Uitgerekend 16-30 april 2018

15-08-2017 20:32 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is voor iedereen die in de tweede helft van april is uitgerekend en het leuk vind om mee te kletsen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Egeltje10 25 Eerste 20 april Meisje! :love: Bevallen op 29 maart :heart:
Oleander2017 38 Eerste 20 april Jongen! :love: Bevallen op 13 april :heart:
Esther93 24 Eerste 15 april Meisje! :love: Bevallen op 20 april :heart:
Richelle91 26 Eerste 22 april Meisje! :love: Bevallen op 24 april :heart:
XBarbabella 29 Derde 18 april Jongen! :love: Bevallen op 24 april :heart:
Marijeens25 31 Eerste 25 april Jongen! :love: Bevallen op 27 april :heart:
Squirrel8 24 april Jongen! :love: Bevallen op 30 april :heart:
Lievemas 30 Derde 29 april Meisje! :love: Bevallen op 7 mei :heart:
Waersmaedje1 28 Tweede 18 april Meisje! :duckie:
Moeder1980 36 Zesde 21 april nnb :heart:
Annii87 30 Eerste 22 april nnb :heart:
NinjaToby 30 Eerste 24 april Jongen! :duckie:
Roosje-Mila1980 37 Eerste 30 april Jongen! :duckie:
:hug: Skippybal10, Konijntje999, Selin26, Poeziemauw, Jufje-87 en Evda2016
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:30
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.29% gewijzigd
Ik reageer wat laat voor een nieuweling, haha. Ik ben 19 april uitgerekend van mijn eerste kindje en dus vandaag precies 32 weken zwanger. Ik voel me hartstikke goed en heb weinig klachten deze zwangerschap. Ik ben rhesus C-negatief en het kindje waarschijnlijk ook, want ik maak geen antistoffen aan.

Ik wandel gemiddeld nog een uur per dag en heb nog geen last gehad van bandenpijn, harde buiken of andere fysieke ongemakken. Wel ligt mijn baarmoeder behoorlijk hoog: hij is lang en smal. Daarom een groeiecho gehad afgelopen maandag om te checken of het kindje soms erg groot is en dat valt gelukkig mee. Wordt bij geboorte op zo'n 7 pond geschat. Het baby'tje ligt helemaal tegen mijn ribbenboog aan en dat is af en toe (bij erg rechtop zitten bijvoorbeeld) ongemakkelijk. Ik voel de handjes/voetjes echt langs mijn ribben strijken. Baby is dus nog niet ingedaald. Omdat het zo hoog ligt, word ik ook wat kortademig. Mijn placenta ligt aan de voorkant en daardoor was ik bang dat ik het baby'tje minder goed zou voelen. Ik voelde het inderdaad wat laat (echte klopjes/tikjes pas bij 24 weken) maar de schade wordt ruim ingehaald, een heel gezellig gevoel. Ik zie duidelijk hoe het kindje ligt, dan zie ik een grote bobbel (ruggetje) links of rechts van mijn navel en zie ik mijn buik flink op en neer gaan. Vorige week nog met mijn telefoon een (denk ik) hik-aanval van de mini vastgelegd, net alsof mijn buik een eigen hartslag had! Zo leuk.

Wel heb ik best last van maagzuur en slapen gaat met vlagen wel/niet goed. Soms slaap ik om half 4 's nachts nog niet en soms lig ik om 10 uur al te slapen, haha. De volgende dagen slaap ik dan weer niet/ of verschrikkelijk, dan slaap ik weer één nachtje goed en ben ik weer uitgerust en begint het circus opnieuw. Maar dat is echt het enige waar ik nu last van heb, zo blij dat ik verder nog geen ongemakken heb! Ik moet nog 3 weken werken en ga dan heerlijk met verlof t/m eind juli/begin augustus, ik kijk daar erg naar uit.

Merken jullie ook dat je je wat af gaat zonderen? Ik heb minder behoefte aan sociaal contact en geniet heel erg van alleen zijn, meer dan normaal. Dit heb ik sinds een week ofzo. Niet continu natuurlijk en ik zie vriendinnen/familie gewoon haha, maar ik merk dat het me wel meer energie kost om gezellig te doen met anderen en dat ik vaker denk: 'meh, geen zin.'
Veel plezier op de 9 maanden beurs WaersMaedje1, hopelijk wordt er een oplossing voor je geboden en heb je inderdaad minder last!!

Welkom Muzje, je bent welkom hoor :)
Ik ben ook Rhesus C positief maar maar gelukkig ook geen antistoffen aan.

Bij mij juist het tegenovergestelde, mevrouw ligt erg laag waardoor ik toch wel enkele ongemakken ervaar. Maar al bij al, vind ik het nog redelijk gaan en gaat het werken goed.

Lekker hoor, zo lang verlof!! Ik kijk er ook erg naar uit, nog 3 weken werken (tel morgen niet meer mee ;))

Ook mijn placenta ligt vooraan en voelde de kleine pas echt goed vanaf 24 weken, maar idd die schade is ingehaald. Vooral gisteravond was ze erg druk, ik kon er niet goed van slapen. Uiteindelijk is het wel een fijn gevoel en geeft toch rust.

Ik vind het nog steeds erg leuk om anderen te zien, dus ik kan daar niet over mee praten. Gewoon lekker genoeg rust voor jezelf pakken als je daar aan toe bent!
Welkom Muzje.

Ik vind het met name 's avonds wel lekker om rustig aan te doen en lekker op de bank te liggen. Verder heb ik weinig behoefte aan alleen zijn haha.
(gaat ook lastig met een verbouwing :P)

Ik moet nog een dikke week werken (totaal 7 werkdagen), heb wel zin in mijn verlof om dan (eindelijk) thuis alles op orde te kunnen brengen :) Ben dus langzaam maar zeker ook aan het aftellen :)
Welkom Muzje!
@Waersmaedje1, hoop dat de spierpijn weggaat!

Vandaag berichtje gekregen dat m'n beste vriendin gisterochtend bevallen is van haar zoontje. Mooi mannetje met volle bos rood haar 😍Het ging heel snel en viel haar alles mee, 2 kleine hechtinkjes dankzij het vantevoren smeren van perineumzalf/-olie en goed luisteren naar de verloskundige.

Zo superblij voor haar! Zou het liefst zsm langsgaan om haar, man en zoontje knuffel te geven...

Heb die olie ook al tijdje in huis dus nu ook maar beginnen met smeren en massage...

Hier ligt placenta ook best hoog en heb af en toe spierpijn tegen/ tussen m'n ribben.
Ons mannetje beweegt (nouja schuift) u vooral veel ter hoogte van m'n navel. Ik kan nog steeds lastig onderscheiden wat nou hoofd, rug of billen is...maar soms ligt ie ook echt aan 1 kant.

Gisteren 6 grote dozen met babyspul gekregen van kennissen...de auto lag weer vol. Vriendlief is nu alles naar boven aan het sjouwen.
Van het weekend alles uitzoeken, wassen en plekje geven en dan zijn we na verven van bedje helemaal klaar! 😊 Vriendlief kreeg het wel te kwaad toen hij alles zag 'dat gaat nooit passen', en daar voelde ik me dan weer schuldig over, maar ik ben ook zo onwijs blij dat we niet meer spullen zelf hoeven te kopen! En zij zijn blij dat het goed terecht komt.
Pff ben vanmiddag goed gevallen... had een kuil niet gezien in de bossen. Nu extra last van mijn bekken. Hopelijk morgen minder want dit maakt het niet makkelijker..

Sorry voor mijn geklaag...
Ai Esther, hopelijk valt de schade mee. En Waersmaedje hopelijk voel jij je ook weer beter!

Welkom Muzje. Ik herken dat tussen je ribben en ademhalingsverhaal maar al te goed. Verder is het hier continue feest qua beweging hihi. Wordt nog wennen als de baby straks minder ruimte heeft. Ik kan gelukkig wel slapen door alles heen. Nog maar even van genieten, want die slapeloze nachten gaan zeker komen...

Dat alleen zijn heb ik niet meer als anders. Ik geniet wel erg van dit weer en als ik de kans krijg ga ik buiten wandelen. Heb nog wel een aantal weekjes werken voor de boeg. Nog 4.5 week.

Zijn jullie al je bevalplan aan het schrijven? Als ik over posities of hulpmiddelen moet nadenken vind ik het toch wel heel dichtbij komen :P
De pijn is gelukkig met de paracetemol goed te doen.

Esther, beterschap! je mag paracetemol tot 6 per dag hebben zonder dat het schade op levert.

Bevalplan daar doe ik niet aan haha. Gaat toch nooit zoals je wil.
Ik moet naar t ziekenhuis en verder zien we t wel.

De bouw begint eindelijk op te schieten. Mijn wasmachine doet het (woehoe!) en vanaf volgende week woensdag verlof.
Volgende week donderdag komt mijn moeder om samen de baby en kinderkamer te poetsen en in te ruimen...eindelijk wat rust in huis...
hier komt vandaag het matrasje binnen met de hoeslakens en morgen de babyfoon

zijn er hier nog meer die het lichamelijk zwaar en moeilijk hebben...

hier al zn 8 weken last van de bekken wat momenteel echt niet meer gaat zonder pijn met lopen...
en alleen in de nacht kan deze walrus niet draaien om de banden die zo pijn doen en de liezen...
herkent iemand dit ook?

de echo was weer prima en volgende week alweer controle nu gaat t snel om de week erheen..
ook lag ze niet meer in stuit maar met dr koppie omlaag
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Hallo Dames,
Hoe gaat het met jullie? Zijn jullie ook zo blij dat met deze kou onze baby's nog gezellig en lekker warm in de buik zitten? ;)

@Richelle, dat lijkt me erg lastig, krijg je begeleiding van een bekkenbodemfysiotherapeut oid?
Zelf tot nu toe heel weinig last *even afkloppen*.

Afgelopen maandag eindelijk weer begonnen met zwangerschapsyoga en daar kregen we weer hele goede tips om je bekken stabiel te houden ed, echt een aanrader!

Dinsdag samen naar borstvoedingsinfo avond gegaan van ziekenhuis, was erg verhelderend! Paar goede filmpjes over aanleggen ed die ze lieten zien kan je ook terugkijken via
https://globalhealthmedia.org/videos/breastfeeding/
En
https://globalhealthmedia.org/videos/smallbaby/

Nooit geweten dat moedermelk van bloed gemaakt wordt en dat je tepel een soort douchekop is met meerdere sproeigaatjes...🙈😂

Ohja en verse muntthee en salie remmen de aanmaak van borstvoeding dus dat is straks even een no-go....

Beste vriendin is vorige week met 37 wkn van een gezonde zoon bevallen, maar het kereltje is zo klein (mt44) dat voeden nog lastig is en ze sondevoeding toepassen... Duim dat onze baby's iets langer blijven zitten.

Ons mannetje lijkt nu vooral ondersteboven te liggen en is lekker de hele dag actief aan het wriemelen en draaien. Dat ga ik straks echt missen!

Heb zelf afgelopen week wel veel last gehad van maagpijn en maagzuur, alsof iemand een dolk in je maag duwt, kon heel weinig eten en enige dat opluchtig gaf was lopen of boertjes laten, maar gelukkig lijkt ook dat ongemak nu weer voorbij.

Zometeen voor controle naar de VK, benieuwd of ze iets kan zeggen over de grootte en ligging van ons mannetje :)
Ik moet zometeen ook naar de VK, ben benieuwd hoe groot ze inmiddels is en of ze nog steeds goed ligt :cheer2:
Pfff egopost.. dacht zeker te weten dat we een groeiecho kregen vandaag, niet dus. Alleen controle.

Eerste groeiecho is dus pas bij bijna 36 weken.. ben ik de enige die dit laat vind... :-[
Hi Esther,
Oh dat is jammer. Ik wist niet eens dat er nog een groeiecho op het programma stond...🙈maar kreeg ook te horen dat ik daarvoor een afspraak moet maken met 36 weken.

Heb je wel te horen gekregen of ze goed ligt? En was verder met jou alles ook goed?

Ons mannetje ligt nu idd ondersteboven. Daardoor heb ik ook geen last meer van m'n maag gelukkig.
@ Roosje Mila, ja laat ons moppie nog maar even zitten. Dochtertje 1 is geboren in de hitte golf, lag 2 dagen na de geboorte al in een romper buiten in de kinderwagen :P Dit weer is t andere uiterste haha.

@ Esther. Mijn groei echo was met 32 weken, weet niet of dit per verloskundige verschilt, maar hopelijk mag je snel weer spieken ;)

Nog 2 dagen werken (ma en di) en dan heb ik verlof....heerlijk thuis alles op en inruimen, ben ik echt aan toe.
De bouw is bijna klaar en mijn wasmachine doet het weer...hallo nesteldrang en alles willen wassen :P

Qua lijf gaat hier alles goed. Alleen ligt kruimel af en toe 'klem'. als ik te ver naar voren zit, dan voel ik gewoon dat ze 'vast' zit tussen mn ribben en mn schaambeen. Dan kan ze lelijk op mn blaas gaan liggen en dat doet pijn haha.

Slapen gaat nog redelijk goed.

Wij hebben vorige week wel een groeiecho gehad. Ons meisje was aan de kleine kant (niet onder de norm), maar qua bevalling vind ik dat niet erg ;)
Ja ik denk dat dit nogal verschilt per verloskundige. Ik kan wel vertellen dat ik vrij teleurgesteld was gisteren omdat ik echt had vernomen dat we die echo hadden... Ik heb echt geen idee hoe groot ze is..

Weet wel dat ik de afgelopen 3 weken ietsje teveel ben aangekomen, al is mijn buik enorm gegroeid... Hebben jullie ook een flinke groeispurt gehad de afgelopen weken? Ik moet nog 2 weken werken maar na al die gebroken nachten ben ik benieuwd hoe ik dit vol ga houden, olé.

Fijn om te horen dat je goed slaapt! Hopelijk kun je dit volhouden tot de bevalling. En inderdaad, iets aan de kleine kant lijkt me ook niet zo erg, rekening houdend met de bevalling!

Nog maar 1,5 maand en dan kan het al zover zijn.. vind dat zo bizar.
Ik heb ook de groeiecho met 32 weken en de liggingsecho met 36 weken. Dat schema verschilt idd per verloskundige. Maar de groeiecho is wel weer een medische zeg maar, dus daarvoor moet je naar ziekenhuis of echocentrum (bij ons dan, net als bij de 20w). De liggingsecho mogen ze wel zelf doen bij de verloskundige.

Vanuit de verzekering zijn alleen de 12 en 20w echo standaard vergoed. De rest gaat op schema van je verloskundige. Dus dat kan afwijken. Bij ons is 32 en 36 wel standaard overigens.

Ik ben er wel blij mee dat ik die komende donderdag heb, want ze was bij de laatste check benieuwd hoe groot hij is. Hij leek wat aan de kleine kant (dus nu maak ik me weer een beetje zorgen, zucht). Maar het kan ook zijn dat de baby zich verstopt had, want blijkbaar ben ik erg ruim ingericht :-). Donderdag even afwachten dus.

En een bevalplan doe ik idd ook niet aan. Ik moest wel lachen om de opmerking hierboven "het gaat toch anders" en dat klopt. Ik had wel de belangrijkste dingen besproken met mijn partner, maar dat hele plan heeft de verloskundige niet eens gezien, omdat ik in ziekenhuis ben bevallen en "overgedragen" dus aan de gynaecoloog aldaar (die ik ook niet eens heb gezien...).

Roosje, kleine van mij kwam ook voor 37 weken en dus ook aan sondevoeding gelegen. Heel indrukwekkend en moeilijk vond ik dat achteraf. Ik las dan van jou de uitspraak dat je uitkeek naar hoe je met de kleine thuis op de borst lag en dat herken ik niet als ik terugkijk.. zie nu ook wel tegen die beginperiode op en hoop zo dat de baby na de 37 weken komt. Anders val je in allerlei protocollen en er gebeurde zoveel in het ziekenhuis die eerste week dat ik geen tijd had om te genieten.

Uiteraard is dat wel goed gekomen gelukkig, maar nu met de tweede op komst komt dat wel terug. Ben ook soms weer ineens emotioneel als ik het er dan over heb (bijv met intake kraamzorg). Dacht dus dat ik dat wel los had gelaten, maar niet echt :-)
Oh nou ik vind t wel leuk om over na te denken. Als het anders loopt, dan is het zo, maar vooral het bespreken met mijn man vond ik wel een goeie. Dan stemmen wij tenminste een beetje af wat we fijn vinden. Over sommige vragen had ik nog niet nagedacht.

Tot nu toe hier nog geen echo op de planning en ze zeiden dat dit misschien ook niet nodig gaat zijn? Afspraken bij de verloskundige zijn kort. Ze voelt even of de baby goed ligt, bloeddruk meten, hartje luisteren en tot de volgende keer maar weer.

Wat vervelend dat je daar nu zorgen om moet maken Bridt. Nog even geduld hebben dan tot donderdag. Hopelijk valt het allemaal mee :)

Ik hoop ook dat al onze kleintjes nog even lekker blijven plakken!
Je moet er ook zeker over nadenken hoor, dat bedoel ik niet. Maar een vriendin van me had een heel plan uitgedacht (thuisbevalling in bad) en dat werd een dramabevalling in het ziekenhuis. Zij heeft zich daar toen erg tegen verzet, omdat ze het zo anders in haar hoofd had. Daardoor heeft het allemaal vrij lang geduurd, want ze wilde zonder 'hulp' bevallen.

Ik bedoel er meer mee te zeggen dat het heel goed is om over dingen na te denken, maar blijf open staan voor dingen die anders lopen. Pijnbestrijding bijvoorbeeld was bij mij niet mogelijk, omdat alles ineens heel snel ging. Dat was voor mij geen probleem (wilde ik toch liever niet), maar even als voorbeeld.

Wat ik wel van tevoren gezegd had tegen mijn partner was "wat er ook gebeurt, jij blijft bij de baby. Ik red me wel". En bij ons was dat ook achteraf gezien nodig, want er moest met enige haast een infuus aangelegd worden. En dan is het heel bizar als je plots helemaal alleen in de bevalkamer ligt :-).

Ik dacht overigens dat iedereen in praktijk een groeiecho kreeg, maar soms gecombineerd met de liggingsecho. Maar niet dus :-)
Hoihoi, wat betreft bevalplan: omdat het voor ons de eerste is vind ik het wel fijn om alle mogelijkheden te leren kennen. Mijn voorkeur gaat uit naar een prettige bevalling waar zowel baby als ik zonder al te veel kleerscheuren uitkomen, maar ik besef ook dat je niet kan afdwingen hoe je bevalling verloopt.
Dus mocht er om wat voor reden dan ook iets (moeten) gebeuren wat ik niet vantevoren voorzien heb, dan vertrouw ik op de deskundigheid van het medisch personeel. Het is mijn lichaam maar hun vak.
Vind het wel een goede tip om vriendlief te vragen bij de baby te blijven als deze om wat voor reden wegmoet.
En als het kan wil ik wachten met het afknellen van de navelstreng tot deze vanzelf stopt met kloppen na een paar minuten. Uit Australisch onderzoek schijnt dat voor de baby een extra boost aan bloedtoevoer te geven wat ie de eerste tijd vast goed kan gebruiken.
Ik denk dat goed bespreken met je partner vooral heel belangrijk is. Op dat moment zelf ben je met andere zaken bezig en dan is het fijn als je vent praktische randzaken regelt. Zoals wat te drinken halen, de verloskundige belt of dat je erop kan vertrouwen dat hij de weg naar ziekenhuis weet bij spoed en weet waar je kraampakket staat.

Maar ook na de bevalling. Blijkbaar was mij gevraagd of ik de baby op mijn buik wilde, maar ik had die hele vraag niet gehoord. Dus toen heeft hij beantwoord dat ik dat wel wilde (uiteraard).

Bij ons was het niet van toepassing, maar ik zou ook even overleggen wie je wel en niet op bezoek wil hebben of informeren. Er zijn mensen die tijdens de bevalling iedereen live via Facebook op de hoogte houden, maar ik wilde dat pertinent niet :-). Er schijnen ook weleens schoonmoeders te vinden dat ze binnen 5 minuten "mogen komen kijken" en ook daar kun je met je vent afspraken over maken om die mensen al dan niet buiten de deur te houden :-)
Dankje Bridt! Goede tips! Bij het geboortehuis en ook de kraamzorg vertelden ze dat zsm huid op huidcontact met je baby het beste is, dus ik ging er eigenlijk van uit dat je je baby ook zo snel als mogelijk is op je buik/borst krijgt, maar zal dat dan idd ook met vriendlief bespreken.

Denk dat van ons beiden onze ouders wachten op een seintje van ons voordat ze ongevraagd langskomen, hoewel m'n moeder af en toe een ongeleid projectiel is dus misschien moeten we ook daar iets over afspreken....🙈
Denk dat ik liever met z'n 2tjes met stille trom ri geboortehuis vertrek en pas na de geboorte onze familie en vrienden op de hoogte wil stellen, denk dat hen updates geven het allerlaatste is waar ik me dan mee bezig wil houden...
@ esther...ik heb de afgelopen weken qua gewicht stil gestaan. Mijn verloskundige doet niet moeilijk over de kilo's. Hoef bijvoorbeeld ook niet te wegen bij de vk enzo.

@ bridt Ik had bij de eerste bijna niks bedacht...het enige dat ik had afgesproken was dat we alleen mijn moeder (omdat die de katten moest verzorgen) zouden laten weten dat we naar t ziekenhuis gingen....braken mijn vliezen op de verjaardag van mn schoonzusje :P dag 'bevalplan' haha.
Nu heb ik alleen afgesproken dat ik geen beslissingen meer wil nemen als ik alleen ben. Ben bij mn eerste 1,5 liter bloed verloren en de gynaecoloog liet mij toen zelf kiezen of ik bloed bij wilde of dat ik tabletten wilde (stomme keuze...en de andere gynaecoloog gaf aan dat ze dit nooit gedaan zou hebben). Ik koos natuurlijk voor tabletten, omdat ik naar huis wilde. Daardoor ben ik veel langzamer opgeknapt en daarbij was de gynaecoloog 'vergeten' te vertellen dat de tabletten obstipatie veroorzaakte (en dat terwijl ik gehecht was)...hulde aan de verpleegster die me dit wel vertelde.
Verder ga ik er blanco in :)

Maar doe vooral wat voor jou goed voelt (@ squirrel8 en de rest natuurlijk ook)
Roosje-Mila1980 schreef:
04-03-2018 19:03
Hoihoi, wat betreft bevalplan: omdat het voor ons de eerste is vind ik het wel fijn om alle mogelijkheden te leren kennen. Mijn voorkeur gaat uit naar een prettige bevalling waar zowel baby als ik zonder al te veel kleerscheuren uitkomen, maar ik besef ook dat je niet kan afdwingen hoe je bevalling verloopt.
Dus mocht er om wat voor reden dan ook iets (moeten) gebeuren wat ik niet vantevoren voorzien heb, dan vertrouw ik op de deskundigheid van het medisch personeel. Het is mijn lichaam maar hun vak.
Vind het wel een goede tip om vriendlief te vragen bij de baby te blijven als deze om wat voor reden wegmoet.
En als het kan wil ik wachten met het afknellen van de navelstreng tot deze vanzelf stopt met kloppen na een paar minuten. Uit Australisch onderzoek schijnt dat voor de baby een extra boost aan bloedtoevoer te geven wat ie de eerste tijd vast goed kan gebruiken.
Ik vond dit wel een leuke uitspraak, want ik mag toch aannemen dat iedereens voorkeur daar naar uitgaat... :-D Niet lullig bedoeld hoor!

Ik ben wel even spuit elf hier...ik schreef heel erg in het begin mee maar was een hele tijd mijn wachtwoord kwijt. Ik wil ook wel weer terug in de tabel maar ik weet niet hoe dat moet...kan iemand dat voor me doen?

Ik ben inmiddels 32 weken en het begint een beetje zwaar te worden. Bandenpijn (vooral liezen) wat omdraaien in bed of bed uitgaan pijnlijk maakt. Rusteloze benen net als ik wil uitrusten op de bank. De kleine begint ook wat krapper te zitten merk ik, bewegingen zijn toch echt anders nu.
En ik begin ineens na te denken over kleren uitzoeken, bedje opmaken, bevalplan...alsof ik er ineens mentaal voor klaar begin te worden. Herkennen jullie dit?
@ blooberrie, je kwaaltjes herken ik gelukkig niet...moet zeggen dat ik vrijwel zonder al te veel kwaaltjes erdoor heen kom :)

Verder ben ik nog erg relaxed omtrent de bevalling en de baby. Vandaag de laatste werkdag en dan verlof, ik denk dat ik dan met wat rustig rommelen me er ook klaar voor ga maken/voelen.
@ Blooberrie, daar heb ik inderdaad ook al last van. Heb vandaag op het werk aangegeven het rustiger aan te willen doen. Ik deze week en volgende week nog werken en ik merk dat ik 's avonds veel last heb van harde buiken. Mijn lichaam geeft gewoon aan dat ik het rustiger aan moet doen en daar ga ik me toch echt aan toegeven.

Verder ben ik bezig met de wasjes en het verder klaarmaken van de kamer, alle spulletjes zijn er al. Dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken :)
Welkom (terug) Blooberrie!

Lol, dat zal inderdaad iedereens uitgangspunt zijn ;)

Ben me dankzij een tip van de yogajuf aan het inlezen over verticaal bevallen, zo doen vrouwen het al eeuwenlang alleen hier in het westen hebben we bedacht dat het met name voor het personeel wel zo handig als vrouwen liggend op hun rug op bed bevallen...🤔
Deel 3 in het boek "Bevallen op eigen kracht" van Wendy Schouten is wat dat betreft een eye opener.

Qua kwaaltjes valt het nog steeds mee, heb alleen sinds een paar nachten pijn en kramp in m'n heup, daar waar je heupbot in de kom zit, alles wordt nu wat weker en uit elkaar geduwd dus ik draai me 's nachts suf.
Ook lijkt ons mannetje het ondersteboven liggen nog te vroeg te vinden, hij ligt nu toch weer dwars🙈

Vriendlief is voor een paar dagen cursus naar Frankrijk, dus ik ben alle kleertjes, doekjes en dekentjes aan het wassen en de commode aan het inruimen, heerlijk om zo ongestoord te rommelen in huis 😉

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven