Uitgerekend 1t/m15 september 2018

31-12-2017 09:33 460 berichten
Bij deze een topic voor iedereen die begin september uitgerekend is. Je kunt jezelf in de tabel zetten, gebruikersnaam en wachtwoord staan onder de tabel.

:heart: = kloppend hartje!
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Happy86312e1 september:heart:
BrownieLover322e2 september:heart:
VIvaPinkPony311e2 september:heart:
Mikki_123323e2 september:heart:
LouiseMaria261e6 september:heart:
MissChesire311e7 september:heart:
Trisch301e7 september:heart:
Drakenstein332e9 september:heart:
Sterretje2018301e9 september:heart:
Katootje83341e9 september:heart:
Zucchini261e10 september:heart:
Wolley18261e12 september21-02 tweede echo:heart:
Terzieler302e15 september:heart:
Talena281e11 september
:rose: Mamavaneenboefje, Lousje48, zandkasteel-, Sanseveria
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:51
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
74.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Goede berichten over het algemeen! Hier gaat alles goed. Nu 9 weken. Ik kon het niet meer voor me houden en heb het op mn werk tegen mn 2 beste vriendinnen collega's. Ze hebben allebei geen kinderen maar vinden t erg leuk voor me en willen het op de voet volgen. Ze vonden al dat ik zo weinig energie had en saaie weekend verhalen. Was normaal nogal van de feestjes zeg maar. Volgende week woensdag de 10 weken echo en daarna aan mijn ouders vertellen en andere goede vrienden en mijn vriends ouders. Ik ben nog steeds aardig moe maar probeer wel dingen te doen en t sporten.
Alle reacties Link kopieren
Zandkasteel ooh wat een shitzooi zeg :( Ik wens je veel sterkte :hug:

Ka-s33 nee joh, is niet stom hihi! Allereerst gefeliciteerd en spannend donderdag! Die eerste echo blijft zo eng... ik kan je zeggen - zoek afleiding, maar ja... makkelijker gezegd dan gedaan. Probeer te vertrouwen op je lichaam, praat er veel over met je partner. Gelukkig nog 2 nachtjes slapen!!
Alle reacties Link kopieren
happy86 schreef:
29-01-2018 17:06
@zucchini Ik heb je een prive bericht gestuurd met mijn emailadres

@louisemaria Leuk de eerste spulletjes gekocht!

Ik heb een afspraak gemaakt voor de geslachtsbepaling, vorige keer wisten wij het niet, deze keer lijkt het ons wel praktisch en als ik het dan toch wil weten kan ik niet wachten tot de 20 weken echo. Dus 15 maart komen we erachter!
Willen jullie het geslacht weten?
Wij willen het ook weten. Ik ga ook een losse echo inplannen op week 15 om het te weten te komen :).
Alle reacties Link kopieren
Hoi mede zwangeren ;)
Ik heb een vraagje. Ik ben nu ruim 9 weken zwanger. De misselijkheid is gelukkig al weg, maar mijn energie ook. Ik ben zo ontzettend moe en futloos. Ook veel last van stemmingswisselingen, voel me regelmatig ontzettend verdrietig, zonder reden. Herkenbaar? Gewoon één van de kwaaltjes? Of moet ik hier iets mee?
janna-sophie schreef:
30-01-2018 17:03
Hoi mede zwangeren ;)
Ik heb een vraagje. Ik ben nu ruim 9 weken zwanger. De misselijkheid is gelukkig al weg, maar mijn energie ook. Ik ben zo ontzettend moe en futloos. Ook veel last van stemmingswisselingen, voel me regelmatig ontzettend verdrietig, zonder reden. Herkenbaar? Gewoon één van de kwaaltjes? Of moet ik hier iets mee?
Hee, gefeliciteerd! En war vervelend dst je je af en toe ineens zo verdrietig voelt en je eigenlijk niet weet waarom. Heb je dit al besproken met de verloskundige? Zo nee: dit zou ik wel doen. Een psychische gezondheid tijdens de zwangerschap is heel belangrijk. Misschien dat de verloskundige tips heeft zodat sir gevoel je niet overvalt. Misschien is het onschuldig maar door het te bespreken kan je grotere problemen wellicht voor zijn. :hug:
Alle reacties Link kopieren
janna-sophie schreef:
30-01-2018 17:03
Hoi mede zwangeren ;)
Ik heb een vraagje. Ik ben nu ruim 9 weken zwanger. De misselijkheid is gelukkig al weg, maar mijn energie ook. Ik ben zo ontzettend moe en futloos. Ook veel last van stemmingswisselingen, voel me regelmatig ontzettend verdrietig, zonder reden. Herkenbaar? Gewoon één van de kwaaltjes? Of moet ik hier iets mee?
Gefeliciteerd! Ik ben even ver en heb hetzelfde. Ben niet verdrietig maar heel moe en futloos en heel veel aan het piekeren. Ik ben druk op mn werk en denk nu veel aan wat er komen gaat. Ik slaap ook slecht. Ik ga nu een mindfullness cursus doen.
Alle reacties Link kopieren
Oké we waren bij de gyn voor de miskraam echo en we zagen wat knipperen! Volgende week weer terug en dan hopelijk groei te zien maar nu zijn we vooral erg in de war maar ook blij :hyper: even een slag om de arm wel.

Volgende week meer dus!
Alle reacties Link kopieren
@zandkasteel - Jeetje wat spannend! Ik wens je de komende week heel veel sterkte toe, ik hoop dat je je een beetje rustig kunt houden En heel veel succes, ik duim op een mooie groei volgende week! X
Alle reacties Link kopieren
@Zucchini, heb je mijn pb over toevoegen op facebook ontvangen?
Alle reacties Link kopieren
Zandkasteel; ik ben blij voor je! Hopen dat het gewoon goed is.
Alle reacties Link kopieren
Ww kwijt, dus andere naam ;)
LouiseMaria schreef:
31-01-2018 06:18
Hee, gefeliciteerd! En war vervelend dst je je af en toe ineens zo verdrietig voelt en je eigenlijk niet weet waarom. Heb je dit al besproken met de verloskundige? Zo nee: dit zou ik wel doen. Een psychische gezondheid tijdens de zwangerschap is heel belangrijk. Misschien dat de verloskundige tips heeft zodat sir gevoel je niet overvalt. Misschien is het onschuldig maar door het te bespreken kan je grotere problemen wellicht voor zijn. :hug:
Dankje, jij ook! Ik zit nu een week thuis, begin bijna met een nieuwe baan. Dan heb ik minder tijd om me rot te voelen, dus ik hoop/verwacht dat het dan beter gaat. Ik wacht dat even af, anders bespreek ik het met de verloskundige. Goeie tip!
VIvaPinkPony schreef:
31-01-2018 10:32
Gefeliciteerd! Ik ben even ver en heb hetzelfde. Ben niet verdrietig maar heel moe en futloos en heel veel aan het piekeren. Ik ben druk op mn werk en denk nu veel aan wat er komen gaat. Ik slaap ook slecht. Ik ga nu een mindfullness cursus doen.
Jij ook :) Ik dacht dat slecht slapen pas veel later in de zwangerschap zou komen, als je fysiek moeilijk lekker ligt bijvoorbeeld. Vervelend is dat he! Is die mindfullness speciaal voor zwangeren of..? Ik hoop voor je dat je daar wat aan hebt!
Zandkasteel- schreef:
01-02-2018 15:42
Oké we waren bij de gyn voor de miskraam echo en we zagen wat knipperen! Volgende week weer terug en dan hopelijk groei te zien maar nu zijn we vooral erg in de war maar ook blij :hyper: even een slag om de arm wel.

Volgende week meer dus!
Wooow wat een achtbaan! Bizarre situatie lijkt me, als je ervan overtuigd bent dat het misgegaan is. Wat fijn dat je toch nog zwanger bent! Hoop heel erg op weer goed nieuws volgende week.
Alle reacties Link kopieren
Zandkasteel- schreef:
01-02-2018 15:42
Oké we waren bij de gyn voor de miskraam echo en we zagen wat knipperen! Volgende week weer terug en dan hopelijk groei te zien maar nu zijn we vooral erg in de war maar ook blij :hyper: even een slag om de arm wel.

Volgende week meer dus!
Wauw, wat bijzonder! Ik ga voor jullie duimen de komende week!
Alle reacties Link kopieren
BrownieLover schreef:
01-02-2018 15:46
@Zucchini, heb je mijn pb over toevoegen op facebook ontvangen?
Ja, ik heb je vanmorgen toegevoegd. Niks ontvangen? Ik probeer het nog een keer!
zandkasteel wauw!! Ik duim voor jullie!!! Waarom was er een vermoeden dat het niet goed zou zijn? Geen hartactiviteit tijdens eerste echo?

janna ik denk dat dat zeker wat helpt. Van thuiszitten niks doen wordt een mens niet gelukkig. Je kan inderdaad maar beter wat om handen hebben. En voor de tijd dat je nog niet aan je nieuwe baan begint misschien zorgen dat je hoofd druk is (denk spelletjes spelen: sudoku puzzel ofzo, of een boek lezen) en lekker af en toe een luchtje scheppen vitamine D opdoen (voor zover de zon schijnt). Hoop dat je je snel beter voelt:)!
Alle reacties Link kopieren
Wow Zandkasteel wat een wending! Wa die korter zwanger dan gedacht en was er daarom vorige echo geen hartslag te zien? Ik duim voor een goede afloop!
Alle reacties Link kopieren
Zandkasteel beter nieuws kan er niet zijn toch?!?!? Wouw, heeeeel fijn. Ik hoop zo voor je dat dit goed blijft gaan!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik las terug in het wachtbankje topic, grappig om daar een aantal van jullie in te lezen rond de periode dat we zwanger werden. Wat een schok was dat toen 8-. Gelukkig ben ik eindelijk een beetje aan het idee gewend :$ nu nog wennen aan mijn veranderende lijf en die vreselijke hormonen... Ik vind het geweldig dat we een kindje krijgen, maar zwanger zijn vind ik echt klote. Hoe ervaren jullie het? Ik hoop beter ;-)

Vinden jullie het trouwens goed als ik een beetje meeschrijf?
Alle reacties Link kopieren
-Janna- schreef:
01-02-2018 23:42
Ik las terug in het wachtbankje topic, grappig om daar een aantal van jullie in te lezen rond de periode dat we zwanger werden. Wat een schok was dat toen 8-. Gelukkig ben ik eindelijk een beetje aan het idee gewend :$ nu nog wennen aan mijn veranderende lijf en die vreselijke hormonen... Ik vind het geweldig dat we een kindje krijgen, maar zwanger zijn vind ik echt klote. Hoe ervaren jullie het? Ik hoop beter ;-)

Vinden jullie het trouwens goed als ik een beetje meeschrijf?
Ik had de roze wolk ook iets rozer verwacht...
Er zijn vlagen dat ik me ultiem gelukkig voel en ook wel kan huilen van geluk. Maar er zijn meer momenten waarop ik me gewoon vreselijk afgepeigerd voel. Alsof ik die ochtend al 10 km heb hard gelopen. En dan heb ik helemaal niks gedaan. Of dat ik gewoon zo moe wordt van de misselijkheid en het opgeblazen gevoel. En daar kan ik dan heel verdrietig van worden.
Of momenten dat ik heel bang wordt voor alles wat ons te wachten staat...
Ik hou mezelf voor dat dit over 3 weken (ben nu bijna 9 weken) beter zal worden... In ieder geval de misselijkheid en de vermoeidheid...
Tot die tijd moeten we elkaar er maar doorheen slepen, dus kopop! Genieten van het wonder in onze buik!!! :hug:
katootje83 wijzigde dit bericht op 02-02-2018 13:02
0.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk ben je van harte welkom Janna, we hebben sinds kort ook een geheime FB club waar je nu of later aan kan haken. Je kan jezelf ook in de tabel zetten!

Ik vind zwanger zijn helemaal geweldig. Ik vind het feit dat er wat in mij groeit en dat mn hele lijf verandert zo mooi en fascinerend. Maar nu ben ik ook wel een roze wolk type denk ik....De kwaaltjes maken mij erg blij, maar dat komt vooral omdat het mij de bevestiging geeft dat ik goed zwanger ben omdat er behoorlijk wat spanning ook bij zit na drie jaar proberen en vele miskramen. Als ik mij even niet moe of misselijk voel of even minder gevoelige borsten heb denk ik meteen: O jee...omdat dit vorige keren aanleiding was dat het mis was.

Ik heb echter meerdere vriendinnen die zwanger zijn ‘omdat het moet om een baby te krijgen’ en die met liefde deze taak bij de man hadden neergelegd als het zou kunnen. Zij vinden het vooral onpraktisch en vinden het heel vervelend dat ze last hebben van allerlei klachten (ook later in de zwangerschap).

Zo is het voor iedereen anders en dat is in mijn ogen allemaal oké!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Mag ik wel al in de facebookgroep?! Lijkt me gezellig om daar de dagen tor woensdag al door te brengen :)!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk! Zucchini even een bericht sturen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor t eerst in 3 weken een hele nacht doorgeslapen!!!! Zo fijn!!! :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Ja!!
Ik kan eindelijk meeschrijven ipv alleen maar meelezen.
Afgelopen woensdag de eerste echo gehad.
Iets korter zwanger dan dat we dachten. Woensdag was het waarschijnlijk 7+2 ipv 8+0.
Op 19 februari mogen we weer.

Ik ga hier mee schrijven, maar heb ook een bericht gestuurd naar Zucchini gestuurd om mij aan te kunnen melden voor de facebookpagina.
Op mijn eigen Facebook is er dan toch helemaal niks te zien als ik mij daar aan meld? Het moet nog even geheim blijven namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden! Ik red het bijna niet om mee te lezen en te schrijven, maar ik vind het zo leuk om met jullie te kunnen delen.

Jeetje zandkasteel wat een heftigheid! Wel heel erg fijn!!

Is er al een Facebookpagina? Dat maakt reageren voor mij wel makkelijker. Alleen moet idd wel onzichtbaar zijn op alle manieren :)
Alle reacties Link kopieren
Katootje wat fijn!

Welkom nieuws dames, er os inderdaad een fb groep die onvindbaar is als je geen lid bent ( je moet uitgenodigd worden). Gezellig dat jullie mee komen babbelen daar!

Juf ik denk dat je dan beter in het 16-30
september groepje kan meeschrijven, omdat je qua termijn daar beter past en dan meer gelijkgestemden hebt?

Zet jezelf wel even in de tabel of geef je gegevens door dat iemand anders het doet, want op fb hebben we ook een tabel en dan kan ik daar jullie gegevens verwerken in ons overzichtje!
trisch wijzigde dit bericht op 04-02-2018 09:18
47.67% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven