Uitgerekend 1-15 augustus 2021

24-12-2020 15:13 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Om met elkaar lief en leed rondom de zwangerschap, de bevalling en daarna te delen, hierbij een nieuw topic!
NaamLeeftijdhoeveelste kindjeUDBijzonderheden
Jinger634/361e kindje5 augMeisje! Goede 20-wekenecho; medisch door bloeddruk
Bamboo_9031/311e kindje 9 aug Jongen! Goede 20-wekenecho
Koetjesenkalfjes30/312e kindje 12 augJongen! 26 maart 20 weken echo(GUO)
Juffie629/372e kindje 7 augJongen! Goede 20-wekenecho
Theemuts28/301e kindje 10 augMeisje! Goede 20-wekenecho
Miss-Sixty32/411e kindje 12 aug18 maart 20 weken echo
Gember133 2e kindje, eerste kindje verloren 2 augGoede 20-wekenecho


Even uit de normale tabel, als jullie weer mee willen schrijven, zal ik jullie weer naar boven zetten :)
NaamLeeftijdhoeveelste kindjeUDBijzonderheden
Serena8535/403e kindje 8 augmiskraam gehad in juni
Ananaskiwi33/332e kindje10 aughalf januari eerste echo
JessMariano_198634/332e kindje 15 aug Zwanger via ICSI
Mikla26/281e kindje 16 aug28 /12 eerste echo
bamboo_90 wijzigde dit bericht op 22-03-2021 16:31
81.49% gewijzigd
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
theemuts super fijn! Geniet er lekker van :yes:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Theemuts!!

Lekker van genieten.

Fijne jaarwisseling allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Super fijn Theemuts!! Fijn om met een positief bericht het jaar af te sluiten :flirting:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Wat super fijn, Theemuts! Mooi bericht zo aan het einde van het jaar!

Fijne jaarwisseling dames, dat het maar een bijzonder 2021 voor ons allemaal mag worden! :-D
Alle reacties Link kopieren
De beste wensen allemaal! Op naar een fantastisch 2021!

Bah, nu worden mijn misselijkheidsklachten een stuk minder en nu begin ik me daarover weer zorgen te maken! Het is echt nooit goed. Nog ca. 8 -10 weken en dan zou er iets te voelen moeten zijn, dat is iig iets geruststellender.
Ik heb een topic hier op de pijler zitten lezen over slechte termijnnecho's na een goede vitaliteitsecho. Slecht plan...
Alle reacties Link kopieren
Ohhh zo herkenbaar Metta.

Ik deed van de week precies hetzelfde.
Heel angstig om te lezen.

Moeten we maar niet meer doen, want al die zorgen zijn ook niet goed natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Nou en m'n misselijkheid kwam vanmiddag ook weer in alle hevigheid terug, dus wat dat betreft...

Ach ja het zijn gewoon nog echt spannende weken.

Gaan jullie de NIPT test doen? Wij wel.
Alle reacties Link kopieren
Ja, wij gaan de NIPT test ook laten doen.
Het blijft inderdaad nog spannend. Maar het overgrote deel gaat vanaf nu goed. Daar hou ik me maar aan vast.
Alle reacties Link kopieren
Balen van de misselijkheid Metta.. enerzijds fijn om te merken dat de hormonen nog volop aanwezig zijn, maar daarnaast vooral vervelend ;)

Hier gaat het juist sinds gisteren iets beter gelukkig. Was al goed 2,5 kilo kwijt omdat ik zo weinig binnenhield.

Wij gaan ook voor de Nipt test. Ergens voel ik me alsof ik me daarvoor moet verantwoorden, hebben jullie dat ook? Alsof ik daarmee zeg dat iemand met bijvoorbeeld down er niet zou mogen zijn. Snap dat ik niemand verantwoording verschuldigd ben, maar toch ben ik er liever niet open over merk ik :)
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Hoi dames, sorry was even verdwenen! Fijn te lezen dat er steeds meer goede echo's zijn en de symptomen aanwezig zijn (nouja fijn 😉)

Ik heb afgelopen zondag nog een echo gehad. Alles zag er weer goed uit, baby was veel aan het bewegen en we keken al echt naar een mini mensje. Heb tegelijkertijd ook moeten bloedprikken en bloeddruk laten controleren. Helaas was die laatste veel te hoog. VK maakte zich nog geen zorgen. Maar ik helaas wel, sindsdien slaap ik slecht en gaat het minder.. zo stom. Vanochtend nog maar eens laten checken bij de huisarts en nu was ie nog hoger.. wordt hopelijk elk moment teruggebeld door de VK.
Voor jullie info ik heb al 2 jaar een verhoogde bloeddruk maar met lichte medicatie was die altijd heel netjes onder controle, dus ik vind dit nu wel eng al zo vroeg.. had anders gehoopt. Ik ga nu waarschijnlijk ook heel snel door naar de gynaecoloog in het ziekenhuis, helaas. Ben benieuwd en hoop maar dat de baby nergens last van heeft.
Iemand anders hier toevallig ervaring mee?

Heb trouwens volgende week al de termijnecho. Hebben jullie deze al gepland staan?
Alle reacties Link kopieren
Spannend Jinger, zou je eventueel je medicatie mogen verhogen denk je? Hoop dat ze je snel bellen en duidelijkheid kunnen geven. Wel heel fijn trouwens dat je weer een goede echo had!

Wij hebben de termijnecho ook volgende week :) Vrijdag 15 januari. Zo benieuwd om te zien hoe de kleine al gegroeid is een of alles in orde is dan.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat ik hier een beetje vroeg mee ben ;) Maar.. Familielid wil graag een kinderstoel geven - wij mogen 'm uitzoeken en zij betalen dan. Super lief, maar hoe kies je een goede, handige kinderstoel? :A: Mijn eerste gevoel gaat naar een Stokke - want voor mij het enige bekende merk, kan jaren gebruikt worden en kan daarna eventueel ook weer naar iemand anders. Hoor graag jullie ervaringen ;)
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Oei, daar heb ik ook nog geen idee van Bamboo. Gezien dit mijn eerste wordt nog geen ervaring mee. Wel fijn dat je die krijgt en zelf mag uitzoeken!

Ik heb ook een vriend die laatst al heel snel riep dat ie nog een mooie ronde box had staan. Toen wees ik het af omdat het nog veel te vroeg was maar stiekem hoop ik dat ie m nog heeft 😅

Ik maak me trouwens minder druk om mn bloeddruk. VK maakte zich ook niet druk. Ze ging bezig met de doorverwijzing naar het ziekenhuis en had er vertrouwen in dat zij het goed in de gaten zullen gaan houden en dat dat voor nu prima is zo. Kreeg ook gelijk alle uitslagen van het bloedprikken, alle waardes waren goed. Ik blijk echter wel O negatief te zijn, dus we moeten later ook de bloedgroep van de baby gaan checken. Wist hier niks van, jullie hier al zicht op?
En kiezen jullie bij de NIPT ook voor de check op nevenverbindingen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben B- dus dat heb ik inderdaad ook. Onze dochter is ook Rhesus negatief dus hoefde destijds geen prikken. Nu uiteraard weer checken.
Wij gaan voor de Nipt met nevenbevindingen idd. As woensdag de termijnecho en dan daarna ergens bloedprikken.

Wij hebben een Stokke stoel gekregen, erg fijn idd, maar heb verder geen vergelijkingsmateriaal.😊

Vervelend van je bloeddruk Bamboo maar inderdaad, als de verloskundige zich ook niet druk maakt.. Komt allemaal goed!
Alle reacties Link kopieren
jinger vervelend zeg! Ik heb juist een lage bloeddruk. Na mijn keizersnede extreem laag en daar last van.
Heb je klachten?

Bij de NIPT gaan we ook voor nevenbevindingen. Als er iets is weet ik het gewoon liever...

Bamboo hier een tripp trapp. Ik vind het voordeel vooral dat er een newborn set op kan. Zo kan de baby al heel vroeg in de stoel erbij liggen op dezelfde hoogte als jij zit.
Een stoel met vast tafelblad vind ik persoonlijk sowieso minder handig. Baby zit met eten geven dan ‘ver weg’.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook weer. Moest hard aan het werk en het forum is alleen maar afleiding en een werkdag is dan zo om, dus heb het forum even ontweken. Mis het kletsen over de zwangerschap, dus goed voornemen om hier weer meer aanwezug te zijn :-D

Wow, Bamboo, 2.5kg kwijt. Daar ben ik bijna jaloers op. Ik heb juist doorlopend honger, vooral einde middag. Kan me gelukkig nog inhouden om het dan nog enigzins gezond te houden. Hoop dat het wat beter met je gaat, het klinkt fijner dan het is natuurlijk.

Jinger, nee geen ervaring met hoge bloeddruk. Fijn dat de vk er wat relaxter onder is, dat helpt jou ook vast om het even los te laten.
Bloedgroepen weet ik ook niet goed,weet van mezelf alleen O maar voor de rest niets.

Metta en K&K wij gaan ook voor de Stokke met de Newbornset. Goede ervaringen bij vrienden mee, kunnen wat overnemen dus ga niet moeilijk doen verder.
Ergens vind ik het nog wel handig dat de winkels dicht zijn, want heb nog niks gekocht nu (al is vooral mijn vriend daar blij mee :biggrin: )

Hier de termijnecho de 20e en daarna al afspraak gemaakt om bloed te prikken voor de nipt. Ik voel ook wel of ik het moet verantwoorden, maar als er wat is, wil ik het graag snel weten. Nipt met nevenbevindingen overigens.
Heb vd week nog een echo gehad ivm combitraject vk/gyn. Was helemaal niet voorbereid op een echo dus was leuk om de groei in een week tijd zo te zien. Wat gebeurt er stiekem toch veel in onze lichamen!
Alle reacties Link kopieren
Het gaat hier ws mis..😔 Veel bloedverlies en kramp. Shit man was bijna 11 weken...
Alle reacties Link kopieren
Hè jeetje Metta! Heb je de verloskundige al gesproken? Kun je langskomen?
Alle reacties Link kopieren
Oh he Metta, wat schrikken!
Alle reacties Link kopieren
Ja heb een kort lijntje met de verloskundige. Het is afwachten wat er gebeurt, veel meer kan ik nu niet doen. Maar dit bloedverlies en de krampen zeggen mij wel genoeg.

En ik ben nuchter genoeg om te bedenken dat er dan dus iets niet goed is, maar pff wanneer je al 11 weken bent... Dan vallen je plannen echt even in duigen.

Edit: het heeft echt doorgezet, ik ga dit topic verlaten. Het gaat goed met me hoor, no worries!! Heel veel plezier in dit topic allemaal, een goede zwangerschap gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Wat shit Metta :hug: Ik duim voor je dat het snel achter de rug is en dat jullie vlot weer door kunnen!

De rest, dank voor jullie reacties! Zal blij zijn als de babypark of iets weer open is, dat we eens kunnen gaan kijken :)
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Hoe is t nu Metta? Ik voel ontzettend met je mee. Vind het zo rot voor je.

Bij mij zit de angst er nu ook wel in, voel helemaal niets meer sinds een paar dagen. Zo onzeker..
Alle reacties Link kopieren
Het gaat best ok. Even niet aan het werk, superlieve reacties, veel lieve vrienden en familie met wie ik kan praten. En we gaan het gewoon rustig nog een keer proberen aankomend jaar. Ik mag uit de tabel. Een goede zwangerschap gewenst dames. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte, Metta! Fijn om te lezen dat je steun hebt in zo'n verdrietige periode. :hug:
Ik ben er ook weer, was even van de radar. Kon de laatste tijd niet zo mijn rust vinden met het thuiswerken, die grauwe dagen en mijn hoofd die overuren maakt deze weken. Dus alles kostte best veel energie.

Metta wat ontzettend verdrietig! :hug: Sterkte!
Inderdaad goed om te lezen dat je omringd bent door lieve mensen die voor je klaar staan.

Hè, je verwacht het toch ook enigszins niet als je zover in het 1e trimester bent. Brengt inderdaad ook wel even schrik met zich mee net wat Jinger aangeeft.

Wij gaan waarschijnlijk ook voor de NIPT. Zou het ook graag van te voren willen weten mocht er iets zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven