Uitgerekend 1 t/m 10 juli 2018!
dinsdag 24 oktober 2017 om 14:47
Voor iedereen die is uitgerekend tussen 1 en 10 juli 2018! 
.
.
= hartje gezien
= goede 20-weken echo
--
grapjasje,
flipje2,
konijnhangoor -- 
ZomerBloemetje86, jjennyy89 en Tweetje2018, Mojo79 - omdat we jullie al een tijdje niet meer hebben gezien, hebben we jullie (tijdelijk) uit de tabel gehaald. Je bent natuurlijk altijd welkom terug te komen!
J
.
.
| Naam (leeftijd) |
Kindje | Uitgerekend/ Geboren |
Afspraken | Geslacht | |
Bijzonderheden |
| M10e (27) | eerste | 29 juni | Verrassing | | ||
| 003liesje (27/31) | tweede | 30 juni | Jongen | | ]||
| Kellster (26) |
Tweede | 1 juli | Jongen | | ||
| Nikkie1984 (?) | tweede | 2 juli | Jongen | | mk jul '17 | |
| Fl4urtje29 (?) | eerste | 2 juli | Verrassing | | NIPT was goed! | |
| suusjee (27/28) | eerste | 3 juli | ? | | ||
| Morgenstond (28/29) |
tweede | 3 juli | 13-mrt: controle | Jongen | |
|
| Mayajama (29/33) | eerste | 6 juli | Jongen | |||
| winterbaby (23/26) | tweede | 7 juli | Meisje | | ||
| snowgirl1 (32/30) | tweede & derde | 7 juli/ 21 februari | Jongens | | Te vroeg bevallen van twee prachtige jongens | |
| LaTimo (33/35) | tweede | 8 juli | 20 weken echo datum nog niet bekend | Meisje | |
zwanger via IUI na 1 jaar mmm |
| engeltje86 (31) | derde | 8 juli | Meisje | | ||
| Energy08 (30/38) | tweede | 4 juli | Meisje | | ||
| Konijntje999 (29/34) | eerste | 9 juli | 25-feb: 20 weken echo | Jongen | | vmk aug '17 |
| Ineedyourlove (29/37) | tweede | 11 juli | Jongen | | ||
| Blue_Yoshi (32) | tweede | 11 juli | ? | | ||
| _butter_fly (30) | tweede | 11 juli | 28-feb: 20-wkn echo | ? | | NIPT was goed! |
| Mieremuis | eerste | 16 juli/ 10 februari | Jongen | | Vroegtijdig bevallen ivm trisomie 22 |
ZomerBloemetje86, jjennyy89 en Tweetje2018, Mojo79 - omdat we jullie al een tijdje niet meer hebben gezien, hebben we jullie (tijdelijk) uit de tabel gehaald. Je bent natuurlijk altijd welkom terug te komen!
J
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
74.88% gewijzigd
dinsdag 21 november 2017 om 19:52
Ik merk trouwens dat ik me nu ook al best druk kan maken over of ik dit allemaal ‘wel kan’; het is onze eerste zwangerschap en we hebben eigenlijk ook geen kleintjes in onze directe omgeving. Heb daarom niet veel ervaring met babies en ben benieuwd hoe dat bij jullie is. Lezen jullie dingen / hebben jullie vriendinnen met kleintjes / leert de kraamverzorgster je heel veel?
En hoe was het voor de dames die al een kleintje hebben? Hebben jullie er ook bij de eerste enigszins makkelijk aan kunnen wennen?
Ik heb wel af en toe een baby op schoot gehad maar voel me dan ook soms een beetje een kluns.. klinkt vast heel stom, maar wilde het toch even vragen!
En hoe was het voor de dames die al een kleintje hebben? Hebben jullie er ook bij de eerste enigszins makkelijk aan kunnen wennen?
Ik heb wel af en toe een baby op schoot gehad maar voel me dan ook soms een beetje een kluns.. klinkt vast heel stom, maar wilde het toch even vragen!
dinsdag 21 november 2017 om 20:03
Wat een hoop misselijkheid hier zeg! Bij de vorige nauwelijks last van gehad, nu al weer 2 dagen.
Vanochtend een prachtig hartje gezien. Wel iets minder ver dan met laatste dag menstruatie enz, maar wel kloppend met innesteling en testen. Nu precies 7 weken en dan kom ik op precies 10 juli als UD. Is eigenlijk maar fijn, want dat is verder weg bij de 1e vandaan
Wat een folders heb ik gekregen zeg! Echt bizar! En zelfs al een koffertje met cadeuatjes, superleuk!
Oh en vwb wennen aan je baby, dat gaat vanzelf
. Zeg ik nu... in het begin heel onwennig, maar echt, het is je eigen vlees en bloed. Dat went echt wel.
Vanochtend een prachtig hartje gezien. Wel iets minder ver dan met laatste dag menstruatie enz, maar wel kloppend met innesteling en testen. Nu precies 7 weken en dan kom ik op precies 10 juli als UD. Is eigenlijk maar fijn, want dat is verder weg bij de 1e vandaan
Wat een folders heb ik gekregen zeg! Echt bizar! En zelfs al een koffertje met cadeuatjes, superleuk!
Oh en vwb wennen aan je baby, dat gaat vanzelf
woensdag 22 november 2017 om 08:27
Gefeliciteerd voor de dames met de goede echo's! 
Blue_yoshi, ik heb het inderdaad voorgeschreven gekregen, maar de apotheek had het niet op voorraad. Helaas was ik niet zo slim als jij om dan een andere apotheek te zoeken. Dus vandaag doe ik nog op eigen kracht
Heb jij het al gebruikt?
MayaJama, wij waren de eerste in de vriendengroep en van onze directe familie met een kindje, maar daar heb ik me niet druk om gemaakt. Je leert inderdaad veel van de kraamverzorgster. En je kan je ook al inlezen over bepaalde dingen natuurlijk; of je borst- of flesvoeding wilt geven en of je bijvoorbeeld je kind in jouw kamer laat slapen of niet. Belangrijkste is om je eigen gevoel te volgen tzt, dan zit je vaak wel gewoon goed
Blue_yoshi, ik heb het inderdaad voorgeschreven gekregen, maar de apotheek had het niet op voorraad. Helaas was ik niet zo slim als jij om dan een andere apotheek te zoeken. Dus vandaag doe ik nog op eigen kracht
MayaJama, wij waren de eerste in de vriendengroep en van onze directe familie met een kindje, maar daar heb ik me niet druk om gemaakt. Je leert inderdaad veel van de kraamverzorgster. En je kan je ook al inlezen over bepaalde dingen natuurlijk; of je borst- of flesvoeding wilt geven en of je bijvoorbeeld je kind in jouw kamer laat slapen of niet. Belangrijkste is om je eigen gevoel te volgen tzt, dan zit je vaak wel gewoon goed
woensdag 22 november 2017 om 20:22
Super zomerbloemetje
Ik heb vanmorgen een positiebroek uit de kast getrokken.
echt zelfs de broek die me eigenlijk te groot is, zat niet lekker. Wil het liefst nog stil houden tot de termijnecho maar vrees toch dat me dat niet gaat lukken. Buikje gaat wel opvallen snel, want die heb ik normaal gesproken niet
.
Verder gaat het hier best ok. Vooral moe
Ik heb vanmorgen een positiebroek uit de kast getrokken.
Verder gaat het hier best ok. Vooral moe
woensdag 22 november 2017 om 23:43
donderdag 23 november 2017 om 05:56
Pff die emefasene helpt bij mij nog niet zo goed als ik had gehoopt, nu toch weer misselijk wakker. Neem jij er 1 of 2 per dag Fleurtje? Ik wilde het eigenlijk beperken tot 1 maar 2 mag wel zei de huisarts dus misschien doe ik dat maar 
Jullie ook last van slapeloosheid, of slapen jullie juist meer dan anders?
Jullie ook last van slapeloosheid, of slapen jullie juist meer dan anders?
donderdag 23 november 2017 om 08:49
Wat fijn ZomerBloemetje!
Fle4rtje, lief dat je ernaar vraagt
Ik heb emesafene gekregen, en heb het vannacht voor het eerst gebruikt, werd er ook een stuk beter wakker van en heb twee boterhammen kunnen eten
Nu even afwachten hoe de rest van de dag gaat.
MayaJama, ik zou er dan ook gewoon 2 gebruiken hoor! Het kan gewoon, dus je moet het jezelf niet moeilijker maken dan nodig.
Ik kan trouwens wel even wat advies gebruiken
Ik ben lang en dun, en sinds het begin van de zwangerschap zo'n 3 kg afgevallen door de misselijkheid, wat betekent dat mijn BMI nu 18 is en dat is natuurlijk te laag. Ik voel me nu wel wat beter, maar eet nog steeds niet zo veel als ik zou moeten om op gewicht te blijven, laat staan aankomen. Zouden jullie een verwijzing naar een diëtist vragen voor ondersteuning bij het eten? Ik weet dat er extra calorierijke drankjes bestaan bijvoorbeeld.
Fle4rtje, lief dat je ernaar vraagt
MayaJama, ik zou er dan ook gewoon 2 gebruiken hoor! Het kan gewoon, dus je moet het jezelf niet moeilijker maken dan nodig.
Ik kan trouwens wel even wat advies gebruiken
donderdag 23 november 2017 om 10:46
Nou dan ga ik ook maar naar 2 inderdaad, hopelijk slaat dat beter aan
Voel me er wel helemaal suf door, maar dat kan ook gewoon een griepje zijn!
Morgenstond heb je besproken met je verloskundige hoe hij / zij hier instaat? Volgens mij komt het vaker voor dat vrouwen in de eerste fase van de zwangerschap afvallen door misselijkheid en herstelt dat weer in het tweede trimester; qua voedingsstoffen weet ik echter niet hoe het zit omdat je nu (formeel gezien) een te laag BMI hebt. Ik moet wel zeggen dat ik op dit moment ook niet de gevarieerde voeding binnen krijg die zou moeten en dat de verloskundige daarover aangaf dat dat in principe geen probleem is indien ik na 12 weken wel weer normaal kan eten + netjes vitaminen blijf slikken. Maar mijn BMI is rond de 21 dus wel een andere situatie natuurlijk.
Morgenstond heb je besproken met je verloskundige hoe hij / zij hier instaat? Volgens mij komt het vaker voor dat vrouwen in de eerste fase van de zwangerschap afvallen door misselijkheid en herstelt dat weer in het tweede trimester; qua voedingsstoffen weet ik echter niet hoe het zit omdat je nu (formeel gezien) een te laag BMI hebt. Ik moet wel zeggen dat ik op dit moment ook niet de gevarieerde voeding binnen krijg die zou moeten en dat de verloskundige daarover aangaf dat dat in principe geen probleem is indien ik na 12 weken wel weer normaal kan eten + netjes vitaminen blijf slikken. Maar mijn BMI is rond de 21 dus wel een andere situatie natuurlijk.
donderdag 23 november 2017 om 11:35
donderdag 23 november 2017 om 12:01
Oh Konijntje, wat fijn!
Dat moet zeker een opluchting zijn
Hoeveel weken ben je vandaag geschat?
MayaJama, ik heb tegen de verloskundige gezegd dat ik mijn gewicht in de gaten zou houden, maar we hebben eigenlijk niet besproken wat te doen als ik te veel blijf afvallen. Ik zit al tijden met mijn gewicht te stoeien (echt veel eten om op gewicht te blijven) en het lijkt me nu gewoon op te breken. Eigenlijk denk ik dat ik wel weet wat ik moet doen. Ik bel morgen de huisarts wel even.
MayaJama, ik heb tegen de verloskundige gezegd dat ik mijn gewicht in de gaten zou houden, maar we hebben eigenlijk niet besproken wat te doen als ik te veel blijf afvallen. Ik zit al tijden met mijn gewicht te stoeien (echt veel eten om op gewicht te blijven) en het lijkt me nu gewoon op te breken. Eigenlijk denk ik dat ik wel weet wat ik moet doen. Ik bel morgen de huisarts wel even.
donderdag 23 november 2017 om 19:17
Hi Konijntje wat superfijn, gefeliciteerd!
En Morgenstond, dan inderdaad verstandig om de huisarts te bellen. Ik heb zeker nu ook zoiets dat ik liever een keer vaker bel dan dat ik onnodig ongerust o.i.d doorloop
In dat kader: ik heb al een paar dagen echt last van enorme buikpijn en kan nu morgen langs voor een extra echo (ook omdat de termijn niet helemaal overeen kwam met wat wij zelf dachten). Ik vind het toch best spannend, hoop dat alles goed is
Staat morgen om 13.30 dus ik laat het jullie weer weten!
Ik hoop dat alles met de andere dames ook goed gaat en dat de misselijkheden en andere klachten weer de goede kant op gaan
En Morgenstond, dan inderdaad verstandig om de huisarts te bellen. Ik heb zeker nu ook zoiets dat ik liever een keer vaker bel dan dat ik onnodig ongerust o.i.d doorloop
In dat kader: ik heb al een paar dagen echt last van enorme buikpijn en kan nu morgen langs voor een extra echo (ook omdat de termijn niet helemaal overeen kwam met wat wij zelf dachten). Ik vind het toch best spannend, hoop dat alles goed is
Ik hoop dat alles met de andere dames ook goed gaat en dat de misselijkheden en andere klachten weer de goede kant op gaan
donderdag 23 november 2017 om 23:32
Morgenstond en mayajama Ik neem smorgens 1 pil en rond 20:00. Je moet een spiegel opbouwen en dit proberen een tijd vol te houden. Als ik er 1 vergeet wat is gebeurd komt het meteen weer terug.
Qua advies mbt voeding en een lage bmi. Ik zelf ben 1.75 en 64 kg, ook niet erg stevig. Ik merk aan mijn lichaam dat het extra energie nodig heeft nu. Ik heb dus vooral behoefte aan zooi, koek, pepernoten, boterhammen, broodjes, crackers. Voorheen at ik havermout id ochtend, sla, kikkererwten, linzen veel groente, zoete aardappel, eitjes etc etc. Nu niet meer. Verwacht wel dat het weer terug komt, snel hopelijk
Bizar wat die hormonen doen.....
Ik eet wel volle kwark of griekse yoghurt met noten. Probeer dat binnen te krijgen want eiwitten zijn belangrijk nu.
Probeer of je wat eiwitten kan eten morgenstond. Dan zul je snel weer wat op gewicht zijn.
Hopelijk kun je er iets mee, en heb ik de rest van de meiden niet misselijk gemaakt met al dit eten
Gefeliciteerd konijntje!
Qua advies mbt voeding en een lage bmi. Ik zelf ben 1.75 en 64 kg, ook niet erg stevig. Ik merk aan mijn lichaam dat het extra energie nodig heeft nu. Ik heb dus vooral behoefte aan zooi, koek, pepernoten, boterhammen, broodjes, crackers. Voorheen at ik havermout id ochtend, sla, kikkererwten, linzen veel groente, zoete aardappel, eitjes etc etc. Nu niet meer. Verwacht wel dat het weer terug komt, snel hopelijk
Bizar wat die hormonen doen.....
Ik eet wel volle kwark of griekse yoghurt met noten. Probeer dat binnen te krijgen want eiwitten zijn belangrijk nu.
Probeer of je wat eiwitten kan eten morgenstond. Dan zul je snel weer wat op gewicht zijn.
Hopelijk kun je er iets mee, en heb ik de rest van de meiden niet misselijk gemaakt met al dit eten
Gefeliciteerd konijntje!