Uitgerekend 11 t/m 20 juli 2018!

03-11-2017 15:50 633 berichten
Wie ook?
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Afspraken Geslacht Bijzonderheden
dromenvangert 30 1e 9 juli 27-01 3D-echo + geslachtsbepaling
21-02 20-weken echo
:heart:
H300 27 Eerste 13 juli 26-01 geslachtsbepaling :heart:
Grenade 29Eerste13 juli26-01 geslachtsbepaling :heart:
Luna1990 27 Tweede 14 juli :heart:
Nixx 30 Derde15 juli24-01 geslachtsbepaling:heart:
raceslak 30 1e15 juli:heart:
Miss37 37 Tweede 16 juli :heart: Goede NIPT!
WWW7 Tweede 16 juli :heart:
Leeuwtje1984 33 2e17 juli:heart:
shassel 30 1e19 juli:heart:
Ravenloos 30 1e 19 juli 27-01 geslachtsbepaling :heart: mk juli '17
Selin26 27 1e20 juliMeisje!:heart: mk sept '17
Aliesje83 34 Tweede 22 juli :heart: mk juni '17
:heart: = hartje gezien
:duckie: = goede 20-weken echo

(Ik heb een bestaande nick gebruikt, vandaar de 'gekke' login gegevens (februari i.p.v. juli). ;-D Het leek me niet nodig om weer een nieuw email adres en nieuwe viva-account aan te maken. Gebruikersnaam: Februari2018, ww: februari)

:redrose: Zwangeres
:redrose: Eftelingmeisje
:redrose: Ninjaaa
anoniem_347609 wijzigde dit bericht op 22-01-2018 19:26
50.25% gewijzigd
Melbourne ik had het ook dat spugen vanaf week 6 5ot 25 dat was heftig! Heb toen ook in het ziekenhuis gelegen
Alle reacties Link kopieren
Ik voel ook alleen nog maar wat in mijn buik, maar verder voel ik me niet heel erg zwanger. Ben benieuwd wat er allemaal nog gaat komen. Zelf ben ik er wel al onwijs veel mee bezig en ik merk ook dat ik slechter slaap omdat ik overal over nadenk en omdat ik mijn melatonine niet meer slik sinds ik weet dat ik zwanger ben. Dat maakt dat ik savonds weer sneller in slaap val op de bank haha

Ninjaa ik blijf ook positief voor je duimen!

Wij willen het ook gauw tegen de ouders vertellen. Vind het al lastig om mijn mond te moeten houden.
Alle reacties Link kopieren
Blijft spannend dus Nina, we hopen met z'n allen met je mee! Goed iig dat je vandaag afleiding hebt!

Even kwijt bij wie haar schoonouders niet enthousiast reageerden, maar wat rot! Toch juist dubbel geluk voor hen dat jij nu ook zwanger bent! Of is jullie band niet zo hecht?
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
Pff ff lekker onzeker hier. Vandaag opeens weinig tot geen kwaaltjes en mn hoofd schiet meteen op hol...

Wel wat last van een opgeblazen buik, vaak binnenmonds boeren gedurende de dag en een raar hongergevoel/leeg gevoel bovenin mijn buik. Echt geen idee waar dat vandaan komt en ik kan er ook niets over vinden op internet.

Anyhow, ik hoop zo ontzettend dat deze keer alles wel goed gaat :-( maar mijn hoofd gaat steeds weer terug naar juli...

:fortune: iemand een glazenbol die me kan vertellen dat alles goed komt?
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend Ninja, ik hoop dat je wel een beetje kan genieten! Spannend dat je vrijdag al een echo hebt, maakt het dan een stuk ‘echter’ als je zo’n klein dingetje (zoveel is er nog niet te zien) zichtbaar is.

Ik heb ook geen kwaaltjes hoor raveloos, echt helemaal nergens last van. Zelfs niet moe, extra honger, misselijk of wat dan ook. Merk dat doordat ik niks voel ik er ook helemaal niet mee bezig ben. Ik hoop voor jou dat alles goed blijft gaan. Krijg je ook eerder een echo?

Wat vervelend dat je zo moet bent Shassel! Ik hoop dat, dat op een gegeven moment over is. Het beperkt je ook zo enorm
Alle reacties Link kopieren
Miss37 schreef:
12-11-2017 12:26
Melbourne ik had het ook dat spugen vanaf week 6 5ot 25 dat was heftig! Heb toen ook in het ziekenhuis gelegen
Oh heftig!! Nee zo ver is het gelukkig niet gekomen. Heb wel medicijnen geslikt maar die haalden alleen het scherpe randje er vanaf zodat ik enigszins kon functioneren. Spugen deed ik alsnog.
Ben je er nu bang voor?

Hoe oud zijn de kinderen van degene voor wie dit kindje 2 of 3 wordt?
Mijn zoon is nu 14 maanden.
Kan me voorstellen dat dit je onzeker maakt ravenloos. Lastig om daar niet aan te denken. Wanneer heb je een afspraak bij de verloskundige?
Ook hier weinig kwaaltjes hoor en de ene dag ook nog minder dan de andere. Het blijft voor iedereen denk ik spannend en afwachten.
Dat hongerige gevoel herken ik wel. Tijdens het eten heb ik echt genoeg gehad maar een uurtje later denk ik alweer wat zou ik zo eens gaan eten.

Vanmiddag ook op de bank in slaap gevallen. Ik lijk wel wat extra moe, maar gisteren ook een feestje gehad en vrij laat thuis dus daar kan het ook aan liggen.

We gaan het aan familie vertellen na de echo op 1 december. Nog even een kleine drie weken volhouden niks te zeggen. Hopelijk lukt het.
We hebben wel een goede band met mijn schoonouders. Bij mijn vorige zwangerschap waren ze ook super blij dus vond het ook wel gek. Gelukkig waren mijn ouders wel heel blij.
Alle reacties Link kopieren
Melbourne88, mijn dochtertjes zijn 5 en bijna 3. Mijn oudste zei net toen ik kleding aan het uitzoeken was voor haar voor morgen: mam, je krijgt wel een beetje een dikker buikje. Gaf vervolgens een aai over mijn buik en een kus. Ze weet van niks.

Morgen komt bij mij moeders voor moeders langs. Ben benieuwd naar de test!
Mijn dochter is trouwens 4 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben 33 jaar en in verwachting van de tweede. Hierbij mijn verhaal. Mijn zoontje is nu 15 maanden. Hij was niet gepland maar wel erg gewenst. Omdat ik ondanks dat ik de pil slikte zwanger raakte, wilde ik een spiraaltje. Deze heeft er 7 maanden gezeten, maar dit was 7 maanden een vreselijke periode geweest. Met buikpijn en om de twee weken ernstig bloedverlies. Samen met de huisarts overlegd dat het spiraaltje eruit moest en weer aan de pil. Nu drie maanden verder en ik ben zwanger door de pil heen. Bij de eerste keer was ik ook erg aan de diarree geweest en dacht daarom de pil niet goed functioneerde. Nu ga ik daar wel heel erg aan twijfelen. Dinsdag afspraak staan bij de huisarts voor gesprek en doorverwijzing. Slik medicatie.

Ik heb afgelopen woensdag en zaterdag zwangerschapstesten gedaan. Totaal 3. Wilde het zeker weten :biggrin:

Het is overduidelijk. Ik ben zwanger en heb uitgerekend dat de kleine op 17 juli komt :heart:

Ik wens iedereen een goede en fijne zwangerschap toe.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Leeuwtje! Geniet van je zwangerschap
Alle reacties Link kopieren
Update: Gister is rond een uur of 13:00 het bloeden helemaal gestopt :hyper: Heb het m’n ouders ook verteld, wel natuurlijk met het hele verhaal. Ze waren heel blij!!

Ik voel me momenteel positiever en rustiger. Dus denk dat ik deze week aardig doorkom.

@Leeuwtje: welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ah dat klinkt zeker positief Ninjaa! Fijn dat je het je ouders ook verteld hebt, kun je je gevoelend en gedachtes delen.

Hier alles rustig. Ga zo de HA en VK bellen.

Mijn vriend had wel het idee dat je het aan mijn buik al een beetje ziet en dat idee heb ik zelf ook. Ook de meiden lijken wat te gaan groeien. Maar in deze tijd wil je misschien ook graag dingen zien haha.
Gefeliciteerd leeuwtje!

Fijn ninja. Gelukkig schiet vrijdag ook al best op. Goef dat je je verhaal bij je ouders hebt kunnen doen.

Haha steenster ik merk aan mezelf nog vrij weinig. Maar het kan best per persoon verschillen.

Vannacht de hele nacht doorgeslapen. Dat was best wel weer lekker. Alleen zo jammer dat ik dan toch even ga denken huh zou het nog wel goed zitten. Ik had van te voren echt niet gedacht dat dit echt spannende weken zijn. Van te voren kun je niet wachten tot je zwanger bent en wanneer het zover is maak je je zorgen. Nou ja ik dan. Het lukt me ook wel hier niet aan te denken, maar van die momenten slaat toch lichte paniek toe.
Alle reacties Link kopieren
ravenloos schreef:
12-11-2017 18:57
Wel wat last van een opgeblazen buik, vaak binnenmonds boeren gedurende de dag en een raar hongergevoel/leeg gevoel bovenin mijn buik. Echt geen idee waar dat vandaan komt en ik kan er ook niets over vinden op internet.
Dat hongergevoel heb ik ook, ik moet echt om de 2 uur iets eten en dan best wel een specifiek iets. Als ik trek heb in iets hartigs kan iets zoets m'n honger niet echt stillen - sterker nog, dan wordt ik er weeïg misselijk van. Ook een opgeblazen buik, boeren en (sorry) winderigheid hier. Hoort er volgens de Geboortegids die ik aan het lezen ben toch echt bij ;)
Ninjaaa schreef:
13-11-2017 08:27
Update: Gister is rond een uur of 13:00 het bloeden helemaal gestopt :hyper: Heb het m’n ouders ook verteld, wel natuurlijk met het hele verhaal. Ze waren heel blij!!
Superfijn om te horen!! Is ook fijn dat je ouders het nu weten, een beetje extra steun als het nodig is is altijd welkom!
Miss37 schreef:
12-11-2017 19:48
We hebben wel een goede band met mijn schoonouders. Bij mijn vorige zwangerschap waren ze ook super blij dus vond het ook wel gek. Gelukkig waren mijn ouders wel heel blij.
Misschien moet je het eens eerlijk aan ze vragen, of ze zich ergens druk om maken? Misschien hebben ze een schrikbeeld voor zich met 2 huilende baby's tegelijk ofzo? ;)
Nixx schreef:
12-11-2017 19:49
Melbourne88, mijn dochtertjes zijn 5 en bijna 3. Mijn oudste zei net toen ik kleding aan het uitzoeken was voor haar voor morgen: mam, je krijgt wel een beetje een dikker buikje. Gaf vervolgens een aai over mijn buik en een kus. Ze weet van niks.
Awww smelt! :heart: En bijzonder, die heeft dat gewoon nu al door!

@Leeuwtje Welkom!! :mrgreen:

Gister mijn schoonouders het nieuws verteld, ze gingen niet huilen zoals ik had gedacht, maar waren duidelijk wel heeeeeeeel blij en emotioneel. Schoonmoeder sprong een gat in de lucht, schoonvader kon even geen woord uitbrengen - hij geloofde t eigenlijk niet :proud:
We zijn recent verhuisd (naar het dorp van mijn familie) en wonen daardoor op een uur rijafstand van mijn schoonouders vandaan. Vinden ze helemaal niks en ze willen geen opa en oma op afstand zijn. Het idee dat zij ook deze kant op zouden komen was al wel aanwezig, maar mijn schoonmoeder zei nu toch opeens wel heeeel veel haast te hebben :lol: Zou heel fijn zijn, hebben we meteen 2 oppas adressen!

Oja, en sinds gisteravond aan de probiotica om te proberen m'n darmen op orde te krijgen en de diarree te stoppen. Schijnt gewoon te mogen tijdens de zwangerschap dus hoop dat het snel helpt!
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
Super Ninjaa dat het bloeden gestopt is! Goed nieuws dus!

Wat een fijne reactie van je schoonouders dromenvangert. Zou super zijn als ze straks een stuk dichterbij wonen, helemaal met oppassen!

Vandaag is moeders voor moeders langsgekomen en ik had echt een knaltest. Geeft wel een fijn gevoel, zeker omdat ik helemaal geen kwaaltjes heb!
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te horen dat het bloeden is gestopt Ninjaa.

Mijn kwaaltjes vallen op zich mee op mijn rugpijn na. Dat is soms niet te harden. Water vind ik niet meer lekker, dit had ik bij mijn eerste zwangerschap ook.

Wij hebben het alleen nog aan mijn schoonouders verteld. Die schrokken heel erg net als wij, haha. Nu zijn ze er blij mee. Mijn ouders zijn helaas overleden. Mijn vader vorig jaar en mijn moeder dit jaar. Dat hakt er nu wel weer in :'-(
Alle reacties Link kopieren
@ninja fijn dat het bloeden gestopt is en goed dat je zo positief bent. Leuk dat je ouders zo goed reageerden.

@ravenloos je hoeft natuurlijk nog niets te voelen. Maar de kwaaltjes die je beschrijft herken ik wel. Hoewel mijn buik eerder vol lijkt. Niet te druk maken en probeer te genieten. Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan...

@leeuwtje gefeliciteerd! Grappig dat je geen water meer lust, ik drink het juist alleen nog maar.

@dromenvangert super fijne reactie van je schoonouders.

@nixx fijn zo'n knaltest. Jij gaat dus mee doen aan moeders voor moeders?
Ik twijfel nog of ik mee wil doen. Bovendien vond mijn man het maar een raar idee.

Dankjewel voor de lieve berichtjes van jullie. Voel me soms zo stom dat ik nu al zo'n last heb en ben blij dat jullie hier heel normaal op reageren.
Alle reacties Link kopieren
@Ninjaaa, super om te lezen en fijn dat je het hebt kunnen delen met je ouders. Duimen voor een mooie echo vrijdag!!

@Nix, ik heb net de VK gebeld en ik mag 5 dec komen voor een echo, dan moet ik 7,5week zijn. Rond deze tijd/week kreeg ik de vorige keer ook de echo. wachtenwachtenwachten. Goed dat je zo'n knaltest hebt! Voelt toch weer een stuk beter aan dan een licht streepje haha.

@Dromenvangert, ook gezellig als iedereen dan lekker dichtbij woont! en inderdaad ook handig voor oppas. en hopelijk werken je probiotica. Bananen eten schijnt ook te helpen las ik ergens? (of was jij het die het daar eerder al over had?)

@leeuwtje oh wat rot en heftig dat je zo kort geleden je ouders verloren hebt :hug: weet eigenlijk niet zo goed wat ik erop moet zeggen... Ik kan me niet voorstellen waar je doorheen gegaan moet zijn afgelopen jaar, maar hopelijk kan je het een plekje geven en heb je veel steun van geliefde en mensen om je heen :redrose:


mehh ik heb dus ook mn afspraak staan bij de verloskundige... op 5 december... Hopelijk zit er een mooi sinterklaas cadeautje in me... :gift:
ravenloos wijzigde dit bericht op 13-11-2017 13:46
0.55% gewijzigd
Ninja gelukkig is het bloed gestopt!
Leeuwtje was heftig dat je beide ouders verloren bent. Zal zeker moeilijk voor je zijn met de zwangerschap.
Shassel je voelt wat je voelt en dat is bij iedereen anders. Ik heb vanaf week 6 tot 25 gekotst bij mijn dochter en daar had je ook van die mensen van: daar moet je even door heen en misselijk hoort erbij.

Ik heb donderdag een afspraak met moeders voor moeders en 5 december de eerste echo! Nog 3 weken!
Alle reacties Link kopieren
Ahh jij ook een sinterklaas-echo Miss :-D
Alle reacties Link kopieren
Leeuwtje1984 schreef:
13-11-2017 12:23
Wij hebben het alleen nog aan mijn schoonouders verteld. Die schrokken heel erg net als wij, haha. Nu zijn ze er blij mee. Mijn ouders zijn helaas overleden. Mijn vader vorig jaar en mijn moeder dit jaar. Dat hakt er nu wel weer in :'-(
Jeetje daar wordt ik even stil van, wat erg voor je! Die ga je nu natuurlijk dubbel zo hard missen :-( :hug:


Heb vandaag meer last van dat menstruatiekramp-gevoel (is dat bandenpijn?) en voel me vrijwel constant weeïg misselijk - bah. Hoop niet dat dat doorzet!
I think I have a problem - I think I think too much.
Alle reacties Link kopieren
Ja, wij hebben 6 december de echo. Heb er zo een zin in. Zit ook nog na te denken over mvm... Denk dat ik het wel ga doen.

@leeuwtje dat lijkt me inderdaad heel heftig. Sterkte er mee.

Ik ben nog steeds aan het stuiteren maar ben inderdaad ook wel af en toe bang dat het mis kan gaan. Maar vooralsnog voel ik me prima, alleen dat kramp gevoel blijft maar is niet hinderlijk.
Alle reacties Link kopieren
Shassel, ik doe inderdaad mee aan moeders voor moeders. Het enige jammer vind ik dat ze normaal gesproken de bakken bij de voordeur achterlieten maar nu mag dat niet meer. Ik kan ze dan wel ophalen bij de kinderopvang hier in de buurt. Nou maar hopen dat ik niet allemaal moeders tegenkom die ik ken, want mijn kinderen zitten daar niet.

Raveloos, spannend zeg! Maar nog heel even wachten. Precies op sinterklaas, het perfecte cadeautje😁. Voor jou natuurlijk ook Miss37! Super leuk hoor! 3 weken vliegen zo voorbij.

Leeuwtje, wat naar dat je je beide ouders verloren hebt. Zal vast wel moeilijk zijn met dit soort gebeurtenissen!

Mijn jongste slaapt vanavond bij mijn ouders maakte mijn moeder net een opmerking tegen haar van ja straks kan je samen met je grote zus op 1 kamer slapen. Ze weten van niks, weten wel dat we een derde willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven