Uitgerekend 1e helft oktober 2021

25-01-2021 10:07 585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, wie schrijft er mee?!

Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. We zijn heel blij maar ik vind het behalve heel erg leuk ook weer vreselijk spannend allemaal.
Heb al allerlei symptomen, ik weet dat het erbij hoort maar samen met de spanningen zie ik wel op tegen de komende weken.

Iemand zin om te kletsen over het wel en wee van deze (en alle volgende) fase(s)?

PS Ik lees/schrijf al jaren mee maar heb een nieuw account aangemaakt om niet herkenbaar te zijn.

Naam Leeftijd Kindje UD Bijzonderheden
Joyce-851 35 3e 28/9 :heart:
Blauwe_Kat 31 1e 30/9 :heart:
Nonuh 35 2e 1/10 :heart:
Abrikoos91 30 1e 1/10 :heart:
Jools87 33 2e 1/10 :heart:
Salacia 33 3e 2/10 :heart:
Sanne_A 39 3e 8/10 :heart: draagmoeder
Piccobellobv 33 9/10 :heart:
Pinky 91 29 1e 10/10 :heart:
Louen 30 1e 11/10 :heart:
Myra22 37 3e 11/10 :heart:, recent afgebroken zwangerschap
Jagersvrouw 30 3e 12/10
Sunny-in-Perth 31 2e 14/10 echo 4/3
snoepjeskont 31 5e 15/10
Lolanu 33 2e 16/10 :heart:
Luuntje19419 31 1e :heart: 12/3 echo

Nisa1990 :hug:
Banaantje_88 :hug:
Ravenheart :hug:
Maneschijn :hug:
Worteltaart :hug:
Mennes_ :hug:
nonuh wijzigde dit bericht op 30-03-2021 22:32
62.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Salacia gaat echt hard hè! Nachtrust gaat hier mwah. Onze zoon is erg onrustig geweest. Hopelijk nu met aangepaste voeding gaat dat wat beter worden. Het is sowieso wel een ding hè elke 3 uur voeden! Ik doe overdag ook dutjes om een beetje bij te tanken.

Hoe gaat dat bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend lolanu dat hij zo onrustig was. Hopelijk gaat dat nu met aangepaste voeding beter. Wat voor iets heeft hij nodig? Anti reflux of voor hongerige baby's ofzo?

Wij zitten in principe op 4 uur er tussen, dat scheelt toch echt wel weer en daardoor ook wel ok vol te houden! Al slapen we uiteraard ook liever een hele nacht aaneengesloten ;-) maargoed die tijd komt wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik kolf fulltime, dus overdag om de 3u en 's nachts heb ik er 6 uur tussen zitten. Nou ja, ik kolf dan tussen 21u en 3u niet, maar dan slaap ik niet al die uren.
Na volgende week ga ik weer werken, dus wil de nacht er wel af hebben.

De kleine slaapt best goed begrijp ik van haar vader. Gisteren had ze ocerfsf heel veel gedronken en sliep ze van 20u tot 6u. Dat was wel een uitzonderlijk lange nacht overigens. Vandaag is ze 5 weken.

Ze ligt nu even op mijn buik te slapen want ze zijn op bezoek. Even lekker knuffelen.

Gisteren heb ik mijn 1e les mamafit gehad, was erg leuk, maar vandaag wel opeens weer bloedverlies en dat was echt al een week helemaal weg.

Hoe is het bloedverlies bij jullie? Zijn of gaan jullie ook sporten?
Alle reacties Link kopieren
@salacia anti reflux voeding inderdaad. Is dikker en maakt een mega verschil!

Sanne_a respect voor jou hoor! Knap ook van het kolven? Hoe gaat het je af? Je hebt het kindje natuurlijk gedragen maar nu is ze niet bij jou. Lijkt me hoe dan ook wel zwaar.

Bloedverlies is bij mij opgehouden bij zo'n 4/5 weken. Ik heb een keizersnede gehad, mag helaas nog niet sporten.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden! Ik ben zo druk geweest, poe zeg, twee kinderen is heel druk! Gelukkig gaat het heel goed en slaapt iedereen wel redelijk, dat helpt.

Hoe gaat het met jullie?

@Sanne je hebt een PM!
Alle reacties Link kopieren
Mijn inbox zegt van niet, @Nonuh :)

Sinds 2 weken weer aan het werk, best pittig. En helaas ook een flinke borstontsteking die een abces werd dus vaker dus me lief is het ziekenhuis gezien afgelopen week. Inmiddels gaat het wel een stuk beter!

Met de kleine meid gaat het super en met de papa ook. Zo leuk om ze samen te zien!
Alle reacties Link kopieren
Oh Sanne wat rot van de ontsteking. Ik heb dat ook gehad 2 jaar geleden enoh wat was ik er ziek van. Eindeloos gekolfd en gevoed in allerlei houdingen. Voed jij eigenlijk ook live als je op bezoek bent? Of blijf je dan kolven? Ik vind jouw verhaal zo bijzonder en bewonderens waardig! Heb je nu antibiotica?
PB opnieuw proberen te sturen trouwens.

Hoe is het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb antibiotica, gelukkig eentje die aanslaat. Begonnen met een andere en die deed dus niks. Na 4 dagen geswitcht naar een breed spectrum en die doet het wel. Het is nu alleen nog verdikt, niet pijnlijk.

Ik kolf alleen maar, nog 6x per dag. Live voeden nooit meer geprobeerd ook, het schijnt dat ze dat heel snel verleren als ze eenmaal de fles gewend zijn.

Je hebt pb terug, het antwoord op je vraag is ja! (Mocht de pb het niet doen)
Alle reacties Link kopieren
Oh fijn dat het nu beter gaat!
Wist niet dat ze het drinken aan de borst ook snel verleren, bij ons andersom. Wij doen dus circa om de dag een flesje (met moedermelk), om het fles drinken bij uur houden. Gaat gelukkig heel goed dus daardoor kan ik af en toe ook even weg.
Kolf jij genoeg voor volledige voeding met moedermelk? Ik kolf veel beter met haar in de buurt dan ergens anders, gekke hormonen.

Net als bij mijn eerste wel een haat-liefde verhouding met borstvoeding. Ik vind het heerlijk, maar zou het soms ook zo graag willen delen.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend Sanne! Ik heb er geen ervaring mee maar klinkt pijnlijk.

Hier gaat het goed, alweer 9 weken oud :heart: en het is alsof ze altijd al onderdeel van ons gezin is geweest. Sinds 3 dagen slaapt ze ook écht door (officieel is dat geloof ik al als ze 5 uur achter elkaar slapen, maar dat vind ik geen nacht hoor :mrgreen: ). Ze krijgt nu rond 22:30u een fles en komt dan rond 7 uur weer.. HEERLIJK! Hopelijk houdt ze dit vast haha. Verder qua groei alles op het gemiddelde bij t cb en ze begint lekker bewust te lachen naar je, heel leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven