Uitgerekend 1 t/m 10 juli 2018!

24-10-2017 14:47 783 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend tussen 1 en 10 juli 2018! :sun:

.
. ]
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend/
Geboren
Afspraken Geslacht :heart: / :duckie: Bijzonderheden
M10e
(27)
eerste29 juniVerrassing :heart:
003liesje
(27/31)
tweede30 juni Jongen :heart:
Kellster
(26)
Tweede 1 juli Jongen :heart: / :duckie:
Nikkie1984
(?)
tweede2 juli Jongen :heart: / :duckie: mk jul '17
Fl4urtje29
(?)
eerste2 juliVerrassing :heart: NIPT was goed!
suusjee
(27/28)
eerste3 juli ? :heart:
Morgenstond
(28/29)
tweede 3 juli 13-mrt: controle Jongen :heart: / :duckie:
Mayajama
(29/33)
eerste6 juli Jongen :heart: / :duckie:
winterbaby
(23/26)
tweede7 juli Meisje :heart: / :duckie:
snowgirl1
(32/30)
tweede & derde7 juli/
21 februari
Jongens :heart: :heart:Te vroeg bevallen van twee prachtige jongens :hug:
LaTimo
(33/35)
tweede 8 juli 20 weken echo datum nog niet bekend Meisje :heart: zwanger via IUI na 1 jaar mmm
engeltje86
(31)
derde8 juli Meisje :heart: / :duckie:
Energy08
(30/38)
tweede4 juli Meisje :heart: / :duckie:
Konijntje999
(29/34)
eerste9 juli 25-feb: 20 weken echoJongen :heart: / :duckie: vmk aug '17
Ineedyourlove
(29/37)
tweede11 juli Jongen :heart:
Blue_Yoshi
(32)
tweede11 juli ? :heart:
_butter_fly
(30)
tweede11 juli28-feb: 20-wkn echo? :heart: NIPT was goed!
Mieremuis eerste16 juli/
10 februari
Jongen :heart: Vroegtijdig bevallen ivm trisomie 22 :hug:
:heart: = hartje gezien
:duckie: = goede 20-weken echo

:redrose: -- :hug: grapjasje, :hug: flipje2, :hug: konijnhangoor -- :redrose:

ZomerBloemetje86, jjennyy89 en Tweetje2018, Mojo79 - omdat we jullie al een tijdje niet meer hebben gezien, hebben we jullie (tijdelijk) uit de tabel gehaald. Je bent natuurlijk altijd welkom terug te komen!

J
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
74.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik moet jullie verlaten. Bedankt voor het inkijkje in jullie zwangerschap.

Bij ons is met 8.5 het hartje gestopt. Ik zou nu 11.2 zijn. Vandaag bij de vk en daarna de gyn dit te horen gekregen. Enorm heftig. Ik heb er even verder geen woorden voor.

Ik wens jullie allemaal het beste en meer.
Ohnee konijnhangoor, wat een schrik en wat een verdriet :'(

Héél veel sterkte gewenst de komende tijd :hug: :hug: :redrose:
Konijnhangoor; verdorie!!!! Verschrikkelijk.
Veel sterkte en liefde voor jullie :rose:
Oké schat
Sterkte voor jullie allebei..... :redrose:
Oh Konijnhangoor :hug: :rose: Wat verdrietig. Heel veel sterkte.
Brrrr, koude rillingen... Heel veel sterkte konijnhangoor :redrose:
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Heel veel sterkte konijnhangoor
Wat een rotbericht Konijnhangoor! Ik wens jullie veel sterkte de komende tijd :redrose:
Wat verdrietig Konijnhangoor! Heel veel sterkte!!😘
Even snel een korte update over mijn cyste.
Gisterochtend kreeg ik ontzettende buikpijn op de plek waar de cyste gezien was. Na overleg met de verloskundige mocht ik komen voor een extra echo. Cyste zat er nog. Ze heeft me gister doorgestuurd naar de gynaecoloog. Cyste verdwenen gaf hij aan! Is dus gister geknapt wat de buikpijn ook heeft veroorzaakt. Kan geen kwaad, het lichaam ruimt dit zelf op.
Ben opgelucht dat dat stomme ding nu weg is! Dus ik hoef 17 januari niet meer terug voor een extra echo
Konijnhangoor pfffff wat een verdrietig nieuws. Heel erg veel sterkte toe gewenst
Sterkte konijnhangoor :hug:
Konijnhangoor, wat een rot nieuws!!! :cry:
Zeker zo voor de feestdagen. Heel veel sterkte samen!! 😥

En nikkie, wat fijn!! Gelukkig maar. Bleef toch een beetje akelig.

Voor de rest wil ik jullie allemaal hele fijne kerstdagen wensen! 🎄 🎅
Konijnhangoor wat erg voor jullie! Heel veel sterkte ❤

Wat een fijn nieuws over de cyste nikkie! Hoe zag dat er eigenlijk uit op de echo? bij mij zagen we een soort wit rondje/ovaal naast de baby waarvan ze niet wist wat het is.
Na het nieuws van konijnhangoor ga ik evengoed even op de rest reageren...

Mieremuis, wat gek eigenlijk dat je dan een week minder lang zwanger bent dan je dacht. Heb je de week erna niet nog een keer seks gehad? Dat je eisprong niet geweest was direct na de positieve ovulatietest? Niet dat het verder nu wat uitmaakt, want jullie frummel doet het gewoon goed :)
Maar wat een lange werkdagen maak jij af en toe! Dat zou ik zeker niet volhouden. Ga je je werk binnenkort inlichten over je zwangerschap? Dan kunnen ze er misschien wat rekening mee houden.

Ineedyourlove, fijn dat jullie weer een goede echo hadden. Je angst is dus niet zo ongegrond geweest gezien de ervaring van konijnhangoor. Het is ook gewoon ontzettend bijzonder dat het wel zo vaak goed gaat eigenlijk.
Ik heb vanaf het begin het gevoel dat we een meisje krijgen dit keer, omdat deze zwangerschap zo anders voelt dan die van m'n zoontje. Iedereen die nu weet dat ik zwanger ben en ook weet dat ik me nu misselijker voel dan bij mijn zoontje zegt ook meteen: Oh, dan is het een meisje! Dus zou wel schakelen worden als het toch een jongetje is. Maar dat zou natuurlijk ook heel leuk zijn :)

Energy, wat lief dat je dochter kusjes geeft op je buik! Mijn zoontje heeft het nog niet helemaal door en ik denk dat we ook nog wel wachten tot mijn buik duidelijk zichtbaar is totdat we het hem duidelijk vertellen. En dan met van die boeken over zwangerschap voor kinderen lezen met hem.
Wij maken het alleen bekend door simpelweg te zeggen: We verwachten een kindje in juli :P We hebben geen facebook oid, dus alles gaat persoonlijk.

Blue_Yoshi, ik herken je intense vermoeidheid en hoop ontzettend dat het over een paar weken wat minder is voor ons allemaal.
Ik geef ook nog borstvoeding, maar ik denk dat ik er na de jaarwisseling mee stop. Ik vind het wel goed zo. Volgens mij komt er ook nog maar weinig uit. Dus dan moeten we het slaapritueel 's avonds een beetje aanpassen, en misschien de laatste keer drinken nog bijzonder maken oid.

Latimo, leuk om het aan allemaal mensen te gaan vertellen! Veel plezier daarmee :)
Wij doen de NIPT. De combinatietest zouden we vergoed krijgen via de zorgverzekering, maar is lang niet zo nauwkeurig als de NIPT. En ik wil geen kind met een afwijking. Niet voor mezelf en niet voor m'n zoontje. Daar zijn mijn man en ik beide heel duidelijk in trouwens. Ik ben gelukkig niet zo zenuwachtig voor de uitslag. Bij mijn zoontje hadden we niets laten testen, en die is ook gezond. En die kans is ook gewoon het grootst.

Liesje, wat leuk dat je een doppler hebt thuis! Heb je die nog van je vorige zwangerschap of ben je zelf ook iets van verloskundige oid?
Wij hebben een beetje dezelfde denkwijze over de NIPT denk ik. Al had ik maar 2 buisjes met bloed. Maf.

Nikkie, wat fijn dat de cyste nu weg is. Is die dan gewoon opgelost? Moet je er nog wat bloedverlies bij verwachten oid? Ik weet bijzonder weinig over cystes ;-)

Ik heb afgelopen week mijn supervisors op werk verteld dat ik zwanger ben en ze reageerden heel blij, dat was fijn. Op de één of andere manier kon ik niet helemaal inschatten hoe ze zouden reageren, omdat ik met promotieonderzoek bezig ben en het niet echt gebruikelijk is om tijdens zo'n traject twee kinderen te krijgen :P Verder begin ik volgens mij alwéér ziek te worden. Zoontje is ook weer erg verkouden, dus ik denk dat hij mij aangestoken heeft. Lang leve het KDV... Ik doe het dus maar rustig aan vandaag, want ik ben vrij en mijn zoontje is op het KDV.
Ik heb de tabel een beetje bijgewerkt en dames die al langer dan een maand niet hebben meegeschreven heb ik eruit gehaald. Vinden jullie dat ook een logische termijn? Het houdt het wat overzichtelijker als in de tabel alleen mensen staan die actief meeschrijven.

Winterbaby en M10e, het zou leuk zijn om van jullie ook weer eens te horen hoe het gaat!
jaaa ik ben er nog!
Ik lees elke dag trouw mee, alleen het reageren heb ik niet echt puf voor. Ik maak lange dagen op werk en als ik vrij ben ben ik meestal te moe om te reageren sorryyyyy!

Hier gaat alles goed, ondanks de vermoeidheid voel ik me super! Wij hebben van de week de termijnecho gehad en mijn uitgerekende datum is nu vastgesteld op 7 juli. ook hebben wij besloten geen extra onderzoeken zoals een nipt ofzo te doen. Verder heb ik zo sterk het gevoel dat dit kindje een meisje is.. Ik denk omdat deze zwangerschap zo anders is dan die bij mijn zoon. Het is gewoon zo sterk dat ik denk dat het echt heel erg omschakelen wordt als het toch een jongetje blijkt. Nou ja 11 januari gaan wij het zien want dan hebben we een geslachtecho staan :love:
Nikkie wat fijn dat die cyste weg is, zal wel ff schrikken zijn geweest toen je zoveel buikpijn kreeg :O Nu in elk geval geen gekke dingen meer, fijn!

Morgenstond fijn dat ze zo goed reageerden op je zwangerschap! Tja, als het goed is raken ze er tegenwoordig aan 'gewend' dat vrouwen werken en er toch af en toe even tussenuit moeten vanwege een zwangerschap... Ook in de wetenschap komen er steeds meer werkende vrouwen bij, stom eigenlijk dat we het zelf lastig vinden of ons schuldig voelen, want ja mannen worden ook vader en daar doen ze niet moeilijk over :P

Die werkdagen van mij ja dat is vreselijk... Ik heb daarna dus woensdag en donderdag plat gelegen, donderdag halve dag ziek naar huis gegaan, met migraine die niet over ging omdat ik alleen maar paracetamol mag nemen nu :cry:
Ik ben arts en het wordt gewoon van je verwacht dat je af en toe een avonddienst achter een dag plakt... Maarja ik ben evengoed zwanger en moe, in andere sectoren is per Cao bepaald dat je geen avonden hoeft te doen tenzij het kan maar bij ons niet...
Ik ben in loondienst en ga het zeker bespreken want ik heb me en enorm beroerd gevoeld.

Wij doen overigens ook de nipt... Ik wil geen gehandicapt kindje en mijn partner denkt er ook zo over. De zorgen en complicaties die je er bij kan krijgen... Als we dat kunnen vermijden grijpen we dat zeker aan!
winterbaby, leuk om weer wat van je te lezen! Wat je schrijft is heel herkenbaar. Omdat ik hele dagen achter de computer werk, heb ik daar tijd om te reageren, maar in de avonden en in de weekenden lukt het mij ook een stuk minder.
Ook wat je schrijft over het geslacht is herkenbaar. Ik merk dat ik er best wel vanuit ga dat het ook echt een meisje is :-o
Ik ga je trouwens een PB sturen mbt de facebookgroep.

Mieremuis, je hebt gelijk dat we er ons niet schuldig oid over zouden moeten hoeven (denken) te voelen. Naar het buitenland gaan voor congres, of een bezoek aan een andere universiteit is wel duidelijk moeilijker met kleine kinderen, dus in dat opzicht snap ik wel dat het handiger is om geen kinderen te hebben tijdens een PhD, of als je in die richting carrière wilt maken. Maar goed, nu doen we het zoals het nu is ;-)
Wat mooi dat je arts bent! Lijkt me een zwaar en bevredigend beroep - maar de balans daarvan ligt vast aan het soort arts dat je bent.
Maar als je nu na een avonddienst daarna een aantal dagen gevloerd bent, heeft ook niemand daar wat aan... Ik zou het toch aankaarten en eventueel met de arbo-arts bespreken.
Konijnhangoor wat enorm verdrietig, heel veel sterkte voor jullie allebei!

Winterbaby Ik heb je een paar dagen geleden een PB gestuurd met de vraag of ik ook in de FB-groep mag worden toegelaten! Is het PB aangekomen? Gaat soms mis dus kan me goed voorstellen dat dat niet zo is (of dat je hem niet hebt gezien:))

Ik reageer dit weekend weer wat uitgebreider, zit ook met lange werkdagen en vermoeidheid dus niet echt actieve avonden hier;)
_butter_fly schreef:
22-12-2017 06:56
Konijnhangoor wat erg voor jullie! Heel veel sterkte ❤

Wat een fijn nieuws over de cyste nikkie! Hoe zag dat er eigenlijk uit op de echo? bij mij zagen we een soort wit rondje/ovaal naast de baby waarvan ze niet wist wat het is.
Bij mij zag het eruit als een grote zwarte vlek
Haha wat grappig. Wat jullie zeggen ook een jongen en hele andere zwangerschap en toch ben ik er van overtuigd dat het weer een jongen is. Heel erg sterk gevoel. Ik was de eerste keer niet misselijk en nu juist heel erg geweest. En at bij hem helemaal geen gekke dingen had een vol gevoel. Heb nu continu honger en heel veel trek in zoet. Zou een meisje geweldig vinden maar ben er zo van overtuigd dat het een jongen is. Zou echt verbluft zijn als het een meisje is. Verder denk ik 2 dagen geleden de baby gevoelt te hebben. Werd wakker om 4 uur snachts en heel erg gekriebel in me buik. Herken dat nog van me zoontje. Alleen voelde ik hem pas met 21 weken en nu deze al met 12. Geloofde niet dat het kon maar heb het gegoogled en het kan dus echt. Meer meiden dit idee gehad?
Mierenmuis ik (wil beroep niet zeggen omdat openbaar account is) 1+1 is 2. Maar werk ook in de zorg ook met nachtdiensten en oproep diensten. Heb dit met mijn verloskundige overlegd (die ik dus redelijk goed ken) word een geheimzinnig verhaal nu. Maar die heeft echt geadviseerd geen nacht diensten meer te doen. Heb nu in overleg met me werk afgesproken tot 00.00 te werken. En het liefst zo min mogelijk maar ze proberen er natuurlijk nog alles uit te halen nu het nog kan 😜. Maar ons protocol is dat je na 20 weken geen avond/nacht diensten meer hoeft te doen. Succes! Mijn verloskundige zei je bent maar een paar keer in je leven 9 maanden zwanger zorg gewoon goed op je baby en doe rustig aan.
Ik heb bij deze baby ook heel sterk het gevoel dat het weer een jongen is terwijl de zwangerschap ook echt anders is dan bij mijn zoontje. Over een paar weekjes laten we een geslachtsbepaling doen dus dan weten we het. Heb overigens totaal geen voorkeur!
Ik heb sinds deze week ook het idee dat ik de kleine kan voelen. Voel regelmatig gekriebel in mijn buik. Zou wel heel snel zijn!!
Vanmiddag telefoon gehad van de verloskundige dat de uitslag van de NIPT helemaal goed was. Toch wel een geruststelling al geeft het natuurlijk geen garanties dat alles helemaal goed is.
Fijne feestdagen allemaal!!
Nikkie wat fijn dat de nipt goed was. Ja gek hè ik voelde dat gekriebel en voelde ook gelijk dat het de baby was gelijk herkenning. Maar dacht dat dit echt onmogelijk was maar blijkbaar kan het dus wel. Ook al is de kans heel klein. Zo speciaal. Wij hebben over minder dan 2 weken de echo ben heel benieuwd of me gevoel goed zit. Hoe vind jou zoontje het?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven