Uitgerekend 16-30 september
maandag 15 januari 2018 om 14:08
Voor iedereen die uitgerekend is half-eind september en mee wil schrijven!
= kloppend hartje!
= goede 20-weken echo!
Nora_r
Roffa38
donski88
MissSF, Kikker90, Fem1986, Fatna, Tamaaaar; we hebben al even niets van jullie gehoord. Als jullie nog mee willen schrijven, laten even een berichtje achter?
| Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Afspraken | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Schaapje1991 | 26 | Tweede | 14 september | |||
| Nusa | 30 | Eerste | 14 september | 27-02 2e echo | ||
| Vlammetje-1 | 32 | Tweede | 16 september | |||
| Jentelente | 28 | Tweede | 17 september | 23-02 eerste echo | ||
| Eftelingmeisje | 35 | Eerste | 19 september | |||
| Juffie6 | 26 | Eerste | 19 september | |||
| Muppet3640 | 36 | Eerste | 22 september | 19-02 eerste echo | ||
| Luca2017 | 28 | Eerste | 22 september | |||
| Elle_86 | 31 | Tweede | 23 september | 23-02 tweede echo | ||
| Poezels | 32 | Eerste | 23 september | 02-03 2e echo | ||
| Milov | 26 | Eerste | 23 september | |||
| Vievie_abc | 32 | Tweede | 23 september | 12-02 eerste echo | ||
| Nicole123 | 37 | Derde | 23 september | |||
| MKM92 | 25 | Eerste | 26 september | |||
| Bretnay | 28 | Derde | 27 september | |||
| Maeeo | 25 | Eerste | 23 september | 05-03 tweede echo | ||
| Millca | ?? | ?? | 29 september | |||
| Fala_1989 | 27 | Eerste | 30 september | 28-02 tweede echo | ||
| deanarys | 30 | Tweede | 30 september | 8-03 tweede echo | ||
| Nelle89 | ?? | ?? | 3 oktober |
Roffa38
donski88
MissSF, Kikker90, Fem1986, Fatna, Tamaaaar; we hebben al even niets van jullie gehoord. Als jullie nog mee willen schrijven, laten even een berichtje achter?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:35
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.49% gewijzigd
zondag 28 januari 2018 om 09:39
Vanmorgen weer wat bruine afscheiding vraag me nu af of het nu nog komt door de seks wat we vrijdag avond hebben gehad. Maak me erg ongerust. Het is niet veel tis alleen met het afvegen wat licht bruin. Vind moeilijk om hier nu een spoed lijn voor te
Bellen. Misschien vandaag maar afwachten en dan anders morgen maar bellen naar de verloskundige. Heb nog wel last van mijn borsten. Ik weet het niet of het wel goed gaat..
Bellen. Misschien vandaag maar afwachten en dan anders morgen maar bellen naar de verloskundige. Heb nog wel last van mijn borsten. Ik weet het niet of het wel goed gaat..
zondag 28 januari 2018 om 10:24
Wow er is veel geschreven de laatste paar dagen!
Ik kan me voorstellen dat het spannend is Nelle 89, maar wat ik er van weet is dat het echt niets hoeft te beteken. Dus houd je daar aan vast!
Katootje, wat fijn dat je opeens 4 weken verder bent. Ik vind het allemaal maar lang duren tot de 12 weken, dus je hebt lekker wat weken winst
Heel leuk om de verhalen te horen van hoe mensen het aan hun ouders en vrienden vertellen. Wij hebben het nog niet gedaan. Het liefst wil ik het na de 8-weken echo doen, maar timingstechnisch (ouders wonen ver weg) is voor de echo eigenlijk makkelijker.
Hier nog steeds weinig kwalen behalve dat ik alleen maar zin heb in slecht en vet eten
Maar weet niet of dat door de zwangerschap komt of gewoon door een excuus hebben om te eten.. Dus gister maar even heel veel fruit gekocht, even afkicken de aankomende tijd.
Ik kan me voorstellen dat het spannend is Nelle 89, maar wat ik er van weet is dat het echt niets hoeft te beteken. Dus houd je daar aan vast!
Katootje, wat fijn dat je opeens 4 weken verder bent. Ik vind het allemaal maar lang duren tot de 12 weken, dus je hebt lekker wat weken winst
Heel leuk om de verhalen te horen van hoe mensen het aan hun ouders en vrienden vertellen. Wij hebben het nog niet gedaan. Het liefst wil ik het na de 8-weken echo doen, maar timingstechnisch (ouders wonen ver weg) is voor de echo eigenlijk makkelijker.
Hier nog steeds weinig kwalen behalve dat ik alleen maar zin heb in slecht en vet eten
zondag 28 januari 2018 om 10:52
Nelle, wat vervelend inderdaad!
Ik (zo onzeker als ik nu ben) heb ook al met de VK gebeld hoor.
Ik maak me extreem zorgen iedere keer (al wordt t nu wel iets minder), maar ze zei inderdaad dat bloedverlies veel voorkomt, maar echt niet iets hoeft te betekenen.
Gisteren toch nog stiekem getest
, maar hij is nog prachtig en kwam eerder dan de controlestreep.
Morgen komt MVM op bezoek! Heel benieuwd hoe dit in z'n werking gaat.
Hoe doen/deden jullie dat ivm werk? Vang je daar ook al je plasjes op?
Heb zoveel zin in deze periode!!
Ik (zo onzeker als ik nu ben) heb ook al met de VK gebeld hoor.
Ik maak me extreem zorgen iedere keer (al wordt t nu wel iets minder), maar ze zei inderdaad dat bloedverlies veel voorkomt, maar echt niet iets hoeft te betekenen.
Gisteren toch nog stiekem getest
Morgen komt MVM op bezoek! Heel benieuwd hoe dit in z'n werking gaat.
Hoe doen/deden jullie dat ivm werk? Vang je daar ook al je plasjes op?
Heb zoveel zin in deze periode!!
zondag 28 januari 2018 om 11:18
zondag 28 januari 2018 om 11:49
Bruine afscheiding lijkt mij heen miskraam Nelle, maar gewoon een gesprongen bloedvaatje ofzo. Bij mijn miskramen in ieder geval alleen maar roze en rood gezien. Maar als je je zorgen maakt gewoon de vk bellen, die kijkt daar niet van op.
Wij hadden gisteren een verjaardag thuis. Heel gezellig, maar wel afzien. De meeste mensen die er waren weten nog niet van de zwangerschap, dus ik moest me groot houden. Gelukkig kwamen de meeste gasten 's middags en dan voel ik me het beste. Ik ben inmiddels elke dag vanaf een half uur na het wakker worden tot ongeveer 12:00 kotsmisselijk (hoef net niet over te geven als ik me maar heel rustig houd) en dan 2 uur voor het naar bed gaan opnieuw. Ertussenin licht misselijk afgewisseld met flink misselijk. Hoe is het met de anderen die misselijk zijn: neemt het bij jullie met de dag toe of niet, en houden jullie het er een beetje mee uit? Mijn schoonvader was verder nog zo tactisch om waar iedereen bij zat aan me te gaan vragen hoe ik me voelde, of ik al had moeten spugen, of ik nog wel at, etc. Heel handig als de rest het nog niet weet.
Wij hadden gisteren een verjaardag thuis. Heel gezellig, maar wel afzien. De meeste mensen die er waren weten nog niet van de zwangerschap, dus ik moest me groot houden. Gelukkig kwamen de meeste gasten 's middags en dan voel ik me het beste. Ik ben inmiddels elke dag vanaf een half uur na het wakker worden tot ongeveer 12:00 kotsmisselijk (hoef net niet over te geven als ik me maar heel rustig houd) en dan 2 uur voor het naar bed gaan opnieuw. Ertussenin licht misselijk afgewisseld met flink misselijk. Hoe is het met de anderen die misselijk zijn: neemt het bij jullie met de dag toe of niet, en houden jullie het er een beetje mee uit? Mijn schoonvader was verder nog zo tactisch om waar iedereen bij zat aan me te gaan vragen hoe ik me voelde, of ik al had moeten spugen, of ik nog wel at, etc. Heel handig als de rest het nog niet weet.
zondag 28 januari 2018 om 12:05
Lastig nelle wat onzeker en rot zeg! Bruin bloed verlies kan alle kanten op, ik weet uit ervaring dat t bloed dan ouder dan 12 uur is ( omdat het bruin gekleurd is) het kan een gesprongen vaatje zijn, seks kan een aanleiding zijn maar het kan ook een begin van een miskraam zijn. Super vervelend zeg, hopelijk gaat t gewoon goed!
zondag 28 januari 2018 om 12:06
zondag 28 januari 2018 om 14:08
@Nelle, bruine afscheiding kan gebeuren, er gebeurt natuurlijk heel veel daar.
Voordat de missed abortion bij mij op gang kwam heb ik helemaal geen bloed gezien, en toen het startte alleen maar helderrood bloed. Maar bel inderdaad de VK morgen zodat je wat gerust gesteld kan worden!
@Katootje, gefeliciteerd met de goede echo en de sprong in de tijd!
@Fala, ik kan me voorstellen dat het lastig bepalen is. Aangezien ik in Zweden woon kan ik me ouders alleen telefonisch inlichten. Zijn ze blij mee, maar als de echo goed is dan moet ik geloof ik wel snel naar NL voordat ze allemaal op de stoep staan
@Maeeo, fijn dat je een goede test had! Stelt toch gerust
@nicole, wat vervelend van de misselijkheid. En ook wat jammer van je schoonvader, denk je dat mensen het doorhebben nu?
@bretnay, ik hoop dat je je snel beter voelt! Werken en misselijk is niet zo gezellig.
Hier een hele drukke week, ik run een groot project en was echt zwaar. Heb mijn manager ingelicht vrijdag omdat ik niet weet hoe zaken gaan verlopen in de toekomst. Hij was erg blij voor ons en we gaan volgende week een back/up regelen voor mij. Dat geeft me echt zoveel rust!
Zaterdag werd ik wakker en voelde me prima, compleet in paniek was ik. Met de MA voelde ik me ook ineens goed. Gelukkig (soort van) nu wel weer last van mijn borsten en licht misselijk in de avond. Heb nu ook meer steken , maar denk dat het bandenpijn is. En af en toe pijn in mijn onderrug, meer hier last van?
Nu ga ik me voorbereiden op een mega drukke week. Best pittig, fulltime werken en een leven creëren! Hoe combineren anderen dit. neem je meer vrij of gewoon doorbikkelen?
Voordat de missed abortion bij mij op gang kwam heb ik helemaal geen bloed gezien, en toen het startte alleen maar helderrood bloed. Maar bel inderdaad de VK morgen zodat je wat gerust gesteld kan worden!
@Katootje, gefeliciteerd met de goede echo en de sprong in de tijd!
@Fala, ik kan me voorstellen dat het lastig bepalen is. Aangezien ik in Zweden woon kan ik me ouders alleen telefonisch inlichten. Zijn ze blij mee, maar als de echo goed is dan moet ik geloof ik wel snel naar NL voordat ze allemaal op de stoep staan
@Maeeo, fijn dat je een goede test had! Stelt toch gerust
@nicole, wat vervelend van de misselijkheid. En ook wat jammer van je schoonvader, denk je dat mensen het doorhebben nu?
@bretnay, ik hoop dat je je snel beter voelt! Werken en misselijk is niet zo gezellig.
Hier een hele drukke week, ik run een groot project en was echt zwaar. Heb mijn manager ingelicht vrijdag omdat ik niet weet hoe zaken gaan verlopen in de toekomst. Hij was erg blij voor ons en we gaan volgende week een back/up regelen voor mij. Dat geeft me echt zoveel rust!
Zaterdag werd ik wakker en voelde me prima, compleet in paniek was ik. Met de MA voelde ik me ook ineens goed. Gelukkig (soort van) nu wel weer last van mijn borsten en licht misselijk in de avond. Heb nu ook meer steken , maar denk dat het bandenpijn is. En af en toe pijn in mijn onderrug, meer hier last van?
Nu ga ik me voorbereiden op een mega drukke week. Best pittig, fulltime werken en een leven creëren! Hoe combineren anderen dit. neem je meer vrij of gewoon doorbikkelen?
zondag 28 januari 2018 om 14:27
Voor alle zwangere meiden; gefeliciteerd!! Ik lees heel graag met jullie mee want ben ook zwanger en 18 september uitgerekend! Ik hoef niet in de tabel maar vind t wel heel fijn om zulle herkenbare verhalen te lezen!
@Nelle: ik wil je graag geruststellen; ik ben nu 7 weken zwanger en had in week 5 ook plots bruinachtig bloedverlies. Ik schrok er heel erg van en t maakte me gelijk zo onzeker. Ik had er ongeveer 2 a 3 dagen last van en aan t eind vooral bij het afvegen nog een beetje. Ik heb direct de VK gebeld (heb eerder een miskraam gehad en die onzekerheid bracht me zoveel paniek) en zij heeft mij echt gerust gesteld. Hard niezen, sporten, seks hebben, het kan allemaal zorgen voor een vaatje dat knapt en waardoor je wat bloedverlies krijgt.
Tuurlijk moet je het goed in de gaten houden, maar het hoeft echt niks te betekenen. Bij mij heb ik verder geen last meer gehad na die dagen en ik vertrouw de VK hierin volledig; zeker met mijn miskraam voorgeschiedenis zou ze me anders zeker langs laten komen. Hopelijk stelt dit je gerust!
@Nelle: ik wil je graag geruststellen; ik ben nu 7 weken zwanger en had in week 5 ook plots bruinachtig bloedverlies. Ik schrok er heel erg van en t maakte me gelijk zo onzeker. Ik had er ongeveer 2 a 3 dagen last van en aan t eind vooral bij het afvegen nog een beetje. Ik heb direct de VK gebeld (heb eerder een miskraam gehad en die onzekerheid bracht me zoveel paniek) en zij heeft mij echt gerust gesteld. Hard niezen, sporten, seks hebben, het kan allemaal zorgen voor een vaatje dat knapt en waardoor je wat bloedverlies krijgt.
Tuurlijk moet je het goed in de gaten houden, maar het hoeft echt niks te betekenen. Bij mij heb ik verder geen last meer gehad na die dagen en ik vertrouw de VK hierin volledig; zeker met mijn miskraam voorgeschiedenis zou ze me anders zeker langs laten komen. Hopelijk stelt dit je gerust!
zondag 28 januari 2018 om 15:30
Bedankt allemaal voor de gerustgestelde woorden!! Fijn dat dit er zo is.. k heb idee dat de bruine afscheiding wel erger word. Het vloeit niet gelukkig en komt geen rood bloed bij.. maak wel ontzettende zorgen. Heb nu ineens het idee dat me borsten minder vol zijn. Terwijl k er vannacht nog zo last van had met liggen.. misschien beeld k het me in misschien ook niet.. verschrikkelijk het afwachten..
zondag 28 januari 2018 om 16:31
Morgen gewoon bellen; dan ben je gerust!
Qua symptomen/‘klachten’ heb ik tijdens mijn miskraam gemerkt dat ik pijnlijke borsten bleef houden, ondanks dat het vruchtje niet meer verder groeide. Ook bleef ik misselijk. Ik kwam er tijdens de echo bij 8 weken achter dat het vruchtje bij 6 weken was gestopt met groeien. Toch was ik nog steeds misselijk en had ik hele zere borsten. Pas toen ik dmv medicatie het vruchtje af had gestoten, gingen de symptomen langzaam weg. Ik heb daarna nog 3 weken een positieve zwangerschapstest gehad, dus dat geeft weer hoelang die hormonen bezig blijven!
Laat je niet dus gek maken door verminderende klachten, dit hoeft niet direct wat te betekenen.
Probeer te vertrouwen op je eigen lichaam en bel de VK zovaak als je wilt, dat vinden ze echt niet gek!
Qua symptomen/‘klachten’ heb ik tijdens mijn miskraam gemerkt dat ik pijnlijke borsten bleef houden, ondanks dat het vruchtje niet meer verder groeide. Ook bleef ik misselijk. Ik kwam er tijdens de echo bij 8 weken achter dat het vruchtje bij 6 weken was gestopt met groeien. Toch was ik nog steeds misselijk en had ik hele zere borsten. Pas toen ik dmv medicatie het vruchtje af had gestoten, gingen de symptomen langzaam weg. Ik heb daarna nog 3 weken een positieve zwangerschapstest gehad, dus dat geeft weer hoelang die hormonen bezig blijven!
Laat je niet dus gek maken door verminderende klachten, dit hoeft niet direct wat te betekenen.
Probeer te vertrouwen op je eigen lichaam en bel de VK zovaak als je wilt, dat vinden ze echt niet gek!
zondag 28 januari 2018 om 17:23
zondag 28 januari 2018 om 21:00
@maeeo je hoeft alleen je thuisplasjes op te vangen. Je krijgt hiervoor een kan, en dat giet je over in een fles, elke dag een schone fles. De ene zit dus voller dan de ander, maar alle beetjes zijn meegenomen. Ik zie me al gaan met die kan naar mijn werk hahahaha.
@fem1986 welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik ben morgen 6 weken, nog niet misselijk yeah.
@fem1986 welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik ben morgen 6 weken, nog niet misselijk yeah.
maandag 29 januari 2018 om 09:55
@Nelle hoe gaat het nu?
@Maeeo Succes met Moeders voor Moeders vandaag.
@Nicole Oooh dat lijkt me zo lastig, als je schoonvader dat zegt waar mensen bij zijn. Hoe heb he erop gereageerd?
Balen dat je toch moet spugen.
Bij mij varieert de misselijkheid, de ene dag erger dan de andere dag, maar heb wel het idee dat het ‘s morgens en ‘s avonds erger is. Een lege maag is helemaal killing.
@Poezels succes met de komende drukke week!
@Fem welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap
@Roffa fijn dat je nog niet misselijk bent! Gaan jullie het nou morgen aan je moeder vertellen of volgende week? (Dacht dat ik ergens dinsdag had zien staan).
@Maeeo Succes met Moeders voor Moeders vandaag.
@Nicole Oooh dat lijkt me zo lastig, als je schoonvader dat zegt waar mensen bij zijn. Hoe heb he erop gereageerd?
Balen dat je toch moet spugen.
Bij mij varieert de misselijkheid, de ene dag erger dan de andere dag, maar heb wel het idee dat het ‘s morgens en ‘s avonds erger is. Een lege maag is helemaal killing.
@Poezels succes met de komende drukke week!
@Fem welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap
@Roffa fijn dat je nog niet misselijk bent! Gaan jullie het nou morgen aan je moeder vertellen of volgende week? (Dacht dat ik ergens dinsdag had zien staan).
maandag 29 januari 2018 om 10:33
@vievie..
K heb gebeld. Opzich was het wel gunstig dat k geen helder bloedverlies had en geen krampen. Ja af en toe wat steekjes wat dan ooo naar de liezen trekken. Dat hoorde er wel bij. K krijg wel een vervroegde echo. Volgende week donderdag krijg k een echo. Mag k buikkrampen krijgen en helder bloed verlies moest k gelijk weer bellen.. heb vanmorgen geen bruine afscheiding weer gehad.. we wachten rustig af..
K heb gebeld. Opzich was het wel gunstig dat k geen helder bloedverlies had en geen krampen. Ja af en toe wat steekjes wat dan ooo naar de liezen trekken. Dat hoorde er wel bij. K krijg wel een vervroegde echo. Volgende week donderdag krijg k een echo. Mag k buikkrampen krijgen en helder bloed verlies moest k gelijk weer bellen.. heb vanmorgen geen bruine afscheiding weer gehad.. we wachten rustig af..
maandag 29 januari 2018 om 10:42
Ik kan me niet zo heel druk maken over de vragen van m'n schoonvader hoor. Ik vond het niet zo snugger van hem, maar het was goedbedoeld denk ik. Ik heb maar gewoon geantwoord en als er mensen zijn die er het hunne van denken dan zij dat zo. Ik vind het vertellen van de zwangerschap ook niet zo enorm bijzonder dat het een waanzinnige verrassing zou moeten zijn of op een heel speciale manier zou moeten. Bij onze eerste stonden we daar al vrij nuchter in en hebben we het gewoon verteld zonder poespas eromheen. Hoewel dat nog wel echt iets bijzonders had, zowel voor onszelf als voor de familie (eerste kleinkind in mijn familie, dus mijn moeder werd voor het eerst oma). Nu met de derde is het al helemaal niet zo'n ding. Met de huidige misselijkheid valt het sowieso niet lang meer verborgen te houden, dus als de echo morgen goed is dan gaan we het ook aan onze broers en zussen vertellen. Bij mijn eerste zwangerschap had mijn broer het al geraden omdat ik tijdens een etentje vrijwel niks at. Hij had wijselijk zijn mond gehouden tot we zelf met het nieuws kwamen, dat vind ik wel belangrijk. Dat ze niet ernaar gaan vissen of het gaan rondbazuinen. Maar daar zie ik onze families gelukkig niet voor aan.
Fijn Nelle, dat het niet zorgelijk klinkt en dat je eerder een echo mag? Ben je een beetje gerustgesteld of eigenlijk nog net zo onzeker tot je het met eigen ogen ziet?
Fijn Nelle, dat het niet zorgelijk klinkt en dat je eerder een echo mag? Ben je een beetje gerustgesteld of eigenlijk nog net zo onzeker tot je het met eigen ogen ziet?
maandag 29 januari 2018 om 11:42
Nicole, same here. Altijd fijn om te weten dat je niet de enige bent!
Ik voel me meestal rond een uur of 12 wel wat beter. Dat scheelt.
En tot nu toe voel ik me beter dan tijdens de zwangerschap van mijn dochter dus ik hou hoop dat het ook eerder beter gaat.
Succes, hopelijk kom je de dag een beetje oké door!
Ik voel me meestal rond een uur of 12 wel wat beter. Dat scheelt.
En tot nu toe voel ik me beter dan tijdens de zwangerschap van mijn dochter dus ik hou hoop dat het ook eerder beter gaat.
Succes, hopelijk kom je de dag een beetje oké door!
maandag 29 januari 2018 om 12:58
Pff klote he die misselijkheid! Ik had het gisteren en vanochtend ook heel erg. Vanochtend al kokhalzend boven de pot gehangen. Ik heb Sea-bands gehaald, soort van zweetbandjes met in het midden een drukknoopje dat op een bepaald punt drukt wat ervoor zorgt dat de misselijkheid weg gaat. Hopelijk helpt het!
Ik heb gelezen dat je iets moet eten voordat je opstaat, dus iets van een liga op je nachtkastje leggen savonds. Cola met suiker (zodat de koolzuur eruit gaat) helpt ook.goed.
Succes dames!
Ik heb gelezen dat je iets moet eten voordat je opstaat, dus iets van een liga op je nachtkastje leggen savonds. Cola met suiker (zodat de koolzuur eruit gaat) helpt ook.goed.
Succes dames!
maandag 29 januari 2018 om 13:05
Been there done that Luca. Ik heb vandaag zelfs om 2:00, om 6:00 en om 7:00 iets gegeten in bed, zodat mijn maag niet leeg zou raken. Helpt bij mij geen zier helaas.
Spugen hiep wel, al begint het nu weer opnieuw op te komen.
Laten we het inderdaad maar op houden dat gedeelde smart halve smart is Schaapje!
Spugen hiep wel, al begint het nu weer opnieuw op te komen.
Laten we het inderdaad maar op houden dat gedeelde smart halve smart is Schaapje!