Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2020

25-10-2019 11:07 322 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendEchoGeslacht
Trisch322e1 julimeisje
Sunshine1992271e5 julijongen
Purrie87321e7 julimeisje
Giganormous343e9 julijongen
roze-roos281e15 julimeisje

IWI :redrose:
Innerpeace :rose:
trisch wijzigde dit bericht op 15-04-2020 21:01
97.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al best veel kleertjes😅 Vind het idd best lastig zowel qua maat als in hittegolf of frisse juli maand. Dan maar van alles wat haha!

Ah leuk sunshine! Ik ga morgen, zin in! Was druk zeker?

Verlof staat hier ook al vast. Hoop het te redden tot 29/5. Begin dan ook weer de laatste week van oktober.

Die buik groeit ineens hard! Bij jullie ook? Ga dr nu ook steeds beter voelen💕
Alle reacties Link kopieren
Giganormous en Purrie87, ik breek even in met een vraag; ik ben een week na jullie uitgerekend en hoop 18 juni met verlof te gaan (met 36 weken dus) Ik moet dan echter 8 oktober al "weer" aan de slag. Nemen jullie nog vakantie of ouderschapsverlof op dat jullie de laatste week van oktober "pas" weer aan de slag hoeven/gaan?
Alle reacties Link kopieren
@irisch: ik plak er inderdaad nog een week vakantie voor en 3 vakantie achter. Ouderschaps verlof neem ik per week op, ong 10 uur per week.

Vandaag op de 9 maanden beurs geweest, vond het best leuk! Best wat dingen gekocht ook, o.a. de babyfoon en dekentjes. Had ook de 3D echo geboekt, die viel een beetje tegen. Dame is best eigenwijs en lag de hele tijd met allebei dr handen voor dr gezicht :facepalm::-D . Lenig is ze wel, want ze stopte dr teen in dr mond😂
Alle reacties Link kopieren
Purrie87 schreef:
01-03-2020 21:29
@irisch: ik plak er inderdaad nog een week vakantie voor en 3 vakantie achter. Ouderschaps verlof neem ik per week op, ong 10 uur per week.

Dank voor je antwoord! Ik heb zelf vijf weken zomervakantie die ik "misloop" omdat ze in m'n verlof vallen; deze ga ik verspreid opnemen :)
Maar ik ging heel erg twijfelen, omdat jullie het allebei zeiden, haha, ik dacht; mis ik iets?
Alle reacties Link kopieren
Giganormous Ik moet mijn verlof nog even regelen. Ik hoop tot 4 weken voor mijn uitgerekende datum door te kunnen werken en heb dan verlof tot half oktober. Ik ben niet van plan om extra vakantie dagen op te nemen. Die bewaar ik liever voor een later moment.

Purrie Mijn buik groeit ook hard. Kan gelukkig nog wel mijn eigen jurkjes aan, maar moet binnenkort maar eens wat zwangerschapspanty's gaan kopen. Hoop het met deze kleding in ieder geval tot de lente te kunnen rekken.

Ga van het weekend kijken naar een kinderwagen. Er zijn nu nog aanbiedingen door de negenmaanden beurs. Heb mijn ook laten vallen op een Joolz day3. En precies de kleur die ik wil, heeft natuurlijk weer geen korting :bonk:
Jullie hebben allemaal zeker al een kinderwagen besteld?
Alle reacties Link kopieren
Hier verlof al een tijdje geregeld. Neem er geen vakantie achteraan maar werk wel op vakantie uren 1 dag minder per week om het niet ineens zoveel te laten zijn.

Verder de kinderwagen al een hele tijd geleden gekocht en krijgen we in mei geleverd.

Dit weekend een leuke kamer opgehaald die we op marktplaats hadden gezien. Zag er nog perfect uit. Over 2 weken vakantie dus dan zullen we het in elkaar gaan zetten etc.

Mijn placenta ligt aan de voorkant dus ik had nog niet heel veel gevoeld, maar gisteravond ineens de hele avond ons mannetje gevoeld. Zo leuk!

Hoe is het verder met jullie
Alle reacties Link kopieren
@roze roos: weer niet welke kleur je op het oog hebt, maar zag bij van Asten in Tilburg ook flinke aanbiedingen op de Joolz! Hier staat de kinderwagen sinds vorige week, wel nog in de doos hoor😅

Leuk is dat he Sunshine! Geeft toch een beetje rust nu zonder echo’s.

Hier gaat het verder goed, wel nog steeds moe, vind werken ook echt wel zwaarder worden. Voel de kleine meid soms echt al schoppen, met name s avonds en s ochtends. Ga denk ik dit weekend de babykamer verven. Nu nog een leuk kleurtje vinden :-D
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het bij iedereen? Voelen jullie de baby ook zoveel bewegen?

Purrie keuze kunnen maken voor de kleur?

Ik heb net een paar oker gele gordijnen gekocht. Daar moet een oker gele muur bij komen. Verder houden wij de kamer rustig en neutraal.

Kinderwagen is besteld, deze word volgende week al geleverd. Uiteindelijk de kleur gekozen die we wilde maar hebben nog kunnen onderhandelen over de prijs en wat gratis spullen erbij gekregen, prima.
Alle reacties Link kopieren
Oeh, okergeel! Vind ik ook zo mooi! Ik twijfel nog over de kleur van de babykamer. Okergeel is een optie, maar ook zacht groen of grijs. Maar ik heb nog even om na te denken, want de stukadoor kan pas eind van de maand de nieuwe kamer van m’n dochter doen en dan moet die eerst helemaal af.

Wel bij de Kruidvat een grote okergele hydrofiel luier gekocht. Ze hadden ook een deken en ik heb spijt dat ik die niet ook heb meegenomen. Misschien kom ik m nog tegen.

Bij mij beweegt de baby ook lekker veel. Ook m’n kinderen hebben het gevoeld en die vonden het heel leuk en keken heel verrast de eerste keer.

Verder buikgriep gehad en m’n werkgever heeft nu als regel dat je 2 weken thuis moet werken als je ziek bent geweest. Nogal overdreven, maar wel heel relaxt. Scheelt toch 2 uur reistijd per dag!
Alle reacties Link kopieren
Ja oker geel is op dit moment overal te vinden. Het is super makkelijk om aan allerlei spulletjes te komen. Ik heb nu in oker geel een hoes voor het verschoonkussen, kussen voor op de schommelstoel en een Nijntje knuffel. Ga nog op zoek naar een leuke wandlamp en dan heb ik wel voldoende geel. Ook bij prenatal hebben ze een oker geel dekentje!
Zacht groen vind ik ook super mooi, maar heb ik al in een andere kamer gebruikt :)

Super leuk dat je kinderen de baby al hebben gevoeld. Snap dat ze verrast waren, is natuurlijk ook wel heel bijzonder.

Balen dat je de buikgriep hebt gehad! Maar fijn dat je je inmiddels beter voelt.
Kan me voorstellen dat het ook wel lekker is om twee weken thuis te werken, al is het ergens ook lastig als je je kinderen thuis ook rond heb lopen.
Ik verwacht een dezer dagen ook het bericht dat ik thuis moet gaan werken. Mijn Duitse, Spaanse en Italiaanse collega's zitten al een tijd thuis. Lijkt me ergens ook wel lekker. Inderdaad scheelt het een hoop reistijd, en dan kan ik tussen de middag even een kort dutje doen :lol: ik vind een hele werkdag wel echt lang op dit moment. Geniet echt van mijn weekend dutjes.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels door de nieuwe maatregelen zelfs de komende 3 weken nog thuis werken. Bij ons moet 75% thuis werken en het schema pakt voor mij zo uit dat ik op z’n vroegst in april weer naar kantoor ‘mag’.

Voorlopig (zolang de scholen en opvang open blijven) zijn de kinderen alleen maandagmiddag thuis terwijl ik moet werken. Als ze ook de hele tijd thuis zijn, wordt dat wel lastiger.

Vannacht voor het eerst kuitkramp gehad in bed. Dat is ook eigenlijk het enige kwaaltje waar ik nu last van heb. Ook m’n buik is nog heel bescheiden en zit nog niet in de weg.

Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
@roze roos: het is oud roze geworden. 1 muur lambrisering geverfd en wat leuke muurstickers besteld:) Oker geel is ook erg leuk! En fijn dat het gelukt is met de kinderwagen!

@giga: zo lastig he die kleuren allemaal! Te veel keuze Haha. Vind die zachte groene kleur die je nu veel ziet ook erg mooi! Kan je ook makkelijke combineren met andere kleuren. Gelukkig ben je weer opgeknapt. 2 uur reistijd, poeh dat is veel!

Wat fijn dat jullie allemaal thuis kunnen werken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat hele Corona gedoe nu wel een beetje spannend vindt. Ik kan met geen mogelijkheid thuis werken en heb nog eens redelijk hoog infectie gevaar( werk in de tandheelkunde)Maar zolang we niet onder de risicogroep vallen zal ik gewoon moeten blijven werken.

Hier ook een hele actieve baby! Super gezellig al die beweging te voelen:)
Verder weinig kwaaltjes op het moment, af en toe wat banden pijn, maar mag niet klagen. Buik groeit wel hard nu. Dinsdag weer controle, denk dat ik nu wel aangekomen ben😁
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist een mail ontvangen van de verloskundige, de controle schema’s zijn aangepast ivm Corona. Ik zou as dinsdag een controle hebben bij 24 weken, maar die gaat waarschijnlijk verplaatst worden naar 27 weken. Dan zit er 7 weken tussen de controles. Vind dit wel een beetje bizar worden..... bij ons in de praktijk gaan alle behandelingen gewoon door, ook de halfjaarlijkse controles, hangt niemand zn leven of gezondheid van af. En dan de controles voor de gezondheid van je kindje en jezelf worden flink beperkt :huh:
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Wat leuk allemaal bezig met het kamertje! Wij gaan er van de week verder mee.

Qua klachten valt t nog wel mee. Mijn misselijkheid lijkt steeds beter te worden gelukkig. Wel last van bandenpijn want wel erg lastig is.

Verder voel ik de kleine heel goed bewegen wat ik wel heel leuk vind.

Corona, fijn dat er zoveel kunnen thuis werken van jullie. Hier werk ik helaas in de zorg dus topdrukte en helaas dus besmettingsgevaar. Vind dat wel een beetje lastig omdat het onduidelijk is wat de gevolgen zijn voor de baby.

@ purrie hier dezelfde mail gekregen en ook mijn controle wordt afgezegd. Vind het wel lastig inderdaad dat het niet in de gaten wordt gehouden.. Ben wel heel blij dat ik de kleine nu goed beweegt dat ik nu weet dat ie het goed doet zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons gaan de controles vooralsnog door, maar ik heb de mijne van vanmiddag afgezegd omdat ik echt heel erg verkouden ben en natuurlijk zeker geen verloskundige wil aansteken.

@ Purrie: word jij gewogen bij de controle? Dat deden ze bij mij bij de eerste nog wel, maar nu dus (al een jaar of 5) niet meer.

Verder is het qua maatregelen best heel raar als je ziet wat er wel open mag blijven en door gaat en wat niet. Maar goed, ik ben allang blij dat ik het beleid niet hoef te bepalen en ga er toch vanuit dat ze het beste met iedereen voor hebben.

M’n sportschool (geen reguliere maar met vooral HIIT groepslessen, calisthenics en met lichaamsgewicht trainen) is natuurlijk ook dicht. Maar ze gaan wel 3x per week een thuis-HIIT online zetten en een ander trainingsschema. Hopelijk kan ik de discipline blijven opbrengen om die uit te voeren. Alternatief is hardlopen, maar m’n blaas trekt dat heeel slecht...
Alle reacties Link kopieren
@sunshine: poeh in de zorg is het op drukte nu. Het is vooral die onzekerheid of het geen schade aan de kleine geeft he?

@giga: ja hier wegen ze bij elke controle. Respect dat je überhaupt nog sport😅 verder dan wandelen kom ik niet haha.

Ik zit nu ook thuis voor in ieder geval de komende 3 weken. Moet zeggen dat ik het een rustgevender gevoel vindt om even niet zoveel risico te lopen. Gaan een hoop ziek worden, maar ik hoop dan nog net even wat verder in de zwangerschap te zijn voor de zekerheid:)

Babykamer komt nu volgende week al! Gevraagd of het eerder kon, zit nu toch thuis :-D

Controle bij de vk is inderdaad telefonisch gedaan en vgl controle is over 3 weken. Balen, maar gelukkig voel ik dr goed. Sinds het weekend zelfs aan de buiten kant zichtbaar😊
Alle reacties Link kopieren
Stil hier!

Gaat alles nog goed met iedereen ondanks alle omstandigheden?
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het prima. Afgelopen weken wel aardig aangekomen. Geen idee waar dat zit; draag grotendeels nog m’n gewone kleding.

Stukadoor is klaar op zolder, dus komend weekend kunnen we verder met de nieuwe kamer van m’n dochter. Zin in!

Ik twijfel wel over de inrichting van de babykamer. Doordat er aan de ene kant een schuine wand zit en aan de andere kant een raam, past er eigenlijk alleen een ledikant en commode in. Zal vast goed komen, maar heb bij de andere 2 altijd ook een kledingkast op de babykamer gehad.

Verder vind ik het lastig nu we thuiswerken en de kinderen ook enigszins verantwoord willen bezig houden de hele dag. Daardoor log ik vaak al vroeg in en werk ik vaak ‘s avonds nog even door om aan m’n uren te komen. Ik vind het vrij stressvol en vermoeiend. Ook omdat ik geen idee heb hoe lang dit gaat duren. Dus ik denk dat ik m’n werk toch een beetje op een lager pitje moet gaan zetten.

Wel blij dat ik nog 15 weken te gaan heb; hopelijk is het gewone leven dan weer een beetje op gang gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, ik meld me ook weer even. Ik zit lekker in een bubbel en probeer weinig op social media etc te kijken, dus ook weinig op het forum.

Fijn om te lezen dat het hier met iedereen goed gaat!

Giganormous kan me voorstellen dat het thuis werken lastig is. Is ook erg vermoeiend allemaal.

Bij mij was is de tussentijdse controle ook telefonisch gegaan. 17 april ga ik er pas weer langs voor bloed prikken enzo. Ben blij dat de verloskundige het zo serieus nemen. Dan weet ik in ieder geval zeker dat er in juli iemand beschikbaar is om mij te helpen ;)

Bij mij gaat het sporten, een soort mama bootcamp, digitaal door gelukkig. Ik vond het al lastig om minder te sporten tijdens mijn zwangerschap, ik mis het hardlopen heel erg. Maar zou het helemaal vervelend vinden als het laatste beetje sporten ook weg valt. Verder wandel ik iedere dag een half uur om een beetje in beweging te blijven.
Ook ik ben de afgelopen weken veel kilo aangekomen. Ik pas nog steeds mijn sportkleding en de meeste van mijn jurkjes, het gewicht zit vooral in een hele grote buik en borsten. Maak me soms wel een beetje zorgen dat ik teveel aankom, maarja het hoort een beetje bij een zwangerschap hé, het is ook niet realistisch om te denken dat ik in augustus weer in mijn maatje 34 pas :)
Hoop in ieder geval nog een paar weekjes in deze kleding rond te kunnen lopen, zodat ik straks zomer/lente zwangerschapsjurkjes kan bellen.

Wij zijn langzaam begonnen met het verzamelen van alle baby spulletjes. Kreeg even lichte paniek toen ik hoorde dat Ikea dicht ging :bonk: en natuurlijk is constant bij Ikea de helft van wat we nodig hebben uitverkocht. Nu hebben we maar het bedje en de commode besteld, de rest komt vast ooit nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Hier ook weer terug van weg geweest.

Hier blijf ik het inderdaad lastig vinden werken in de zorg en dus corona en zwanger zijn. Probleem is inderdaad dat je niet weet of het invloed heeft op de baby. Doe nu iets meer ander werk waardoor ik minder contact heb gelukkig maar het blijft natuurlijk wel erg dichtbij.

Hier flink nesteldrang gehad. We hadden de babykamer gekocht via marktplaats en hebben we vorige week in elkaar gezet. Verder schoot ik in de stress, bang dat babywinkels dicht zouden gaan dus hebben de kinderwagen opgehaald die hadden ze gelukkig al binnen. Ook het een en ander via Ikea besteld dus ineens hebben we heel veel spullen. Verder zijn er online nog wat pakketjes onderweg.

Hoe is het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Sunshine kan me voorstellen dat het heel lastig is, op die manier maak je het allemaal van heel dichtbij mee. Fijn dat je nu iets meer ander werk kan doen.

Leuk dat de kinderwagen binnen is! Wij hebben hier hem ook al staan. Ben er echt superblij mee. Ik wilde er eerst een tijdje mee wachten, maar ik ben toch blij dat we hem vroeg besteld hebben. Heb de kinderwagen van mijn ouders gekregen en we hebben hem gezellig met zijn alleen uitgezocht.
Ben nu ook langzaam alle kleinere dingen aan het bestellen. Ik heb ook nog niet voldoende baby kleding (ik verwachte nog veel kleding van familie te krijgen), dus denk dat ik de basis van de week ook maar ga halen.

Hebben jullie al de babynaam?
Alle reacties Link kopieren
Ja de naam hebben we al best een tijdje! We waren er gelukkig best snel uit maar dat komt denk ik ook omdat we dezelfde "eisen" hadden waar de naam aan moest voldoen dus dat scheelt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Fijn dat alles nog goed gaat met iedereen. Komende 5 weken zitten we sowieso nog thuis... als ik daarna wel weer mag werken ga ik na 2.5 week met verlof, gek idee joh!

@giga: trek je het nog een beetje met de kids nog langer thuis? Misschien een extra grote commode op het kamertje om de kleding kast te compenseren?

@roze roos: ja jammer dat er zo weinig controles over blijven zo he? Ik mag volgende week, maar dan hebben er idd ook 7 weken tussen gezeten. Wat goed dat je nog sport! Behalve wandelen doe ik niks aan sport. Wilde graag zwemmen maar dat zit er nu ook niet in.

@ sunshine: spannend idd met een baan in de zorg! Fijn dat je wat meer afstand kan nemen. De richtlijnen van het RIVM zijn gewijzigd inmiddels, vanaf week 28 vallen we wel in een risico groep ivm mindere long capaciteit door groei baby. Dus misschien kan je dan werk aanvragen waar je helemaal geen patiënt contact meer hebt?
Nesteldrang is hier ook gaande! Vooral idd de angst dat de babywinkels straks dichtgaan of hele lange levertijden hebben😂

Hier gaat het goed! Merk wel nu door alle rust ivm thuis zitten nu dat Mn buik een aardig groei spurtje heeft gemaakt. Ook weer meer bekkenpijn helaas. Ben op Mn gemakje de babykamer in elkaar aan het zetten, vriend is druk met werk dus die roep ik af en toe als tie wat zwaars mag tillen van mij😂. Komt gelukkig mooi weer aan, dus dan voelt de opsluiting iets aangenamer aan straks haha
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie eruit zijn met de naam!

Het scheelt wel als je allebei inderdaad dezelfde 'eisen' hebt aan een naam. Dan is het veel gerichter zoeken.

Mijn vriend en ik hebben allebei andere eisen. Voor mijn vriend is de klank heel belangrijk, zoals geen harde klanken aan het begin van de naam etc. Terwijl ik meer naar een type naam kijk, ook wil ik geen top 10 naam. Maar omdat we allebei zo duidelijk hadden wat we mooi vinden, was dat het ook makkelijker kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Zo, werkweek zit er weer op hier! Inmiddels is de zolderkamer bijna klaar en heeft Ikea vandaag bezorgd. Naast de extra grote commode (eigenlijk een Hemnes ladekast, maar qua hoogte perfect en fijn met 8 lades), ook nieuw bed voor m’n dochter en bureau voor m’n zoon.

Volgens mij zijn we er dan bijna. Naast de ‘oude’ wieg waar de halve schoonfamilie in heeft gelegen, wil ik ook nog een co-sleeper. Gezien de lengte van m’n kinderen, denk ik dat het handig is om meteen een in ledikant formaat te kopen/maken. Daar moet ik nog even over nadenken.

Naam hebben we al wel, al moet ik nog een beetje wennen aan het idee. Onze eisen waren niet te populair, minstens 2 lettergrepen en geen misverstanden qua spellen. Hoewel dat laatste bij de eerste 2 toch wel mislukt is. Maar nog steeds heel blij met die namen.

Oudste 2 zijn ook vernoemd; naar opa (zoon) en oma’s (dochter), maar wel met de 2e naam. Dat willen we nu ook, en m’n vader is nog ‘over’. Die heeft dan weer dezelfde naam als zijn vader, opa (enz?) en m’n broer. Dus ik moet nog wel even polsen of hij het niet vervelend vinden als we die naam als tweede naam gebruiken. Ik vermoed namelijk dat hij zijn eventuele toekomstige zoon (hij heeft een dochter van 2) ook zo wil noemen. Toch lastig. Wat denken jullie? Is het raar om die naam te gebruiken (als 2e naam?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven