Uitgerekend 23-31 augustus 2017! Deel2

18-12-2016 20:01 2160 berichten
Dit is een topic voor alle dames die zwanger en uitgerekend zijn tussen 23 en 31 augustus 2017!

Jullie kunnen zelf de tabel bewerken met deze gegevens:


Als het niet lukt, kun je ook de wijzigingen dik gedrukt doorgeven dan doet iemand anders het voor je!
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Diene10
(23/26)
Eerste 19 augustus Meisje :heart: Bevallen op 1 augustus! :love:
Justmsd
(?/?)
Tweede 21 augustus Meisje :heart: Bevallen op 6 augustus! :love:
Marly89
(28/34)
Derde 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 16 augustus! :love:
Renske023
(26/33)
Tweede 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 17 augustus! :love:
Cupcake1988
(28/28)
Eerste 19 augustus Meisje :heart: Bevallen op 25 augustus! :love:
Kipkerrie
(32/32)
Tweede 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 29 augustus! :love:
Tozie
(28/28)
Eerste 27 augustus Meisje :heart: Bevallen op 30 augustus! :love:
Yelley
(37/38)
Tweede 24 augustus Meisje :heart: Bevallen op 4 september! :love:
SanPellegrino
(31/40)
Eerste 25 augustus Meisje :heart: Bevallen op 4 september! :love:
Wiennie
(25/27)
Tweede 2 september Meisje :heart: Bevallen op 5 september! :love:
Ikjuh
(27/27)
Tweede 24 augustus Meisje :heart:
Johma23
(29/27)
Tweede 28 augustus Jongen :heart:
Snowy89
(27/31)
Eerste 26 augustus Jongen :angel: Eind april 2017, in eeuwige herinnering :hug:
:redrose: Maisnon3, Pianella2016, Summermom, kerstcadeautje, Skippybal10
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:54
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
68.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Grappig kip ik heb dat juist andersom! Ik vond van 0 naar 1 echt easy. En bij de tweede dacht ik ineens "oh shit twee tegelijk hoe doe ik dat" kwam ook door het leeftijdsverschil (21 maanden) en omdat de oudste een wegloper was/is. Bv van de auto tot het consultatiebureau komen was al een uitdaging. En ook fles geven en ondertussen een dreumes die z'n slaapje uit heeft of ergens opklimt wat gevaarlijk is. Nu met een derde gaat het juist weer heel makkelijk. Op elkaar wachten zijn ze wel gewend en ik doe niet meer dan ik kan. Als dat betekend dat er eentje even moet huilen (of krijsen) dan is dat maar zo. Alleen met uitstapjes moet ik nog een weg vinden. Weet niet zo goed wat ik alleen met drie kids kan gaan doen. Het bos is het enige wat op loopafstand is.

Cup het is zeker heel rot maar het is zoals het is en je moet het doen met wat je hebt (makkelijk praten natuurlijk maar als je iets van die houding zou kunnen krijgen dan is het voor jezelf zoveel makkelijker...). Baby's van 4 maanden kunnen voortaan echt wel een aantal uren zonder voeding. Genoeg voor een filmpje in de bios, lunch of lange wandeling alleen of met vriendin.
Ik zou juist wel dat middagje kdv doen, wie weet krijgen zij er een papje in of een paar slokjes uit een beker.

Nou ik word hier ook weer bedankt ;) voor de eerste keer groente uit een potje en meteen een half potje leeg!
Alle reacties Link kopieren
Even een berichtje van mij... zal proberen weer wat meer mee te lezen en schrijven.
Bij ons gaat het goed. Alhoewel p nu wel echt snotverkouden is en veel hoesten.
Verder is ze een heel makkelijk en tevreden baby. Ze slaapt nog steeds heel veel. Gemiddeld 18 u waarvan 11/12 in de nacht. Ze is erg gemakkelijk met slapen. Ze slaapt overal eigenlijk, behalve als je met de wandelwagen wandelt. Wij zitten al een heel tijdje op 4 voedingen van 200 cc sinds p 3 maanden is. s avonds gaat ze meestal rond een uur of 8 naar bed en dan slaapt ze tot een uur of 7/half 8. Wij hebben ook echt een dikkerdje. Ik denk dat het komt omdat ze weinig tijd heeft om calorieën te verbranden Haha. Sinds 6 weken krijgt ze groente, gaat elke dag beter! En sinds 2 weken ook fruit, dus gaat veel lastiger dan groente. Omrollen probeer ze echt al weken, maar lukt nog steeds niet! Zomer vakantie hebben wij ook geboekt. We gaan in september naar Cyprus!
Alle reacties Link kopieren
Oh fijn vooruitzicht die vakantie diene!

Ja marly voor mij hoeft het nu ook allemaal niet meer. Ik had er rust in gevonden maar toen ik hoorde van die logopedie wilde ik het nog wel een kans geven. Voor onze dochter dus wss te laat. Drinken uit een beker doet ze wel al hoor alleen ze moet er wel echt zin in hebben. Ze krijgt nu pap en de ene keer gaat dat goed en de andere keer wilt ze niet, nou prima. Merk wel als ik de melk war sterker maakt vind ze het lekkerder, dan is het wat zoeter. Groente dus even op een laag pitje want er is zo weinig tijd in een dag dat ik blij ben als ik elke dag al even de pap heb geoefend.
De opvang blijft ze ook gaan hoor daar haal ik gaar niet weg. Ze is alleen echt suf als ik haar ga ophalen. Kan vermoeidheid zijn of honger, kan het nog niet goed zeggen wat het kan zijn. Ik weet ook wel dat ze met gemak wel eens 6/7 uur zonder voeding kan alleen ik vind het niet leuk andere mensen op te schepen met mijn huilend kind. Mijn moeder biedt regelmatig aan op te passen maar mijn dochter is ontroostbaar soms en dan vind ze het, hoe graag ze het ook doet, erg lastig om op haar te letten. De tijd zal het allemaal wel slijten en als ze straks echt goed uit de beker drinkt dan kan ze haar voeding zo binnen krijgen. Alleen een raar idee een voeding bv uit een beker drinken haha.
Alle reacties Link kopieren
Marly89 schreef:
11-01-2018 17:38
Nou ik word hier ook weer bedankt ;) voor de eerste keer groente uit een potje en meteen een half potje leeg!
Haha heb wel eens gehoord dat er suiker/zoetstof in die potjes zitten, zodat kindjes het lekkerder vinden en makkelijker eten. Niet jezelf kwalijk nemen dus! ;-)

Aan de dames die al groentehapjes geven: merken jullie ook dat zoete groenten als wortel en pompoen er beter ingaan dan broccoli en spinazie?

Cup, oefenen ze op de opvang ook met die beker? Dan krijgt ze in elk geval iets binnen. Snap jouw gevoel van bezwaard zijn, grappig genoeg heb ik dat zelf bij de opvang juist niet. Omdat dat professionals zijn die ik betaal. Bij familie en vrienden vind ik het veel rotter. Daarom heb ik ook dit weekend iets afgezegd: ze huilt nu elke keer enorm veel rond het slapen gaan, wij worden er soms al gek van, laat staan anderen ;) Dus ik vind het lullig om iemand anders daarmee op te schepen.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel groente geven jullie op een dag? Ik ben een week geleden begonnen en weet even niet waar ik goed aan doe.
Ik heb groenten gekookt en in een ijsblokjesbakje ingevroren. Dochter krijgt nu 4 klontjes, maar wil eigenlijk meer. Kan ik dat gewoon geven totdat ze vol zit of liever niet?

En wanneer zijn jullie er ook fruit bij gaan geven?

Gisteren zijn wij begonnen om een papfles in de avond te geven en vanaf vandaag 4 flessen ipv 5. Ze houdt het goed vol :) misschien dat ik de flessen nog een keertje op ga hogen naar 210cc en een papfles in de ochtend als ze toch niet voldoende krijgt op een dag.
Alle reacties Link kopieren
Cup, kan me ook wel voorstellen dat je je bezwaard voelt. Maar ik denk niet dat jouw familie of de opvang er zo over denken. Ze vinden het denk ik vooral rot dat jullie er elke dag mee zitten.

San. In het begin vond P wortel juist niks en bloemkool vond ze wel lekker. Bloemkool heeft ook echt een hele zachte smaak als je het purreerd. Inmiddels eet ze wortel ook wel redelijk goed. En betreft spinazie.. mogen ze dat nu al?

Tozie. Ik denk dat je net zo veel kan aanhouden als de babypotjes die ze in de supermarkt verkopen.
Ik vries het nu nog ongeveer per 100 gram in. Meestal gaat het niet op nog.
Wij zijn met groente begonnen met 4 maanden en fruit een maand later erbij.
Bij mij op het CB adviseren ze geen flessen van 210 water. Dat rekt de maag te veel op. In principe moet ze ook genoeg hebben aan 4 flessen 180. Krijgt P ook (waarvan 1e en 4e fles met rijstebloem). Vooral als ze ook nog groente en fruit er bij eten, kan je de flessen gaan afbouwen.

Ik ben p ook aan het wennen om water te drinken met het groente en fruit moment, omdat we binnenkort wel gaan afbouwen met de melk.
anoniem_120398 wijzigde dit bericht op 16-01-2018 11:11
Reden: Naam stond er volledig in
0.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha Dankje san voor de geruststelling. Ik snap het eigenlijk nog steeds niet: op het potje staat dat er alleen wortel in zit maar het ruikt niet naar alleen wortel en alleen wortel kan nooit zo lang buiten de koelkast goed blijven lijkt me.

Hier nu 4 weken groente en sinds afgelopen week ook fruit. Maar voor beide geldt dat als ze slaapt het gewoon wordt overgeslagen. Ze eet nog niet zo veel. Ik zou inderdaad de hoeveelheden van potjes aanhouden. Dus nu nog 100 gram en vanaf 6 maanden 200 gram (ongeveer en maximaal dan he).

Cup wel fijn dat ze toch naar het kdv gaat, hoe gaat het daar? Krijg je eigenlijk kinderopvangtoeslag als je niet werkt?

Pff sneu dat huilen savonds! Hier zaterdag ineens van eind van de middag tot avond een krijsend en gillend meisje. Zo raar omdat ze dat nooit doet. M'n man is een uur met haar gaan wandelen en daarna met haar hij ons op bed gaan liggen en uiteindelijk is ze (met tussendoor een fles) in slaap gevallen. Pffff.

Hier overigens ook weer terug op 4 flessen. Gaat prima. Ik ga niet naar meer geven dan 200 (180 water). Heb ooit gehoord dat dat niet goed voor het maagje is. Afbouwen is pas later toch? Pas met een maand of 7 dacht ik?

Morgen wennen op het kdv! Man is in het buitenland dus ik mag de militaire operatie alleen doen. En we moeten er om half 8 / kwart voor 8 zijn ivm met de oudste die van daaruit naar school wordt gebracht. Kdv zit op 20 minuten rijden (van thuis en van school).
Alle reacties Link kopieren
Marly, volgens mij is afbouwen met flessen een beetje per kind verschillend. Als ze goed groente en fruit kunnen eten en ook een boterham gaan eten tussen de middag (vanaf 6 maanden), kan er 1 fles vanaf.

Ik geef P overigens wel elke dag groente en fruit. S ochtends slaapt ze meestal heel lang, ik geef dan gewoon een paar lepeltjes als ze wakker is, ook als dat betekend dat de fles er direct achter aan komt. Het gaat nu nog even om de smaken te leren kennen en ze eet er nog weinig van. Voor der groente hap maak ik der wel wakker als ze nog niet wakker is. Dit omdat ze anders zo door slaapt tot half 8 en het ritme er een beetje in te krijgen. Nu wordt ze de laatste tijd uit zich zelf wakker rond 5 uur / half 6. Na de groente hap gaat ze nog een uurtje naar bed en dan maken we der rond half 8 wakker voor de laatste fles.

Spannend morgen naar het kdv. Wel een heel gedoe met alle kinderen. Ik vind het met alleen p al een heel gedoe. Wonen jullie ergens in een buitengebied?
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het gegaan Marly? 20 minuten naar het KDV wow voor mij is het 2 minuten lopen :lol: Maar ik heb dan weer geen tuin :"-(

Ik heb begrepen dat vaste voeding tot het eerste jaar bijvoeding is en melk de hoofdvoeding. Als ik straks met groenten en fruit ga oefenen, dan zal ik dat aanbieden na de borstvoeding.
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden!

Op het kdv oefenen ze nu nog niet met de beker, Wij zelf ook nog niet. Maandag komt de logopediste weer en dan gaan we pas oefenen met de beker. Kan het zelf ook wel alleen ik volg toch graag even het advies van de logopediste.

Qua hapje: dochter krijgt nu alleen nog maar pap. We hebben wel al groente geprobeerd. Ze had wortel, broccoli en zoete aardappel gehad. Ik heb een potje erwtjes meegenomen op vakantie. Mocht ze ergens lang wakker zijn dan oefenen we dat even maar wij hebben nu wel besloten om vooral de pap voorrang te geven zodat ze altijd haar melkvoedingen binnen krijgt. Wij blijven wel langer op die melk zitten. Gewoon een gevoelskwestie dat ik haar graag melk wil blijven geven en ik vind haar nog zo klein om een volledige melkvoeding straks al te vervangen door een hapje. Mocht ze daar zelf wel aan toe zijn gaan we daarin mee maar nu vooral goed die pap oefenen.

Hier een helse nacht gehad. Het campingbed 3x ondergespuugd, ze zat zelf ook helemaal onder. Echt zielig! Ik voel me zelf ook niet zo top dus hoop niet dat we weer ziek worden. Vannacht geen oog dicht gedaan, heb haar zelfs 5x gevoed vannacht waar ik dat normaal maar 1x hoef. Erg pittig dus. Ze heeft vandaag nog niet gespuugd dus hopelijk was het dan toch van de spanning en andere omgeving op vakantie.

Spinazie mag volgens mij nu inderdaad ook nog niet omdat dat nitraat rijke groente is heb ik meen ik ergens gelezen. Wat gaan jullie meisjes goed op de groente en fruit!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het vandaag gegaan Marly?

Cup, wat vervelend dat ze zo uit haar doen is. Hopelijk gaat komende nacht beter voor jullie. Zijn jullie in Nederland op vakantie of toch het buitenland?

Zojuist heb ik dochter 100gr bloemkool gegeven en nog is ze er niet tevreden mee. Daarna blijft ze krijsen totdat ze haar fles krijgt.

Geven jullie tussendoor wel eens water? Mag dat? Nutricia raadde me aan om wanneer dochter zulke honger heeft wat handwarm water te geven. Ik vind het een beetje een raar advies..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb begrepen dat babies geen water mogen, want dan is er geen ruimte genoeg voor voeding in hun maag en ze moeten natuurlijk groeien. Kan je haar niet een extra fles geven als ze honger heeft? Lijkt me dat je je kind geen honger moet laten lijden en niet moet vullen met water.
Alle reacties Link kopieren
Haha san inderdaad het tegenovergestelde. Alles moet met de auto of fiets maar wel een heeeeele grote tuin en daarachter een bos. Moet wel zeggen dat er ook een kdv zit op 10 minuten maar daar was en is m'n gevoel niet goed.

T deed het super goed op het kdv! Veel gelachen en lekker gespeeld en gegeten en geslapen als thuis. Super fijn! Ze hadden een super lieve foto in d'r boekje geplakt.
En de ochtendshift ging ook uitstekend. 6.00 opgestaan en 7.45 op het kdv zonder gehaast. Zelfs tijd voor een stikkerkaart maken voor oudste die apetrots was op z'n droge nachtluier! Morgen weer zo'n ochtend. En dan donderdag op vakantie! Zin in!

Bah cup dat is geen fijn begin van je vakantie. Hopelijk gaat het vanaf nu beter. Snap dat je eerst de pap goed wil laten gaan.

Beetje water lijkt me geen probleem toch? Maar inderdaad niet als vervanging van een maaltijd/fles.
Hier geef ik groente/fruit op een moment dat ze niet al te veel honger heeft, dat scheelt denk ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het goed ging op het KDV Marly! Toch weer een zorg minder. En wat knap dat je alles zo soepel hebt laten verlopen 's ochtends!

Nog een leuke vakantie (gehad) Cup?

Hier alles goed, gisteren CB prikjes en wegen en meten. Ze is hartstikke gezond, ook weer mooi aangekomen, dus geen zorgen meer :) Ze heeft wel enorme poep/diarree van de vaccinaties deze keer, heel apart, haha

Tozie, ik heb het even opgezocht, maar 100 gram bloemkool is 24 kcal. Dus ik snap wel dat ze daarna nog honger heeft, want dat is gewoon niet zo veel.

Wat een storm he! Ik waaide bijna naar het KDV vanmorgen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ja we voelen ons een beetje beter vandaag! Dochter lijkt zich herstel te hebben en haar ritme weer gevonden. Vandaag pap gemaakt en het hele bakje ging op! Ik maak sachets van nutricia en de inhoud deel ik dan door 4. Gewoon voor te oefenen.

Toevallig gister op fb in een andere groep ook een puntje over dat water. Ik heb altijd geleerd het water eerst te koken, afkoelen en dan pas geven. Daar werd echter gezegd dat het kraanwater gewoon gedronken mocht worden, zelfs warm kraanwater. Warm kraanwater wordt hier echt afgeraden dat is blijkbaar helemaal niet gezond. Wij koken het gewoon altijd voor de zekerheid maar onze dochter krijgt nu nog geen water maar alleen pap en bv.

Wij zijn nog op vakantie in Nederland. Flinke storm inderdaad. We zitten midden in een bos dus er was al een boom omgewaaid die werd wel meteen weggehaald en in stukjes gezaagd haha.
Alle reacties Link kopieren
San wat fijn dat ze aangekomen is! En dat ondanks dat ze ziek is geweest. Of tussendoor ook nog gewogen?

Cup fijn dat ze weer wat meer ritme heeft en de pap goed ging! Lekker aan het genieten op vakantie nu?
Wat omslachtig met dat water. Gewoon kraanwater mag toch gewoon inderdaad...

Zo wij zijn ook op vakantie. Ook gewoon in Nederland. Vandaag eerst naar toverland geweest en nu haalt m'n man T op want die was niet mee. Het was super rustig IJburg park echt heerlijk! Alleen binnen was open maar dat is groot genoeg voor onze mannen. Ben wel gesloopt na 7x achtbaan, 2x boomstam, 4x rodelbaan. En nu moet de vakantie nog beginnen haha. Morgen met z'n vijven zwemmen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat met 3 kindjes zonder zwemdiplomas.
Alle reacties Link kopieren
san: klopt hoor dat melk de belangrijkste voeding blijft, maar ik heb het meer over afbouwen, daar doe je natuurlijk maanden over. en over het algemeen geven moeders die borstvoeding geven pas later bijvoeding dan kindjes die de fles krijgen.

cup: wat een nacht heb je gehad. hopelijk bij 1 nacht gebleven? hebben jullie verder wel van de vakantie kunnen genieten? hoelang zijn jullie weg geweest?


tozie: wat eet jouw kindje al goed groente. hier is het echt wisselend. ze is ziek geweest en sindsdien gaat het hier minder. fruit lukt al helemaal bijna niet. maar we oefenen gewoon elke dag :)
betreft water: ik ben dit juist wel aan het oefenen om te geven. als ze straks minder melk gaan drinken, moeten ze natuurlijk wel genoeg vocht binnen krijgen. ik geef het nu vaak bij het fruit en groente hapje. ze drinkt er niet minder melk om.
en cup wij geven gewoon water uit de kraan zonder te koken.

Marly: fijn dat het goed ging op het KDV. leuk zo'n foto! wij hebben een ouder app en elke maandag als p naar het KDV gaat krijgen we wel wat foto's doorgestuurd. zo leuk!
fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Diene geef je het water dan uit een fles of tuitbeker? Ik wil dan eigenlijk meteen overstappen op den tuitbeker (voor het water/diksap). Maar ik ben er nog niet mee begonnen.

Wat leuk zo'n app! Dat doen ze hier alleen sporadisch.

Wauw wat heeft T het naar dr zin op vakantie! Vanochtend gezwommen en ze keek echt haar ogen uit en veel gelachen bij het zien van haar broers. Het ging ook super goed met alle kids. De jongens vermaakte zich prima in het kinderbad en om de beurt gingen we 1 op 1 in de wildwaterbaan/glijbaan met de jongens. T heeft maar een kwartiertje gezwommen en daarna lekker geslapen in de kinderwagenbak. Verder slaapt of speelt ze overal eigenlijk gewoon in de kinderwagen. Ik hoop dat het morgen weer zo gaat! Voor onszelf is het wel pittig want het vraagt natuurlijk continu opletten overal vooral op de jongens en continu actie op de momentjes in het huisje na.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef water in een fles bij der hapjes en s avonds als der twee tandjes zijn gepoetst (Haha) geef ik een slokje water uit een bekertje.

Fijn dat jullie het zo lekker hebben op vakantie. Klinkt ook ideaal hoe het met T gaat met slapen en spelen. Wij hebben ook al zo’n makkelijk kindje. P begint nu ook wel een vast ritme te krijgen en we zijn deze week over gegaan van 3 naar 4 slaapjes overdag. Ze slaapt nu eigenlijk altijd s ochtends 2 uur, smiddags 2 uur en eind middag begin avond 1,5 uur. Vind het prima zo gaan.

Oja wat ik volgens mij helemaal niet gezegd heb.. P kan omrollen!! Beide kanten op. Doen ze dat bij jullie al? Bij Cup geloof ik wel? P is trouwens 5,5 maand.

Zo lekker even naar de markt met z’n 3en! Even visje halen :). Fijn weekend
Alle reacties Link kopieren
Ja diene de mijne rolt sinds deze week ook vanzelf twee kanten op! Van rug maar buik en van buik naar rug. Super leuk en ze heeft er lang genoeg op geoefend haha. Op een keer ging ze gewoon heel vlot, net geen 5 maanden oud (donderdag is ze 5 maanden). Hihi tandjes poetsen, super schattig. Hier nog geen tandjes maar laat ze ook nog maar even weg. Denk dat mijn tepels dat niet zo leuk vinden.

Zwemmen gaat hier ook goed. Ik had zo een babyfloat maar we hebben ook zo een rode zwemband met wit en die vond ze nog leuker. Dan ligt ze een beetje op het water en kijkt ze haar ogen uit.

Die van ons is zo druk! Blijft echt weinig stil zitten en wilt alles zien en ontdekken. Zodra er gevoed word moet dat echt in stilte want o jee als iemand iets zegt of een geluidje maakt dan moet mevrouw meteen kijken!
Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel slaapjes wij zitten.. dat houd ik niet bij haha. Ik denk dat we op 4 slaapjes zitten maar merk wel dat ze nu echt wel regelmatig een uur tot twee uur wakker kan zijn. Ik probeer haar wel nog zoveel mogelijk te laten slapen.

De pap gaat steeds beter! Ze doet goed haar mondje open alleen die tong gaat nog alle kanten op, super grappig! Gister ook erwtjes gehad en die gingen er super goed in. Ik merk nu wel goed dat ze echt wel toe is aan die hapjes en ook het drinken van een beker/glas. Maandag even oefenen want als ik zelf drink dan slaat ze me zowat het glas uit de handen van enthousiasme.

Ben wel blij om weer naar huis te gaan hoor. Wel leuk zo een weekje weg maar ontzettend druk (we zitten hier met nog een baby). Haar lekker weer in haar eigen bedje laten slapen en haar ritme weer zoeken want die twee baby's communiceren stiekem met elkaar en volgen nu elkaars ritme x2. Dochter wordt nu snachts 3x wakker ipv de gebruikelijke 1x.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met jullie?
Hier was P weer ziek.. is nu wel aan het opknappen, maar nog steeds snotterig en hoesten. donderdag heeft ze een aantal keer een lichte koortsstuip gehad, best schrikken. ze rolde met haar ogen en leek weg te vallen.
We slapen de afgelopen dagen erg slecht door het gehoest van P (wat kan er toch een geluid uit komen). zelf slaapt ze gewoon door het hoesten heen.
jullie nog tips? heb het bedje al opgehoogd, ik smeer luuf en ze krijgt een neusspray.
hoe denken jullie over een hoestsiroop? lees daar verschillende verhalen over. ze is nu ruim 6 maanden

van de week bij het CB geweest. ze weegt nu 8 kilo en is 68 cm.

het fruit eten gaat hier nog steeds niet echt goed... maar we blijven stug door oefenen. groente hap gaat een stuk beter! van de week heeft ze ook een keer een prak gehad met wortel aardappel en witvis, ging er ook best goed in! vanmiddag krijgt ze voor het eerst een broodkorstje. ik ben benieuwd wat ze er mee gaat doen haha.
Alle reacties Link kopieren
Diene he bah wat vervelend! Heb je al eens een ui onder het bed geprobeerd? Dat werkte hier wel goed tegen verkoudheid etc.

Hier gaat alles redelijk. De nachten breken op, ze lijkt steeds vaker wakker te worden terwijl ze in het begin juist heel goed sliep en meestal 5/6 uur achter elkaar. Nu slaapt ze snachts een uurtje en meld ze zich weer. Iemand daar tips voor haha.

Ohja kan me herinneren dat iemand in de groep ging skiën met baby of vergis ik me? Iemand nog tips, wat moet ik meenemen en zeker niet vergeten?
Alle reacties Link kopieren
Cupcake1988 schreef:
07-02-2018 10:39
Hier gaat alles redelijk. De nachten breken op, ze lijkt steeds vaker wakker te worden terwijl ze in het begin juist heel goed sliep en meestal 5/6 uur achter elkaar. Nu slaapt ze snachts een uurtje en meld ze zich weer. Iemand daar tips voor haha.
Een week geleden was het hier ook nog hommeles. Veel wakker etc. Wij hebben haar op haar eigen kamertje gelegd en troosten haar als ze nu binnen 2 uur weer komt i.p.v. de borst geven. Da's even doorbijten, maar echt na enkele dagen al verandering en opeens komt ze nog maar 1 keer per nacht en slaapt dan direct weer goed door. Wereld van verschil. Dus dit zijn mijn tips! Haar kamer is naast onze kamer en de deuren staan open. Dus als er wat is, horen we het meteen. Maar het draaien en pruttelen hoor ik nu niet meer, waardoor ik ook beter slaap.
Alle reacties Link kopieren
Cupcake: ui ook al geprobeerd ja.. alleen afgelopen nacht ging ineens beter. Ik heb der maar 1 keer horen hoesten. Of ik heb zo vast geslapen dat ik het niet heb gehoord Haha. Maar het gaat beter dus!
Qua tips zou ik ook doen wat San zegt. Ze kan nooit elke keer honger hebben. Eigenlijk heeft ze helemaal geen nacht voeding nodig.. dus ik zou het bij maximaal 1 voeding houden in de nacht. P slaapt eigenlijk al sinds dat ze 3 maanden is al klokje rond en heb misschien 1 of 2 keer nog een keer een flesje gegeven s nachts. Als ze soms wakker is snachts, slaapt ze meestal wel weer verder na een aantal minuten of ik stop er nog even goed in. Toen ze ziek was heb ik er wel af en toe moeten troosten en heb ik een paar slokjes water gegeven en ging ze weer slapen..

San: ik vond het stiekem ook erg fijn dat p op haar eigen kamertje ging slapen. Ik sliep zelf direct beter en zij ook. Het ging eigenlijk direct goed. Of slaapt ze al op der eigen kamertje cup?
Alle reacties Link kopieren
Kan natuurlijk wel zijn dat je kindje graag bij mama en papa wil zijn, dat ze de geborgenheid mist. Dan heeft ze zogenoemde “mama honger”. Wat daar aan te doen weet ik niet zo goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven