

Bamboo een zoon :cheer2: die zijn zoo leuk kan ik uit ervaring zeggen :thumbsup: nu kun je echt gericht naar namen, kleding enz gaan kijken.

Hier volgende week de pretecho. Die mag dus ineens toch doorgaan! Zo meteen naar de verloskundige op controle. Fijn even weer meer de baby kunnen zien en horen de komende weken!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoe het ziekenhuis het zegt is wel wat plat en had wat meer empathie in gemogen.. Maar eigenlijk zeggen ze ermee dat je je geen zorgen hoeft te maken :rolling: Ben ook heel benieuwd hoe het nu met je is Jinger, nog een beetje kunnen slapen vannacht?

Koetjes, ja leuk! Ik had wel echt even 24 uur nodig voor de omschakeling dat het dus geen jurkjes worden :hihi: Maaaaar de eerste lading kleertjes is besteld! Haha
Heerlijk dat je echo gewoon door kan gaan! Willen jullie ook het geslacht weten? Veel plezier straks bij de verloskundige, even genieten van het hartje :heart:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Goedemorgen. Ik heb er daarna geen last meer van gehad dus probeer inderdaad maar te denken dat het niets was. Enige vervelende is dat ik eindelijk zo lekker aan het genieten was, dat is nu een klein beetje verstoord. Maar gelukkig heb ik komende maandag al de 16 weken check. Is zonder echo, maar wel hartje luisteren geloof ik. Ben dan onderhand al bijna 18 weken, maar blij dat er snel een afspraak staat in ieder geval.

Zo blij met de versoepelingen! En ja wat leuk dat opeens die echo's dan nu ook doorgaan joh! Spannend!
Ik moet nodig ook naar de kapper, enorme uitgroei 😅 gister ook een mooi behang gevonden wat we gaan kopen. Hopelijk mogen we ook snel naar de winkel om een verf kleurtje en meubeltjes uit te kunnen zoeken. Heb er helemaal zin in.
Alle reacties Link kopieren
He dames,

Zou ik nog aan mogen sluiten? Beetje later maar ik lees wel al een tijdje mee.
Ik ben bijna 17 weken zwanger van ons tweede kindje. Ons eerste kindje zijn we helaas verloren vorig jaar met bijna 21 weken zwangerschap. We kunnen er heel goed over praten samen, en met de mensen om ons heen want we zijn heel open geweest en ons eerste kindje zal altijd écht onderdeel zijn van ons gezin. :heart:

'Voordeel' is dat we wel al een hele uitgebreide echo hebben gehad met 13w waarbij alles helemaal goed was. Ook de NIPT was goed en straks met 20 weken krijgen we weer een echo in het ziekenhuis ipv verloskundige. Omdat het er nu goed uit ziet, durf ik steeds meer te genieten (de eerste weken vooral beetje negeren en niet durven geloven) maar nu met groeiende buik groeit ook het vertrouwen!

Dus ook tijd om te oriënteren op spulletjes en Pinterest helemaal vast te pinnen met ideeën voor de babykamer! Lijkt me leuk om er hier samen over te sparren en tips uit te wisselen, zeker gezien corona het allemaal anders is. Gelukkig mag er weer wat open dus hoeft wellicht toch niet alles online!
Hallo dames!
Ik probeer weer actiever mee te schrijven. Het is druk op het werk en in privé, waardoor ik 's avonds toch best moe was.

Wat leuk dat de eersten het geslacht al weten!! Kan me voorstellen dat het even omschakelen is als je het anders in je hoofd had, ondanks dat het beide welkom is!
Hierdoor denk ik ook steeds vaker dat ik het geslacht wel wil weten. Partner wil het liever niet weten, maar vindt het prima wel te weten als ik dat graag wil.

Ik woon overigens in het noorden, Drenthe.

Ik ben mij momenteel aan het oriënteren over een kinderwagen (oog laten vallen op Uppababy Vista en Nuna Demi, beide vanwege de grote mand eronder). Hebben jullie er al één aangeschaft of op het oog? Of misschien tips?

Fijn Jinger dat je er verder geen last meer hebt gehad. Hopelijk maandag dan ook een goede check!
Ook goed om te lezen dat het met de rest van de dames ook goed gaat!

Welkom Gember, leuk dat je mee wil schrijven!
Wat naar om te lezen wat jullie is overkomen vorig jaar.. :hug: Kan me voorstellen dat het nu extra spanning mee brengt. Fijn dat je steeds meer durft te genieten van de zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Gember Welkom! Kom gezellig meeschrijven! Fijn dat jullie al zoveel checks hebben gehad. Dat voelt dan toch fijn he?
Ik hoop dat je een heel voorspoedige zwangerschap mag genieten. En dat je lekker kunt gaat shoppen en nestelen als je er klaar voor bent.

Theemuts wij hebben een Joolz. Eerlijk, omdat ik hem zo mooi vind :proud:
Maar, ik vind hem ook echt super fijn. Wagens zijn super duur. Maar je gebruikt ze ook zooooo veel. Ik heb een kleine boodschappenmand. Maar ik heb een boodschappennet en tassen haken. Als alles vol hangt kan ik véél meenemen O_O

Oeh Jinger behang leuk! Ik vind het leuk als jullie shop successen delen met foto’s/linkjes/plaatjes.. inspiratie opdoen :yes:
Oeh ik hou van shoppen :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig wat jullie hebben meegemaakt Gember.
Leuk dat je mee wil schrijven.
En fijn dat ze jullie kindje goed in de gaten houden.

Theemuts, de merken die je noemt geen ervaring mee. Wij hebben ook een Joolz. We vonden die het mooiste en het fijnste rijden.
Nu misschien ook lastig om rondje proef te rijden nu alles dicht is. Alhoewel vanaf volgende week met shoppen op afspraak kan het wel. Zou aanraden om wat te lopen met een wagen, want daar kan veel verschil in zitten.
Ons zoontje sliep het eerste jaar bij oma en op het kinderdagverblijf niet in bed dus ze vroegen ons de wagen mee te geven. Hij heeft het dus ook als 2e bed gebruikt dus hij is bij ons al het geld al waard geweest.
Af en toe gebruiken we hem nu nog terwijl mijn zoontje al bijna 2,5 is.
De kinderwagen rijdt zoveel fijner dan een buggy dus bij lange afstanden vinden we dat veel fijner.

Ik merk dat ik een beetje onzeker ben. Ik voel de baby nog niet, wat natuurlijk nog niet raar is.. Maar dat ze het hartje niet konden vinden bij de verloskundige heeft toch wel indruk gemaakt en daardoor ben ik toch bang dat het misschien niet goed is. En dat terwijl we daarna de echo hadden en ik zeker een kloppend hartje heb gehoord en gezien.
Alle reacties Link kopieren
Juffie het is ook lastig nu. Ik voel de baby inderdaad ook nog niet.
Wel wil ik je hopelijk wat gerust stellen. De verloskundige kon bij mij bij de 12 en 16 weken het hartje niet horen via de doppler. Blijkbaar ligt het kindje wat naar achteren denken ze. Met de echo konden ze me gerust stellen. Ik hoor vaak dat het hartje moeilijk te horen is op deze termijn. De baby is nog niet heel groot en kan zich nog wat naar achteren verstoppen. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat een aantal van jullie het geslacht al weten! Zeker nu de winkels open gaan, dat wordt wat gerichter shoppen!

Welkom Gember! Wat een heftige tijd hebben jullie achter je liggen. Dankzij/ondanks de extra controles kun je hopelijk nu langzaamaan ook wat genieten.

Gek he, dat je je soms zo druk kan maken om iets wat helemaal niet gek is. De baby schijnt hier ook diep te liggen, ben nog steeds best plat, dus dat voelen zal nog wel even duren.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames! Ik heb de tabel weer een beetje bijgewerkt, mocht je iets missen/ eruit willen, dan roept u maar :$

Welkom Gember! Ik snap dat het voor jou extra spannend is dan om je hier te melden, maar fijn dat je mee wilt schrijven! Fijn ook dat ze jullie zo goed in de gaten houden en dat alles er goed uitziet met de kleine.

Wij hebben de eerste afspraak bij de babywinkel gepland staan :jump: De dag na de 20-wekenecho kunnen we even 2 uur lang los!

Koetjes, jij hebt deze week je pretecho toch? Spannend!

Over de baby voelen; ik voel soms iets als wat ik alleen maar kan definiëren als de baby. Heel licht en ook zeker niet dagelijks al. Mijn placenta ligt aan de voorkant hebben we vorige week gezien, dus dat kan ook wel even duren dan denk ik voordat ik hem echt goed voel :)

We hebben al steeds meer een idee bij hoe het kamertje moet worden. 2 muren blijven waarschijnlijk wit en 2 muren een soort okergeel. Maar ja, die kleur moeten we nog wel even in het echt gaan zien, in plaats van op een schermpje :hihi: Lichtgrijze gordijnen, witte meubels en petrol, grijze en houten accenten verder. Maar goed, dat is het idee nu een beetje. Ons kennende begint het heel geörganiseerd en wordt het daarna een gezellig zooitje.. Hahaha. Jullie al een idee?
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Inderdaad Juffie, dan is het al helemaal het geld waard geweest.

Leuk Bamboo dat je een afspraak hebt staan!
Ik zou dat ook wel willen, maar voel mij nog wat opgelaten, alsof je ook daadwerkelijk iets moet aanschaffen en niet even mag neuzen en informatie op doen.
Heb je dingen waar je specifiek voor wil kijken of wat je graag dan aan wil schaffen?
Klinkt ook erg leuk de babykamer eruit komt te zien!

Ben erg benieuwd naar jullie aankopen!!
Heb zelf afgelopen weekend dit broekje in maat 56 gekocht. Van het merk BESS wat staat voor Burp, Eat, Shit, Sleep. Hilarisch toch!
https://www.schattigebabykleertjes.nl/b ... L9EALw_wcB

Al wel ideeën voor de babykamer. Maar die moeten nog concreet worden gemaakt. Eerst zijn we nog met een kleine verbouwing in huis bezig. :D
Wij hebben zwart vloerbedekking. Denk één muur stippenbehang en/of een muurschildering op een andere muur (heeft een creatieve vriendin aangeboden te maken). Dan wil ik graag werken met wit, zandkleur en hout en qua accessoires/dekentje etc wat zachte kleuren. Kan je er een idee bij maken? Haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven