Uitgerekend 1 t/m 10 januari 2018

12-05-2017 11:23 1429 berichten
Gezellig kletsen over zwanger zijn met vrouwen die allen tussen 1 en 10 januari 2018 uitgerekend zijn!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo :cheer2:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Awina 29/33 Eerste 6 januari Meisje! :love: 16 december bevallen! :heart:
Wolkje85 32/32 Eerste 10 januari Jongen!
Jongen!
:love: .. december bevallen! :heart:
Nx3 33 Vierde 3 januari Meisje! :love: 28 december bevallen! :heart:
GettingEven 30/40 Eerste 30 december Meisje! :love: 28 december bevallen! :heart:
UkkePuckje2017 31/33 Tweede* 7 januari Meisje! :love: 29 december bevallen! :heart:
happyapple Tweede 2 januari nnb :love: .. december bevallen! :heart:
Mamarjan 31/34 Tweede 3 januari Meisje! :love: 31 december bevallen! :heart:
xkussie 25/28 Eerste 10 januari Meisje! :love: 8 januari bevallen! :heart:
Anais_ 31/31 - .. januari Meisje! :love: 17 januari bevallen! :heart:
Lotte_joy 31/39 Tweede 30 december Jongen! :heart: :duckie:
ASP 28/27 Eerste 30 december Jongen! :heart: :duckie:
Floor789 25/27 Eerste 31 december Jongen! :heart: :duckie:
Lissjay 32/32 Tweede 2 januari Meisje! :heart: :duckie:
Blauwe_Stoel 33/34 Eerste 3 januari Jongen! :heart: :duckie:
SuperPannenkoek 31/39 Tweede 11 januari Jongen! :heart: :duckie:
.
LiefsEmma, Motanah, Belle88, Doortje_16, Xinsia, Borboletas & Autumn87 - jullie zijn zo stil dat we jullie uit de tabel hebben gehaald. Mochten jullie nog meelezen of -schrijven, dan zijn jullie natuurlijk altijd weer welkom!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:26
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
93.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is schrikken pannenkoek. Ik doe de kattenbak niet en de tuin zal ik zeker handschoenen aandoen. Ik ben altijd zo bang dat er anders iets gebeurt (wat er misschien niks mee te maken heeft) en dat je je daarna schuldig voelt.

rustig aandoen lijkt mij ook erg lastig.. als je je niet goed voelt dan wil dat wel maar als je je goed voelt is dat erg lastig.

Hier gaat alles prima. Geen spannende dingen.

Blauwe stoel hoe is het inderdaad met jou??
Dat is inderdaad even schrikken SuperPannenkoek. Nu alles weer rustig?

Kattenbakken verschonen, doe ik echt NO WAY! Behalve de kans op toxoplasmose bacterie, zijn het ook niet mijn katten. Dus wel of niet zwanger ik raak die gore dingen niet aan!
Verder heb ik 0,0 groene vingers, dus ik zit ook niet met mn handen in de tuin.

Ik kijk wel uit voor kwijlende ( van doe fijne smakkussen kinderen. Daar kan je ook iets door oplopen.

De echo van gisteren was verder prima. Alles deed het goed en zag er goed uit. Vanaf de 20weken(GUO) gaan ze m regelmatig meten om zn groei goed bij te houden.
2,5 week na de GUO gaan wij op vakantie, dus daarvoor krijgen we nog een echo en dan weer bij terugkomst! Data kon nog niet gepland worden, want zo ver ging de agenda nog niet :facepalm:
UkkePuckje2017 schreef:
03-08-2017 17:18

Ik kijk wel uit voor kwijlende ( van doe fijne smakkussen kinderen. Daar kan je ook iets door oplopen.

De echo van gisteren was verder prima. Alles deed het goed en zag er goed uit. Vanaf de 20weken(GUO) gaan ze m regelmatig meten om zn groei goed bij te houden.
2,5 week na de GUO gaan wij op vakantie, dus daarvoor krijgen we nog een echo en dan weer bij terugkomst! Data kon nog niet gepland worden, want zo ver ging de agenda nog niet :facepalm:
Ja das ook zoiets inderdaad. Maar met mijn dreumes is dat natuurlijk niet echt te voorkomen. Duimen dus maar dat ik dat virus al ooit gehad heb... Maar inderdaad eet ik nu maar niet van dezelfde lepel en was ik mijn handen goed na het verschonen etc al is dat met die lepel ongetwijfeld ook al wel eens 'fout' gegaan.

Hoe vaak krijg je dan een echo na de 20 weken? Ik volgens mij om de 4 weken tenzij er natuurlijk bij die echo's blijkt dat het vaker of minder vaak nodig is.
happyapple schreef:
03-08-2017 19:27
Ja das ook zoiets inderdaad. Maar met mijn dreumes is dat natuurlijk niet echt te voorkomen. Duimen dus maar dat ik dat virus al ooit gehad heb... Maar inderdaad eet ik nu maar niet van dezelfde lepel en was ik mijn handen goed na het verschonen etc al is dat met die lepel ongetwijfeld ook al wel eens 'fout' gegaan.

Hoe vaak krijg je dan een echo na de 20 weken? Ik volgens mij om de 4 weken tenzij er natuurlijk bij die echo's blijkt dat het vaker of minder vaak nodig is.
Ja ik vind het ook wel lastig met mn nichtjes. Maar inderdaad geen idee of ik het al heb gehad, zou zomaar kunnen natuurlijk. Maar goed dat geldt ook voor toxoplasmose.

Nou tussen groeiecho's moet minimaal 10 dagen zitten, anders heeft het geen zin. Maar zolang die goede groei laat zien houden we het op om de 3 weken.
Nu even, voor en na de vakantie, is het om de 2 weken. Maar is gewoon omdat ik met een gerust hart op vakantie wil kunnen.
Eigenlijk gaan ze in alles mee wat ik wil. Wil ik een hogere frequentie, ook goed. Maar goed elke 2 weken is wel erg veel, 4 weken net te lang.. Dus daarom 3.
Fijn dat je dat zelf aan mag geven ukkepuck. Ik kan me goed voorstellen dat je blij bent dat ze je zo goed in de gaten houden.

Ik had eind vorige zwangerschap ook om de 14 dagen een groeiecho en dan ook nog een ctg 2x in de week en 1x de navelstreng via echo doormeten in de week dat de groeiecho niet van toepassing was. Hopelijk is dat dit keer niet nodig... Maar ja als het wel nodig is dan ben ik blij dat de mogelijkheid er is natuurlijk.

Je hebt inderdaad gelijk dat je toxoplasmose ook al gehad zou kunnen hebben. Maar dat vind ik een stuk makkelijker om te vermijden dan speeksel etc van een dreumes. ;-D
wolkje85 schreef:
03-08-2017 10:30
Oh jee superpannenkoek, dat is vast even schrikken. Al hoor je het wel vaker, en is het heel vaak totaal onschuldig, snap dat je even flink geschrokken bent.

Betreft de tuin/kat, lastig. Persoonlijk probeer ik niet te panisch te zijn in 'niets ' meer doen en extreem overal op te letten, maar meer een balans te zoeken. Dus als je de kattenbak verschoont en daarna heeeeeel goed je handen wast, lijkt me echt niet dat het dan kwaad kan. Maar goed, ik ben geen expert...

Nx3, hou je het nog vol tot zaterdag? (dan is je reveal party toch? )

Blauwe stoel, hoe gaat het bij jullie? Ben ook wel benieuwd... Is er al iets meer duidelijk inmiddels?

Hoe is het met de rest? zo rustig hier... De eerste 20 weken echo's komen er al weer aan, spannend hoor.
ja hoe dichter bij het komt hoe zenuwachtiger ik word haha, ben echt zoo benieuwd naar wat het word.
mijn vriendin heeft de dag er na haar gender reveal party dus ik ben ook echt benieuwd of onze kindjes het zelfde geslacht hebben of niet.
@uckepuck fijn dat alles zo goed ij de gaten word gehouden , en al die extra echo's zijn helemaal super. ik ben blij dat ik 17 aug de 20 weken echo heb , dan kan ik eindelijk mijn baby weer zien. is dan alweer 7 weken geleden , dus die zal weer een hoop gegroeid zijn.

nog 2 nachtjes slapen dan weet ik eindelijk of het een jongen of meisje is.
vond het echt spannend worden nu haha.
Wat is er met speeksel van een dreumes ??

Spannend nx3 heb je een voorgevoel??
Floor789 schreef:
03-08-2017 22:52
http://www.rivm.nl/Onderwerpen/C/Cytome ... V_infectie
Wauw, geloof dat ik erg nuchter ben als ik jullie reacties zo lees.
Was mijn handen gewoon goed na het tuinieren en de kattenbak schoonmaken. Het is niet zo dat ik een lekkere hap aarde of kattenp... neem! :biggrin:
En wat betreft speeksel van peuters, dat heb ik nog nooit gehoord! Ben altijd in de zevende hemel als mijn peuter mij een lekkere vieze kleffe natte zoen geeft! :heart:

Rauw vlees, alcohol, roken en dat soort dingen doe ik niet, maar om mijn leven on hold te zetten 9 maanden lang... nee hoor. Vroeger... (laat maar) ;-D

(ga trouwens wel even je linkje doorlezen, want ben wel nieuwsgierig)

Gister was het me een dag... eerst een bloeding en savonds megaaaa dikke enkels. Zo dik, dat ik de verloskundige vaarwel heb gezegd en me maar aanmeld bij een veearts! Helaas na een nachtje slapen nog niet afgezwakt... Verloskundige houdt me extra in de gaten nu...
Floor789 schreef:
03-08-2017 22:52

Spannend nx3 heb je een voorgevoel??
ik denk een meisje haha
SuperPannenkoek schreef:
04-08-2017 07:58
Wauw, geloof dat ik erg nuchter ben als ik jullie reacties zo lees.
Was mijn handen gewoon goed na het tuinieren en de kattenbak schoonmaken. Het is niet zo dat ik een lekkere hap aarde of kattenp... neem! :biggrin:
En wat betreft speeksel van peuters, dat heb ik nog nooit gehoord! Ben altijd in de zevende hemel als mijn peuter mij een lekkere vieze kleffe natte zoen geeft! :heart:

Rauw vlees, alcohol, roken en dat soort dingen doe ik niet, maar om mijn leven on hold te zetten 9 maanden lang... nee hoor. Vroeger... (laat maar) ;-D

(ga trouwens wel even je linkje doorlezen, want ben wel nieuwsgierig)

Gister was het me een dag... eerst een bloeding en savonds megaaaa dikke enkels. Zo dik, dat ik de verloskundige vaarwel heb gezegd en me maar aanmeld bij een veearts! Helaas na een nachtje slapen nog niet afgezwakt... Verloskundige houdt me extra in de gaten nu...
ik ben ook best nuchter hoor , ik vind dat een zwangere ook steeds minder kan of mag doen. dus ik snap je gevoel wel. en jij moet gewoon lekker doen wat je altijd doet, het is dat ik geen katten heb , dus ik weet niet wat ik zou doen dan, maar denk dat ik dan wel van de gelegenheid gebruik zou maken en zeggen ik mag dat niet doen wgahahah.

en wat dat met kinderen betreft , tja voor een lekkere natte kus van mijn zoon , ga ik echt geen nee zeggen haha. heb er ook nog nooit van gehoord trouwens. weet wel van bepaalde kinderziektes , maarja dit word de 4de en bij al mijn zwangerschappen hebben mijn kids wel 1 of andere kinder ziekte gehad doe gevaarlijk voor zwangere zou zijn . maar ha ik kan ze moeilijk weg houden dan.
Nou ben er gewoon nuchter onder hoor. Als ik kattenliefhebber zou zijn en ze waren van mij had ik het misschien wel gewoon zelf gedaan, of met handschoenen aan.
Maar ze zijn niet van mij, dus mag manlief ze lekker zelf schoonmaken :puh:
Officieel zou je ook na het aaien van elk dier, ook huisdieren, je handen moeten wassen. Nou dat doe ik ook niet hoor.

En natuurlijk onze moeders hadden weer heel andere richtlijnen, en als het goed is zijn wij ook gewoon gezond geboren.
Maar ik moet wel eerlijk zeggen, ik ben geen pieper en ben nuchter genoeg, toch ben ik al een kind verloren. Zou het mezelf niet vergeven als ik door toe doen van die dingen waar je voor gewaarschuwd bent, mn kind verlies of gehandicapt raakt!
Dus ja, ik let wel op! Maar ik ben er niet panisch onder!!!
Ik had ook nog nooit van die kinderziektes gehoord . Ik heb ook verder geen dreumes in mijn buurt.

Mwhahhah pannekoek ik moet heel hard om jou lachen :rofl: naar de veearts geweldig . Mijn vriend wou mij de eerste x vk ook bijna naar de dierenarts brengen (zit bij elkaar in de buurt).

Je moet ook gewoon doen waar jij je goed bij voelt volgens mij valt het allemaal ook wel wat mee ... wij zijn ook allemaal groot geworden en onze ouders hadden ook niet zoveel regeltjes. :D

Oeh ben benieuwd of je gevoel klopt nx3.
Oh ik ben er ook niet panisch onder. Probeer er alleen gewoon wel een beetje op te letten nu ik zwanger ben.

Ik moet ook lachen om de veearts trouwens. Maar heb je nu geen bloed meer verloren pannenkoek?
nou dames mijn gender reveal party zit er op , en wat was het gaaf gedaan.
wij verwachten een Meisje.. door alle spanning van het wachten al.die weken en het op deze manier doen moest ik er van huilen haha.. achteraf super blij dat ik het op deze manier heb gedaan, was echt heel speciaal zo met iedereen erbij en dat wij van niks wisten.
Wat leuk, een meisje, nx3 !
Aaaaaah super leuk nx3 :flirting:

Grappig dat ook jou voorgevoel klopte.
Superpannenkoek wat eng zo'n bloeding! Daar wordt je niet vrolijk van.

Nx3 wat leuk! Waren er veel mensen?

Ik weet het volgende week, vind het zo spannend! Nog steeds geen voorgevoel, maar de helft van de familie hoopt/denkt een meisje omdat ik meer acne heb en een drogere huid. Stiekem denk ik dat ze er ook op hopen omdat ik meer neefjes dan nichtjes heb, maar mij maakt het niets uit.

Inmiddels is ook de commode aangeschaft, nu dus alleen nog maar alle inhoud nog😇
Awina schreef:
06-08-2017 13:08
Superpannenkoek wat eng zo'n bloeding! Daar wordt je niet vrolijk van.

Nx3 wat leuk! Waren er veel mensen?

Ik weet het volgende week, vind het zo spannend! Nog steeds geen voorgevoel, maar de helft van de familie hoopt/denkt een meisje omdat ik meer acne heb en een drogere huid. Stiekem denk ik dat ze er ook op hopen omdat ik meer neefjes dan nichtjes heb, maar mij maakt het niets uit.

Inmiddels is ook de commode aangeschaft, nu dus alleen nog maar alle inhoud nog😇
jaa we waren met een man of 30 incl kinderen etc, gewoon familie en beste vrienden. het was echt super leuk allemaal..
ik had in het begin ook veel pukkels nu niet meer, wou dat mijn huid zo bleef zoals het nu is haha..
ben benieuwd wat jullie krijgen hihi
Pff pukkels die had ik ook. Nu nog wel een beetje maar het is wel iets minder geworden.
Gelukkig geen bloed meer verloren, en de dikke enkels zijn ook weer voorbij. Pfff.. wat een rare week.
Hopelijk ga ik de baby gauw wat voelen, dan hoef ik niet meer zo onzeker te zijn. Dat ben ik toch wel weer geworden na de bloeding.
Volgende week nog een gewone controle door de verloskundige en ik neem aan dat we geen echo krijgen maar alleen naar het hartje gaan luisteren en een week later de 20 weken echo. Wij kunnen ook niet wachten om het geslacht te horen te krijgen, al denken we beide een jongetje gezien te hebben eerder op een echo.

@Nx3, een meisje wat leuk! Gefeliciteerd!
De stand is nu 3 jongens en 2 meisjes! :D
Ik heb helaas ook pukkels, en mijn haar is ook ontzettend gaan pluizen.. :facepalm:
Ik snap dat je daar onzeker van bent geworden pannekoek. Misschien kan je vragen of ze deze week nog een plekje hebben om even het hartje te horen? Dan ben je zelf ook weer rustiger.
Ohh Nx3, dat klinkt echt als een super party! Wat ontzettend leuk, en een meisje... Gefeliciteerd!!

Superpannenkoek, jeetje, ik kan me voorstellen dat je heel onzeker bent geworden. Ik heb geen bloeding gehad en ben nog steeds onzeker, dus laat staan als ik zo'n week had als jij ... Kan je inderdaad niet deze week nog even langs komen? Gewoon voor je eigen gemoedsrust... Zou toch wel heel fijn zijn... En jij voelt je kleintje ook nog niet dus. Ik ook niet. Pfff, zal zooo blij zijn als ik ze voel en weet dat t goed zit.

Blauwe stoel, hoe is het bij jou? Heb je al wat meer nieuws? ik blijf nog duimen voor je dat het loos alarm was... (of iets heeeeel kleins).

Gettineven, jij hebt je 20 weken echo al deze week! Spannend hoor!

Ik zal de tabel ook eens bijwerken.. Zie dat ik het geslacht nog niet heb toegevoegd, en ook wat afspraken niet...

Verder nog steeds rustig hier. Iedereen druk op facebook? Of gewoon een rustige periode.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven