Uitgerekend 1t/m15 september 2018

31-12-2017 09:33 460 berichten
Bij deze een topic voor iedereen die begin september uitgerekend is. Je kunt jezelf in de tabel zetten, gebruikersnaam en wachtwoord staan onder de tabel.

:heart: = kloppend hartje!
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Happy86312e1 september:heart:
BrownieLover322e2 september:heart:
VIvaPinkPony311e2 september:heart:
Mikki_123323e2 september:heart:
LouiseMaria261e6 september:heart:
MissChesire311e7 september:heart:
Trisch301e7 september:heart:
Drakenstein332e9 september:heart:
Sterretje2018301e9 september:heart:
Katootje83341e9 september:heart:
Zucchini261e10 september:heart:
Wolley18261e12 september21-02 tweede echo:heart:
Terzieler302e15 september:heart:
Talena281e11 september
:rose: Mamavaneenboefje, Lousje48, zandkasteel-, Sanseveria
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:51
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
74.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Trisch Bij FF kan je in het menu kiezen voor de pregnancy tracker (ergens onderaan). Als je bij de ovulatietracker een positieve test heb ingevuld kreeg ik vanzelf die melding.
Ik gebruik wel de premium versie, geen idee of hij ook beschikbaar is bij de gratis versie.

Super fijn dat je dat zelf mag aangeven of je een echo wilt! Het voelen van de baby is zeker een extra indicatie hé dat het goed gaat, ik kan er bijna niet op wachten om dat weer mee te mogen maken <3
Onze verloskundige praktijk beschikt ook over een echo apparaat. Ik merkte vanmorgen dat ze me toch extra in de gaten houden ivm stressvolle zwangerschap vorige keer, dus ook gelukkig extra echo's.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan wel alle testen doen denk ik. Nog even goed met mijn vriend overleggen maar denk dat hij het ook wil. Wij hebben samen een huis gekocht en zijn deze zomer 4 jaar samen maar hebben geen samenlevings contract of iets. Moeten dus ook daar over na gaan denken!
Bedankt allemaal voor de beterschapswensen. Buikgriep it is. Vocht op peil houden is een uitdaging, komt er snel weer uit. Eten doe ik niet. Hele dag horizontaal. Naar de wc lopen is topsport. Kortom: drama. Man is lief en zorgzaam.

happy86 super fijn dat de medicatie helpt tegen je misselijkheid. Ook een opluchting dat je echo goed was. Dus misschien nog een augustus baby!

Niet zo’n uitgebreide post. Succes dames die bijna echo hebben!!!
Alle reacties Link kopieren
@LouiseMaria: Beterschap! Hopelijk knap je snel op :-)

Wij willen denk ik alleen de 20-wekenecho. We laten het kindje toch in geen geval weghalen en dan heeft het voor ons geen meerwaarde om meer te weten. Stel dat het kindje een aandoening zou hebben waardoor het niet levensvatbaar zou zijn, dan zouden we toch wachten tot het vanzelf geboren zou worden. Dat wat ze op de 20-wekenecho kunnen zien, willen we weten en de rest niet.
Maar dit niet ten nadele van anderen die wel alle testen willen hoor! Ik kan me ook voorstellen dat je wel gebruik wil maken van de testen om zo nog meer informatie over je kindje te horen :-)
Ik ben benieuwd wat anderen doen!
Alle reacties Link kopieren
Reageer later even uitgebreider hoor. Fijn dat er al zoveel hartjes kloppen!

Ik heb weer iets oud bloedverlies. Opzich maak ik me nog niet zoveel zorgen. Aangezien er een bloedstolsel zit, kan het zijn dat er nog wat uitkomt. Geen erge krampen, wel een rommelig gevoel in m’n buik, maar dat heb ik wel vaker. Maar fijn vind ik het niet..
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik ga nu even uitgebreider reageren.
Hier nog steeds wat oud bloedverlies. Geen reden tot paniek, maar ik merk wel dat het me onbewust toch bezighoudt. Toch ergens nog die angst dat het mis kan gaan. Laten we hopen dat we allemaal snel de 12 weken voorbij zijn en we kunnen gaan genieten van de zwangerschap!

@VVP, wat fijn dat jullie een goede echo hebben gehad gister!
Ik ga straks wel minder werken, maar hoeveel precies dat weet ik nog niet. Ik werk nu 36 uur en wil denk ik tussen de 28 en 32 blijven werken. En misschien de eerste maanden 1 dag ouderschapsverlof, maar dat weet ik nog niet. Het is niet zo dat ons kind 4 dagen naar een opvang moet. We zijn van plan om 1 vaste dag opvang te doen, zodat we dan die dag allebei werken. En verder zal het misschien om 2/3 uurtjes oppas gaan en niet elke dag. Zelfs mijn eigen oma's zouden nog op kunnen passen (die zijn nog heel vitaal) + onze moeders die niet elke dag werken. Dus ik denk dat, dat wel goed komt. Hoe zie jij dat voor je? Wil je minder gaan werken? Oh wacht.. ik lees nu verder en lees je antwoord al, haha!

@Brownielover, wel fijn dat je ZZP'er bent en daardoor heel flexibel. Ik heb ook een flexibele baan. Ik kan zelf mijn werktijden op een dag plannen. Dat is ook echt een voordeel als de baby er is.

@Happy86, ook al een goede echo, wat fijn! En ook fijn dat de tabletten helpen. Ik heb sinds 2 dagen seabands om (van die bandjes die ook helpen tegen wagenziekte). Nu voornamelijk een weeïg gevoel nog, niet meer zo het gevoel dat ik denk dat alles er weer uitkomt.

Wat betreft de NIPT: ik twijfel echt best wel en mijn vriend ook. Een kindje met down zouden wij nooit weg laten halen. Die andere 2 syndromen vind ik wel echt heftig. Maar die kans is zo super klein dat je kindje dat heeft. Vandaar ook echt de twijfel.
We hebben nog even om er over na te denken..

@Terzelier, ook al een goede echo! Wat een goede berichten deze week! Fijn hoor!

@Wolley, de 20-weken echo doen wij ook zeker, maar verder idd ook die twijfel. De VK heeft wel toestemming om alles wat ze op de echo ziet te vertellen, ook al is het negatief.

@LouiseMaria, hoe gaat het met je? Weer een beetje opgeknapt?

Ik ga maar weer eens aan het werk, genoeg pauze gehad vandaag haha! (ik heb weinig energie vandaag :sleep: )
zucchini ja knap al weer iets op. Eten lukt al weer een klein beetje. Vooral nog slapjes. Dus weer Mn bedje in na een ochtend werken.
Kan me jouw onzekerheidngoed voorstellen hoor. Ookal is er misschien geen reden toe: je wil het liefst gewoon 100%!zeker weten dat t goed zit.

Mbt tests en onderzoeken wij willen zoveel mogelijk over ons kindje weten. Maar moeilijk vind ik het wel. Volgende week goed over hebben met VK.
Alle reacties Link kopieren
LouiseMaria schreef:
25-01-2018 13:56
zucchini ja knap al weer iets op. Eten lukt al weer een klein beetje. Vooral nog slapjes. Dus weer Mn bedje in na een ochtend werken.
Kan me jouw onzekerheidngoed voorstellen hoor. Ookal is er misschien geen reden toe: je wil het liefst gewoon 100%!zeker weten dat t goed zit.

Mbt tests en onderzoeken wij willen zoveel mogelijk over ons kindje weten. Maar moeilijk vind ik het wel. Volgende week goed over hebben met VK.
Ik vind het ook echt moeilijk. Ik wil zoveel mogelijk weten. Maar doe je dan de NIPT of de combinatie test? En wil je extra zeker zijn met vlokkentest etc. Heel veel keuzes en ingewikkeldheden. Ik wilde eerst ook de meeste mensen van de zwangerschap vertellen na de 10 weken echo maar ik ga het denk ik nu na de testen doen.
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden, het lukt nu even niet om uitgebreid op iedereen te reageren.
Maar wij hebben vandaag ook een goede echo gehad, ben nu ruim 8 weken zwanger. Zag er goed uit, hartje klopt heel mooi.

Reageer morgen verder :)
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar staat het op mijn voorhoofd geschreven dat ik zwanger ben! :nut:
Gister kwam ik binnen bij een cliënt en hij vroeg bijna gelijk: ben jij zwanger? o_o die vraag overviel me zo dat ik het nogal warm kreeg en ik niet wist hoe ik er nog onderuit moest komen, dus ik heb het maar eerlijk gezegd. Hij kon het aan me zien zei hij. Ze roken daar nog wel regelmatig binnen, dus eigenlijk is het ook wel goed dat hij het weet en nu buiten gaat roken.
Maar echt: hoe dan?? Ik zie zelf geen verschil hoor haha.
Alle reacties Link kopieren
@brownielover, yes weer een goede echo!!
Wat goed al die goede echo's.

Krijg een beetje schrik dat wij dan net diegene gaan zijn waar het linke boel is...

Slaat nergens op natuurlijk. We moeten nog zo lang wachten!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Wat fijn dat alle echo’s weer goed zijn!
Hier nog 3 nachtjes, ik mag maandag vroeg 9.15 dus dat vind ik wel heel fijn, niet een hele dag afwachten. Ik neig nog steeds naar een MA omdat ik me op vermoeidheid na zo goed voel maargoed nog even geduld dus.

Sansevaria niet zo denken hoor! In mijn vorige groepje was er niemand met een miskraam :)!

Ik heb al 3 nachtje niet geslapen, eerste was mijn oudste ziek en nu begon mijn dreumes. Beide koorts dus geen oog dicht gedaan :zzz: eens kijken hoe we de dag doorkomen!

Zucchini haha wat grappig dat mensen het zien he. Ik ben benieuwd of mn moeder het al gespot heeft of niet.

NIPT wij doen wel de nipt, omdat we al 2 kindjes hebben rondlopen en we niet willen als dit kindje ziek is er voor hen ook al zo vroeg zorgen zijn zowel fysiek als menstaal. Als dit ons eerste kindje was geweest hadden we het ook gedaan maar hadden we het kindje sowieso laten komen, nu staan we daar anders in met al 2 kindjes.
Alle reacties Link kopieren
Even een kort berichtje!

:heart: Het hartje klopt!! :heart: Super blij!!
Uitgerekende datum is 4 dagen later geworden, maar dat kan nog weer veranderen met de tweede echo.

Ik zal later uitgebreider reageren ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hey dames!
Tot vanochtend dacht ik dat ik 5 weekjes zwanger ben. Omdat ik toch wel al redelijk wat zwangerschapskwaaltjes heb en al vanaf 4 dagen voor mijn NOD super duidelijke testen had, vond de vk het een goed idee om vandaag te kijken of ik niet langer zwanger ben. En we hebben zomaar 3 weken cadeau gekregen, ik ben nu bijna 8 weken. We hebben dus ook al een mooi kloppend hartje gezien. Voor nu staat mijn datum op 9 september.

Ik schreef met het 2e helft september topic mee, maar als jullie het goed vinden verhuis ik hiernaartoe!

Ik lees dat veel van jullie al mooie echo’s hebben gehad. Wat fijn! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
@Wolley, wat fijn!! Wat een goede berichten hier deze week!
Op naar de volgende kloppende hartjes volgende week!

@Katootje
, wat een verrassing en wat fijn dat je zomaar een paar weken cadeau hebt gekregen haha! Welkom!

Ik kruip mijn bed in, waar is mijn energie gebleven de laatste dagen? :sleep:
Alle reacties Link kopieren
@zucchini: Hoe is het nu met het bloedverlies? Ik kan me voorstellen dat het je wel bezig houdt, je hebt het toch liever niet!
Whaha hoe bijzonder dat je cliënt dan kon 'zien'! Wel fijn dat hij nu buiten wil gaan roken!

@LouiseMaria: Wat fijn dat je opknapt! Voel je je al weer wat sterker?

@Sanseveria87: Dat had ik ook hoor! Ik was gister echt bloednerveus voor de echo! En toen zei de verloskundige ook nog iets van: "Och kijk nou..." Nou toen dacht ik al: foute boel. Vraagt ze daarna: "Kan je het zien?" Maar feitelijk zag ik een leeg 'ovaaltje' in beeld. Zij had natuurlijk al lang wat gezien, maar ik had dat gemist en zag toen 'niks'. Daarna kon ze het kindje beter in beeld brengen (zij praatte er tegen, super schattig), al was ik nog wel helemaal van slag. Pas later in de auto was ik pas een beetje bijgekomen van mijn verkeerde constatering :-P

@Zandkasteel-: Fijn dat je maandag al zo vroeg mag komen! Ik hoop voor je dat je een mooi hartje te zien krijgt en dat je gewoon mazzel hebt met weinig klachten!

@Katootje83: Oh wat fijn dat je 3 weken kado hebt gekregen! Gefeliciteerd en welkom :-)

Gister hebben we de oma van mijn en mijn twee zussen (+zwagers) op de hoogte gebracht, dus nu kunnen we iets openlijker praten :-P Het liefst zou ik het al aan iedereen willen vertellen, maar ik heb toch de angst dat de tweede echo niet goed zou kunnen zijn en dan moet je dat ook iedereen vertellen. Dus nog maar 3,5 week de mond houden haha :biggrin:

Ik ga vandaag weer beginnen mijn eigen diensten te werken, als word ik gelukkig maar half ingepland in de zorg, zodat ik de andere helft van de tijd gewoon rustig aan kan doen achter de computer ofzo.
Verhaal getypt, scherm draaide. Verhaal weg. Zo jammer dit. Poging twee!

vvp wij willen ook tot na de onderzoeken wachten met het “aan de rest” vertellen. Die laatste weken wachten houden we ook nog wel vol.

katootje wauw dat lijkt me echt top!! Welkom, schrijf gezellig mee!!

wolley goed om te horen dat het met je herstel goed gaat. En jouw goede echo, geweldig!! Wat een opluchting na de wat roerige start van de zwangerschap met operatie enzo. Kan me zo goed voorstellen dat je een beetje in paniek raakte door de echoscopist. Maar gelukkig allemaal goed dus.

zucchini wat bijzonder dat je cliënt dat aan je zag!! Heb je niet gevraagd hoe? Ik zou waarschijnlijk ook een tomaat worden als iemand dat nu aan me zou vragen. Hihi.

zandkasteel hoop dat jouw kindjes snel opknappen. Is het al maandag???? Jij mag ook lekker vroeg zie ik, hopelijk zijn de weinige symptomen gewoon een mazzeltje voor jouw.

sanseveria wat jij zegt over de angst dat het bij jouw dan misschien niet goed is (omdat het tot nu toe bij veel van ons wel goed is gegaan) heb ik ook. Natuurlijk nergens op gebaseerd maar je denkt dan toch onbewust aan kansberekening en feit dat de kans dat t fout gaat in de eerste 3mnd zo groot is enz. Ga je het volhouden om te wachten tot de termijn echo? Of overweeg je een vitaliteitsecho te laten maken zodat je eerder kan spieken?

griep gaat met ups en downs. het ene moment voel ik me goed. Volgende moment weer totaal niet. Met als gevolg dat ik nauwelijks durf te eten/ nauwelijks zin heb om te eten. Drinken gaat gelukkig wel goed. Gelukkig geen verplichtingen dit weekend dus kan verder uitzieken.

echo maandag ochtend. :hyper: Kan niet wachten. Zo nu en dan nog wat bloedverlies, dus vind het wel echt spannend. Man kan ook moeilijk wachten tot maandag, heeft het er telkens over. Zo lief.
Alle reacties Link kopieren
@Wolley, ik had gister weer 1 druppel oud bloed ofzo, echt weer minimaal. Ik heb wel besloten dat ik een extra echo ga aanvragen. Ik heb wel het gevoel dat de baby het wel goed doet, maar ik wil graag even die bevestiging en ook weten hoe het ervoor staat met het bloedstolsel in de baarmoeder. Of dat nog erger wordt of dat het juist minder wordt..
Hoe gaat het werken bij jou? Leuk dat jullie al een paar mensen op de hoogte hebben gebracht! Is wel fijn om het te kunnen delen hè?

@LouiseMaria, hij zag het aan mijn gezicht zei hij haha.
Heb je het idee dat het inmiddels wat beter met je gaat of nog steeds niet echt fit? Combi van griep en zwangerschap is natuurlijk ook niet fijn!
Morgen eindelijk de echo! Leuk!
Hoe ziet bij jou het bloedverlies eruit? Is het oud bloed en ook echt heel licht of anders?

Hier gaat het verder goed. Af en toe wel die menstruatiepijn, maar dat zal wel komen door het oprekken van de baarmoeder. Ook begint er een mini-buikje te groeien. Ik denk dat het bij mij ook wel snel op zal vallen. Ik heb normaal wel een platte buik en ik ben niet zo groot. 's Ochtends zie ik nu ook een iets bollere buik dan normaal. Dat wordt even rekening houden met de kledingkeuze aankomende weken als ik aan het werk ben.
zucchini schreef:
28-01-2018 14:55

@LouiseMaria, hij zag het aan mijn gezicht zei hij haha.
Heb je het idee dat het inmiddels wat beter met je gaat of nog steeds niet echt fit? Combi van griep en zwangerschap is natuurlijk ook niet fijn!
Morgen eindelijk de echo! Leuk!
Hoe ziet bij jou het bloedverlies eruit? Is het oud bloed en ook echt heel licht of anders?

Hier gaat het verder goed. Af en toe wel die menstruatiepijn, maar dat zal wel komen door het oprekken van de baarmoeder. Ook begint er een mini-buikje te groeien. Ik denk dat het bij mij ook wel snel op zal vallen. Ik heb normaal wel een platte buik en ik ben niet zo groot. 's Ochtends zie ik nu ook een iets bollere buik dan normaal. Dat wordt even rekening houden met de kledingkeuze aankomende weken als ik aan het werk ben.
Het gaat langzaam aan beter gelukkig, wel zo nu en dan rillerig. Qua eten probeer ik weer in ministapjes de “normale” dingen te gaan eten zoals ik dat gewend ben alleen dan in babyporties (toepasselijk :lol: ).
Ja dat bloedverlies. Eerst was het oud bruinig met wat afscheiding. Gister was het ineens roze/rood met afscheiding. Maar telkens alleen even bij afvegen en thats it. Dus waarschijnlijk onschuldig. Krampen heb ik wel (gehad) maarja darmen zijn van slag dus hoop maar dat dat de oorzaak is. Conclusie: ik wil dat het heel snel morgenochtend is!!! :hyper:

Wel leuk dat je al een buikje gaat zien, ik ben zo benieuwd hoe snel dat straks ineens zal gaan. Ik merk nog niks, Maarja 2kg eraf door die buikgriep (vocht, darminhoud, spieren, vet?) en ik ben nogal lang dus denk dat het nog wel even duurt eer dat ik wat ga zien. Of nouja ik weet het eigenlijk niet :rofl:.

Ga nu mijn zinnen weer verzetten zodat het snel morgenochtend is. En dan kom ik hopelijk mooi nieuws brengen O_O

*edit: vannacht droomde ik dat het er twee waren maar toen ze goed keek bleken het er drie te zijn...... uhhhhhhhhh dromen zijn bedrog toch?? Kennen jullie dat programma “een huis vol” respect voor die ouders van de vierling :whistle:
Alle reacties Link kopieren
De zoveelste keer dat ik verkeerd klik en het hele bericht weg is. Wanneer gaan we over op de fb groep? :nut:

Maar @LouiseMaria, fijn dat het weer iets beter gaat. Het bloedverlies wat je omschrijft, herken ik wel. Klinkt dus onschuldig. Maar zelf vind ik het ook niet fijn, dus ik hoop dat je morgen helemaal gerustgesteld bent na een mooie echo!
Pas maar op, straks heb je voorspellende dromen haha!

Ik kan nu al wel slapen, maar dan ben ik vannacht wakker dus dat ga ik niet doen.
Hebben jullie ook sneller dorst?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het onderhand wel prima zucchini want ik heb echt een ongelooflijke hekel aan het forum. Elke keer reactie getypt en hoppa... alles weg. Heb er dan geen zin meer in. Heb al totaal geen energie en dit soort dingen frustreren me dan nogal Whahaha!
Alle reacties Link kopieren
@Louisemaria Veel succes vandaag met de echo! Spannend! En benieuwd of die droom nog iets te betekenen had ;-)

Facebook vind ik ook fijner!

Die menstruatie achtige pijn heb ik soms ook, en ineens een pijnscheut als ik nies of hoest..
En heeeeeel weinig energie!
Alle reacties Link kopieren
@happy86, herkenbare symptomen idd! Vooral de vermoeidheid wordt erger merk ik.

@LouiseMaria, succes zo!

Facebook: ik zie nu de tabel niet goed op mijn mobiel, maar ik denk dat het grootste gedeelte nu wel een echo heeft gehad? Is het een idee om dan over te stappen op een facebookgroep?
Wauwwwwww :flirting: :yes: :love: :cheer2: :heart: wij hebben een prachtig kloppend hartje gezien vanochtend. 19,5mm wat betekend volgens deze meting 8+3. Het was zo bijzonder!!!! Man moest traantje wegpinken, ik kon alleen maar heel blij lachen en in zijn hand knijpen van geluk! Heerlijk om de spanning die zich opgebouwd heeft even los te kunnen laten. :flirting: nu kan ik alleen maar de hele dag naar die foto’s kijken.

happy gelukkig was Mn droom maar een droom. 3 was echt to much geweest. Haha.

zandkasteel Ben benieuwd naar jou!! Ik duim!!

Facebook vind ik prima maar kunnen we een niet-toepasselijke naam voor de groep kiezen? Iets van “High tea-en” ofzo of een andere gekke hobby, “tuinieren enzo”, “wijnproeverij” ofuuhm ja nouja maakt niet uit.. In ieder geval iets zonder baby, zwanger, september 2018 of uitgerekend. Qua meldingen is dat wel handig komende weken (ik laat mobiel nogal slingeren). :@@:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven