Uitgerekend 1 t/m 10 juli 2018!

24-10-2017 14:47 783 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend tussen 1 en 10 juli 2018! :sun:

.
. ]
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend/
Geboren
Afspraken Geslacht :heart: / :duckie: Bijzonderheden
M10e
(27)
eerste29 juniVerrassing :heart:
003liesje
(27/31)
tweede30 juni Jongen :heart:
Kellster
(26)
Tweede 1 juli Jongen :heart: / :duckie:
Nikkie1984
(?)
tweede2 juli Jongen :heart: / :duckie: mk jul '17
Fl4urtje29
(?)
eerste2 juliVerrassing :heart: NIPT was goed!
suusjee
(27/28)
eerste3 juli ? :heart:
Morgenstond
(28/29)
tweede 3 juli 13-mrt: controle Jongen :heart: / :duckie:
Mayajama
(29/33)
eerste6 juli Jongen :heart: / :duckie:
winterbaby
(23/26)
tweede7 juli Meisje :heart: / :duckie:
snowgirl1
(32/30)
tweede & derde7 juli/
21 februari
Jongens :heart: :heart:Te vroeg bevallen van twee prachtige jongens :hug:
LaTimo
(33/35)
tweede 8 juli 20 weken echo datum nog niet bekend Meisje :heart: zwanger via IUI na 1 jaar mmm
engeltje86
(31)
derde8 juli Meisje :heart: / :duckie:
Energy08
(30/38)
tweede4 juli Meisje :heart: / :duckie:
Konijntje999
(29/34)
eerste9 juli 25-feb: 20 weken echoJongen :heart: / :duckie: vmk aug '17
Ineedyourlove
(29/37)
tweede11 juli Jongen :heart:
Blue_Yoshi
(32)
tweede11 juli ? :heart:
_butter_fly
(30)
tweede11 juli28-feb: 20-wkn echo? :heart: NIPT was goed!
Mieremuis eerste16 juli/
10 februari
Jongen :heart: Vroegtijdig bevallen ivm trisomie 22 :hug:
:heart: = hartje gezien
:duckie: = goede 20-weken echo

:redrose: -- :hug: grapjasje, :hug: flipje2, :hug: konijnhangoor -- :redrose:

ZomerBloemetje86, jjennyy89 en Tweetje2018, Mojo79 - omdat we jullie al een tijdje niet meer hebben gezien, hebben we jullie (tijdelijk) uit de tabel gehaald. Je bent natuurlijk altijd welkom terug te komen!

J
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
74.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is inderdaad erg jsmner morgenstond. Hoe is het vandaag?
@morgenstond Facebook is ook erg stil. Is idd erg jammer. Toch blijf ik nieuwsgierig naar alle verhalen.

Ik ben zo zenuwachtig voor morgen! 8:15 mag ik.
snowgirl, hier gaat het vandaag goed hoor! Ik kijk wel echt uit naar het tweede trimester, en wat meer energie. Soms is het best frustrerend om iedere dag al tussen 20:00 en 21:00 te gaan slapen ;-)
Vanochtend heb ik bloed laten afnemen voor de NIPT. Ben benieuwd of we de uitslag dit kalenderjaar nog krijgen.
Hoe is het bij jou vandaag? :)

Konijnhangoor, heb jij morgen de termijnecho? Wel fijn dat je zo vroeg al mag! (Of is het wat te vroeg? :P )
Hallo meiden!
Wat is er veel gebeurd hier! Super leuk, goede verhalen allemaal!

Ben ook redelijk inactief, heeft niets met jullie te maken hoor.
In mijn privé situatie doet zich iets verdrietigs voor waardoor mijn zwangerschap (voor mezelf) erg naar de achtergrond schuift.
De gebeurtenis heeft niets met mij persoonlijk van doen, maar wel in de nabije familie.
Moet soms echt denken 'oja ik ben zwanger.

Vandaag 11 weken precies en ik mag vanmiddag naar de verloskundige voor de 2e echo ;-D
Heb mezelf voorgenomen iets meer van mn zwangerschap te genieten dan ik nu doe maar vind het wel moeilijk.

Ik hoop dat ik vanmiddag weer goed nieuws kan brengen na de echo!

#eindeegopost haha
Oké schat
@morgenstond, hier gaat het nu wel aardig. Blijf heel moe en ook de misselijkheid is met ups en downs. Verder geniet ik wel al van mijn buik. Hopelijk heb je snel de uitslag van de Nipt.

Konijnhangoor, phoe dat is vroeg, maar aan de andere kant hoef je niet heel de dag te wachten. Zit me net te bedenken dat ik volgende week maar kwartiertje later bij de gynaecoloog moet zijn.

Ineedyourlove, hopelijk lukt het om toch een beetje te genieten van je zwangerschap! En heel veel sterkte toegewenst
Snowgirl spannend een tweeling!! Bedankt, ja ik hoop het ook. Man zei ook al dat ik wat meer op mezelf moest gaan richten. Dat ga ik dus ook maar proberen.

Wat ik nog wilde vragen aan jullie: zijn jullie al wat aangekomen of nog helemaal niets???
Oké schat
Ineedyourlove, wat vervelend dat er iets verdrietigs aan de hand is in je omgeving. Veel sterkte met de situatie. Lijkt me best moeilijk om je dan op jezelf en je zwangerschap te richten. Hopelijk helpt de echo daar een beetje aan mee :)

Ik ben eerst 3 kg afgevallen door de misselijkheid en nu weer een kilo aangekomen :cheer2: Dus ik ben erg blij. Ben jij aangekomen Ineedyourlove?
Ik denk dat ik ongeveer 2,5/3 kilo ben aangekomen nu. Met een tweeling zal ik waarschijnlijk ook wel meer aankomen dan vorige keer. Ben toen in totaal ca 10kg aangekomen dus ben benieuwd hoeveel ik nu ga aankomen
Ik ben zelf denk ik 1 kilo aangekomen.
Met zekerheid kan ik het niet zeggen, ik ben niet iemand die met regelmaat op de weegschaal staat, nooit geweest ook trouwens.
Oké schat
Haha, waarom dan je vraag Ineedyourlove?

Ik stond er ook nooit vaak op ivm een eetprobleem in het verleden, maar moet nu juist opletten dat ik niet ongewenst te veel afval.
Omdat ik niet zo goed meer weet hoe dat bij mn zoon ging (is al 3) ;-D
Heb een BMI van 19, pas nog steeds in mn eigen broeken en merk ook niet dat het oncomfortabel is ofzo.

Iedereen die ik spreek liep bij de 2e al met 8 weken in zwangerschspsbroeken (even overdreven). Ben maar 5 dagen misselijk geweest zonder overgeven. Zal het straks wel even bespreken bij de verloskundige.
Oké schat
Ineedyourlove :hug: Heel veel sterkte, ik hoop dat het goed gaat met jouzelf en met de mensen om je heen.

Wat betreft gewicht: ik ben 5 kg afgevallen. Maar dat is natuurlijk ook niet zo gek, door de misselijkheid heb ik twee weken nauwelijks gegeten en inmiddels komt alles er weer uit :-D Maar het afvallen lijkt gestopt te zijn! En ik heb ook een beetje het gevoel dat mijn buik uitstaat, maar zie nog niet echt iets.
Ik ben al wel lekker aangekomen, denk al 2,5 kilo terwijl ik steeds misselijk ben. Maar ik ga tegen de misselijkheid juist steeds koolhydraten eten dus dat zal het zijn;)

Wij hebben vanochtend weer even kunnen kijken naar de kleine frummel, heel beweeglijk en alles zag er gelukkig goed uit. Bij opmeten kwam hij wel weer een dag / anderhalve kleiner uit dan zou moeten en ik ben bij de termijnecho zelf ook al een dag terug gezet. Echoscopiste zei dat ik me er niet al teveel zorgen om moest maken en dat het ook met beweeglijkheid te maken kon hebben. Toch vind ik het niet zo leuk. Een van jullie ook wel vaker zoiets meegemaakt / een beetje geruststelling? Gaat in totaal toch al om 3 dagen terug sinds de eerste echo, maar steeds wel gegroeid en een mooie hartactiviteit. En ook nooit heel veel dagen tegelijk teruggezet. Zullen de hormonen wel zijn maar voelt als een slecht teken.

En ik wist trouwens helemaal niet dat er een Facebook groep was! Wil iemand uitleggen hoe ik die kan vinden? Ik maak hele lange dagen op werk dus reageer in de avonden vaak niet meer. Ook omdat ik mobiel forummen een beetje irritant vind;)

Fijne verdere dag nog dames en ik probeer een keer vanaf de computer weer op iedereen persoonlijk te reageren!
Mayajama.. ik legde altijd gelijk een billendoekje op het piemeltje zodra ik de luier uitdeed. Bij mn oudste weleens gebeurd dat hij met een grote boog tegen de muur plaste :facepalm: haha

Over Facebook: volgens mij is winterbaby de beheerder dus dan moet je haar ff een pb sturen met je mailadres en kan zij je uitnodigen.
En over de precieze termijn zou ik me niet te veel zorgen maken hoor.. de mijne klopt naar mijn idee ook niet helemaal.

Mijn kids zijn overigens beide geboren met 39 weken (de 1 spontaan, de ander ingeleid) dus die uitgerekende datum heb ik nog nooit gehaald. ;-) Benieuwd hoe het dit keer zal gaan.

Morgenstond.. balen zeg dat ze het kindje niet goed kon zien. Wat al gezegd is dat idd een volle blaas kan helpen.

Geloof niet dat ik al veel ben aangekomen, hooguit een kilo denk ik. Vervelend dat vele nog zo misselijk zijn. Ik heb er gelukkig geen last. Wel extreme honger :proud:

We hadden nogal een ziekenboeg hier de afgelopen week, dus ben nu echt een beetje op :zzz: nu ff lekker lui op de bank met oudste en de jongste ligt op bed.
Konijntje999, bedoel je dat je momenteel weer veel aan het overgeven bent? Ik hoop echt voor je dat het snel wat minder wordt.

MayaJama, ik snap wel dat je het vervelend vindt dat de termijn nu telkens een dag achteruit gaat. Maar het is inderdaad maar een dag, dus bijna verwaarloosbaar! Ik had dus afgelopen maandag die echo bij het onderzoek en 's avonds die mislukte poging bij de verloskundige, maar bij de poging die de verloskundige evengoed deed kwam ze uit op 11+3 terwijl ze bij het onderzoek uitkwamen op 12+1. Dus het kan zeker aan het meetmoment liggen en de beweging en misschien ook zelfs degene die de echo maakt. Geen zorgen maken hoor!

Engeltje, hier ook toenemende honger! Vind het wel fijn, want eet graag mijn verloren kilo's erbij.
En sterkte met de ziekenboeg, kan behoorlijk zwaar zijn ja.
Mayajama, ik ben volgens de echo ook een week korter zwanger dan volgens de ovulatie test (en we hebben het die week ook maar 1x gedaan dus ik weet het heel precies ;) ) Maar ik hoorde van een kennis die met IVF zwanger was geraakt dat die ook een week achter liep terwijl dat dus eigenlijk niet 'kan' maar is hele gezonde baby geworden.

Ineedyourlove, verdrietig dat er zoveel aan de hand is dat je niet kan genieten... Sterkte!

Ik ben nog niets aangekomen, misschien 1kg afgevallen. Wel een wat bolle buik maar dat heb ik al snel en dat is lucht denk ik.

Qua kwaaltjes ging het iets beter, maar toen moest ik gisteren werken van 8-23h (moet af en toe) en dan merk ik dat ik dat niet trek... Vandaag vrij maar migraine en lig al de hele dag voor pampus :-(
Ik heb een goeie echo gehad!
Uitgerekende datum blijft 11 juli tot nu toe!
Alles was verder prima.

Gelukkig maar, ik was best bang voor een gestopt hartje ofzo...
Geen idee waarom je hoort dat zo vaak.

Volgende afspraak is 15 januari :D

Hebben jullie een gevoel over het geslacht van jullie baby?
Ik had bij mn zoon vanaf dag 1 het gevoel dat hij een jongen was.
Nu weet ik het echt nog steeds niet....
Ik ben stiekem zo benieuwd! Geen voorkeur overigens.
Oké schat
Hi meiden, ik reageer niet heel veel maar lees wel dagelijks alles mee! Facebookgroep is trouwens ook inactief.

@Ineedyourlove wat naar! Kan me voorstellen dat je hoofd nu naar andere dingen staat. Wel heel fijn dat je goede echo hebt gehad! Maakt je denk ik ook wel weer bewuster van je zwangerschap :)

Hier gister controle bij verloskundige met precies 12 weken. Helaas nog geen hartje kunnen horen met doptone, dus over 2 weken nog keer terug voor extra controle. Dochter van 1,5 ging wel allemaal kusjes op m’n buik geven toen vk ging luisteren, te schattig! Heb nog geen zorgen. Afgelopen vrijdag prachtige echo en baarmoeder te zien die nog wat ver naar achter lag...

Verder vandaag bloed laten prikken voor NIPT en standaard 11 weken bloedtest.. Mèèn 7 buisjes!! Maargoed, hoop snel positieve uitslag :)

Begin wel echt te bollen, pas m’n oude broeken al even niet meer en kan niet goed meer verbergen. Denk 2kg aangekomen nu ondanks misselijkheid. Vorige keer in totaal 12kg aangekomen, we gaan het zien!

Hoe gaan jullie het straks bekend maken? Wij gaan denk ik kerstboodschap maken :) fijne avond allemaal!
Lieve allemaal,

Wat fijn dat er nog steeds overal goed nieuws is. Ik heb me de afgelopen weken hondsberoerd gevoeld. Misselijk, vlagen van belachelijke oerhonger en moe. Intens moe. Lastig met een kleine dreumes die 's middags amper nog slaapt en opeens 's nachts weer tig keer wakker werd.

Ik ben sinds een paar dagen gestopt met de emesafene en het gaat langzaam iets beter. Ik ben nog steeds regelmatig misselijk, maar het is uit te houden. Ook nog steeds heel moe, maar de scherpe kantjes zijn er vanaf. Ik denk dat die extreme moeheid ook een bijwerking van de emesafene geweest kan zijn. Ik slaap nog steeds niet goed, but I'm still standing 😉

Hoe is het met de bv dames? Ik merk dat zl hier niet veel melk meer binnen krijgt, dat vind ik wel moeilijk.

Ik las ook ergens iets over voorkeuren voor geslacht en over cysten.

Ook mijn zwangerschap is anders dan de vorige, waardoor ik vermoed dat het wel eens een meisje kan zijn. Ik hoop stiekem op nog een jongetje, maar we zullen zien! Uiteraard is een meisje ook meer dan welkom.

Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik een cyste. Werd wel steeds gemeten, maar verder geen problemen mee gehad. Nu heb ik er zelfs twee, één aan elke eierstok. Volgens de vk zijn het restanten van de eisprong en aan de grootte te zien gaf ze aan dat het zomaar kon zijn dat ik de dans ben ontsprongen. Had zomaar een tweeling kunnen zijn. Pffft, dat had ik niet overleefd denk ik 😉

Oja, deze week de termijnecho gehad en alles prima: een slapende, relaxte foetus die aansporing nodig had om zich goed op te laten meten. Is er tenminste iemand hier in huis die aan slapen toekomt 😝 Uitgerekende datum is 10 juli geworden, dus ik hoor nu officeel bij de groep 😎
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Sorry voor de ontzettende egopost btw. Ik loop volgens mij nog een pagina achter. Morgen even bijlezen en dan ga ik proberen weer actiever te reageren!
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Hey meiden

Fijn om te lezen dat iedereen nog steeds goeie echo's heeft!
Wij mogen volgende week donderdagavond weer, dan krijgen we als het goed is ook het hartje te horen.
Ik ben dan 13 weken. Zondag gaan we het nieuws vertellen aan mijn schoon broer en schoonzus en dan als donderdag alles goed is brengen we het voor iedereen naar buiten ;-)

Wij twijfelen alleen heel erg of we de nipt of combi test of helemaal niks moeten laten doen.... Wat doen jullie?
Wij hebben bij ons zoontje kleine 5 jaar geleden niks laten onderzoeken...
Toen bleken we ook gewoon een gezond mannetje te hebben....
Ik vind het ook best veel geld en bij ons word niks vergoed.....

Jullie mening of tips zijn welkom!
Latimo, wij laten ook niets onderzoeken.
Vinden het ook veel geld waarvan niets wordt vergoed.
Daarbij hebben wij met zoon ook niets laten testen..
Oké schat
Jaa, wij hebben eindelijk een echte UD: 3 juli :cheer2:

Ik reageer later op de rest, want moet nu hard aan het werk ;-)
Blijkbaar is de echo nu wel gelukt zo te lezen. Gelukkig!

Konijnhangoor, hoe was jouw echo?

Bluetooth yoshi, haha moet wel lachen om je. Gelukkig heb jij geen tweeling 😉. Hier begin ik steeds meer aan het idee te wennen en zou het inmiddels heel erg vinden als het met een van de twee niet goed zou gaan.

Bij ons zoontje hebben we ook niets laten onderzoeken. Nu zijn we er nog niet helemaal uit. Nu met een tweeling loopt dat iets anders zij de echoscopiste dus ff volgende week afwachten, dan zal ik wel horen hoe of wat van de gynaecoloog.
Snowgirl, vriendin van mij is vannacht bevallen van een tweeling. Zo leuk! Zou het zelf ook niet willen, maar vind t echt fantastisch.

Ik heb net de nipt gedaan. 8 buisjes o_o Wij hebben al een dochter rondlopen die dan 2 is en wil mijzelf op zijn minst voor kunnen bereiden als t niet goed blijkt te zijn. We hebben nu niet alleen onszelf ermee als het niet goed zou zijn, waar ik zeker mee kan leven, maar het leven van onze oudste word er ook door beïnvloed dus vind t de test waard. Wel even 175 euro, maarja.. we kunnen t hebben zeg ik dan maar. En het is voor de wetenschap.

Heb stiekem gisteren met mijn dochter al de hartslag zitten luisteren van de kleine. Hebben thuis een doppler liggen dus dat was wel heel leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven