Uitgerekend 1-15 februari 2018

28-05-2017 16:04 696 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend begin februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor de tweede helft van februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-15-28-februari-2018 ... ges/383647

Inlognaam: Februari2018
Wachtwoord: februari
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Babbes 34 2e/3e 1 februari Jongen!
Jongen!
:love: .. januari bevallen! :heart: :heart:
Sunshine85 33 1e 1 februari Jongen! :love: .. januari bevallen! :heart:
theo75 30 2e 2 februari Meisje! :love: 26 januari bevallen! :heart:
Lara89 29 3e 10 februari Jongen! :love: 5 februari bevallen! :heart:
Wannabe79 38 Tweede 15 februari Jongen! :love: 12 februari bevallen! :heart:
Floress 31 Derde 1 februari nnb :heart:
Lawtist 26 1e 1 februari nnb :heart: 1x miskraam
coconutthree7 Tweede 3 februari nnb :heart:
Limbogirly 31 Eerste 4 februari Jongen! :heart: PCOS, spontaan zwanger!
Jarja 23 1e 4 februari Meisje! :heart:
Inspiratie 24 Tweede 6 februari nnb :heart:
Valiente 26 Tweede 7 februari Verrassing! :heart: 2x vroege miskraam
Lilly89 27 Tweede 10 februari nnb :heart: 1e kindje met 32 wk geboren
Lisboeta 29 1e 11 februari nnb :heart:
Jayla2 30 Tweede 13 februari Verrassing! :heart: 6x miskraam, zwanger via IVF
Anoekzo 29 Eerste 14 februari Meisje! :heart:
Kleinmormel 28 Eerste 14 februari nnb :heart:
Sarina87 29 Tweede 14 februari Jongen! :heart: Jan '17 mk
Tiepvout 27 Eerste 14 februari Jongen! :heart: PCOS, spontaan zwanger!
s-sweetheart 26 Eerste 15 februari nnb :heart:
Bluesheep 27 Tweede 17 februari nnb :heart:
:hug: Fitz
:hug: Wished
:hug: Koekjeerbei
:hug: flipje2 :rose:
:hug: leentjes89
:hug: mamamaria81
:hug: Kreukel792
anoniem_347609 wijzigde dit bericht op 22-02-2018 13:08
89.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met de eerste kloppende hartjes!

Hier nog niet echt symptomen, behalve dat ik de hele dag honger heb en me dus 3 x in de rondte eet. Ben net -19 kg afgevallen met de weight wachters, nu ik weet dat ik zwanger ben gestopt omdat afvallen bewust afvallen niet goed is voor de kleine, maar nu in 2 weken alweer bijna 4 kg aangekomen door deze vreetpartijen dus toch weer beetje gaan opletten nu. Ohja ik heb wel dagen dat ik erg duizelig ben en licht in mijn hoofd.
Nog 9 dagen aftellen naar de 1e echo!
Hebben jullie ook last van een opgezette buik? Voor m'n gevoel ben ik al wat aangekomen, heb geen eetbuien (gelukkig). Hoort er allemaal bij, weet alleen niet of je in de eerste paar weken er direct iets van merkt.

Heb sinds 2 dagen 1/2 per dag hele lichte bruine/roze afscheiding. Weet dat t onschuldig is, maar toch maak ik me af en toe zorgen. Heb me ingeschreven
Bij de verloskundigepraktijk, nog geen datum voor een 1e echo. Wordt hierover teruggebeld.

Ik wacht het rustig af...
.
anoniem_348352 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 20:48
99.75% gewijzigd
@sunshine ik heb ook al een tijd een opgezette buik, zijn je darmen die een nieuwe plek zoeken zeg maar.

Hier vandaag toch de huisarts gebeld, na een afschuwelijk weekend vol misselijkheid. Heb nu medicijnen gekregen dus ben heel benieuwd of dit gaat werken.. verder lekker nog maar 2 dgn tot de echo!

Ook nog wat grappigs gebeurd, verteld vandaag een collega uit het team dat ze zwanger is, vorige zwangerschap was ik ook tegelijk met een collega zwanger en we hebben echt geen groot bedrijf, kon heel moeilijk mijn mond houden, maar het is gelukt. Nog eventjes en dan kan ik het ook van de daken schreeuwen!
Hoop dat m'n darmen snel een nieuw plekje vinden :)

Bij ons weer ook niemand het. Wil het ook graag kwijt aan anderen!!
Ik heb ook vorige week een opgezette buik gehad, en nu ben ik ineens weer helemaal bikini-proof strakke buik. :-) zo apart..

Hier nog 3 dagen. En daarna nog heel lang wachten op de NIPT. Vreselijk spannend...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Spannend meiden. Hier ook nog 2 dagen tot de echo! En opgezette buik heb ik ook last van, gisteren de hele dag. Heel gezellig al die symptomen, maar mag niet klagen. :)
Kreukel spannend nu een miskraam he. Ik heb er zelf twee gehad en vond de echo nu superspannend. Hopelijk is morgen alles goed!

Leyla ik sport 2x per week. Doe ik normaa gesproken ook en bij mijn dochter heb ik dit volgehouden tot 34 weken. Wel op een minder tempo natuurlijk, maar probeer zo fit mogelijk te blijven.

Tiepvout vervelend als de gyn niet begripvol is. Maakt je nog een stukje onzekerder. Het hoeft nog niks te betekenen natuurlijk, komt vast goed!

Theo ik ben ook misselijk. Tot nu toe gelukkig alleen de ochtenden heftig en de rest van de dag gaat het wel. Wat bij mij helpt is verdeelt over de dag kleine porties eten om mijn maag toch gevuld te houden. Ik moet er dus echt doorheen eten.

Jarja vind je de gembercapsules goed werken?

Ik heb vorige week een goede echo gehad. A.s. woensdag heb ik er weer eentje ivm mijn twee miskramen. Zo leuk om nog een keer te kijken en er meer vertrouwen in te krijgen. Gelukkig tot nu toe alleen in de ochtend misselijk en vanaf vrijdag heb ik 2,5 week vakantie, dus dat scheelt. Vandaag een strak jurkje aan naar mijn werk, maar daar voelde ik me niet comfortabel bij. Heb echt een dikkere buik al door mijn darmen. Hoop zo dat ik dit keer niet weer 21 kilo aan kom...
Throw kindness around like confetti
Hai meiden!! Grappig om jullie symptomen te lezen! Sommige zijn heel herkenbaar!

@Lara: wat knap zeg 19 kg!! Probeer toch vol te houden zou zo zonde zijn om alles er weer aan te krijgen! Ik ben in de afgelopen 2 maanden met een personal trainer aan de slag gegaan en 7kg kwijt, ik heb besloten om door te gaan met sporten totdat ik niet meer kan en probeer ook echt op mn voeding te letten (zo moeilijk!!)
@valiente: mag je na een miskraam een extra echo dan? Of is dat toevallig bij jouw vk/gyn zo? Ik heb ook een mk gehad in januari, zonder medische reden ofzo...

Ik heb ook vlagen misselijkheid dat ik eigenlijk iets zou willen eten maar dan heb ik helemaal geen zin om te eten, verder had ik afgelopen zondag migraine de hele dag en koortsig gevoel maar dan zonder koorts en heb ik gevoelige borsten,en oh ja, eind van de dag lijkt mn buik wel alsof ik 20 weken zwanger ben pffff!!' ik mag pas over 10 dagen voor de echo....duurt zo lang!!!!! Xxx
Oeh zo herkenbaar deze berichten.. ik voel me ook soms wat licht misselijk en dan wil ik eten maar eigenlijk ook weer niet. Sporten gaat nog steeds prima..
Ondertussen hebben wij het van het weekend aan mijn ouders verteld, nog erg pril, maar ik kon het niet laten en het was vaderdag zondag dus was mooie verrassing wat dat betreft :) Schoonouders komt volgend weekend denk ik. Maar wat lastig om het voor je te houden zeg!
Bij mij is er nog geen echo ingepland, ook niet gekozen voor de extra echo die je zelf moet betalen. Twijfel er nog steeds erg over, heb eerst de intake op 4 juli.
Hoi dames,

Heel herkenbaar jullie symptomen, ik heb zelf ook veel last van opgezette darmen, en een dikke buik. Verder is de misselijkheid nu echt toegeslagen, niet dat ik moet overgeven maar voel me de hele dag beroerd en heb moeite met eten. Vooral s'avond zit dan echt te bijna te kokhalzen boven mijn bord. Aan de andere kant eten is het enigste wat helpt, en ik dwing mezelf wel dus. Vandaag gewapend met crackers. Ga de hele dag door eten nu.
Verder ben ik niet zo sportief maar in mijn vorige zwangerschap heb ik mom in balance gedaan (sporten in het park) en dat vond ik erg leuk dus wil daar weer mee beginnen.
En ik mag vrijdag al voor de eerste echo in het ziekenhuis, vanwege de iui is het eerder. Dan heel optimistisch meteen 11 juli nu termijnecho ingepland bij vlk. Ik heb er zo'n zin in/zenuwen voor!!
Hier is net de dame van mvm weer weg.
Ik ga vanaf volgende week vrijdag weer meedoen. Volgens haar berekeningen ben ik op 13 februari uitgerekend.
Nu wachten op de echo op 3 juli, wat duurt dat nog lang zeg...
MamaMaria81 schreef:
20-06-2017 08:42
Hoi dames,

Heel herkenbaar jullie symptomen, ik heb zelf ook veel last van opgezette darmen, en een dikke buik. Verder is de misselijkheid nu echt toegeslagen, niet dat ik moet overgeven maar voel me de hele dag beroerd en heb moeite met eten. Vooral s'avond zit dan echt te bijna te kokhalzen boven mijn bord. Aan de andere kant eten is het enigste wat helpt, en ik dwing mezelf wel dus. Vandaag gewapend met crackers. Ga de hele dag door eten nu.
Verder ben ik niet zo sportief maar in mijn vorige zwangerschap heb ik mom in balance gedaan (sporten in het park) en dat vond ik erg leuk dus wil daar weer mee beginnen.
En ik mag vrijdag al voor de eerste echo in het ziekenhuis, vanwege de iui is het eerder. Dan heel optimistisch meteen 11 juli nu termijnecho ingepland bij vlk. Ik heb er zo'n zin in/zenuwen voor!!
Mom in balance is leuk he? Echt een aanrader. Ben ook mijn vorige zwangerschap begonnen, daarna de back in shape gedaan en nu doe ik het nog steeds bij de moms. Binnenkort maar weer terug naar de Zwangeren :)
Wat fijn dat er langzaam maar zeker al wat hartjes in de tabel verschijnen dames!!
Morgen weer twee echo's in de planning en overmorgen ook (waaronder ikzelf, yess)! Leuk zo met die tabel.

Ik ben af en toe heel even duizelig, maar misselijk ben ik gelukkig nog geen seconde geweest. Ik vermoed wel dat vanaf volgende week de moeheid weer keihard zou kunnen gaan toeslaan. Ben benieuwd.
Lieve dames die vandaag en morgen echo's hebben: laat die hartjes mooi kloppen!

Ik zou vandaag met mvm beginnen maar realiseer me nu dat ik gisteren de lege flessen had moeten ophalen haha. Vandaag maar even regelen.
Hier erg moe en draaierig steeds, en bij vlagen misselijk. Ik lees trouw al jullie berichtjes, zo fijn om bondgenoten te hebben!

Sterkte vandaag allemaal in de warmte!
Dames, mijn echo is helaas uitgesteld.
Staat nu gepland voor maandag 26 juni.
Ahh flipje dat is kut! Waarom dat? Hebben ze tropenrooster?
flipje2 schreef:
21-06-2017 10:52
Dames, mijn echo is helaas uitgesteld.
Staat nu gepland voor maandag 26 juni.
O no!!! Dat kunnen ze echt niet maken!! Ben inderdaad benieuwd naar hun motivatie daarvoor. Wat ontzettend klote, zeker in jouw situatie kan ik me voorstellen dat je extra zenuwachtig bent voor zo'n echo.
Dat komt niet door het ziekenhuis, maar mijn man kan morgen niet mee en hij wil niet dat ik alleen ga.
Helaas zijn ze bij het ziekenhuis natuurlijk overmorgen al helemaal vol dus kunnen we pas weer na het weekend terecht.

Het is een beetje een klein trauma van de vorige keren denk ik: mijn man wil niet het risico lopen om via de telefoon slecht nieuws van mij te krijgen terwijl hij aan de andere kant van het land op een zakelijke afspraak zit.
Ik heb hem vorig jaar al twee keer moeten bellen met de mededeling dat het niet goed was, dat wil hij nooit meer meemaken.
Hoi Flipje,

Wat ontzettend balen zeg, maar heel begrijpelijk dat jullie de echo hebben verzet. Zou ik ook gedaan hebben (al zonder dat trauma). De verloskundigenpraktijk probeerde me over te halen om een termijn echo te plannen terwijl mijn man niet mee zou kunnen (want dat was niet nodig) nou dat ging niet door. ;)
Als je slecht nieuws krijgt wil je niet alleen zijn en als je goed krijgt wil je dat delen toch?
Nog een paar daagjes wachten en dan krijgen jullie vast een fijne goede echo maandag! :hug:
flipje2 schreef:
21-06-2017 14:35
Dat komt niet door het ziekenhuis, maar mijn man kan morgen niet mee en hij wil niet dat ik alleen ga.
Helaas zijn ze bij het ziekenhuis natuurlijk overmorgen al helemaal vol dus kunnen we pas weer na het weekend terecht.

Het is een beetje een klein trauma van de vorige keren denk ik: mijn man wil niet het risico lopen om via de telefoon slecht nieuws van mij te krijgen terwijl hij aan de andere kant van het land op een zakelijke afspraak zit.
Ik heb hem vorig jaar al twee keer moeten bellen met de mededeling dat het niet goed was, dat wil hij nooit meer meemaken.
O ja, in dat geval is het heel begrijpelijk. En bovendien; als het wel goed is wil je dat ook samen delen toch?

Ik ben zelf zo erg dat ik voor a.s. dinsdag een extra echo heb aangevraagd (op eigen kosten), omdat ik het echt niet trek om nog tot de termijn echo te wachten. Slaat natuurlijk helemaal nergens op, maar ook ik heb een traumaatje opgelopen door die miskramen denk ik...
Ahh Flipje dat kan ik me goed voorstellen. Voor jullie allebei fijner zo!

Kreukel hoe was jouw echo gisteren?
En Kleinmormel vandaag hè?
Flipje kan me heel goed voorstellen! Wel jammer dat je het daardoor moet uitstellen!

Hoe waren de echo's vandaag en gisteren?

Oh Babbes, snap dat best goed hoor!! Gewoon lekker doen als je t wil! Ik twijfel nog steeds door of ik een extra echo wil of niet..
Groot gelijk, Flipje!

Hier nog een weekje wachten op de echo. Vind het alweer snel gaan ☺️
Hoi dames! Gisteren een drukke dag gehad, mijn echo maar het was ook mijn verjaardag. Echo ging goed, was wel inwendig. Hartje klopte maar net zeiden ze dus ze schatten mij op 6+2 of 3. Verder zag het er goed uit volgens hen. Was erg bijzonder om te zien, blijf maar naar de foto's staren! (Hebben van het beeldscherm gemaakt want ze konden niet printen :() over twee weken mag ik nog een keer, ben heel erg benieuwd. Het fijne aan mijn praktijk is dat zij bij elke controle een echo maken. Dat vind ik wel fijn, lekker iedere keer loeren naar mijn kleintje. Verder sta ik wel extra onder controle ivm mijn te hoge BMI, dus bloeddruk en zwangerschapsdiabetes. En ook omdat mijn moeder een hoge bloeddruk heeft en zwangerschapsdiabetes heeft gehad tijdens haar tweede zwangerschap (van mijn broertje) ik maak me geen zorgen en ivm mijn werk heb ik de laatste tijd mijn suiker gemeten omdat ik nieuwsgierig was en dat zit goed. En mijn bloeddruk is gisteren ook gemeten en dat was ook mooi een gemiddelde. :)

Jammer Flipje, maar ik snap jouw man ook wel. Ik duim heel hard dat jullie na het weekend gewoon mooi nieuws mogen ontvangen.

Babbes, snap ik wel hoor. Helemaal in jouw situatie. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven