Uitgerekend 1 t/m 10 januari 2018

12-05-2017 11:23 1429 berichten
Gezellig kletsen over zwanger zijn met vrouwen die allen tussen 1 en 10 januari 2018 uitgerekend zijn!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo :cheer2:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Awina 29/33 Eerste 6 januari Meisje! :love: 16 december bevallen! :heart:
Wolkje85 32/32 Eerste 10 januari Jongen!
Jongen!
:love: .. december bevallen! :heart:
Nx3 33 Vierde 3 januari Meisje! :love: 28 december bevallen! :heart:
GettingEven 30/40 Eerste 30 december Meisje! :love: 28 december bevallen! :heart:
UkkePuckje2017 31/33 Tweede* 7 januari Meisje! :love: 29 december bevallen! :heart:
happyapple Tweede 2 januari nnb :love: .. december bevallen! :heart:
Mamarjan 31/34 Tweede 3 januari Meisje! :love: 31 december bevallen! :heart:
xkussie 25/28 Eerste 10 januari Meisje! :love: 8 januari bevallen! :heart:
Anais_ 31/31 - .. januari Meisje! :love: 17 januari bevallen! :heart:
Lotte_joy 31/39 Tweede 30 december Jongen! :heart: :duckie:
ASP 28/27 Eerste 30 december Jongen! :heart: :duckie:
Floor789 25/27 Eerste 31 december Jongen! :heart: :duckie:
Lissjay 32/32 Tweede 2 januari Meisje! :heart: :duckie:
Blauwe_Stoel 33/34 Eerste 3 januari Jongen! :heart: :duckie:
SuperPannenkoek 31/39 Tweede 11 januari Jongen! :heart: :duckie:
.
LiefsEmma, Motanah, Belle88, Doortje_16, Xinsia, Borboletas & Autumn87 - jullie zijn zo stil dat we jullie uit de tabel hebben gehaald. Mochten jullie nog meelezen of -schrijven, dan zijn jullie natuurlijk altijd weer welkom!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:26
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
93.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Xkussie schreef:
15-08-2017 18:46

Wij nog een weekje geduld voor de 20-weken echo. Heb erg veel zin om haar te zien maar ben tegelijkertijd mega zenuwachtig en heerlijk aan t doemdenken! Ik voelde haar zaterdag vet goed, de afgelopen dagen eigenlijk vrijwel niet en hoewel ik weet dat het niks betekent maak ik me toch een beetje zorgen.
Herkenbaar Xkussie. Ik heb dat ook na onze goede 20-weken echo nog. Gisteren en vandaag echt rustig in mijn buik, terwijl ik daarvoor zelfs mijn buik heb zien bewegen van de activiteit!

Mijn moeder had hetzelfde zei ze, en drie gezonde kinderen op de wereld gezet :)

Heerlijk dames, alle goede echo's!
Fijn zeg al die goede echo's!

Hier ook henkenbaar hoor. Wij hadden vandaag de echo en ik maakte me enorm zorgen omdat ik nog helemaal niets voel terwijl ik bij dochter al wéken wat voelde. Bleek totaal onnodig, alles was prima. Dus weer gerust gesteld :)
Lieve mama's ik heb geprobeerd alles terug te lezen.
Blauwe stoel, wat spannend dat de echo afwijkingen liet zien, hopelijk valt het in het dagelijks leven voor jullie mannetje het geen (grote) rol!
Fijn voor de andere mama's dat alle andere echo's geen bijzonderheden lieten zien.

Mijn maand weg was een bijzondere ervaring, een voor het leven. Mijn dochter heeft het in mijn afwezigheid fantastisch gedaan :)!

De echo van afgelopen maandag was perfect. Mijn man weet nu het geslacht, maar ik laat het nog een verrassing.

Voor mijn vertrek had ik vage klachten, bleek een blaasontsteking. Dus antibiotica gekregen. Maar aan het einde van de kuur meer vage klachten dan ervoor. Bij terugkomst bleek inderdaad dat de blaasontsteking terug/nooit weg geweest is. Nu nu wordt de urine gekweekt om te kijken of ik wel de juiste antibiotica heb gekregen.
Dus bij iedereen met vage buikklachten;?test je urine!
mamarjan wijzigde dit bericht op 16-08-2017 12:38
1.34% gewijzigd
Mamarjan, welkom terug! Wat fijn dat jullie zo'n heerlijke maand hebben gehad! En een goede echo weer!
Wel knap, wil jij niet weten wat het geslacht wordt? (en dat je man het wel weet) .

Sowieso alleen maar goede verhalen over positieve echo's hier! Heel fijn!

Xkussie, ik had jouw post kunnen schrijven haha. Zo herkenbaar dat doemdenken. ... Ik merk wel dat het minder is dan in het begin van de zwangerschap. Maar toch.. de afgelopen dagen heb ik steeds tegen mijn vriend gezegd; ik voel de baby's nog niet.. hoe weet ik nou of het goed gaat.. dalijk is er iets bla bla bla (en dat terwijl we vorige week nog twee mooie echo's hebben gehad).
Maar, beide nog een weekje wachten! En ook wij zullen de baby vast snel regelmatig voelen!
onze 20 weken echo was helemaal goed , een gezonde grote dame wat nu ong 340 gram weegt. ze lijkt veel op haar broertje , super blij dat alles goed was. ze was ook druk aan het bewegen.
Wat fijn Nx3! Bijzonder dat ze het gewicht kunnen zien/wegen?
Grappig dat ze op haar broertje lijkt, maar belangrijkste is dat alles natuurlijk helemaal goed was!
Top Nx3! Super weer, een goede echo.

Dat is inderdaad bijzonder, dat ze het gewicht weten. Ik zou denken: Ben nu 6 kilo zwaarder dus minus wat vruchtwater en placenta, baby ongeveer 4 kilo :nut: haha!

(Valt het op dat ik me verveel?)
GettingEven schreef:
17-08-2017 13:59
Top Nx3! Super weer, een goede echo.

Dat is inderdaad bijzonder, dat ze het gewicht weten. Ik zou denken: Ben nu 6 kilo zwaarder dus minus wat vruchtwater en placenta, baby ongeveer 4 kilo :nut: haha!

(Valt het op dat ik me verveel?)

hahaha zou wat zijn als je baby nu al 4 kilo woog, dan wil ik met 40 weken geen normale bevalling meer doen hahaha.
wolkje85 schreef:
17-08-2017 13:28
Wat fijn Nx3! Bijzonder dat ze het gewicht kunnen zien/wegen?
Grappig dat ze op haar broertje lijkt, maar belangrijkste is dat alles natuurlijk helemaal goed was!
jaa geen idee hoe ze dat ziet/weet , maar kom vaak vragen twhem op een andere site waar mensen zeggen hoeveel woog jou baby met zoveel weken. ik wist nooit het antwoord want heb net nooit aan gedacht om dat te vragen, maar het schoot me nu te binnen toen ze zei dat het een flinke dame is. niet overdreven groot maar ze denkt wel dat het een flinke word, en dat zou goed kunnen heb 2 flinkerds op de wereld gezet haha.
Super fijn die goeie echo nx3

Bij ons noemden ze ook een gewicht. Weet alleen niet meer hoe zwaar :facepalm: . Dacht 375 ofz.
Volgens mij ben ik ongeveer 2,5 kg gegroeid.. valt nog mee gelukkig:)
Hier geschat gewicht 330 gram

Standaard gewicht is 65km (174cm),
Ik dacht de 2 maanden voor mn zwangerschap al zwanger te zijn, zo'n eetlust (waarschijnlijk daardoor cyclus goed op gang na borstvoeding) al +5kg bij de positieve test en nu na 20 wkn 75kg (slik), effectief 5 zwangerschaps kilo's
Heb niet alles terug gelezen :whut:. Maar van wat ik begrijp zijn er een hoop goeie echo's, wat fijn;
ik doe gezellig mee.
Wij hebben gisteren ook een goede 20 weken echo achter de rug. Ons meisje is helemaal gezond voor zover ze dat kunnen zien. Groeit ook goed.
Gekke is dat ik sinds de allereerste afspraak bij de vk juist een halve kilo minder weeg :rofl:. Maar die kleine komt wel gewoon aan, dus ik vind het prima.
Heb haar tot nu toe trouwens nog niet gevoeld, bij zoon was dit al met 17 weken. Komt door de placenta die nu aan de voorkant zit en bij de vorige zwangerschap juist aan de achterkant. Hoop toch binnenkort wat zacht getrappel te voelen.

Voor alle meiden die binnenkort nog mogen voor de echo's; succes met de spanning/het wachten en ik duim voor goed nieuws! :yes:
Wat fijn al die herkenbaarheid! Het is ook zo stom eigenlijk want ik wéét dat ik haar niet elke dag hoef te voelen maar mijn gevoel gaat er met me vandoor...
Alsof onze kleine dame doorheeft hoe ik me voel en bang ben dat het niet goed met haar gaat, is ze de afgelopen twee dagen echt enorm druk geweest. Gisteravond in bed zag ik zelfs mijn buik heen en weer gaan, haha! Misschien moeten ze woensdag toch even checken of het écht wel een meisje is... :bonk:

Wat bijzonder dat ze vertellen hoe zwaar het kindje is! Dat deden ze bij mij de eerste weken ook.. maar niet verwacht dat dat nu weer zo zou zijn! Denk dat ikzelf nu zo'n 4 kilo aan ben gekomen, maar probeer daar niet teveel naar te kijken eigenlijk.

Fijn weer die goede echo's! Sowieso mega fijn dat het met iedereen aardig goed gaat in dit topic!

Ik loop al sinds week 11 bij de bekkenfysio, gisteren weer geweest en het gaat er toch op lijken dat ik m'n werk niet kan blijven doen zoals het nu gaat. De lange diensten (soms wel van 21 uur) zijn te lang, heb vaak enorme last van mijn bovenbenen waardoor ik de trap haast niet op kom, ben heel erg vaak moe... Daar baal ik echt enorm van. Het liefst leg ik haar advies naast me neer, maar ik weet dat dat niet echt een mogelijkheid is...
Wat naar xkussie, kan je met je werkgever geen afspraken maken?

Ik voel de baby ook niet elke dag, ik zie mijn buik ook echt niet op en neer gaan. Komt vast nog wel... ik moet ook zeggen dat ik er echt van baal dat niemand nog steeds iets aan me ziet. Ben 2 kilo aangekomen, maar mijn buik is nog steeds niet zichtbaar en ik loop nog makkelijk in mijn standaard kleding rond. Ergens wel fijn, hoop dat ik de kilo's straks snel kwijt ben, maar ergens ben ik stikkaloers op die mooie buiken :$ ik heb maat 42/44 bij een lengte van 1.73 en een zandloperfiguur, wel wat overgewicht dus. Bij de echo zei ze dat t daardoor komt, maar er zijn hier toch wel meer dames met die maat??

Verder wordt ik gek van tips die nu al gegeven worden. De ergste nu, vanuit het niets ook gewoon, was een tip over hoe ik straks de voedingen moet afbouwen... dat kind heeft nog geen slok voeding gehad!! Heb heel kortaf en geïrriteerd gereageerd dat elk kind anders is en dat we dat zelf wel ondervinden (noem me hormonaal 😉) maar dat ging me echt even te snel. Nog even en ze is volwassen als ze eruit komt.
awina wijzigde dit bericht op 18-08-2017 11:42
3.00% gewijzigd
O ik lees mn post nu terug en ik zie dat ik echt even aan het gal spuwen was 😂 Sorry!
:hihi: Moet erg lachen om je post Awina... Herkenbaar dat je nu al goedbedoelde adviezen krijgt.. Is niet normaal wat voor (goed bedoelde) tips men ongevraagd aan je geeft :)... (het gaat bij mij inderdaad ook al over voeding ed, tot waar ik t best een kolf kan huren voor als ik borstvoeding ga geven.............. ) :sick:

Ik kan er wel om lachen... ik weet dat iedereen het goed bedoeld... En mijn vriend en ik houden inmiddels een top 3 opmerkingen bij.. (met name ook omtrent de reactie van mensen die horen dat we een tweeling krijgen).
Nummer 1: Oh zit het in de familie? (uh nee, ik heb een heel fertiliteitstraject achter de rug maar dat gaat je niets aan).
Nummer 2: Oh, dat gaat wel heel zwaar voor je worden (tja... heb geen referentiekader hoe is het met 1, en hangt het niet geheel af van wat voor baby's je krijgt... daarbij, zwaar is relatief :)
Nummer 3: Oh, nou dan ben je wel mooi meteen in 1 keer klaar (uh.. wie zegt dat ik niet nog een derde wil? )

Anyway... Probeer te relativeren met de goed bedoelde adviezen :) Ik vrees dat die blijven komen, ook als je straks moeder bent! En denk maar zo, men bedoeld het goed (niet dat dat het soms minder irritant maakt hoor :)
En wat betreft je buikje... Tja, volgens mij zijn er veel meer meiden waarvan je het nog niet goed kan zien toch?
Bij mij kan je er echt niet meer op heen... Maar er zitten ook twee mini's in mijn buik.. Maar weet van vriendinnen in mijn eigen omgeving ook dat die rond 20 weken echt nog bijna niet zichtbaar zwanger maken... Maar snap heel goed dat je het liefst zo snel mogelijk wilt dat iedereen ziet dat je zwanger bent, en dat je super trots bent op je buik straks!
Ongetwijfeld wel hoor Awina, ze zijn enorm meelevend en alles voor de gezondheid van mij en de baby. Alleen ben ik nu net met een gaaf project bezig en dat vind ik gewoon rot. Maar komt goed, volgende week even kijken wat de mogelijkheden zijn!

En die opmerkingen... Tsja. Ook van die lompe bedoeling als 'nou nou, X heeft dus goed raakgeschoten (m'n man bedoelen ze dan). Heerlijk om dan direct mijn weerwoord klaar te hebben en te zeggen dat ik toch echt geen seks heb gehad door zwanger te raken. Die gezichten zijn goud waard...

Ik denk ook gewoon dat dat een beetje bij het zwanger zijn hoort, maar ronduit irritant is het wel haha..
Dankje wolkje, ja komt ook vast wel. Moet alleen even geduld hebben inderdaad ;) kan me voorstellen dat jij er zeker niet omheen kan met twee mannetjes! :heart:

Xkussie: snap dat je een leuk project voor de volle 100% wil doen ja. Wel fijn dat ze meelevend zijn!

@ opmerkingen: Geweldig om te lezen dat ik niet de enige ben die zich af en toe irriteert ;) ik probeer ook de hele tijd in te denken dat het allemaal goed bedoeld is, maar af en toe...
er schieten me er nog een paar binnen! Top 3 tot nu toe;
- tips over het afbouwen van de voeding dus zoals genoemd
- let je wel op dat je de baby straks niet schudt als het geboren is? ( o_o wat denk je zelf?? Mijn antwoord hierop was trouwens: o, dat kan nu ook al hoor. Ik ga even hard springen straks!)
- je kan het al zindelijk maken als het net kan zitten, gewoon op een tijd dat het vaak plast elke keer op het potje zetten.

Het eerste en laatste was lief bedoeld (het tweede ook, maar dat is gewoon gek) maar ik denk niet je eerste prioriteit na de geboorte denk ik zo :)
Ik en man zien het wel, ik ga me daar echt niet druk om maken en we willen het juist lekker op ons af laten komen.
Ach Awina. Bij mij is mijn buik erg duidelijk maar het is de 2e en als ik dan bedenk hoe lang we nog moeten, hou ik mijn hart vast... Maar ik snap echt wel dat je het ook niet zo leuk vindt als niemand al iets ziet.
Misschien toch een positieshirt aantrekken? Die zijn er wel op gemaakt om het mooi op te laten vallen en te showen ;-D

Xkussie en lissjay ik voel de kleine wel vrij goed ondanks placenta aan de voorkant maar dat had ik bij de 1e ook.

Wat balen van je bekken etc xkussie
Ik kan ook echt niet zoveel als ik zou willen deze zwangerschap en heb net ook weer even geslapen. Echt geen idee hoe ik nog hele werkdagen vol zou moeten houden... ben zeer benieuwd na de vakantie...
Awina schreef:
18-08-2017 14:58

- let je wel op dat je de baby straks niet schudt als het geboren is? ( o_o wat denk je zelf?? Mijn antwoord hierop was trouwens: o, dat kan nu ook al hoor. Ik ga even hard springen straks!)
- je kan het al zindelijk maken als het net kan zitten, gewoon op een tijd dat het vaak plast elke keer op het potje zetten.
:rolling: Briljant die opmerkingen... Wat denken mensen wel niet? :nooo: We moeten een boekje beginnen met zn allen
Fantastisch die opmerkingen hè :roll: hier is het juist anderaom; mijn buik is echt enorm, ik lijk zonder gekheid al 9 maanden zwanger. .. ik krijg ondertussen ook meerdere keren per dag ze volgende vragen:
Hoe lang moet je nog/ben je al met verlof etc etc
Ik: ik ben pas op de helft...
Zij: oh krijg je een tweeling?
@awina mijn vriendin is even ver als mij ook en bij haar zie je ook echt nog niks, bij mijn eerste en tweede kreeg ik ook pas heel laat een buikje. Dit keer is het heel hard gegaan.

@opmerkingen hier valt het nog mee gelukkig , alleen dat ik al zo een grote buik heb en of ik zoveel eet, Ja ik eet veel heb gewoon constant honger en als ik dan niks eet dan ben ik helemaal niet te genieten haha.
Wow al die opmerkingen.. waar bemoeien mensen zich mee. Echt niet tof.

De enige rare opmerkingen die ik me zo even kan herinneren zijn ; van de tandarts.. ik zei dat ik zwanger ben en toen zei ze Uhm gefeliciteerd denk ik?? :facepalm:

En een meisje bij een feest wou mij drank aanbieden en toen zei iemand al nee ze is zwanger . Toen vroeg ze ben je er blij mee? Ja zei ik tuurlijk. Toen zei ze nee dan moet je niet drinken.. :facepalm:

Dat vond ik beide hele rare opmerkingen .. misschien was dat laatste bedoeld als een grapje maar ik mocht haar direct niet meer :)
Floor, dat vind ik ook rare opmerkingen hoor... Misschien omdat je nog jong bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven